سه شنبه 15 دی 1394 - 23:51

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

بر اساس فیلم ها و انیمیشن های فانتزی و کمدی که دیده اید حتما بسیاری از حیوانات دنیا را موجوداتی دوست داشتنی، ملوس و با نمک یافته اید اما این همه ماجرا نیست.

سرتاسر جهان جایگاه خطرناک ترین جانورانی است که می توانند حیات انسان را به خطر بیندازند. یکی از این جانوران می تواند در یک دقیقه انسان را تکه پاره کند و جانور دیگری با زهر کشنده اش فرد را به سرعت از پا درآورد. در اینجا فرصتی داریم تا نگاهی به 15 جانور درنده و بسیار خطرناک دنیا بیندازیم. آنها چقدر خطرناک هستند و کجا زندگی می کنند؟

1-فیل آفریقایی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

احتمالا شما از آن دست افرادی هستید که فکر می کنید فیل ها موجودات آرامی هستند که هیچ آسیبی به انسان نمی رسانند اما سخت در اشتباهید. ساکنان صحرای آفریقا درباره خطرات کشنده فیل ها اطلاعات بیشتری دارند. فیل های صحرای آفریقا اگر به دست ساکنان روستاهای این صحرا تحریک شوند به روستاها دسته جمعی یورش می برند و هر آنچه سر راهشان باشد زیر پاهای قدرتمند خود خرد می کنند از جمله جمجمه انسان.

2- ماهی پفی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

در ژاپن بیش از هر نقطه دیگری از دنیا می توانید با این جانور خطرناک روبرو شوید. در کشوری که مردمش به غذاهای دریایی بسیار علاقه دارند ظاهر ماهی پفی می تواند برای همه اغوا کننده باشد اما این موجود دوست داشتنی بسیار سمی است. اگر این ماهی سم خود را به سمت شما نشانه بگیرد و این سم به داخل حلق برود به سرعت فلجی و عدم توانایی برای نفس کشیدن به وجود می آید.

3- تریپانوزوم (تسه ته)

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

این یک نوع مگس است که صحرای آفریقا خاستگاه آن به شمار می رود. این حشرات بسیار کوچک اما در عین حال بسیار خطرناک به شمار می روند. این حشره می تواند حامل بیماری هایی باشد که هم برای انسان و هم برای حیوانات خطرناک است. «بیماری خواب آفریقایی» چیزی است که این حشره به بار می آورد بدین ترتیب که آلودگی به وسیله این حشره باعث ایجاد سمی در بدن می شود که خواب آلودگی شدید را به دنبال دارد. این بیماری هر سال جان افراد زیادی را در آفریقا می گیرد.

4- کوسه سفید بزرگ

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

چطور می شود فهرستی از خطرناک ترین جانوران دنیا تهیه کرد بدون اینکه نامی از کوسه برده شود؟ مثل این می ماند که فیلم «آرواره ها» را بدون کوسه ساخته می شد! کوسه های سفید بزرگ تقریبا در تمام اقیانوس های جهان یافت می شوند و طول ماده آن به پنج متر و طول نر آن به چهار متر می رسد. در طول هر سال گزارش ها و اخبار متعددی در رابطه با کشته شدن انسان ها به دست این نوع کوسه به گوش می رسد.

5- مار بومسلنگ

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

جانور بسیار خطرناک دیگری که در صحرای آفریقا یافت می شود مار بومسلنگ است. سم این مار مهلک به گونه ای است که از محل گزیدگی خون لخته نمی شود و به این ترتیب شخص از شدت خونریزی ممکن است جان خود را از دست بدهد و یا بیهوش شود.

6- عقرب زرد

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

هم چندش آور هم خطرناک. این نوع عقرب در بخش های زیادی از قاره آفریقا و همچنین خاورمیانه یافت می شود. این گونه از سمی ترین گونه های عقرب به شمار می رود. از عقرب ها دوری کنید به خصوص نوع زردش!

7- رتیل سرگردان برزیلی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

این موجود هشت پا از برزیل می آید. البته آنها را هر جای دیگری از آمریکای جنوبی هم می توانید پیدا کنید به خصوص در کاستاریکا. این رتیل بسیار سمی است و از جمله حشراتی به شمار می رود که تمایل زیادی به حمله و یورش دارد حتی به انسان..

8- پلنگ (لئوپارد)

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

این نوع پلنگ نه تنها در صحرای آفریقا که در برخی از قسمت های شمالی قاره سیاه و همچنین شرق چین هم زندگی می کند. این نوع پلنگ بسیار خطرناک و درنده است و با آرواره هایش هر موجودی را تکه پاره می کند. با توجه به سرعتی که لئوپاردها دارند فرار کردن از دست آنها تقریبا محال است.

9- زنبور عسل آفریقایی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

در طول سال چند نفر در آفریقا با نیش این زنبور جان خود را از دست می دهند؟ آنها سال به سال خطرناک تر می شوند چرا که هم جمعیت و هم گستره قلمروشان در حال افزایش است. زنبورهای عسل آفریقایی هر چند عسل لذیذی تهیه می کنند اما در عوض با نیش زدن سمی به شما می دهند که جز خطرناک ترین سم حشرات در دنیاست. از آنها دوری کنید.

10- اژدهای کومودو

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

اگر به اندونزی سفر کرده باشید شاید یکی از آنها را دیده باشید. اژدهای کومودو دوست دارد از هر چه در دسترسش باشد تغذیه کند، از حیوانات گرفته تا حتی انسان. البته قدرت تهاجمی بالایی ندارد اما سم کشنده ای دارد.

11- کروکودیل آب های شور

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

این کروکودیل به ما پیشنهاد می کند بیشتر از آنکه از اژدهای کومودور بترسیم از او وحشت داشته باشیم! آنها در شمال استرالیا و اندونزی زندگی می کنند. اگر انسان به چنگ این موجود خوفناک بیفتد تقریبا راهی برای فرار شدن از تکه تکه شدن ندارد.

12 – خرس قطبی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

خرس های قطبی همیشه خطرناک بوده اند. شاید چیزی که ا در انیمیشن ها دیده ایم تصویری مهربان و فانتزی از آنها به ما می دهد. اما واقعیت این است که آنها حقیقتا درنده و وحشی هستند. در واقع وحشی ترین و خطرناک ترین خرس های دنیا خرس های قطبی هستند که به هیچ جانداری رحم نمی کنند.

13- مار افعی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

در سراسر دنیا مارهای سمی زیادی وجود دارد که می توانند در این لیست حضور داشته باشند اما افعی از همه سزاوارتر از قرار گرفتن در این فهرست است. افعی ها مسئول بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از مارگزیدگی در سراسر دنیا هستند.متاسفانه آنها در سراسر دنیا وجود دارند.

14- قورباغه دارت سمی

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

آیا فقط به چشم یک قورباغه به این موجود نگاه می کنید؟ نمی دانید چقدر خطرناک و سمی هستند؟ سم این قورباغه می تواند یک انسان را در 10 دقیقه از کار بیندازد.سم در تمام بدن قورباغه وجود دارد. حتی لمس کردن آن هم خطرناک است.

15- کولوسیدیا

کشنده ترین حیوانات جهان را بشناسید

یک پشه بسیار خطرناک. نیش این پشه حامل بیماری است. این حشره هم برای انسان وهم برای حیوان خطرناک است. این نوع حشره به خصوص در تابستان خطرناک تر می شود چون تعدادشان زیادتر می شود. آفریقا و استرالیا خاستگاه این نوع پشه هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175980
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما