جمعه 27 آذر 1394 - 5:37

آشنایی با مسکن‌های طبیعی

آیا می دانید که مسکن های طبیعی می توانند خطر بروز حمله قلبی را کاهش دهند؟ به علاوه، این مواد هیچ عارضه جانبی ندارند و فقط مزایای آن را دریافت می کنید.

بویرنیوز: استفاده از داروها اولین انتخاب بیماران است تا وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشند. با این حال، این انتخاب همیشه سالم ترین و مؤثرترین روش نیست. گرچه داروها می توانند بسیاری از بیماری ها را درمان کنند اما افراط در مصرف آنها می تواند عوارض جانبی را در کوتاه و بلند مدت در پی داشته باشد و مشکلاتی برای سلامتی در پی داشته باشد.
افراط در مصرف داروها مشکلی است که متخصصان در همه جای دنیا نگران آن هستند و مطالعات نیز روز به روز عوارض جانبی آنها را بیشتر ثابت می کند. به عنو ان مثال، مصرف مکرر مسکن هایی مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک تاثیرات سوئی بر بدن دارد و خطر بروز سکته های قلبی را افزایش می دهد.
از آنجا که مسکن ها بهترین راه حل برای تسکین درد هستند، چند نمونه داروی طبیعی معرفی می شود که می توانید با خیال راحت مصرف نمایید و نگران عوارض جانبی آنها نباشید.
فلفل قرمز
فلفل قرمز حاوی ترکیبی به نام کاپسائیسین است که تاثیر آرام بخشی بر بدن دارد. عملکرد این ترکیب کاهش ماده ای است که درد را به سیستم عصبی انتقال می دهد. باید توجه داشت که گرچه این روند چند روز طول می کشد اما بسیار مؤثر است.
زنجبیل
ریشه زنجبیل از دوران باستان برای درمان ناراحتی هایی مانند آرتروز کاربرد داشت زیرا خواصی دارد که التهاب و درد مفاصل را کاهش می دهد. زنجبیل چه به عنوان دمنوش و چه مرهم روی موضع درد استفاده شود، تاثیر ضدالتهاب و مسکن دارد و می تواند با بسیاری از دردها مقابله کند.
سیر
علاوه بر اینکه سیر یکی از قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی است، تاثیر آرام بخشی فوق العاده ای برای کاهش دردهای شدید مانند سردرد، میگرن، سینوزیت، دردهای عصبی و دندان درد دارد.
گیلاس
این میوه خوشمزه نیز خواص مسکن دارد و می تواند برای رفع بسیاری از دردها مؤثر باشد. تحقیقی که در دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شد نشان می دهد که گیلاس 10 بار مؤثرتر از داروهایی است که برای کاهش التهابات ایجاد کننده سردرد به کار می رود. این خاصیت به دلیل وجود آنتوسیان است که آنتی اکسیدانی قوی بوده و ضد التهاب و آرام بخش است.
آناناس
یکی دیگر از مسکن های خوشمزه آناناس است. این میوه مفید آنزیمی دارد که درد، التهاب، کبودی های ناشی از اعمال جراحی، تمرینات ورزشی شدید و ضرب خوردگی را کاهش می دهد.
ریشه سنبل الطیب
این ترفند طبیعی برای درمان گرفتگی های عضلات بسیار عالی است. البته برای غلبه بر اختلالات خواب و دردهای سندروم پیش از قاعدگی نیز توصیه می شود. عملکرد قوی آن باعث شده تا یکی از بهترین مسکن های طبیعی محسوب شود.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=173166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما