دوشنبه 14 دی 1394 - 8:01

هاشمی از این سیاسیون خوشش نمی‌آید/ ماجرای فیلم گردن زدن شیخ‌ نمر/ بازیگر زن به جم پیوست/ ادعاهای رسایی درباره شوهر یک چهره سیاسی/ احمدی‌نژادی‌‌ها و تسخیر سفارت

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آیا کیمیا ناشزه نیست؟

امیرهادی انواری روزنامه‌نگار در صفحه فیسبوک خود نوشته: در سریال کیمیا شما یک دختر انقلابی به نام کیمیا را مشاهده میفرمایید که:

بدون جهیزیه و…پا شده رفته خونه شوهرِ بچه ساواکی ش، طرف زندگی خوب و…فراهم کرده

یک) اما زوجه، علی رغم میل زوج، متاسفانه میره کار میکنه، کجا؟ چاپخونه اون یکی انقلابی که قبلا خواستگار زوجه بوده و به اعتراض زوج هم توجه نمیکنه

دو) زوجه انقلابی از شوهر قانونیش که از جیره خواران رژیم سفاک پهلوی قهر کرده، رفته به خواستگار قبلیش که انقلابی هم هست میگه طلاق منو از شوهرم بگیر

سه) زوجه انقلابی بدون اجازه زوج که از تفاله های عمال مرتجع رژیم منحوس پهلوی به شمار میره، رفته خواهر ناتنی زوج را که از سوی شوهر ارتباط با وی منع شده بود را ، آورده خونه ( بی اجازه شوهر) کمد خصوصی شوهرش را در اختیار دشمن شوهرش گذاشته

چهار) بدون اجازه شوهر پا شده ول کرده رفته خرمشهر بجنگه

انواری در ادامه پرسیده است که آیا مخاطب نباید دچار گیجی شود. آیا زن مسلمان باید به تکالیف شرعی خود توجه داشته باشد یا از کیمیای ظاهرا انقلابی الگو بگیرد؟

وی در پایان آورده: این علی شریعتی راست میگه: نمیخواد با چیزی بجنگی، ازش بد دفاع کن ، که این مهم را برادران صدا و سیما به نحو احسنت و اکمل عملی نمودند.

عربستان قدر این گروه را بداند

محمدعلی ابطحی با توجه به تعرض به سفارت عربستان در صفحه فیسبوکش نوشته: عربستان باید خیلی قدر آنهایی را که رفتند به سفارت سعودی حمله کردند،بداند. افکار عمومی جهان را از ماجرای تلخ اعدام شیخ نمر کشاندند به سمت جنگ سفارتخانه ها.

حضور ارزشی‌ها در شبکه‌های مجازی احمقانه است

روح‌الله مومن نسب که تقریباً هیچ اثری از سواد و مدارک و تحصیلات و اعتبار آکادمیک از او موجود نیست ولی از سوی صداسیما و برخی وبسایت‌ها با عنوان «کارشناس فضای مجازی» و معاون اسبق مرکز رسانه‌های دیجیتال معرفی می‌شود، در ادامه اظهارات غیرقابل باور و عجیب خود درباره فضای مجازی، با خبرگزاری تسنیم گفت و گو کرده و ضمن خلق نسخه جدیدی از پروتکل‌های صهیونیسم از جمله مدعی شده است که:

* وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است ۸۰ درصد از دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته معدلشان زیر۱۲ بوده است که یک رکورد محسوب می‌شودو چنین امری سابقه نداشته است! ۵۲ درصد از دانش‌آموزان یک مقطع تحصیلی در شهریور امسال مردود شده‌اند

* حضور نیروهای ارزشی یا سایت‌های ارزشی یا مرتبطین به انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی با شکل و مدیریت فعلی آن یا بهتر است بگوییم اجتماعات صهیونیسیتی، “احمقانه” است چرا که صرف حضور شما، باعث تایید آنها می‌شود مثل اینکه شما سفارتخانه در رژیم صهیونیستی زده‌اید، صرف حضور شما یعنی تائید آنها؛

استقبال احمدی‌نژادی‌ها از حمله به سفارت عربستان

در حالی که رسانه‌های طرفدار احمدی‌نژاد تعرض به سفارت انگلیس در دوره ریاست جمهوری وی را توطئه مشترک غرب و مخالفان داخلی احمدی‌نژاد و سبب تشدید تحریم‌ها علیه ایران می‌دانستند، عبدالرضا داوری از مقامات دولت احمدی‌نژاد مدعی شده است که: جنبشی که از صبح امروز و بعد از انتشار خبر شهادت شیخ نمر، شبکه های اجتماعی را فرا گرفت و در شامگاه امشب با تسخیر مراکز دیپلماتیک عربستان در تهران به سرانجام رسید، نشان داد که تکانه های بیرونی در سطح نهضت جهانی به شدت توان فعال کردن گسلهای داخلی و فوران نیروهای انقلابی ایران را دارد و با توجه به پولاریزه شدن شدید تحولات منطقه در عراق و سوریه و یمن – بعد از شهادت شیخ نمر- ، بر این باورم که تحولات انقلابی امشب در تهران و مشهد، را باید آغازی بر پایان حاکمیت وابسته گرایی در ایران فهمید.

شیوع هروئین چینی در ایران

خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیرعامل موسسه خیریه مهراندیشان آفاق نوشته: در بدو ورود پزشک افراد را معاینه می‌کند و اگر بیماری‌های دیگری داشته باشند، به مراکز مربوط ارجاع می‌شوند. به صورت خوشبینانه باید گفت که ماندگاری افراد پس از یک سال از بهبودی در 20 درصد معتادان اتفاق می‌افتد و ماهیت اعتیاد عود کننده است. تا یک سال پیش مصرف شیشه بسیار بالا بود اما اکنون هروئین چینی که از مشتقات شیمیایی شیشه است، به راحتی در آب حل می‌شود و تزریق شیوع بسیار بالایی پیدا کرده‌اند و پس از آن با سوءمصرف متادون روبه‌رو هستیم.

جذاب‌ترین شهر برای بیکاران کجاست؟

آمارها نشان می‌دهند نابرابری فرصت‌های دستیابی جوانان به اشتغال، نه تنها باعث شکاف بیش از ۱۰ درصدی نرخ بیکاری استان‌ها شده بلکه ۱.۳ میلیون نفر را هم مجبور کرده تا برای یافتن کار مهاجرت کنند. خبرگزاری مهر در ادامه نوشته: آمارها نشان می دهد یک سوم کل مهاجرت های صورت گرفته به کلانشهرهای ایران تنها به دلیل جستجوی شغل بوده و تهران به دلیل ویژگی‌های خاص سیاسی و اقتصادی و تمرکز بسیاری از نیازهای روز زندگی، جذاب ترین و بهترین شهری است که مهاجران ترجیح می دهند برای کار به آنجا بروند. براساس آمارهای موجود و تحلیل های ارائه شده از سوی مرکز آمار وزارت کار، ۷۸.۱ درصد کل مهاجرت های صورت گرفته به کلانشهر ۸.۵ میلیون نفری تهران برای شغل بوده و ۱۸.۳ درصد مهاجرت‌ها به اهواز، ۱۴.۲ درصد به تبریز، ۱۴.۵ درصد به شیراز، ۱۳.۲ درصد به قم، ۱۴.۴ درصد به کرج و ۱۹.۲ درصد هم به مشهد صرفا به دلیل شغل بوده است.

تکذیب پناهندگی پولادی به آمریکا

سردار باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت مهرداد پولادی و شایعات مربوط به پناهندگی‌اش به آمریکا گفته: «ما هم این خبر را شنیده‌ایم، ولی خانواده پولادی این خبر را تکذیب کرده و گفته‌اند که این خبر دروغ است. ما با خانوداه این بازیکن در ارتباط هستیم و آنها قول مساعد داده‌اند زمانی که قراردادش با باشگاه قطری به اتمام رسید، برای انجام خدمت سربازی به ایران برگردد.»

هاشمی از این سیاستمداران خوشش نمی‌آید

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه کیهان در اوایل دهه هشتاد، درباره مسئولینی که تا آخر عمر می‌خواهند در عرصه‌های مختلف بمانند، می‌گوید: واقعاً مایل نبودم در انتخابات [مجلس ششم] شرکت کنم. بر اساس فلسفه‌ای که در ذهن خودم بود، فکر می‌کردم باید کم‌کم به کارهای ستادی و تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بروم و نیروهای جوان‌تر، باانرژی‌ بیشتر و افکار جدیدتر و فعال‌تر بیایند و کار کنند. از زمان مبارزه از کسانی که تا آخر عمر می‌خواستند بمانند، انتقاد می‌کردم و ازاین‌گونه افراد خوشم نمی‌آمد. فکر می‌کردم این‌ها باید راه را باز و کمک کنند تا دیگران بیایند.

اولین کسی که از رحیمی پول گرفت، کجاست؟

مهدی کوچک زاده در برنامه ای با عنوان «مجلس خانه ملت است یا خیر» در دانشگاه شیراز در پاسخ به یکی از دانشجویان پیرامون مفاسد در دولت احمدی نژاد گفته : اولین کسی که از ایشان پول گرفت نماینده ایست که هم اکنون در مجلس در تیم اعتدالیون است.

پژویان: دولت برای ندادن یارانه بهانه‌تراشی می‌کند

جمشید پژویان که از وی با عنوان تئوریسین هدفمندی یارانه‌ها در دولت احمدی‌نژاد یاد می‌شود در گفتگو با نسیم، در خصوص ادعای دولتمردان یازدهم درباره عدم توانایی در پرداخت یارانه نقدی گفته: توجیه دولتمردان در خصوص نداشتن منابع برای پرداختن یارانه نقدی بیهوده است، زیرا قرار بر این بوده که دولت منابع پرداخت یارانه نقدی به مردم را از طریق افزایش قیمت حاملهای انرژی تامین کند. در حال حاضر دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت خود، دو بار قیمت حاملهای انرژی را افزایش داده است، اما متاسفانه نه تنها به یارانه نقدی اضافه نکرده است، بلکه برای پرداخت همین یارانه هم اظهار ناتوانی می کند و یا تعابیر عجیب عزا گرفتن و شب مصیبت دولت را به کار می برد.

ادعاهای رسایی درباره شوهر یک چهره سیاسی

حمید رسایی در صفحه تلگرامش مدعی شده است:

۱. تاثیر بنزین تولید داخل (بنزین پتروشیمی ها) بر آلودگی هوا که دولتی ها ادعا می کردند هیچ مستند علمی ندارد.

۲. بنزین مصرفی تهران از پالایشگاه تهران و شازند اراک تامین می شده است و اساسا بنزین تولید داخل – بنزین با ریفرمیت پتروشیمی که ادعا می شد باعث آلودگی تهران است – در تهران توزیع نشده است.

۳. بر اساس گزارش بهداشت، ارتباط افزایش سرطان با ریفرمیت تولیدی پتروشیمی ها از نظر علمی مستندی ندارد.

۴. بنزین وارداتی با استناندارد یورو ۴ نیست بلکه در مواردی وجود فلزات ممنوعه در آنها تایید شده است.

به نظرم الان آنچه باید محاسبه شود، میزان سودی است که شوهر یکی از چهره های سیاسی از واردات بنزین برده است و پاسخ به این سئوال که این صدها میلیارد تومان سود، قرار است چگونه و برای چه کسانی در انتخابات پیش رو هزینه شود. یاد سهراب سپهری به خیر: کفش هایم کو. چه کسی بود صدا زد پول آلوده؟ آشنا بود صدا مثل هوا با تن برگ.

تحقیقات از بقایی در حال پایان است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در پرونده بقایی قرار مجرمیت صادر شده است یا خیر، گفت: نه، هنوز قرار مجرمیتی صادر نشده اما شنیده‌ام که مرحله تحقیقاتی اولیه رو به پایان است. وقتی مرحله تحقیقات تمام شود به طور طبیعی اگر ادامه بازداشت ضرورت نداشته باشد قرار تبدیل می‌شود اما در صورتی که با نظر قاضی بازداشت متهم ضرورت داشته باشد با همان قرار بازداشت موقت قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر می‌شود.

نامه زنگنه به لاریجانی درباره شناورسازی قیمت بنزین

زنگنه وزیر نفت با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، وزارت نفت هیچ برنامه‌ای به منظور شناورسازی قیمت بنزین در سال ۹۵ ندارد. در متن نامه زنگنه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: پیرو تذکر گروهی از نمایندگان مبنی بر ارائه توضیح در خصوص « شناورسازی قیمت حامل‌های انرژی با تاکید بر بنزین» به استحضار می رساند که این وزارتخانه هیچ برنامه و پیشنهادی برای شناورسازی نرخ فرآورده‌ها و یا عرضه چند نرخی بنزین در دست تهیه و پیگیری ندارد.

حفاظت از سفارت عربستان با حصار انسانی

از ظهر امروز شنبه و ساعاتی پس از اعلام خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه در عربستان، معترضان به این اقدام عربستان در مقابل کنسولگری این کشور در مشهد و سفارت ریاض در تهران تجمع کردند. خبرها و تصاویر منتشر شده از حمله معترضان به کنسولگری عربستان و به آتش کشیده شدن بخشی از ساختمان کنسولگری حکایت می کنند. معترضان پرچم عربستان سعودی را نیز پایین کشیدند. همچنین خبرنگاران حاضر در محل از تشکیل حصار انسانی توسط یگان ویژه برای حفاظت از سفارت خبر می‌دهند.

یک بازگیر زن دیگر هم به شبکه GEM پیوست

یک بازیگر دیگر سینما و تلویزیون کشورمان هم با هدف شرکت در برنامه ها و تولیدات نمایشی به شبکه های ماهواره ای پیوست. به نقل از روزنامه بانی فیلم رابعه اسکویی که بیشتر به واسطه حضورش در آثار کمدی شناخته می شود به تازگی از ایران مهاجرت کرده تا در تولیدات شبکه ماهواره ای جم حضور یابد.

واکنش توئیتری روحانی به ماجرای سفارت عربستان

حجت‌الاسلام حسن روحانی در واکنش به حمله برخی افراد به سفارت عربستان در توئیتر خود نوشت: « باید برای همیشه به این‌گونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.»

لیست منتسب به جامعه مدرسین و روحانیت تکذیب شد

در حالی که کمتر از 22 روز دیگر به پایان مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان و اعلام نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت آنها به وزارت کشور باقی است؛ گمانه زنی ها درباره لیست های انتخاباتی به اوج خود رسیده است. به گزارش خبرآنلاین، شب گذشته در گروه های تلگرامی و برخي سايت‌هاي خبري دو لیست 15 و 16 نفره از اسامی مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان منتشر شد. در لیست 15 نفره اسامی اين آيات و حجج اسلام به چشم می خورند: ۱- احمد جنتی ۲- محمدتقی مصباح یزدی ۳- قربانعلی دری نجف آبادی ۴- محمدعلی تسخیری ۵- ابراهیم امینی نجف آبادی ۶- محمدباقر باقری کنی ۷- محمد امامی کاشانی ۸- محمد محمدی ری شهری ۹- سید محمد غروی ۱۰- حسن روحانی ۱۱- محمدعلی موحدی کرمانی ۱۲- ابوالفضل میر محمدی ۱۳- سید محمدرضا مدرسی یزدی ۱۴- علیرضا اعرافی ۱۵- علی مومن. شب گذشته که اين ليست‌ها منتشر شد، حجت الاسلام حسين ابراهيمي در تماس خبرنگار خبرآنلاين، گفت که اصلا اين تشکل روحاني، روز گذشته جلسه اي نداشته است. خبر يکه حجت الاسلام مصباحي مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نيز آن را تاييد کرد اما پاسخ دقيق تر درباره ليست منتشر شده را به حجت الاسلام سیدرضا تقوي دیگر عضو این تشکل واگذار کرد. البته او هم حاضر به پاسخگويي نشد و در پاسخ به خبرآنلاين، گفت که جلسات متعددي دارد و فرصت براي گفت و گو ندارد.

فیلم گردن زدن شیخ‌ نمر صحت ندارد

فیلمی که با عنوان گردن زدن شیخ نمر در فضای مجازی منتشر شده به رهبر شیعیان عربستان اختصاص ندارد.به گزارش فارس، پس از به شهادت رسیدن شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم سفاک آل سعود فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می شود لحظه گردن زدن رهبر شیعیان را به تصویر کشیده است.در حالی منتشر کنندگان فیلم فوق ادعا می کنند این فیلم مربوط به گردن زدن شیخ نمر اختصاص دارد که سخنگوی وزارت کشور عربستان روز گذشته در نشستی خبری اعلام کرد که احکام اعدام در داخل زندان‌ها اجرا شده نه در ملأعام و لحظه اجرای حکم نیز فیلم‌برداری نشده است.

ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان شهر تهران تشکیل شد

علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در شهر تهران شکل گرفته است و کارها به روال قانونی پیش می‌رود.وی ادامه داد: سیدمحمود میرلوحی به عنوان قائم مقام بنده در ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در شهر تهران فعایت می‌کند. ستاد ائتلاف نیز جلسات منظمی را برگزار می‌کند و مکان آن هنوز مشخص نشده است؛ اما به زودی در مکان مشخصی مستقر شده و مکان آن را اعلام خواهیم کرد.

نه ما به ایران می‌رویم، نه آنها به عربستان بیایند

روابط سیاسی ایران و عربستان اخیرا و درپی اعدام «شیخ نمر» به تیرگی گراییده و همین موضوع بهانه‌ای شده تا مدیران باشگاه‌های عربستانی بار دیگر درخواست‌های غیرمعقولی را مطرح کنند.به گزارش سایت الوئام عربستان، عبدالله البترجی، نائب رئیس باشگاه الأهلی که به احتمال زیاد تیمش با تیم نفت تهران همگروه خواهد شد از باشگاه‌های عربستانی خواست تا با ارسال نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا از این نهاد بخواهند که بازی‌های نمایندگان عربستان با تیم های ایرانی را در یک زمین بی طرف برگزار کند.او گفت: باشگاه الأهلی نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواهد نوشت و در آن از سران AFC می‌خواهیم که دیدارهای الأهلی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در زمینی بی‌طرف برگزار کند.باشگاه الأهلی تنها باشگاهی نیست که چنین خواسته‌ای دارد. عبدالرحمان بن مساعد، رئیس باشگاه الهلال عربستان هم که به ایران ستیزی مشهور است و همواره اظهارات تندی را علیه تیم‌های ایرانی بر زبان می آورد چنین خواسته‌ای دارد.او گفت: از باشگاه های عربستانی می خواهیم که با نوشتن نامه‌ای به کنفدارسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری دیدارهای خود با نمایندگان ایران در زمینی بی طرف باشند. نه ما می خواهیم به ایران برویم و نه می‌خواهیم آنها به عربستان بیایند.وی ادامه داد: از باشگاه‌های عربی می‌خواهم با ما همدردی کنند و چنین خواسته‌ای را درک کنند. امنیت بازیکنان مهم تر از هر چیزی است و نمی‌توان در چنین کشور که دشمن ماست امنیت خود را حفظ کرد. نیازی نیست که رفتارهای را که آنها با ما داشتند یادآوری کنم.

“محسن هاشمى” سرلیست شد

محمد زارع فومنى اعلام کرد: سرلیست انتخاباتى حزب مردمى اصلاحات در شهر تهران برای انتخابات مجلس “مهندس محسن هاشمى” و سرلیست خبرگان در تهران “هاشمى رفسنجانى” است.به گزارش «نسیم آنلاین»، حجت الاسلام محمد زارع فومنى دبیر کل حزب مردمى اصلاحات رسما اعلام کرد که سرلیست انتخاباتى شهر تهران برای انتخابات مجلس “مهندس محسن هاشمى” و سرلیست خبرگان در تهران “هاشمى رفسنجانى” می‌باشد.

تسلیت متفاوت پرویز پرستویی برای درگذشت اینانلو

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشت: شده‌ایم پیام‌آور مرگ. مرگ عزیزان تکرارناپذیر. حالا هم این مرد مردستان، این بالابلند پرصلابت، با آن صدای بی‌نظیر که در تناسب کامل با آن هیبت و اندام بود. مرد ورزش و شکار و مستند و طبیعت. مستند از شکار و طبیعت. ورد زبانش این بود که ایران، جهانی درون یک مرز است که همواره در هر مقطعی از سال، چهار فصل را می‌شود درون این مرز سراغ گرفت. مستندهایش هم مدام تلاشی برای اثبات همین ادعا بود. مدام در سفر بود برای ثبت گوشه‌گوشه این سرزمین، با دوربین و تفنگ. هیبتش جان می‌داد برای این‌که تفنگ را اریب روی شانه بگذارد و در خط افق، در تاریک‌روشنای غروب قدم بردارد و تجسم شمایل مردان اسطوره‌ای شود. محمدعلی اینانلو را از چهل سال پیش می‌شناختم، زمانی که دیگر ورزش را رها کرده بود (والیبال تا سطح تیم ملی) و در روزنامه‌ای که کار می‌کردم یکی از ستون‌های سرویس ورزشی بود و همچنان به حضور رسانه‌ای‌اش ادامه داد، با دو محور ورزش و طبیعت. توی خیابان دیدمش، داشت از ماشین سفری شاسی‌بلندش پیاده می‌شد. گفت ماشینت را همین جا بگذار و با من بیا که دارم می‌روم به کوه و دشت. و نپرس کجا. پشیمان نمی‌شوی. حالا پشیمانم که نرفتم. مثل پشیمانی بابت خیلی از کارهای کرده و ناکرده. قافله مرگ به نسل ما رسیده و به تعبیر آیدین آغداشلو آشنایان دور و نزدیک، مثل درختی تنومند که تبر یا طوفان به تنه‌اش زده، درست بیخ گوش ما با صدایی مهیب، گرومبی بر زمین می‌افتند و هر بار پشت‌مان می‌لرزد.

ضرب و جرح روحانی امر به معروف با چاقو در مشهد

رییس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی مشهد گفت: تعدادی از ارازل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، روحانی آمر به معروف و نهی از منکر را مورد ضرب و جرح قرار دادند. علی‌اصغر لطفی با اعلام این خبر، اظهار کرد: حجت‌الاسلام حسین خادم‌ الخمسه، استاد حوزه علمیه مشهد، شب ۱۱ دی ماه، توسط مزاحم نوامیس مردم مورد ضرب و جرح با چاقو قرار گرفت.وی افزود: این روحانی هنگامی که با خانواده خود در حال عبور از میدان سپاد بود با ایجاد مزاحمت چند موتورسوار و یک راننده پراید برای یک زن جوان مواجه می‌شود که برای کمک به این زن گرفتار شده در حلقه مزاحمان، اقدام به نهی از منکر افراد مزاحم می‌کند که با ضرب و شتم و چاقوکشی این افراد مجروح می‌شود.رییس کمیسیون نظارت و امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: زن جوان با کمک روحانی آمر به معروف از دست مزاحمان رهایی می‌یابد، اما ضرب و شتم و چند ضربه چاقوی فرود آمده بر بدن این روحانی آمر به معروف از سوی ارازل و اوباش و شدت خونریزی‌ها، وی را راهی بیمارستان شهید کامیاب مشهد می‌کند.

ارتفاع برف در مهاباد به 6 متر رسید

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: جاده مهاباد به سردشت به خاطر بروز کولاک و برف سنگین مسدود شده است.خسرو مصطفوی در مصاحبه با ایرنا افزود: کولاک شدید و کم سابقه در محور مهاباد – سردشت موجب شده تا تردد در این محور تا اطلاع ثانوی تا زمان بازگشائی کامل این محور ممنوع اعلام شود. وی ارتفاع برف در گردنه های زمزیران و جواله رشان در این محور را بیش از دو متر اعلام کرد و گفت: راهداری این شهرستان با تمام توان از امروز کار بازگشایی این محور را آغاز کرده است. وی ارتفاع برف در دیگر نقاط جاده مهاباد – سردشت را نیز بیش از یک متر اعلام کرد. وی گفت: انباشت برف به ارتفاع سه تا شش متر در این محور روند برف روبی آن را کند کرده است.

چرایی نیامدن باهنر از نظر مرعشی

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: امیدورام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها دچار کم حوصلگی و بیحوصلگی نشود. مرعشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم نام نویسی محمدرضا باهنر در این دور از انتخابات مجلس گفت: آقای باهنر آدم باهوشی است. او می داند وضعیت در اردوگاه اصولگرایی چگونه است. او قاعدتا از رای نیاوردن نمی ترسد اما با این تشتتی که در جبهه اصولگرایی وجود دارد، من هم اگر جای باهنر بودم کاندید نمی‌شدم. مرعشی ادامه داد: به طور کلی یک سیاستمدار هم باید بداند چه زماني وارد عرصه سیاسی شود و هم بداند چه زمانی باید بیرون برود. اما نیامدن آقای باهنر در این دوره به معنی ترک عرصه سیاسی نیست. او هم دبیرکل یک تشکل سیاسی است و هم ممکن است در دوره های بعد در معرض پذیرش مسئولیت های جدید تقنینی باشد. بنابراین من این تصمیم باهنر را یک استراتژی برای خداحافظی از سیاست نمی دانم بلکه این یک حرکت تاکتیکی برای ایشان است.

پیشنهاد غرویان به هاشمی و مصباح یزدی برای ایجاد وحدت

آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به هجمه‌هایی که اخیرا علیه آیت‌الله هاشمی شدت گرفته است، عنوان کرد: برای بار اول نیست که ما شاهد این هجمه‌ها هستیم سالیان سال است که آیت‌الله هاشمی با هجمه‌های مختلفی مواجه است و در آستانه هر انتخاباتی که ایشان در آن نقش موثری ایفا می‌کند این هجمه‌ها شدت پیدا کرده است.وی با بیان اینکه مصلحت نظام اقتضا می‌کند که وحدت میان علما در کشور برقرار باشد، گفت: نباید بگذاریم این اختلاف‌ها و هجمه‌ها آرامش فکری جامعه را به هم بریزد در همین راستا حتی پیشنهاد من این است که آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله هاشمی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند در این صورت وحدت و آرامش هم در جامعه برقرار خواهد شد. این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در راستای انتخابات نقدهای ریادی هم به عملکرد سازمان صداوسیما وارد است در حالی که این سازمان باید تلاش کند به جای دامن زدن به تفرقه در کشور وحدت را برقرار کند چرا که مصلحت کشور و نظام در احترام به سلیقه‌های مردم است.

نفت ایران، ارزانترین نفت دنیا شد

قیمت نفت سبک و سنگین صادراتی ایران در یک هفته اخیر بیشترین میزان کاهش را در بازار به ثبت رساند به طوری‌که قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران ۲۸ دلار شد. در ادامه تندتر شدن شیب سقوط آزاد قیمت طلای سیاه در بازار جهانی، شاخص نفت سنگین صادراتی ایران به یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین نفت‌ خام های موجود در بازار تبدیل شده است.بر این اساس در معاملات منتهی به ۲۵ دسامبر ۲۰۱۵ میلادی قیمت هر بشکه نفت سنگین صادراتی ایران با کاهشی ۶۴ سنتی به کمتر از ۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. ضمن آنکه قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران از این کاهش قیمت در امان نماند.

توقیف 23میلیون خودرو در 9ماهه اخیر!

رئیس پلیس راهور گفت: در ۹ ماه اخیر ۲۳ میلیون خودرو توقیف شده که ۹ درصد این خودرو‌ها فاقد معاینه فنی بوده است. سردار سرتیپ تقی مهری در نشست خبری درباره گواهینامه‌های دارای نمره منفی افزود: یک میلیون و۶۷۲ هزار گواهینامه دارای نمره منفی هستند. وی گفت: ۲۰ هزار گواهینامه نمره منفی ۲۰ تا ۳۰ و هزار گواهینامه نیز بیش از ۳۰ نمره منفی را گرفته‌اند. سردار مهری همچنین درباره تعداد گواهینامه‌های صادر شده افزود: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۴۳ هزار گواهینامه صادر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما