چهارشنبه 11 آذر 1394 - 11:58

پارامترهای انتخاب اصلح

سید سلاح الدین اسلام نژاد

سید سلاح الدین اسلام نژاد – انتخابات فرصتی است که حکومت های مردم سالاردر اختیار مردم قرار می هد تا آنها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مسؤلان نظام را انتخاب کنند . در هر انتخاباتی هرکس سعی می کند براساس اصل شایسته سالاری – دانایی و تونایی خود را در معرض سنجش افکار عمومی قرار دهد . اما آنچه مهم است انتخاب و گزینش فردیست که اصلح افراد باشد مقام معظم رهبری فرمودند همچنان که شرکت در انتخابات یک وظفیفه است گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است .
1- ولایت مداری و ولایت پذیری یکی از مهم ترین شاخص های انتخاب اصلح قلمداد می شود اهمیت ولایت مداری تا جایی است که باعث نجات یک جامعه می شود . اگر شخصی معیار ولایت پذیری را نداشته باشد در پیچ های تاریخی نمی تواند به درستی عبور کند و در نتیجه به انحراف خواهد رفت . اگر به تاریخ برگردیم می بینیم برخی از افرادی که در رکاب پیامبر (ص) بودند و سیف اسلام لقب گرفتند در مقابل امیر المؤمنین علی (ع) ایستادند نشان از اهمیت ندادن به موضوع ولایت پذیری است
2- متعهد – متخصص و متفکر بودن
یکی از مختصات نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعهد و پافشاری براصول و ارزشهای انقلاب اسلامی است .حضرت امام فرمودند سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی متعهد وو نسبت به احکام نورانی اللهی متعهد باشند و منفعت خود را بر منفعت کشور ترجیح ندهند.
چون وظیفه نمایندگان مجلس وضع قانون و نظارت برحسن اجرای قوانین است اصلح کسی است که علاوه بر تعهد – متخصص و متفکر نیزباشد .
مقام معظم رهبری فرمودند : نماینده باید خدوم – امتحان داده – باکفایت – برنامه دار – خوش نام و جوان گرا باشد و به جوانان اعتقاد داشته باشد .
3- بهره مندی از فهم و درک سیاسی
نماینده باید دارای فهم سیاسی ودرک سیاسی باشد ومسائل کشور را بفهمد هم مسائل خارجی و توطئه های دشمنان را و هم مسائل داخلی و نیازمندی های مردم و اولویت های کشور را.مقام معظم رهبری .
4- مرز او با دشمن مشخص باشد :
مقام معظم رهبری فرمودند نماینده صالح کسی است که پایبندی او به اسلام باشد پایبندی او به عدالت باشد –پایبندی او به منافع ملی باشد – مرز او با دشمن مرز مشخصی باشد . اگر این نشد آن نماینده نماینده خوبی نیست .
• توجه به قانون گذاری و توان ارائه راهکار برای رفع مشکلات جوانان از جمله بیکاری و ازدواج
• وامدار نبودن به مراکز قدرت و ثروت
• شفافیت در مواضع و کارنامه روشن در مقاطع حساس انقلاب اسلامی
• مستقل باشد تا بی دغدغه وقت بیشتری صرف امور کاری خود کند و وقت خود را صرف احزاب هزینه کرده نکند
• کسی باشد که از انجام دادن کارهای نمایشی از جمله بربایی مهمانی های انتخاباتی خوداری کند
دو توصیه به مردم شریف این است که در انتخاب اصلح این دو نکته رو مد نظر قرار دهند
1دخالت ندادن هر گونه ملاحظه ناصحیح
2دخالت ندادن روابط دوستی وفامیلی در انتخاب

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171332
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما