شنبه 28 آذر 1394 - 12:00

به دنبال معرفی جانشین هاشمی هستیم/ رد صلاحیت با پروفایل تلگرام/ خوب شد المیزان را به «کیمیا» نسپردند/ نظر ایرانی‌ها درباره اهمیت پارتی

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
بیشترین تخلفات رانندگی تهرانی‌ها چیست؟

رئیس اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیشترین تخلفات رانندگی در تهران را تشریح کرد.سرهنگ سید ابراهیم شاداب در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اینکه بیشترین تخلفاتی که در معابر تهران توسط دوربین‌های ثبت تخلفات به ثبت می‌رسد چیست؟ اظهار کرد: دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح شهر تهران اقدام به رصد تخلفات رانندگان و ثبت شماره پلاک آنان می‌کند که اطلاعات این دوربین‌ها ابتدا در شرکت کنترل ترافیک پالایش شده و سپس برای مرکز اجرائیات پلیس راهور ارسال می شود.وی با بیان اینکه در مرکز اجرائیات نیز شماره پلاک‌ها ثبت و نوع تخلف مورد بررسی قرار می گیرد اظهار کرد: سپس براساس نوع تخلف انجام شده مبلغ جریمه برای رانندگان متخلف تعیین و به اطلاعشان می‌رسد که این روند در حال حاضر حداکثر طی 10 روز انجام شده و از طریق پیامک به رانندگان اطلاع داده می‌شود.رئیس مرکز اجرائیات تهران بزرگ درباره بیشترین تخلفات رانندگی در سطح معابر تهران نیز گفت: درباره بیشترین تخلفاتی که توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در تهران به ثبت می‌رسد باید گفت که ورود غیرمجاز به محدود طرح ترافیک و سرعت غیرمجاز در رتبه اول و دوم قرار داشته و پس از آن عبور از محل ممنوعه و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از جمله تخلفاتی است که در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.شاداب درباره چگونگی ثبت تخلفات در تهران گفت: تخلفات رانندگی به سه شیوه ثبت می‌شود؛ یکی به وسیله دفترچه‌هایی که در دست ماموران است، دیگری به وسیله دستگاههای PDA ثبت شده و شیوه سوم نیز استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات است که بیشترین میزان تخلفات نیز به وسیله همین دوربین‌ها به ثبت رسیده است؛ ضمن اینکه دوربین‌ها باعث شده تا از نیروی انسانی کمتری در سطح معابر استفاده شود.

استخراج آمار جدید اعتیاد دانش آموزی

مهرزاد حمیدی (معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت کار محوری جدید ما بحث سلامت دهان و دندان است که با همکاری وزارت بهداشت در حال اجراست، گفت: از اواخر سال تحصیلی گذشته در مدارس ابتدایی «فلورایدتراپی» را در مدارس ابتدایی شروع کردیم و حتی در حال حاضر در بعضی استان‌ها واگذاری «یونیت سیار و ثابت» دندانپزشکی در مدارس توسط وزارت بهداشت صورت گرفته است.معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش از اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد در مدارس کشور و همچنین استخراج آمار جدید اعتیاد بین دانش آموزان خبر داد و گفت: قصد داریم؛ آمار مربوط به این موضوع را به روز کنیم. این کار توسط پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است. آمار جدید برسد؛ حتما اعلام خواهیم کرد.

فتوای عجیب مبلغ سعودی درباره «حجاب کامل» مرد!

“عبدالله السویلم” عضو مبلغان برجسته در بخش فرهنگی وزارت کشور عربستان فتوا داده مرد باید همانند زن خود را بپوشاند.این مبلغ وهابی در ادامه افزود: مردان باید در ملا عام و در مقابل دیگر مردان همه بدن خود به استثنای دست و صورتشان بپوشاند؛ چرا که بدن مرد عورت است به جز دست ها و صورت(!)این فتوا باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی این مبلغ وهابی را شدیدا به سخره بگیرند و مورد انتقاد قرار دهند.

بازگشت بخشی از اموال ایران در آمریکا پس از ۳۷ سال

یک مقام آگاه در مرکز حقوق بین المللی ریاست جمهوری خبر داد که بخش دیگری از اموال ایران در آمریکا پس از ۳۷ سال به کشورمان مسترد شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مقام آگاه توضیح داد که در سال ۱۳۵۷ موزه هنرهای معاصر ایران وابسته به وزارت فرهنگ و هنر وقت ۱۴ قطعه آثار هنری از دو هنرمند آمریکایی ( ۴ قطعه از رابرت استرن و ۱۰ قطعه از مایکل گریو) خریداری نمود و قیمت آنها را نیز پرداخت کرد. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقبا تصرف سفارت آمریکا در تهران و انسداد اموال ایران در امریکا استرداد و تحویل آثار خریداری شده با مشکلاتی مواجه شدند تا اینکه به موجب بیانیه های الجزایر که دیماه ۱۳۵۹ امضا شد، دولت آمریکا متعهد شد کلیه اموال ایران من جمله این آثار هنری را به ایران مسترد کند. اما آمریکا برغم این تعهد، در مورد استرداد این چند قطعه آثار هنری اقدامی نکرد.وی در مورد مشخصات این اثار توضیح داد که این اثار هنری تابلوهایی است در مورد طرحهای معماری با ارزش که برای ایران انجام شده است.

بی‌حجابی توطئه‌ای حساب شده است

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد با اشاره به قتل عام مسلمانان در نیجریه گفت: این مسئله ثابت کرد سازمان ملل، حقوق بشر و شورای امنیت، عناصر توطئه گر و دست نشانده منافع استکبار جهانی و آمریکا بر روی کره زمین هستند. عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنانش با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه خطاب به دانشگاهیان و نهاد های فرهنگی گفت: این که می بینید استادی در دانشگاه حرکت های ضد دینی انجام می دهد و یا استادی که درس ریاضی دارد تحلیل سیاسی می کند و روحانیت را هدف قرار می دهد یک جریان طبیعی و عادی نیست بلکه اقدامی حساب شده برای ایجاد گسست است.وی ادامه داد: باید مراقب بود که سیاست زدگی ها دانشگاه ما را فرا نگیرد که فکر کنند اگر جریان های دینی از دانشگاه براندازی کنند به سود یک جریان سیاسی خاص می شودامام جمعهمشهد اظهار کرد: مسئله بی حجابی دختر دانشجو در محیط دانشگاه یک جریان توطئه گسست نخبگان دینی از دانشگاه است.امام جمعه مشهد افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه باید با دغدغه این مسئله را دنبال کند زیرا دشمن می داند اگر بتواند وحدت بین دانشگاه و حوزه را خدشه دار کند راه نفوذ را برای خود باز کرده است.وی گفت: حرکت های ضد فرهنگی در محیط دانشگاه و افرادی که خود را در فتنه ۸۸ نشان دادند، حرکت های حساب شده دشمن است، زیرا هر چه دشمن سیلی خورده است از وحدت حوزه و دانشگاه است.

ورود به عرصه سیاست با روحیه خانم‌ها سازگار نیست

دکتر «شهلا میرگلوبیات » یکی از 9 زن مجلس نهم درباره مشارکت سیاسی زنان می گوید:« ورود در عرصه های سیاسی با یک سری تخریب هایی همراه است که این تخریب ها واقعا ناجوانمردانه اتفاق می افتد و برای اینکه رقیب را از عرصه خارج کنند بعضا ممکن است خیلی از کارها از روی بی تقوایی هم صورت بگیرد و به خاطر همین است که با روحیه خانم ها سازگار نیست.»به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این جراح و متخصص زنان که از حوزه ساوه و زرندیه در استان مرکزی برای نخستین بار به مجلس راه یافت و طلسم ورود زنان از این استان به خانه ملت را شکست همچنان تاکید دارد که برای افزایش مشارکسیاسی زنان باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و نیازی به تجریه تخصیص سهمیه به زنان یا همان تجربه ای که اتحادیه بین المجالس از کشورهای عضو خواسته نیست. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می افزاید: « است اگر تعداد به عدالت نه به تساوی تقسیم می شد و خانم ها می توانستند تعداد بیشتری از کرسی ها مجلس را به خود اختصاص دهند به تبع در حوزه زنان موفقیت های بیشتری داشتیم.»

مجلس باید شکایت از روسیه را پس بگیرد

در حالی که چندی پیش مقامات روسی اعلام کرده بودند که این کشور ارسال سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران را آغاز کرده، دیمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه می‌گوید ارسال این سامانه موشکی زمانی ادامه خواهد یافت که ایران از پیگیری شکایتش علیه روزوبورن اکسپرت، آژانس صادرات تسلیحات نظامی روسیه چشم‌پوشی کند. به گزارش خبرگزاری تاس، راگوزین امروز جمعه اعلام کرد که تاکنون پرونده شکایت ایران بسته نشده اما طرف ایرانی با دریافت نخستین محموله سامانه موشکی اس-۳۰۰ از شکایت خود صرف‌نظر خواهد کرد. وی با بیان این‌که زمان لغو شکایت ایران به‌زودی اعلام خواهد شد گفت: «شرط ادامه ارسال محموله‌های سامانه اس-۳۰۰ صرف نظر کردن ایران از شکایت خود خواهد بود و قرارداد تحویل این سامانه موشکی بدون لغو شکایت ایران اجرایی نخواهد بود.» به‌گفته معاون نخست‌وزیر روسیه پس گرفتن شکایت ایران تصمیمی است که مجلس ایران خواهد گرفت.

آمار ظریف از حملات انتحاری در عراق

ظریف که برای شرکت در مذاکرات حل بحران سوریه در نیویورک به‌سر می‌برد، مواضع ایران در قبال بحران جاری را در روزنامه گاردین تشریح کرده که در بخشی از آن آمده: افراطیون ماسک‌دار علاوه بر کشتن بی‌گناهان بی‌شمار، ثابت کرده‌اند که اگر چه تروریسم دارای هیچ پس زمینه مذهبی، ملی یا قومی نیست، اما دارای پشتیبانانی با نام و نشان و دارای دستور کاری هولناک است. از سوری‌ها بپرسید؛ یا از عراقی‌ها که در 12 سال اخیر هدف حدود 2000 بمب‌گذاری انتحاری بوده‌اند. آنان که مرتکب این جنایات می‌شوند و آنان که در نیویورک، لندن، مادرید، پیشاور، بیروت، تونس، پاریس، سن برناندینو و جاهایی دیگر دست به جنایت زده‌اند، همه با رشته واحدی به هم مرتبط‌اند و افراطی‌گری همه آن‌ها ریشه در تبلیغات عوام‌فریبانی دارد که اسلامی تحریف شده را با کمک پول نفت در جهان منتشر می‌کنند.

چرا از ادعای تقلب عذرخواهی نمی‌کنید؟

هفته نامه حزب الله -نسخه مکتوب پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای- به بازخوانی سخنان رهبری درباره حواشی انتخابات 88 پرداخته است که در بخشی از آن آمده: علیرغم همه تبیین ها و دعوتهــا، برادران سابق پاسخی درخور نداده و حاضر نمی شوند از موضوعی که خود به دروغ بودن آن اذعان دارند دست برداشته و «عذرخواهی» کنند، در حالیکه برخی از آنها در جمع های خصوصی خود، به صراحت اذعان می‌کردند که در انتخابات تقلبی نشده است: چرا عذرخواهی نمی‌كنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می كنیم كه تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا كشور را دچار این ضایعات كردید؟

روایت ذوالنور از محکم‌کاری امسال شورای نگهبان

مجتبی ذوالنور، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال روزنامه وقایع اتفاقیه که «آیت‌الله مؤمن چند روز پیش گفته بودند شورای نگهبان در این دوره محکم‌کاری می‌کند. می‌دانید این محکم‌کاری به چه معناست؟» گفته است: توضیح دقیق این موضوع را باید از آیت‌الله مؤمن پرسید. ایشان از قدیمی‌ترین فقهای شورای نگهبان است و فردی هم است که مطلقاً گرایش‌های جناحی و سیاسی ندارد؛ بنابراین علمیت، سوابق انقلابی و صلاحیت ایشان کاملا اثبات شده است. شاید فرمایش ایشان ناظر بر دو جهت باشد؛ یکی احراز صلاحیت علمی کاندیداهاست که امسال بنای محکمی درباره این قضیه فراهم شده است و به‌صورت جدی از سوی شورای نگهبان پیگیری می‌شود. بعضی از شخصیت‌های علمی هستند که حضور و امتحان‌دادن برایشان سخت است و حتی بعضی گروه‌های سیاسی بسیج شدند تا شورای نگهبان را از گرفتن امتحان، از برخی افراد منصرف کنند، ولی شورای نگهبان یک قاعده کلی گذاشت و از همان ابتدا اعلام کرد همه باید امتحان بدهند و کسی معاف از امتحان نیست. اگر نسبت به یک نفر اغماض شود، طبعاً بقیه هم حق دارند انتظار داشته باشند چنین رویکردی در موردشان اجرا شود. از سوی دیگر، با توجه به اخبار و اطلاعاتی که ما داریم، ظاهراً برخی گروه‌های سیاسی به‌دنبال افراد مسأله‌داری بودند که با فتنه در ارتباط بودند. شورای نگهبان خط قرمزهایی در این زمینه مشخص کرده است که محکم پای آن خواهد ایستاد.

پناهیان هم داعشی‌های داخلی را معرفی کرد

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم پاسداشت شهدای حرکت اسلامی نیجریه و حمایت از رهبر عالیقدر شیعیان آفریقا شیخ زکزاکی که در محل مسجد کرامت مشهد برگزار شد، گفته: در آخرالزمان مشکل نفاق وجود دارد، ما امروز با سه نوع نفاق در جهان، جهان اسلام و جامعه خود رو به رو هستیم.

وی پس از مرور نفاق در سطح جهان و دنیای اسلام اظهار داشت: در جامعه خودمان مشکل اصلی نفاق است، بعضی‌ها انتخابات در جامعه را مانند انتخابات در آمریکا می‌پسندند و هوس دموکراسی غربی را در سر می‌پرورانند. ما منافقین داخلی خود را با داعشی‌ها یکی می‌دانیم. هر چند اسلحه به دست نیستند اما با یاوه سرایی‌های خود ارکان نظام را نشانه رفته‌اند و به تعبیر امام راحل مفسدین فی‌الارض هستند. در سال ۸۸ می‌خواستند قبل از شام و عراق ایران را دچار حوادث کنند، تعجب می‌کنیم برخی عکس‌العملی که به حوادث فرانسه نشان دادند، چطور به کشته‌شدگان نیجریه واکنش نشان ندادند و لذا آنها با قاتلان جنایتکاران هم دست هستند و جگرشان خنک می‌شود.

حجم واقعی امحای سیب‌زمینی

اطلاعات جدید به دست آمده نشان می‌دهد حجم امحای سیب‌زمینی بسیار بیشتر از آنی است که تاکنون تصور می‌شد؛ اما مسئولان دولتی با پنهان‌کاری تلاش داشتند واقعیت این سوءمدیریت را مخفی نگاه دارند. بر اساس گزارش روزنامه رسالت، مقدار سیب‌زمینی امحاشده آنگونه که در جراید اطلاع‌رسانی شده 1700 تن نیست، بلکه 11257 تن است که 1257 تن آن محصولات سیب‌زمینی شهرستان‌های داراب، شیراز، جهرم و مرودشت بوده و 10000 تن آن مقدار سیب‌زمینی است که در سال 94 در جیرفت امحا شده است.

ترکیه هم در قطر پایگاه نظامی ایجاد می‌کند

پایگاه اسرائیلی دبکا فایل مدعی شده است که ترکیه در نظر دارد برای جنگ با دشمنان مشترک خود با قطر در این کشور یک پایگاه نظامی تاسیس کند. احمد دمیروک سفیر ترکیه در قطر گفته است که ترکیه برای جنگ با دشمنان مشترک هر دو کشور یک پایگاه نظامی در خاک قطر تاسیس خواهد کرد. فعالیت نظامی ترکیه در قطر شامل استقرار سه هزار نیروی ترک و تاسیس واحدهای هوایی و دریایی و همچنین واحدهای ویژه جنگی خواهد بود. با وجودی که آنکارا در سال 2014 با تاسیس این پایگاه در قطر موافقت کرده بود، اما اقدامات برای برپایی آن به تازگی و پس از موافقت ملک سلمان، پادشاه عربستان آغاز شده است.

نظر ایرانی‌ها درباره اهمیت پول و پارتی

محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور در سومین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب وکار که در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که طبق اصل 44 قانون اساسی امکانات کشور باید به طور مساوی بین افراد تقسیم شود، یادآور شد: در بهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان انسان‌ها باید تعادل برقرار شود. طبق یک نظرسنجی 86 درصد افراد معتقدند که در صورت نداشتن پول و پارتی حقوقشان پایمال می‌شود. همچنین 50.3 درصد افراد نسبت به این مساله که حکومت در شرایط فعلی به همه افراد با یک دید نگاه می‌کند مخالف بودند.

نباید اجازه بدهیم انقلاب از بیت امام فاصله پیدا کند!

حجت‌الاسلام محسن غرویان در اظهارنظری عجیب در گفت و گو با روزنامه آرمان گفته است: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده‌اند که انقلاب اسلامی ایران بی‌نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست. بر این اساس در داخل ایران نیز نباید اجازه بدهیم که انقلاب از بیت امام بزرگوار فاصله پیدا کند.

ممنوعیت خواندن «هاکلبری ‌فین» در آمریکا

در حالی که پلیس آمریکا به نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان این کشور متهم شده است، «ماجراهای هاکلبری‌ فین» اثر برجسته «مارک تواین» در یکی از مدارس ایالت کالیفرنیا به دلیل به‌کارگیری زبان ضد سیاهان ممنوع شد.به گزارش ایبنا به نقل از نشریه «گاردین»، در حالی که اخبار منتشره از رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا سرتیتر اخبار است، رمان مشهور «ماجراهای هاکلبری فین» اثر «مارک تواین» تنها به دلیل استفاده از واژه «کاکا سیاه» (Nigger) از سرفصل‌های ساعات ادبی درسی کلاس یازدهم یکی از مدارس ایالت فیلادلفیای این کشور حذف شد.«هاک فین» پسری است که نخست در رمان «تام سایر» معرفی شد و در این رمان به همراه یک برده فراری سفری را در مسیر رود «می‌سی‌سی‌پی» آغاز می‌کند.«ارنست همینگوی»، نویسنده شهیر آمریکایی گفته بود که این کتاب «تواین» سرآغاز تمامی رمان‌های مدرن آمریکایی است. با این تفاسیر، بنا به اعلام انجمن ادبی آمریکا، این اثر برجسته که برای بار نخست در سال 1884 منتشر شد، یکی از چالش برانگیزترین داستان‌های این کشور محسوب می‌شود. نخستین ممنوعیت خواندن این کتاب نخست در سال 1885 ایالت «ماساچوست» با ادعای «مناسب بودن برای سطل زباله» رخ داده بود و این روزها به دلیل استفاده مکرر از عبارت «کاکاه سیاه» (حدود 200 بار) ممنوع شده است.

دیدگاه آیت الله مصباح درباره حضور زنان در خبرگان رهبری

آیت الله مصباح گفت: حضور بانوان در خبرگان رهبری اشکالی ندارد.به گزارش خبرآنلاین آیت الله مصباح یزدی سال 85 و در جلسه پرسش و پاسخ همایش دفتر پژوهش های فرهنگی در مشهد درباره حضور بانوان در خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور بانوان مجتهده‌اي كه واجد ساير شرايط خبرگان باشند، از لحاظ حقوقي طبق اظهارنظر شوراي نگهبان، بلامانع است. از لحاظ فقهي، در اظهارنظر كارشناس، مرد بودن شرط نيست. اگر پزشك ماهر زن بود و در امور پزشكي اظهار نظر كرد، حجت دارد. ملاك اين است كه افرادي كه شرايط بيشتري دارند، اولي هستند.وی ادامه داد: اگر مردم تشخيص دادند خانمي از جهت فقاهت و ساير شرايط اصلي از مرد مجتهد برتر است، همان عمل مي‌شود. خبرگان بايد ولي‌فقيه منصوب از سوي خدا را شناسايي كنند. اما اگر شان نمايندگان مجلس خبرگان رهبري از شؤون مديريتي باشد، چنانكه در نظريه انتخابي بودن رهبر، مطرح است ممكن است شركت زنان اشكال داشته باشد؛ زيرا آن‌ها مي‌خواهند به رهبر مشروعيت بدهند ولي طبق نظريه انتصابي كه ديدگاه ما هم همين است، حضور بانوان در خبرگان اشكالي ندارد.گفتنی است روز گذشته “عصمت سوادی” به عنوان اولین کاندیدای زن در پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد. همچنین به گفته مقیمی رییس ستاد انتخابات روز گذشته در سراسر کشور به غیر از سوادی چندین کاندیدای زن هم ثبت نام کرده اند.

ورود یک مادر به سالن مسابقات کشتی با وجود ممنوعیت ورود زنان

مادر یکی از کشتی گیران حاضر در رقابت های جام باشگاه های جهان برای دیدن مبارزه فرزندش در سالن مسابقات حاضر شد.به گزارش ایسنا،رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در سالن خلیج فارس خرمشهر در جریان است. در روز پایانی این رقابت ها مادر امیر قاسمی منجزی کشتی گیر سینا صنعت ایذه برای دیدن مبارزه پسرش در سالن مسابقات حاضر شد تا همراه تماشاگران ناظر رقابت این کشتی گیر باشد.این در حالیست که حضور زنان در سالن برای دیدن مسابقات مردان ممنوع است اما ماموران با حضور این مادر سالخورده در سالن موافقت کردند که این‌ امر با تشویق حضار همراه بود.

جمعه

خوب شد تفسیر المیزان را به «کیمیا» نسپردند

سریال «کیمیا» به یک گاف تاریخی و انتخاب نا به‌جای کتاب آیت‌الله طالقانی متهم شد. به گفته محمد قوچانی کتاب «پرتوی از قرآن» مرحوم آیت‌الله طالقانی که در سریال توسط کیمیا ویراستاری می‌شود، در اصل توسط محمد جعفری ویراستاری شده است که در آن زمان که در سریال تشکر مولف کتاب (آیت‌الله طالقانی) به کیمیا ابلاغ شد، ویراستار اصلی یعنی محمد جعفری، از دنیا رفته بوده است. محمد قوچانی، روزنامه نگار، در تشریح این انتخاب نا به جا و این گاف تاریخی می‌نویسد:

«کیمیا سریال بدی نیست . حتی می توان گفت خوب است در حد سنت پاورقی های عشقی تاریخی، گاف‌هایی مانند تیر چراغ های سیمانی در دهه پنجاه و …هم در کشوری که شهرک سینمایی دهه پنجاه و شصت ندارد هم قابل چشم پوشی است اما وقتی خانم کیمیا ویراستار کتاب پرتوی از قرآن مرحوم آیت الله طالقانی می شود و از قول ناشر کتاب اعلام می شود مولف از کیمیا خانم خیلی تشکر کرده ، بیش از انکه به گاف فکر کنیم به این فکر می کنیم که چه قدر کتاب در سینمای ایران مهجور و دم دستی و باری به هرجهت است و در حد انتخاب ماشین و مانتو و آرایش برایش حساسیت وجود ندارد .پرتوی از قرآن را که دست خانم کیمیا داده اند ، آقای محمد مهدی جعفری ویرایش کرده اند و در ان زمان که مولف از ویراستار تشکر می کرده ، ان مرحوم رحلت کرده بودند ! به راستی نمی شد به مخاطب اهمیت داد و کتاب دیگری را برای ویراستاری به کیمیا سپرد ؟البته باز جای شکرش هست که تفسیر المیزان را به ایشان نسپرده اند !

آیا وزیر کشور دستور داده در برابر اغتشاش‌ها بی‌تفاوت باشند؟

غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت در مورد عدم اقدام به موقع وارت کشور برای مقابله با کسانی که مجالس وسخنرانی های چهره‌های سیاسی در آستانه انتخابات مجلس دهم را بهم می زنند به نامه نیوز گفته: علت تعلل وزارت کشور با این افراد را نمی دانیم، آیا آقای رحمانی فضلی قدرت ندارند؟ آیا وی تمایل ندارند؟ آیا دستور دارد که بی تفاوت از کنار این مسله بگذرد؟ آیا اصلا راغب است که این جلسات بهم بخورد؟ ماهوز به جمع بندی دراین زمینه نرسیده‌ایم. وی اظهار داشت: استنباط من این است که یک کوتاهی وسیعی در این حوزه انجام می شود، ما اصلا به افراد کار نداریم،مثلا دیده‌ایم فلانی از فلان طیف اصولگرا نیز در جاده برفی گیر کرده است و به سخنرانی نرسیده است ودر بوق و کرنا می کنند که سخنرانی ما را بهم زده اند، وقتی نرسیده ای مردم چکار می کردند و برای اینکه از قافله عقب نماند می گوید سخنرانی ما را نیز به هم زدند.

عربستان برای جنگ با ایران بمب‌ می‌خرد؟

یک پایگاه آمریکایی با انتشار خبر سفارش 1.3 میلیارد دلاری ریاض از واشنگتن برای خرید بمب‌های هوشمند مدعی شده که دلیل سفارش عربستان سعودی برای این سلاح‌ها، «جنگ احتمالی با ایران» است. چندی پیش در خبرها آمده بود که دولت آمریکا طرح فروش بیش از یک میلیارد دلار سلاح به عربستان را مورد تصویب قرار داد. بر این اساس واشنگتن تایید کرده که مهمات هوا به زمین و تجهیزات مرتبط، پشتیبانی لجستیک و قطعات مورد نیاز به ارزش حدود 1.29 میلیارد دلار در اختیار ریاض قرار می‌دهد.

کامپیوتر کفاشیان ضبط نشد

فدراسیون فوتبال در مورد خبر ضبط اسناد و کامپیوتر شخصی کفاشیان اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال متن اطلاعیه به این شرح است: «پس از درج برخی اخبار و گمانه زنی ها از حضور نهادهای ذیصلاح در فدراسیون فوتبال و ضبط اسناد و کامپیوتر شخصی رئیس فدراسیون، لازم به توضیح است بسیاری از موارد مطروحه تنها در حد یک گمانه زنی و حدس و گمان و گاها شایعه پراکنی و در جهت تشویش اذهان عمومی بوده و فدراسیون فوتبال ضمن رد این موارد اعلام می دارد بسیاری از این مسایل و بخصوص ادعای یکی از روزنامه های صبح پنج شنبه درباره ضبط کامپیوتر شخصی رییس فدراسیون فوتبال صحت نداشته و فدراسیون فوتبال پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی در راستای اثبات ادعاهای مطروحه را حق خود می داند و در دستور کاری خود قرار داده است.»

رد صلاحیت با پروفایل تلگرام

حجت الاسلام لطف‌الله دژکام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: کسی که عکس پروفایل تلگرام و واتس‌آپش را پای فلان برج آمریکا و اروپا می‌گذارد انگار کعبه را زیارت کرده حالا می‌خواهد قیافه بگیرد و نماینده ملت شهید داده ما شود که این ملت این را نمی‌خواهد و حرکت انقلابی ما غیر از این بوده است. امام جمعه شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: مسئولین وزارت اطلاعات باید به دقت این مسأله را بررسی کنند چرا که نظام و رهبری و مردم به ما اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد و وحدت حوزه و دانشگاه باید به این مسأله توجه داشته باشد. وی در ادامه گفت: نمازجمعه نیز جلوه وحدت است و چهره‌های حوزه و دانشگاه باید در نمازهای جمعه حضور پررنگ‌تری داشته باشند و به نقش تمدن‌ساز اسلامی نماز جمعه توجه داشت.

کنایه شریعتمداری به سید حسن خمینی

حسین شریعتمداری در مشهد شیخ زکزکی را نوه واقعی امام معرفی کرد. سایت انتخاب در این زمینه نوشت: حسين شریعتمداری مدیرمسئول سابق کیهان در اظهارنظری که شبیه به شعار عده ای مشکوک در خرداد 89 علیه یادگار امام در حرم مطهر ایشان است، می گوید: امثال شیخ زکزاکی نواده واقعی امام(ره) هستند. مهمترین بخش از سخنان وی که مشخصاً در واکنش به کاندیداتوری سید حسن خمینی بیان شده، در مجمع عالی بسیج در مشهد در ادامه می آید: تحریف راه امام این روزها شدت بیشتری گرفته است. امروز دشمن به دنبال تحریف محتواست غافل از اینکه خط امام تکثیر شده. خط امام خاطره نیست که هر کسی آن را هرطوری خواست تعریف و تحریف کند. برخی می گویند امام متعلق به ماست چون با او نسبت داریم یا چون در زمان انقلاب او بودیم؛ امام متعلق به شماست یا امثال شیخ زکزاکی و شیخ نمر و سید حسن نصرالله؟ امام برای کسانی است که راه او را ادامه می‌دهند

ما هم به دنبال جانشین هاشمی هستیم

امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر پاسخ تندی به اظهارات آیت الله هاشمی داد. محمدی پور با انتقاد تند از سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در خصوص موضوع جانشینی رهبری، گفت: در 26 سال گذشته و در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب با وجود تحریم ها و مشکلات فراوان، رهنمودها و مدیریت ایشان کشور را به پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف رسانده است. (سردادن شعار مرگ بر فتنه گر توسط نماز گزاران) وی با اشاره به اینکه دعای ما همواره این بوده که “خدایا از عمر ما بکاه و به عمر رهبری اضافه کن” افزود: متاسفانه ایشان(آقای هاشمی) صحبتی را مطرح می کنند که در نزدیکی انتخابات خبرگان بوی فتنه جدید از آن به مشام میرسد. وی افزود: مگر ما مثل فتنه 88 غافلیم که در دام فتنه جدیدی بیفتیم. عده ای الان با نزدیک شدن به بیت امام(ره) حرف هایی می زنند که می خواهند رهبری را در مقابل بیت امام(ره) قرار دهند و نظام را دو دستی تقدیم آمریکا کنند. امام جمعه اسلام آباد غرب خطاب به شخص هاشمی رفسنجانی گفت: شما با تفکرات لیبرالی خود را به امام نزدیک کردید و الان در مورد جانشینی رهبر انقلاب حرف می زنید، همین جا به آقای هاشمی اعلام می کنیم که ما به دنبال جانشینی برای خود شما هستیم. (شعار مرگ بر خواص بی بصیرت توسط مردم سر داده می شود). وی افزود: متاسفانه برخی ها لیاقت نداشتند تریبون نماز جمعه را حفظ کنند و برای راضی کردن دشمنان بی دین حرفهایی از تریبون نماز جمعه می زدند که قداست این تریبون را می شکست. محمدی پور تصریح کرد: عمری به دنبال این بودید که از رهبری کوچکترین نقطه ضعفی بگیرید ولی نتوانستید اما اطرافیان شما سر منشاء تمامی اختلاس ها در کشور هستند و تفکر شما همان است که می گویید “اگر سدی درست کردیم و در کنار آن اختلاسی هم شد ایرادی ندارد.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=173314
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما