جمعه 11 دی 1394 - 4:37

جزييات قتل كارمند بنياد شهيد در ايلام

صبح روز هفتم دي‌ماه كارمندان بنياد شهيد شهرستان ايلام در خيابان شهيد كشوري ديدند كه يكي از همكاران‌شان بي‌حرف و درگيري با ضربه چاقوي مردي سالخورده به زمين افتاد. كارمندان نه صداي درگيري شنيده بودند و نه از حالت‌هاي مرد قاتل وقتي وارد اداره بنياد شهيد شده بود چيزي فهميدند.

مرد چاقو را در لباسش پنهان كرده بود. خيلي زود از پله‌هاي طبقه دوم ساختمان بالا رفته و چاقو را در شكم كارمند فرو كرده بود. مرد از اتاق مقتول بيرون آمد و آرام و خونسرد پله‌هاي راهروي اداره را طي كرد و در حياط مركزي ايستاد. كارمندان و مردم وحشت‌زده‌اي كه در حياط مركزي اداره ايستاده بودند ديدند كه مرد بي‌هيچ حرفي منتظر رسيدن پليس ايستاده و در نهايت خود را تسليم كرد.

كارمند بنياد شهيد در راه بيمارستان جان باخت

ماموران با حضور در اداره مشاهده كردند مردي چاقو به دست در حياط مركز ايستاده و مردم و كاركنان آنجا وحشت زده‌اند و از پليس مي‌خواهند تا او را دستگير كنند. ماموران متهم را كه مردي ۶۰ ساله بود خلع سلاح و به كلانتري منتقل كردند.

كارمند زخمي ۵۰ ساله در راه بيمارستان به دليل شدت جراحت و خونريزي جان داد و به اين ترتيب پرونده براي پيگيري به پليس آگاهي ايلام واگذار شد. با گزارش اين جنايت به بازپرس كشيك ويژه قتل دادسرا، عامل جنايت براي تحقيقات تكميلي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي استان ايلام قرار گرفت.

خبرگزاري ايرنا و باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پليس خبر دادند متهم با اعتراف به قتل مرد كارمند در اظهاراتش به پليس گفت: من در آبدانان زندگي مي‌كنم. در زمان جنگ تحميلي دچار موج انفجار و بيماري اعصاب و روان شدم و حتي پرونده باليني در مطب يك پزشك دارم.

با توجه به ‌شرايطي كه داشتم به سختي هزينه زندگي‌ام را تامين مي‌كنم. بنابراين با مداركي كه از بيماري‌ام داشتم ازدوسال پيش در اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران پرونده‌اي تشكيل دادم تا به عنوان فردي كه در جنگ آسيب‌ديده‌ام از خدمات ارايه‌شده به اين افراد بهره‌مند شوم. اما پس از دو سال پيگيري به نتيجه نرسيدم تا اينكه روز دوشنبه براي بررسي پرونده‌ام به اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام آمدم كه كارمند ميانسال اعلام كرد من شرايط لازم را براي دريافت كمك مالي ندارم و پرونده‌ام قابل رسيدگي و پيگيري نيست. با شنيدن اين حرف‌ها به‌شدت عصباني و از آنجا خارج شدم. با تهيه يك قبضه چاقو دوباره به آنجا بازگشتم و سراغ مرد كارمند رفتم و با چاقو ضربه‌اي به وي زدم. آن لحظه نمي‌فهميدم چه كار مي‌كنم.

معرفي متهم براي بررسي سلامت به پزشكي قانوني

سرهنگ عليرضا گوهري، رييس پليس آگاهي استان ايلام در اين باره گفت: تحقيق از متهم ادامه دارد. با توجه به اينكه متهم به قتل اعلام كرده تحت نظر پزشك اعصاب و روان است، تحقيقات اوليه در اين باره انجام و مشخص شد او از بيماري اعصاب و روان رنج مي‌برد و تحت درمان بوده است. با اين حال قرار است متهم براي بررسي سلامت رواني، به پزشكي قانوني منتقل شود.

سليمان رستميان، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: حاج قدرت‌الله ناظميان استاد فرهيخته دانشگاه آزاد اسلامي بود؛ او به عنوان رييس امور اداري ايثارگران معاونت تعاون و امور اجتماعي ستاد استان ايلام هنگامي كه در حال خدمتگزاري به جامعه ايثارگران بود، مورد تهاجم مردي چاقو به دست در محل كار خود قرار گرفت و مظلومانه درگذشت.

او افزود: متهم به قتل هيچ‌گونه وابستگي به جامعه ايثارگري نداشته است؛ حتي در محل وقوع قتل هيچ‌گونه درگيري لفظي ميان مقتول و عامل جنايت صورت نگرفته بود.
منبع:اعتماد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=175342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما