سه شنبه 15 دی 1394 - 4:57

تغییر نام یک خیابان به نام شیخ نمر غیرقانونی بوده

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه نام گذاری یک خیابان در شهر تنها با نظر اعضای شورای شهر امکان پذیر است، گفت: اینکه روز گذشته عده‌ای رفتند و نام یک خیابان را به شیخ نمر تغییر داده‌اند، غیرقانونی بوده است.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با آنا، با بیان اینکه دیروز در جلسه شورای شهر تهران بحث نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا معابر و یا فضاهای شهر تهران به نام شیخ نمر را مطرح کردیم، اظهار کرد: تمام اعضای شورای شهر به صورت متفق‌القول هم‌عقیده بودند که مکانی را باید به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنند.

وی با بیان اینکه دو فوریت این طرح مطرح و تصویب شد، افزود: موضوع نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام شیخ نمر مطرح و مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت. البته در قانون آمده است که وقتی چنین تصمیمی گرفته می‌شود تغییر نام به کمیسیون نامگذاری واگذار می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون نامگذاری امکان‌سنجی‌های خود را مورد بررسی قرار می‌دهد تا مکانی را در شأن این شهید بزرگوار پیدا کند و نامگذاری آن محل به نام شیخ نمر را برای تصویب به صحن شورای شهر بیاورند، اضافه کرد: اینکه روز گذشته عده‌ای رفتند و نام یک خیابان را به شیخ نمر تغییر دادند یک حرکت غیرقانونی بوده است.

قناعتی ادامه داد: بر اساس قانون در کمیسیون نامگذاری باید محل نامگذاری مشخص شود، ممکن است ما همان محل را برای نامگذاری شیخ نمر تعیین کنیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زمانی که کمیسیون نام محلی را اعلام کند این موضوع را در صحن شورا به رای می‌گذاریم، عنوان کرد: در تغییر نام خیابانی که سفارت عربستان در آنجا وجود دارد به نام شیخ نمر هیچ‌کدام از این مراحل طی نشده است. مثلا برخی از خیابان‌ها نامشان را به دلیل وجود شهیدی در آن خیابان به اسم آن شهید تغییر می‌دهیم که تمامی این موارد از سوی کمیته نامگذاری در صحن شورای شهر مطرح و به رای گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: این حرکت درست بوده یا غلط، من به این موضوع وارد نمی‌شوم اما حرکت آنها از لحاظ قانونی درست نبوده و در واقع این یک حرکت خودجوش بوده است. نامگذاری این خیابان باید در صحن شورا مطرح شود تا مخالفان و موافقان نظر خود را اعلام کنند تا محل نهایی نامگذاری شیخ نمر روی یک خیابان یا یک معبر مشخص شود.

قناعتی در خصوص مطرح شدن این موضوع در جلسه روز آینده شورای شهر تهران توضیح داد: اگر فردا آقای شاکری پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام شیخ نمر را به صحن بیاورد این موضوع به رای گذاشته می‌شود. به نظر من باید یک اتوبان یا یک فضای شاخص به نام شیخ نمر نامگذاری شود. جهان تشیع در فقدان این عالم بزرگوار عزادار شده است و اینکه بخواهیم یک خیابان را به نام این شیخ بزرگوار کنیم در واقع در حق این شهید بزرگوار جفا شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: نباید این‌گونه باشد که هر اتفاقی می‌افتد افراد تابلویی درست کنند و در کوچه و خیابان نصب کنند یا اسم کوچه و خیابان را عوض کنند‌ باید همه‌چیز طبق قانون باشد.

وی با بیان اینکه کمیته نامگذاری می‌تواند برای نامگذاری یک خیابان به نام اشخاص شاخص از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند، تصریح کرد: به عنوان مثال این کمیته می‌تواند از وزارت امور خارجه، حوزه‌های علمیه، افراد علمی و دانشگاهی نظر بخواهد و با همکاری تمام این افراد مکان مناسبی را برای نامگذاری انتخاب کند. اما در نهایت این شورای شهر است که تصمیم می‌گیرد نام یک خیابان تغییر کند یا خیر.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175868
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما