سه شنبه 10 آذر 1394 - 23:31

پیام «آذر منصوری» به دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج

بعد از اتفاقات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و لغو سخنرانی «آذر منصوری» عضو اتحاد ملی ایران، منصوری پیامی برای «دبیر» انجمن فرهنگ و سیاست این دانشگاه ارسال کرد.

متن این پیام به شرح زیر است؛

به نام خداman
دبیر و اعضاء محترم «انجمن فرهنگ و سیاست» دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

ضمن عرض تبریک بابت«افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج مورخ ۸ آذر ۱۳۹۴».

با قدردانی از تلاشهای بی وقفه‌ی میزبانان و برگزار کنندگان این نشست، که اگرچه با کارشکنیهای پیش آمده به شکل  مطلوب برگزار نشد اما طیف افراطی و خشونت طلب، پیام خود را شفاف تر از برگزاری رسمی، به تمام مراجع رسمی و قانونی کشور ابلاغ کردند و طیف اعتدال و اصلاح طلب در مواجهه با آن، اعتقاد و التزام عملی خویش به چارچوبهای اخلاق و قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران را در عمل جاری ساختند و هر چند برخی اتفاقات و رفتار های افراطی که در شان دانشگاه و دانشجو نبود، مانع از اجرای مراسم رسمی افتتاحیه شد؛ اما به باور من انجمن فرهنگ و سیاست یاسوج در این روز با پیامی شفاف و روشن حتی صریح تر از برگزاری رسمی مراسم با پیامی و زنگ خطری مبرهن از آنچه در بطن جریان افراطی در جامعه و حتی در جایگاه مقدس دانش و دانشگاه در حال تلاش برای نفوذ و توسعه است، افتتاح شد.
امید است که این انجمن، این تلخی ها را تجربه ای بداند، که قانون مداری، پرهیز از هرگونه افراط و تفریط، ارتقاء آگاهی، حقیقت جویی و توسعه فرهنگی را در راس برنامه های خود قرار دهد و در این رهگذار ازهیچ تلاشی برای جریانسازی گفت و گو با همه طیف ها و مجامع فعال، فارغ از اختلافات نگرشی فرو گذار نکند.
شایسته است که با این تکلیف و رسالت وزین، بر مشی اعتدال و اصلاح طلبی اصیل، آنچنان که امروز در مشی اخلاق و اعتدال و مدارا در عمل ثابت کردید.

با پویایی بیشتر و امیدوارانه و صبورانه به راه خود ادامه دهید. از خداوند متعال شفا و سلامت آسیب دیدگان این رخداد تلخ به خصوص آقای «بهنام زارعی» که صدمات جدی به او وارد شده است را خواستارم.
ضمن اینکه همه دانشجویانی که حتی فرصت شنیدن نظرات مخالف خود را از خویش و دیگران گرفتند، دعوت به قانونمداری، رواداری، تحمل شنیدن صدای غیر از خویش، و تمرین خویشتنداری در عرصه ی سیاست عمومی خصوصا در مامن شریف دانشگاه می کنم و همچنان امیدوارم فضا و فرصتی برای گفت و گوی رو در رو  و  واشکافی آنچه محرک و بسترساز رفتارهای خشونت بار فیزیکی در عرصه ی گفتمان منطقی شده است، فراهم گردد.
در پناه حق موید و منصور باشید.

آذر منصوری
نهم آذر ماه ۱۳۹۴

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171275
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما