چاپ این برگه

گزارشی کامل از یلدایی‌ترین برنامه نود

عادل فردوسی پور که معمولا برنامه های طولانی مدت عادت دارد در طولانی ترین شب سال این فرصت را داشت تا برنامه اش را با تم ویژه ای روبروی مخاطبانش قرار دهد.

مجری و تهیه کننده برنامه نود که استودیوی محل اجرای برنامه اش را کاملا یلدایی تزیین کرده بود صحبت هایش را با عذرخواهی از عدم پخش مصاحبه با محمد جواد ظریف آغاز کرد. در ادامه گزارش کامل برنامه نود در آخرین ساعات پاییز 94 که تا اولین روز زمستان 94 طول کشید را در ادامه می خوانید.

آیتم اول: نظرسنجی

مطابق روال همیشگی بخش اول برنامه اختصاص به نظرسنجی از مخاطبان برنامه نود را خواهد داشت. فردوسی پور سوال این برنامه را بهترین مربی نیم فصل اول  قرار داده و گزینه های آن به شرح زیر است.

1-  برانکو ایوانکوویچ
2-علی دایی
3- یحیی گل محمدی
4- پرویز مظلومی
5- عبدالله ویسی


آیتم دوم: شرایط منصور پورحیدری

منصور پورحیدری که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است با ملاقات های دوستان و فوتبالدوستان همراه شده است و همسر و دکتر معالج سرپرست استقلال درباره شرایط او صحبت کردند.
همسر پورحیدری درباره شرایط بیماری او گفت: او مدت ها با مشکل قند و دیابت مواجه است و این مساله باعث می شود سرگیجه داشته باشد و به بیمارستان منتقل شد.
وی در ادامه گفت: امروز هوشیاری خوبی دارند ولی هنوز شرایط  او در پرده ابهام است.
دکتر طباطبایی نیز در این باره گفت: علاوه بر دیابت او چند ضایعه و خونریزی در مغز دارد. نظر اولیه ما درباره عفونت است و امیدوارم مشکل دیگری نداشته باشد.
دکتر زادمهر پیشکسوت پرسپولیس بعد از حضور در بالین او از روحیه بالایش صحبت کرد: روحیه خوبی داشت و این قابل تقدیر است که خواهان حضور در بازی فردا برابر تراکتورسازی در جام حذفی بود.
کریم باقری دیگر پیشکسوت پرسپولیس که در  سلامتی منصورخان در اولویت است و ما می خواهیم او در کنار فوتبال نباشد تا فشار کمتری متحمل شود. شرایط روحی و جسمی خوبی داشت و به نظرم تا یکی دو روز آینده می توانند مرخص شوند.
دکتر طباطبایی با حضور روی خط برنامه نود به ارایه توضیحاتی درباره شرایط جسمانی منصور پورحیدری پرداخت. او در این باره گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط مساعدی دارند. علایم حیاتی ثابت و قابل قبولی دارند. کم خونی کنترل شده و نمونه برداری از ریه انجام شده. هیچگونه عارضه ای ندارند و منتظر پاسخ آزمایشات هستند و مردم دعا کنند پورحیدری دوباره به میادین برگردند.
وی درباره اینکه او می تواند بار دیگر به میادین ورزشی بازگردد گفت: مشکل ریوی یا دیابت ایشان از نظر جسمی ضعیف شوند و کاهش وزن داشته باشند. حداکثر تا 48 ساعت آینده وضعیت ایشان مشخص خواهد شد.

آخرین وضعیت پورحیدری از زبان پزشک معالج


گفتگوی یلدایی با علی پروین

علی پروین همیشه حرف های تازه ای برای گفتن دارد؛ خصوصا اینکه بخواهید از سنت های شیرین و سنتی حرف بزند. محمدحسین میثاقی با اسطوره شماره 7 پرسپولیسی ها درباره شب یلدا و خاطرات او صحبت کرد که در ادامه می خوانید.
شب یلدا همیشه در اردو و مسافرت بودیم و اکنون چند سالی است که در منزل خواهران حضور داریم یا انها به منزل ما می آیند. این رسم هم مثل عید نوروز است.
وی ادامه داد: انار هندونه باشد و آجیل مشکل گشا. هم این شب خوب است و هم عید را که دوست دارم.
اسطوره پرسپولیس که به سنتی بودن معروف است با انتقاد از شرایط فعلی گفت: قبلا آب و ماست و هر چیزی بود همه در یک ظرف می خوردیم اما اکنون ماست را هم باید با قاشق خاص و مجزایی بخوریم.
پروین درباره انتخاب هندوانه شب یلدا نیز اینطور گفت: هندوانه دربسته است و به نظرم بهترین هندوانه را سرچشمه دارد. تاکنون هندوانه ای نخریدم که سفید باشد.


وی درباره تماشای برنامه نود گفت: من شب یلدا در کنار خانواده ام هستم و در کنار آنها این برنامه را خواهم دید اما تا به آیتم لیگ آزادگان و فوتسال می رسیم دیگر می خوابیم.
پروین درباره انتخاب تیم منتخب برنامه نود گفت: هر بازیکنی که در تیم ملی حاضر شود محبوب می شود. عادل بهترین کار را می کند. پست به پست می آید اما ما به عنوان بازیکنان دهه شصت را کسی نمی شناسد. از عادل خواستم مرا در لیست نگذارد. او باید 4-5 را لیست بگذارد و نمی تواند همه را بگذارد. نباید گله کنند که چرا مرا نگذاشته اند و این بنده خدا نمی تواند همه را بگذارند. من شخصا از عادل خواستم نام مرا در بین بهترین ها نگذارد.

گفتگو جالب با پروین درباره شب یلدا


نود در کنار استقلالی ها و البته سوژه یلدایی

گزارشگر برنامه نود در تمرین استقلال حاضر شد و به گفتگویی جذاب درباره یلدا با بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداخت.


حنیف عمران زاده با انتقاد از میوه اناری که میثاقی به همراه خود آورده بود اینطور گفت: انار خوب است اما باید آبی باشد. وی درباره خاطره اش از شب یلدا نیز گفت: انار و هندوانه و نارنگی در شمال زیاد بود. آجیل هم بود اما باید بیل می زدی تا یک پسته پیدا می کردیم. مدافع استقلال در ادامه به خاطره جالب دیگری اشاره کرد و گفت: چوب انار کتک خوردم. در شب یلدا از پدرم کتک خوردم و اصلا دلیلش را نخواهید بگویم.
پرویز مظلومی نیز اعتراضی مشابه مدافع تیمش داشت: آخه چرا انار آوردید؟ البته چون قرمز است باید خورده شود. البته شب یلدا در گذشته بهتر بود و رنگ و لعاب بهتری داشت. سرمربی استقلال در ادامه حرف هایش از هواداران خواست در این شب برای کسانی که در کنارشان نیستند دعا کنند و در ادامه برای پورحیدری هم آرزوی سلامتی کرد: دعا کنید برای آقای پورحیدری تا در کنار ما باشد چون به گردن ما و استقلال حق دارد.


خسرو حیدری نیز در این باره گفت: شب یلدا بلندترین شب سال است و همه می روند نزد بزرگترهای خانواده. وی درباره فال حافظ گرفتن که از سنت های این شب است گفت: ما فال حافظ تاکنون نداشتیم. او در ادامه نیز تفالی به حافظ کرد و فال گرفت و خواند.
حاج محمدی که به تازگی به جرگه متاهلین پیوسته دیگر بازیکن استقلال بود که جلوی دوربین نود حاضر شد: در اولین شب یلدا متاهلی در کنار خانواده نیستم. او که در ادامه با عنوان اینکه ادبیاتش خوب نیست از خواندن فال حافظ خودداری کرد.

تمرین استقلال با چاشنی شب یلدا

 

آنچه در برنامه نود این هفته خواهد گذاشت

در آیتم بعدی به بخش هایی از برنامه نود پرداخته شد که پخش خواهد شد. در این برنامه طبق اعلام عادل فردوسی پور این بخش ها روی آنتن خواهد رفت.
– آخرین شرایط منصور پورحیدری
– گفتگو با علی پروین
– حضور در تمرین استقلال و گفتگوی یلدایی
– حضور در تمرین پرسپولیس و گفتگوی یلدایی
– لیگ برتر در هفته ای که گذشت

نود در کنار پرسپولیسی ها و البته سوژه یلدایی

گزارشگر برنامه نود در تمرین پرسپولیس نیز حاضر شد و به گفتگویی جذاب درباره یلدا با بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداخت.
محمود خوردبین با اشاره به خاطرات گذشته اش گفت: در زیر کرسی حاضر می شدیم و به گفتن خاطره و خوردن می پرداختیم. من امروز هم میوه خریدم و امشب باید بخوریم. در گذشته می نشستند دور زمین و کسی که بلد بود فال حافظ می گرفت و می خواند.

سرپرست پرسپولیس در ادامه با گرفتن فال حافظ به خواندن تعبیر ان پرداخت: اگر کسی تورا ناراحت کند دچار زیان خواهد شد. بدان که وقتی توجه خدا به کسی باشد آیینه را در کنار سنگ نگه خواهد داشت.
رامین رضاییان مدافع ملی پوش پرسپولیس گفت: خانواده در کنار هم جمع می شدیم و البته گوشتی هم به بدن می زدیم. کباب حتما باید باشد.  شب یلدا را به همه مردم عزیز تبریک می گویم و امیدوارم همیشه شاد باشند.

در این آیتم که همزمان با تولد محسن بنگر در رختکن این تیم گرفته شد بازیکنان این تیم به تعریف از مدافع 36 ساله تیم شان پرداختند و عنوان کردند او در این سن و سال هم بهترین بازیکن تیم شان است.
احمد نوراللهی با ابراز خوشحالی از حضور خانواده اش گفت: خانواده ام امشب در کنارم هستند و مطمئنا خیلی بیشتر خوش خواهد گذشت.
هافبک دفاعی جوان پرسپولیس نیز که با گرفتن فالی عاشقانه تحت تاثیر قرار گرفته بود در این باره گفت: فعلا که زود است و ایشاالله در 28سالگی!

از تمرین یلدایی پرسپولیس تا تولد بنگر

آیتم برترین ها:

آیتم برترین های برنامه نود بار دیگر اختصاص داشت به برترین حرکات هفته ای که گذشت.

برترین حرکات تکنیکی : علیرضا رمضانی، آلویس نانگ، امید نظامی پور، اسماعیل نظری، داریوش شجاعیان، جواد نکونام، احمد نوراللهی (2بار)، امیر تیزرو،
برترین کار تیمی :ملوان بندرانزلی برابر سیاه جامگان
برترین موقعیت از دست رفته :جلال الدین علی محمدی
برترین پاس گل :رحیم زهیوی
برترین مهار هفته : فرناندو دخسوس
برترین گل هفته :سجاد شهباززاده

برترین های هفته پانزدهم لیگ برتر

آنچه در هفته پایانی لیگ در نیم فصل اول گذشت

دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر و کارشناسی داوری آنها در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

نفت 1 – 0 سایپا (آلویس نانگ)
منصوریان: تفاوت ما با سایپا همین یک گل بود. آنها خوب فوتبال بازی می کنند و به مجید جلالی تبریک می گویم.
جلالی: هدفم در سایپا این است که از نظر مدل بازی به پیشرفت خوبی برسد اما از اینکه با این همه تسلط به نتیجه دلخواه نمی رسیم ناراحت می شویم.

ذوب اهن 0 – 1 استقلال خوزستان
عبدالله ویسی: همه انتظار داشتند در ته جدول باشیم و اکنون اینجا هستیم و باید هم اشک بریزیم. در کوران مسابقات که نتیجه گرفتیم انگیزه گرفتیم برای رسیدن به موفقیت بیشتر.
یحیی گل محمدی: در مجموع بازی خوبی انجام دادیم و از عملکرد بازیکنان راضی هستم. در غافلگیری گل خوردیم و داور می توانست دو پنالتی برای ما بگیرد. ناراحت نیستم و داور باید ناراحت باشد!
داوری: کارشناس داوری این دیدار درباره اتفاقی که در محوطه جریمه استقلال خوزستان رخ داد و حسن زاده متوقف شد گفت: خطایی نبود و داور به درستی مهاجم ذوب را با کارت زرد جریمه کرد. او در ادامه صحنه پایانی این بازی که بار دیگر روی حسن زاده رخ داد بار دیگر عنوان کرد خطایی رخ نداده و داور به درستی بازی را دنبال کرده است.
فنایی با دیدن این صحنه از زاویه دیگر نظر خود را برگرداند و اعلام کرد خطای پنالتی باید برای ذوب اعلام می شد و یحیی از این جهت ضرر کرده است.
نکته: استقلال خوزستان که در فصل گذشته با برتری در دیدار پلی آف موفق به بقا در لیگ شد در این فصل موفق شد قهرمان نیم فصل شود.

استقلال 1 – 0 صبای قم (سجاد شهباززاده)

علی دایی: توپ و میدان در اختیار ما بود اما دریغ از یک شوت به چارچوب و در خط تهاجمی با مشکل مواجه هستیم.
پرویز مظلومی: موقعیت به تیم حریف ندادیم و دنبال سه امتیاز بودیم تا از کورس عقب نمانیم.
داوری: در دقایق ابتدایی برخوردی بین رحمتی و علی احمدی اتفاق افتاد که فنایی اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه نیز کرنر صبای قم توسط داور نادیده گرفته شد و در برگشت همان توپ وارد دروازه شاگردان علی دایی شد.
فنایی درباره صحنه اخراج برزای گفت: مدافع استقلال مانع بازیکن صبا شد و با توجه به اینکه در کنترل صبایی ها بود باید اخراج می شد و تصمیم داور درست بود.
برخوردی که بین نورافکن و هاشم بیک زاده در محوطه جریمه استقلال انجام شد نیز توسط کارشناس این برنامه خطا تشخیص داده نشد و در ادامه خطای منجر به اخراج بازیکن صبا درست اعلام شد و به دلیل بی ملاحظگی خطا و اخراج به درستی صورت گرفت.

کارشناسی داوری استقلال – صبا

نکات ویژه بازی:
* علی دایی در 11 دیدار گذشته اش برابر استقلال موفق به پیروزی نشده است.
* اولین کارت قرمز استقلال در این فصل با اخراج برزای رقم خورد.
* آبی پوشان تهران در 12 بازی اخیر بی شکست مانده اند و به میانگین دو امتیاز از هر بازی رسید.

حواشی کامل بازی استقلال – صبا

استقلال اهواز 0 – 2 تراکتورسازی
قلعه نویی: از نتیجه راضی ام اما از شیوه بازی در حال حاضر راضی نیستم و خیلی ضعیف بازی کردند.
داوری: در این دیدار گل اول تراکتورسازی در حالی رقم خورد که داور به اشتباه خطای هند بازیکن استقلال اهواز را اعلام کرده بود.
داور می توانست یک خطای پنالتی نیز برای استقلال اهواز با توجه به برخورد توپ به دست بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه اعلام کند.
نکته: رکورد صد در صد پیروزی تراکتور برابر استقلال اهواز حفظ شد.

پدیده 1 – 1 سپاهان
رضا مهاجری: تماشاگران به خوبی ما را حمایت کردند و بازیکنان نیز به خوبی توانستند به بازی برگردند و البته این بازی یک جنگ نابرابر بود.
استیماج: ما شایسته گرفتن 6 امتیاز از این بازی بودیم نه سه امتیاز!
داوری: صحنه بحث برانگیز بازی در دقیقه پایانی با برخورد دروازه بان پدیده با علی کریمی اتفاق افتاد که فنایی هم اعلام کرد داور به درستی خطای پنالتی اعلام نکرده و صحنه مشکوکی اتفاق نیفتاده است.
نکته: اولین امتیاز پدیده برابر سپاهان در تاریخ لیگ برتر

راه آهن 0 – 2 پرسپولیس (مهدی طارمی – 2گل)

برانکو ایوانکوویچ: بازیکنان خودم تبریک می گویم و نمایش زیبایی در زمین اجرا و تاکتیکی کار کردند.
مهدی تارتار: پرسپولیس بهتر بازی کرد و ما خوش شانس بودیم که بیشتر از این گل نخوردیم و زورمان به این تیم نمی رسید.
داوری: حاج بابایی به عنوان داور این بازی در ابتدای بازی خطای مشکوک روی میلاد محمدی را اعلام نکرد که فنایی تصمیم او را تصدیق کرد و خطایی ندانست.
رامین رضاییان هم در یک صحنه توسط مدافع راه آهن متوقف شد که داور آن را بیرون از محوطه جریمه اعلام کرد که فنایی اعلام کرد خطا بیرون بوده و داور به درستی ان را اعلام کرد.
گل دوم پرسپولیس که راه آهنی ها معتقد به اوت شدن توپ پیش از به ثمر رساندن آن شده اند، گل را صحیح اعلام کرد و طارمی به درستی توپ را کنترل کرد.
ننزیچ در یک صحنه روی پای طارمی تکل بلندی انجام داد که فنایی آن را خطای پنالتی دانست تا پرسپولیس از یک فرصت مناسب محروم شود.

کارشناسی داوری بازی راه آهن – پرسپولیس

نکات:
* پرسپولیس در تمام دیدارهای نیم فصل اول موفق به باز کردن دروازه حریفان شد.
* گل اول طارمی هزار و سیصدمین گل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
* پرسپولیس در چهار بازی اخیر تنها یک گل دریافت کرده است.
* راه آهن در هفت بازی اخیر خود گلی نزده و تنها دو امتیاز کسب کرده

حواشی کامل بازی راه آهن – پرسپولیس

آیتم یلدایی: طولانی ترین ها!

در این بخش محمد حسین میثاقی و تیمش به سراغ سوژه هایی رفتند که با مناسبت شب یلدا همراهی داشته باشد. به همین منظور طولانی ترین اتفاقات ورزشی ایران مورد بررسی قرار گرفت. شاید برای شما هم جالب باشد که طولانی ترین اسم در بین بازیکنان ایرانی در اختیار چه کسی باشد.
طولانی ترین لیگ ایران: پرسپولیس با توجه به درگیری مسابقات سال 75 که
طولانی ترین بازی لیگ برتر: دیدار استقلال و استقلال اهواز که 106 دقیقه طول کشید.
طولانی ترین دوران مربیگری: بهمن صالح نیا با هدایت ملوان از سال 1347 تا 1376
طولانی ترین طولانی ترین دوران بازی: علی پروین از 18 تا 41 سالگی در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد. او آخرین بازی اش را برابر دارایی برگزار کرد و عنوان کرد وقتی نمی توانم بازی کنم بهتر است خداحافظی کنم و به بچه ها گفتم از فردا دیگر بازی نمی کنم.
طولانی ترین دوران بی شکستی: پرسپولیس
طولانی ترین حضور در تیم ملی: علی کریمی با 17 سال حضور
طولانی ترین اسم باشگاهی: سیاه جامگان ابومسلم خراسان رضوی
طولانی ترین اسم بازیکن: محمد حسین کنعانی زادگان
طولانی ترین شب فوتبالی: 18 شهریور 88 (استقلال سایپا)

محمد فنایی که به عنوان کارشناس داوری در این برنامه حاضر شده بود و به صحبت درباره اتفاقات داوری هفته پانزدهم در شب تولد خودش پرداخت.

طولانی‌ترین اتفاقات تاریخ لیگ برتر

آنالیز برنامه نود: استقلال خوزستان چطور قهرمان نیم فصل شد

استقلال خوزستان به عنوان قهرمان نیم فصل لیگ پانزدهم معرفی شد. شعبده بازی عبدالله ویسی با استقلال که کم هزینه ترین تیم لیگ برتر شناخته می شود. آنها با کسب 2:13 امتیاز از هر بازی به میانگین امتیازی یک تیم مدعی رسیده است.
استقلال خوزستان با دریافت 4 گل در 15 اخیر و 0:26 درصد گل خورده و مقایسه آنها با تیم های مطرح اروپایی نشان می دهد آنها یکی از تدافعی ترین تیم های حال حاضر فوتبال شناخته می شود. البته این یک مثال مع الفارغ است.
مهمترین عامل برتری استقلال خوزستان دخسوس محسوب می شود که با 11 کلین شیت، 17 واکنش و تنها یک اشتباه از او به عنوان مهره استقلال خوزستان ساخته است.
در این بین نباید از خط دفاعی چهار نفره استقلال خوزستان گذشت که در کنار دروازه بان آنها نقش اصلی برای رسیدن به قهرمانی لیگ داشته است.
بیت سعید و زهیوی به عنوان زوج هجومی آبی پوشان نیز کار را برای تیم ویسی تکمیل می کند تا آنها به این عنوان برسند.
نکته جالب اینجاست که مثلث هجومی استقلال خوزستان از لیگ یک به این تیم اضافه شده اند و مجموع قراردادهای آنها به کمتر از 600 میلیون می رسد!
ویسی که با توجه به خط دفاعی قدرتمند و دروازه بان بی اشتباه خود به ضد حملات چشم دوخته و اینگونه عرصه را بر حریفانش تنگ نمود. باید دید آنها در نیم فصل دوم نیز می توانند این روند را ادامه دهند یا خیر.

آنالیز فنی استقلال خوزستان (قهرمان نیم فصل)

گفتگو با پیشکسوتان تیم ها درباره یلدا و خاطراتشان از شب یلداوخاطراتشان ازاین رسم سنتی!

فرامرز ظلی: پیشکسوت خوش صحبت فوتبال جلوی دوربین برنامه نود بار دیگر با جملات دلنشین خود لحظاتی جالب را خلق کرد.
او از جوانان ایرانی خواست صله رحم را فراموش نکنند و درگیر زندگی ماشینی نشوند و به بزرگترهای خود در این شب زیبا سر بزنند.
غفور جهانی: شب یلدا با فرانسه یا اسپانیا بازی داشتیم. یک خانم هندوانه و آجیل آورد و در هواپیما شب یلدا را برگزار کردیم. رسم شب یلدا از گذشته مانده و در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.
محمد ابراهیمی: اصفهان به سنت ها خیلی اهمیت می دهد. اقوام و آشنایان در این شب جمع می شوند و بزرگ خانواده دعا می خواند و قصه می گوید. یک نفر فال حافظ می گیرد و در این شب باید اختلافات هم رفع و رجوع شود.
داوود ارغوانی: پیشکسوت تبریزی فوتبال ما هم خاطره ای از زمان حضورش در تیم ارتش ایران در مسابقات جهان گفت.
مهدی قیاسی: وقتی دور کرسی می نشستند یک وحدت و نزدیکی و محبت خاص بین آنها جاری می شد. همیشه آرزو داشتیم این شب زودتر برسد تا تمام اقوام را ببینیم.
غلامحسین پیروانی: اشعار حافظ را می خوانند و دور هم می نشینند و میوه و آجیل و … را می خورند. در جام جهانی کوچک که در گروه ما برزیل، کره و شوروی و … بود. سال 53 برابر بود با شب یلدا و ما بازی با شوروی را با گل بهتاش فریبا بردیم.

خاطره‌بازی پیشکسوتان فوتبال با شب یلدا

تقویم نود:

24 آذر 67:  نیمه نهایی جام ملت ها و دیدار ایران برابر عربستان ( شکست ایران با گل ماجد عبدالله و در نهایت سومی در جام ملت ها)
نیمه نهایی جام ملت های 96: بار دیگر ایران برابر عربستان و شکست در ضربات پنالتی
27 آذر 84: گل علی کریمی به دورتموند با پیراهن بایرن مونیخ
28 آذر 89: شکست سنگین سرخابی ها برابر حریفان خود ( استقلال 0 فولاد 4 – صبای قم 4 پرسپولیس 0)
20 آذر 75: رده بندی جام ملت ها و پیروزی برابر کویت ( ایران تمام عناوین این تورنمنت را به خود اختصاص داد)

27 آذر : قهرمان بازی های 97 آسیایی
30 آذر 1380: استقلال – الاتحاد ( جام باشگاه های آسیا)
درگذشت مرتضی احمدی هنرمند ارزشمند کشورمان در شب یلدا و پیروزی ایران بر کره جنوبی با نتیجه 6 بر دو از دیگر اتفاقات آذرماه بود که در تقویم نود گنجانده شده بود.

تقویم هفتگی فوتبال

بررسی لیگ دسته اول

قهرمانی پیکان در نیم فصل اول لیگ آزادگان و بررسی نتایج آیتم بعدی برنامه نود بود.

نود تا نود

* خوشحالی هواداران استقلال خوزستان بابت قهرمانی نیم فصل خساراتی به صندلی های این استادیوم وارد کرد.
* علیرضا منصوریان که در دیدار با سایپا به دنبال استپ توپ بود به زمین خورد و دچار مصدومیت کوچکی شد و در این باره توضیح داد و البته عنوان کرد شرایط دوران جوانی اش را ندارد.
* اسکوربرد استادیوم انزلی با توجه به بارندگی دچار خرابی شد و در جریان بازی روشن نمی شود
* حنطه نیز اعتراضی به محرومیت خود داشت و درباره برخورد خود با داور توضیحاتی داد و عنوان کرد او گزارش دروغ ارائه کرده است.
* درخواست امیر قلعه نویی برای افزایش حقوق سربازان خود داشته و عنوان کرد با توجه به اینکه نمی توانند به تیم ملی کمک کنند باید به گونه ای عمل شود تا روحیه شان حفظ شود.
* ناراحتی هواداران ملوان انزلی و شعار آنها علیه حمید استیلی که خواهان جدایی او شدند. استیلی عنوان کرد بی دقتی مهاجمان تیمش باعث این نتایج شده و البته باید در نظر گرفت در دیدار با سیاه جامگان هم داوری علیه تیمش بود.

نود تا نود

با لژیونرها

عملکرد بازیکنان حاضر در لیگ های خارج از فوتبال کشورمان در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
* چارلتون در دو بازی اخیر با حضور قوچان نژاد نتوانست به پیروزی دست یابد.
* پانیونیوس در جام حذفی و در غیاب انصاریفرد موفق به برتری برابر حریف خود شد. انها در لیگ برتر یونان نیز موفق شدند حریف ته جدولی خود را شکست دهند.
* آلکمار در جام حذفی در حالی با پیروزی سه بر یک از سد حریف خود گذشت که جهانبخش بیش از 60 دقیقه به میدان رفت. در لیگ هم آلکمار موفق شد از سد حریف خود بگذرد.
* روزگار متفاوت دو بازیکن ایرانی در بوندسلیگای دو؛ حاج صفی در ترکیب تیمش به میدان رفت و دنیل داوری همچنان نیمکت نشین است.

گفتگو با مربی قهرمان نیم فصل لیگ برتر

عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان که در نیم فصل موفق شد عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم را به دست آورد روی خط برنامه نود حاضر شد و در صحبت های کوتاه به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد.
او درباره پیش بینی اش از رتبه تیمش در پایان لیگ گفت: ما سعی می کنیم در بالای جدول بمانیم و جزو 5-6 تیم باقی بمانیم. اگر در چند بازی ابتدایی به نتیجه دلخواه برسیم حتی برای سهمیه آسیا و قهرمانی هم خواهیم جنگید.
ویسی درباره داوری دیدار اخیر این تیم برابر ذوب آهن و خطای پنالتی روی حسن زاده گفت: ما در سه بازی از داوری ضربه خوردیم. سه پنالتی برای ما گرفته نشد و ما اعتراضی نکردیم. استقلال تهران، نفت و سپاهان اشتباهات داوری علیه ما بود.
وی ادامه داد: ما سه بازی آسیب دیدیم و مشکلی نداریم و برای همه تیم ها این اتفاق می افتد. در دیدار با پرسپولیس هم داور تاثیرگذار نبود.
سرمربی تیم قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر درباره رای مردم در این برنامه به او گفت: من خودم فکر می کردم نفر سوم شوم و از همه آنها تشکر می کنم. خیلی خوشحالم از این بابت و امیدوارم این روند را ادامه دهیم و کسانی که به من رای دادند را خوشحال کنیم.
ویسی درباره دخسوس و اظهارنظری که پیش از این گفته بود گلر خوب از پدر و مادر خوب بهتر است گفت: بعد از این صحبتم مادرم از دستم ناراحت شد و من ناچار به توضیح به او شدم که این صحبت خاصی نبود.

پایان بخش برنامه نود اختصاص به اعلام رای نهایی نظرسنجی این برنامه داشت. بینندگان و مخاطبان این برنامهرای خود برای انتخاب برترین مربی نیم فصل را از بین 5 مربی انتخابی این برنامه را برگزیدند و در نهایت این برانکو ایوانکوویچ بود که موفق شد با کسب 45.2 درصد از آرا برترین مربی نیم فصل اول لیگ پانزدهم شود و پس از او عبدالله ویسی نفر دوم این نظرسنجی شد.

برنامه نود آخرین روز پاییز و اولین دقایق زمستان 94 ساعت 2:30 بامداد به پایان رسید تا یکی از خاطره انگیز ترین برنامه های عادل فردوسی پور که مصادف با شب یلدا بود، لقب گیرد.