چهارشنبه 11 آذر 1394 - 0:57

انتشار زوایای پنهان و پشت پرده های اتفاق دانشگاه آزاد یاسوج؛ مقصران کیستند؟

واقعيت اينست تمام افرادي كه در اين حوادث عامل درگيري بوده اند و باعث هجمه هاي رسانه هاي اصوگرا شده اند، كمتر از دو سال است كه مدعي اصلاح طلبي شده اند و اگر روزمه آنها را بررسي كنيد متوجه مي شويم كه نه تنها هيچ سابقه و تفكر اصلاح طلبي نداشته اند بلكه در جريان اصولگرايي نيز كارنامه دارند!

گروه دانشگاه – آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد واحد یاسوج که قرار بود روز (يكشنبه) با سخنرانی آذر منصوري از دستگيرشدگان حوادث 88 برگزار شود، با اعتراض دانشجویان این دانشگاه لغو شد.

به گزارش «بوير نيوز»، اين حادثه تلخ كه تا سال ها در اذهان اهالي سياست ماندگار خواهد بود از چند بعد تبعات جبران ناپذيري را براي دانشگاه آزاد ياسوج و مردم اين شهر در پي داشت كه اولين و مهمترين پيامد آن بدنامي شهر بواسطه اتفاقات و بيشتر از آن اطلاعات غلط تيتر شده در رسانه ها بود كه چهره اي به مراتب خشن از مردم ياسوج در افكار عمومي تصوير كرد.

نحوه ي شروع درگيري

عليرغم اينكه طي اين چند روز روايت هاي متفاوت و متناقض زيادي از چگونگي شروع درگيري ها نقل شده است اما اگر چگونگي حادث شدن اتفاقات را از سوي دو طرف بازخواني كنيم به اصل قضيه مي توان پي برد.

در ميان همه توصيف ها، ادعاهاي يكي از مجريان اصلي برگزاري اين مراسم جالب است كه در سه مصاحبه متفاوت سه روايت تعريف كرده است كه جزئيات سخنانش باهم تناقض دارد.

واقعيت اينست كه اكثريت دانشجويان حاضر در سالن مخالف سخنراني آذر منصوري بودند و وقتي كه با سخنراني فردي همچون علي مطهري مخالفت مي شود، بخاطر سوابق حبس خانم منصوري مخالفت با سخنراني وی كاملا طبيعي بنظر مي رسد و قابل پيش بيني بود.

با ورود خانم منصوري به دانشگاه آزاد شعارها بيشتر مي شود و در حالي كه ادعا مي شد اجازه ورود به دانشجويان موافق با سخنراني خانم آذر منصوري داده نشده بود اما بيرون از سالن هم خبري از حاميان خانم منصوري نبود و جز تعدادي كه جمعيتشان بسيار كمتر از حاضران در سالن و مخالفان منصوري بود كه نمي توان به مخالفان خانم منصوري خرده گرفت كه چرا تعدادتان بيشتر بود!

بعد از ورود منصوري به سالن، شعارها شدت مي گيرد و مجريان برنامه بجاي سكوت و دعوت به آرامش، با اسكورت كردن خانم منصوري فضاي هيجاني تري بوجود آوردند اما شروع درگيري هم كار دانشجويان منتقد منصوري نبود و وقتي يكي از خانم هاي حاضر به منصوري نزديك مي شود و عليه وي شعار مي دهد با سيلي يكي ديگر از مجريان برنامه مواجه مي شود كه نه تنها فرهنگ سياسي بلكه عرف منطقه اي هم زمينه را براي هر گونه درگيري بعدي مهيا مي كرد.

خروج خانم منصوري از سالن جلسات در عرض كمتر 10 دقيقه به پيشنهاد دعوت كنندگان از وي و همچنين مصاحبه هاي پشت سرهم برخي از مجريان اين شائبه را بوجود مي آورد كه خانم منصوري را بازي داده اند و عده اي مي خواستند براي خود روزمه ايجاد كنند و در معرض توجه قرار گيرند كه اتفاقا همين گونه هم شد و روايت هاي متناقض از روز حادثه توسط يكي از مجريان مويد اين ادعاست.

از مهمترين تناقضات در بازتاب اخبار ادعاي زخمي شدن سه دانشجوي اصلاح طلب بود كه ابتدا گفته شده بود دو نفر است و از طرفی هم ادعا شده بود به خانم منصوری آسیب رسید؛ اما اوج تناقضات را باید مربوط به ادعای چاقوكشي يك دختر دانشجو دانست كه فرماندار اصلاح طلب شهرستان بويراحمد، در گفت‌وگويي با روزنامه دولتی «ایران» چاقو خوردن یکی از دانشجویان از سوی معترضان را «اغراق» توصیف کرد و افزود: «خوشبختانه به خانم منصوری صدمه‌ای نرسید و درگیری سطحی بین دانشجویان بود و تمام شد و قضیه چندان حاد نبوده است.»

از طرفي دختري كه در اين حادثه صدمه ديد توسط يكي از مجريان برگزاري برنامه مضروب شد كه اين موضوع هم در سخنان آقايان مظلو نما ناديده گرفته شد.

بازي با آبروي اصلاح طلبي توسط نفوذي ها و مدعيان دروغين اصلاحات

جريان اصلاح طلبي پس از حوادث سال 88 در مقاطع مختلفي بشدت تحت فشار قرار گرفت اما عده اي كه اصلاح طلب واقعي بودند با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان واقعي معاند نظام جمهوري اسلامي نيستند و در چارچوب قوانين كشور به فعاليت خود ادامه دادند.

بعد از پيروزي دولت يازدهم كه با حمايت قاطعانه جريان اصلاحات در انتخابات صورت گرفت، متاسفانه عده اي فرصت طلب كه تا ديروز در جريان اصولگرايي سينه مي زدند و ستاد انتخاباتي برپا مي كردند به اين سو گرويدند و اكنون داعيه دار سردمداري اصلاحات شده اند.

واقعيت اينست تمام افرادي كه در اين حوادث عامل درگيري بوده اند و باعث هجمه هاي رسانه هاي اصوگرا شده اند، كمتر از دو سال است كه مدعي اصلاح طلبي شده اند و اگر روزمه آنها را بررسي كنيد متوجه مي شويم كه نه تنها هيچ سابقه و تفكر اصلاح طلبي نداشته اند بلكه در جريان اصولگرايي نيز كارنامه دارند!

اين افراد را نبايد اصلاح طلب يا اصولگرا دانست چرا كه اين افراد با جريان قدرت در چرخش هستند و مي توان آنها را مصداق وا‌ژه نفوذي ناميد چرا که با این اقداماتشان به جریان اصیل اصلاح طلبی بشدت صدمه می زنند و جز بدنامی و بهانه دادن دست رقبا دستاوردی ندارند.

بي حرمتي به بسيجي ها در هفته بسيج

اگر حفظ حرمت زن برايمان مهم است، نبايد در اين باره برخورد دوگانه را پيشه كرد. احترام آذر منصوري به عنوان يك بانوي مهمان و اعتراض مسالمت آميز به وي پراهميت است و اما چيزي كه در يادداشت و خروجي هاي برخي رسانه ها فراموش شد، احترام دختر هم استاني بود كه آسيب ديد و كتك خورد.

هر چند بايد تاكيد كرد بر اساس مشاهدات برخي از معترضين گويا دانشجو نبوده اند اما از طرفي تاسف بار است كه در هفته بسيج به دانشجويان بسيجي بي احترامي شد و بانوي بسيجي مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

ناتواني و تناقض گويي دانشگاه آزاد – ي ها و مسئولان سیاسی

اين حادثه به بدنامي شهر ياسوج را در كانون توجه رسانه هاي داخلي و فارسي زبان برون مرزي قرار داد كه اين ظلم در حق اين شهر متوجه مسئولاني است كه صداقت ندارند.

فرمانداري بويراحمد پس از اين اتفاقات در چندين مصاحبه و طي يك بيانيه رسمي بر مجوز قانوني برگزاري اين نشست تاكيد كرد و به اين موضوع هم اشاره كرد كه به درخواست دانشگاه آزاد اين مجوز صادر شده است و البته در ادامه هم بر پیگیری این حادثه تاکید مجدد کرد که قابل ستایش است.

البته این نقد بر فرمانداری وشورای تامین وارد است که با توجه به سابقه حبس و محکومیت خانم منصوری بعید نبود در جریان سخنرانی وی تنش ایجاد شود که نظر به این مهم به سخنرانی کسانی که ممکن است حضور آنها تنش آفرین باشد نباید براحتی مجوز داده می شد و اگر مجوزی صادر می شود در قبال اتفاقات آن باید پاسخگو و پیگیر باشند.

با اتفاقات بوجود آمده باید شاکر باشیم این حادثه آسیب های بیشتری در پی نداشته است چرا که با نظر به بافت اجتماعی جامعه کهگیلویه و بویراحمد قطعا این موضوع ممکن بود تبعات جدی تری به دنبال داشته باشد و دعوای سیاسی دانشجویان به بیرون از دانشگاه و سطح طوایف و قبایل کشیده شود.

اما رئيس دانشگاه آزاد در انجام مصاحبه هاي متناقض كم نگذاشت و باري مسئوليت را از گردن خودش برداشت و گفت به حراست دستور برگزاري جلسه اي خوب را داده بودم!؛ بار ديگر درباره همان فردي كه دستور برگزاري جلسه خوب براي وي داده بود گفت اگر مي دانستم فتنه اگر است مجوز نمي دادم و در عجيب ترين ادعا اعلام كرد چون فرمانداري مجوز داده بود ما هم موافقت کردیم در حالی که همه می دانند تا درخواستی به فرمانداری ارسال نشود مجوزی هم از سوی فرمانداری صادر نمی شود.

در این میان ماجرای تکراری تناقض گویی فتاح محمدی معاون سیاسی – امنیتی استاندار بازهم قابل توجه است که وی گفته است این سخنرانی مجوز از شورای تامین نداشت!

تقریبا آنقدر به این سخنان فتاح محمدی عادت کرده ایم که شنیدن هیچ حرفی از وی بعید نیست اما واقعا با این ناهماهنگی ها در حوزه سیاسی استانداری باید نگران روزهای داغ و پرتنش انتخابات بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171272
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    گل گفتی همشون دارن دروغ میگن که گناه رو گردن دیگری بندازن

  2. ناشناس گفت:

    واقعا واقع بينانه و بدور از تعصب جناحي نوشتي احسنت بر بوير نيوز عادل و بيطرف 90 استان

  3. ناشناس گفت:

    حراست باید جوابگو باشد .و وظیفه ایشان باید حفظ و پاسداری از دانشگاه بوده. ولی متاسفانه برعکس شد.

  4. اصلاحاتی گفت:

    ….. و اطرافیانش ابروی جریان اصلاحات رو بردن  

  5. حسن گفت:

    متاسفم برای کسانی که کتک خوردن بانوی یاسوجی رو نادیده گرفتن و از غریبه ها دفاع کردن ، بویر نیوز چرا تیتر نزدی که به بانوی همشهریمون توهین شد ، اما میای تیتر زدی خانم فلانی گفت نزدیک بود منو بکشن ، تا کی غریب پرست باشیم ، فرهنگ ما صد شرف بهتر از اون تهرانیاست ، وقتی اقای سید باقر موسوی بجای اینکه از بانوی یاسوجی که کتک خورد حمایت کنه ، از یه غریبه که سه سال زندان بوده حمایت میکنه ، بعد توقع داره کاندید بشه و مشکلات ما رو حل کنه

  6. بویراحمد گفت:

    فتاح محمدی معاون استاندار راست قضیه را گفت : این مراسم مجوز شورای تامین را نداشت . چه باید می گفت ؟؟

  7. سام گفت:

    درود بر اصلاحات.و درود بر بویر نیوز چون واقعیت گراست

  8. غضنفر گفت:

    احسن به مطالبت شما . آقا محمدی از قبل برای این برنامه جلسه داشتند و خودشان در جلسه اعلام دعوت نمودند .

  9. آویشن گفت:

    ها جون خت موهم باور کردوم.بویر نیوز تو چقه ریاکاری امبلا هم خدانه ایخی هم خرمانه…..تقریبا حقیقته نوشتیی اما خدا دونه چه نقشه ای زیر سر داری

  10. همشهری گفت:

    میگن آقای ….. بصورت پشت پرده از طرف سران اصولگرایان  با مخالفان در ارتباط بوده،کسی از این موضوع اطلاعات دقیقی داره

  11. Iman گفت:

    بحث غریب و اشنا نیست. بحث اینه وقتی مهمان دعوت میکنی باید وسایل ارامش و امنیتشو تامین کنی. وقتی یه مهمون رو اوردی تویه خونت یا شهرت وقتی با احترام باهاش برخورد کردی برای کل استانمون ابرو داری کردی. ولی بر عدس اگه با یه خاطره بد بره کل مردم مارو بد و بی ادب میدونن. 
    تازه چپ و راست تاحالا چه گلی به سر ما زدن که بخاطرشون بیفتم بجون هم. دونفر ابن وسط نفع کردن و یه رزومه خوب برا خودشون دراوردن. یکی ربطش بسيج دانشجویی یکی هم دفتر فرهنگ…….. 

  12. بی طرف گفت:

    اصلاح طلبان = منفعت طلبان

  13. رحیمی گفت:

    مقصر دوستان دلواپس هستند.یه عده  افراد متهجر که مثل کبک سرشان زیر برف است و جایی را نمی بینند.
    دوستان دلواپس ما در قرن بیستم هستیم 

  14. دانشجو دانشگاه ازاد گفت:

    بویر همه میدونن این ارازلو کی جمع کرد حراستم هماهنگ شده بود 90 درصدشونم دانشجو نبودند

  15. مرد گفت:

    واقعاً دمت گرم ، اولین باریه که داری حقیقیت را می نویسی

  16. منصف گفت:

    با این نقدت می خوای کشور پیشرفت کنه.مشخصه خودت هم از خودسرها حمایت می کنی ابروی شهرمونو بردن

  17. سفیر گفت:

    خوب بود.

  18. شاپور گفت:

    اول به اصولگرایان در سخنرانی هدایت خواه بعد اصلاح طلبان در سخنرانی خانم منصوری. یکی نیست بگه آخر استانی که همش براساس طایفه بندی دیگه این جریان بندی سیاسی برای چی 

  19. منصف گفت:

    عالی بود به این میگن انصاف .یه یاداوری کوچک هم به دکتر نظری فرماندار محترم کنم که فضا برای خودنمایی خیلی کمه ترا خدا با ابروی خادمی با این کارات بازی نکن.

دیدگاه شما