سه شنبه 10 آذر 1394 - 13:46

واکنش سید باقر موسوی به فاجعه یاسوج؛ خجالت زده ام!

وی، خاطر نشان کرد: فضای توأم با اخلاق و آزادگی بستری برای تعامل، گفت و شنود، بیان اندیشه های گوناگون و نظرهای مختلف ، در واقع فضای و بستری مناسب برای توسعه استان را فراهم می کند .

نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از واقعه پیش آمده در دانشگاه آزاد یاسوج و لغو سخنرانی «آذر منصوری» فعال اصلاح طلب، گفت: متأسفانه خبر درگیری و برخورد به وجود آمده در دانشگاه آزاد صورت خوشی برای استان نداشت.

سید باقر موسوی جهان‌آباد با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان حتی با دیدگاه‌های سیاسی مختلف نباشیم، اظهار داشت: در حالیکه از قشر دانشجو و فرهیخته استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار رفتارهایی توأم با حقانیت، انسانیت و آزادگی می‌رود، بروز رفتارهای تند و خشن و دور از سعه صدر موجب سرافکندگی مردم استان می‌شود.

وی افزود: برگزار کنندگان چنین برنامه‌هایی وقتی تدارک می‌بینند مسئولیت دارند تمامی جوانب را سنجیده و هماهنگی‌های قانونی برای برگزاری مراسم را انجام داده و تدابیر لازم را بیاندیشند.

موسوی با اشاره به اینکه بنا به گفته بانیان، مراسم سخنرانی «آذر منصوری» مجوزهای قانونی لازم را داشته است، تأکید کرد: مسئولان برگزاری مراسم می‌بایست زمینه‌سازی فرهنگی لازم را حتی با جریاب فکری رقیب صورت می‌دادند و در بستری امن و با رعایت تمامی اصول اخلاقی، انسانی و با معیارهای آزادی بیان و مطابق با قانون این مراسم را برگزار می‌کردند و اجازه نمی‌د‌ادند چنین فضایی که بار منفی برای استان دارد به وجود بیاید.

این فعال اصلاح طلب اظهار داشت: به افرادی که برگزاری چنین مراسمی را برنامه‌ریزی می‌کنند، توصیه می‌کنم برنامه ریزی شان باید به گونه‌ای باشد که هیچ بهانه‌ای به افراد افراطی و تندرو جهت اغتشاش و ایجاد فضای نامناسب و منفی ندهند.

موسوی، برخورد و درگیری به وجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج را از چند جنبه تأسف بار دانست و گفت: با وجود اینکه مجوزهای قانونی این برنامه اخذ شده و دعوت رسمی صورت گرفته بود، می‌بایست امنیت این برنامه تأمین می‌شد و چنین فضای نازیبنده‌ای در دانشگاه و فضای سیاسی استان ایجاد نمی‌شد.

اقدام مهاجمان جوان برنامه سخنرانی دانشگاه آزاد از شأن دانشجو به دور است/ خواهران و برادران رفتارهای منطبق بر موازین اسلامی و اخلاقی داشته باشند

نامزد احتمالی شهرستان‌های بویراحمد و دنا، افزود: از مهاجمین جوان این برنامه که عمدتاً دختران و پسران دانشجو بوده اند انتظار جدی دارم متوجه رفتارهای خود باشند و این خواهران و برداران رفتارهایی منطبق بر موازین اسلامی، اخلاقی و حقوق شهروندی از خود نشان دهند.

موسوی، با بیان اینکه اگر این اقدام سازمانی دهی شده بود و وظیفه گروهی تلقی می‌شد، جای تأسف دارد و خاطر نشان کرد: اگر این مهاجمین از فرد یا تشکلی دستور داشته‎اند، می‌بایست به آنان توصیه کرد صرف دستور هیچ فرد یا گروهی نباید چنین اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: اگر این اقدام خودسرانه بوده و مهاجمان به تشخیص خود عمل کرده‌اند که لازم است گفته است چنین رفتارهایی خلاف اصول اخلاقی، انسانی و زیر پا گذاشتن آزادی‌های مدنی و اجتماعی بوده و از شأن دانشجو و حریت و انسانیت به دور بوده است.

عدم حفظ حرمت یک خانم میهمان به دور از شأن مردم استان است

سیدباقر موسوی، به رخ دادن این واقعه ناخوشایند برای یک میهمان خانم اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد ارزش و حرمت دیگری داشته اند و فارغ از هر گونه تفکر سیاسی لازم بود در وهله اول حرمت میهمان استان حفظ می شد و چنین رفتار دور از شأنی با وی صورت نمی گرفت.

نماینده ادوار پنجم و ششم مجلس شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدوارم این واقعه آخرین رفتار خلاف قانون اینچنینی در استان باشد و همچنین امیدوارم همه گروه ها با درنظر گرفتن معیارهای اخلاقی، انسانی، قانونی و پیشینه تاریخی و فرهنگی استان از بروز چنین بداخلاقی هایی جلوگیری کنند.

موسوی، افزود: اختلاف نظر و سلیقه امری منطقی و پذیرفته شده است اما باید به آن سطح از توسعه یافتگی رسیده باشیم که با سعه صدر اظهار نظر گروه های فکری دیگر را پذیرفته و با رعایت اخلاق از هر گونه تنش و افراطی گری دوری کنیم.

وی، خاطر نشان کرد: فضای توأم با اخلاق و آزادگی بستری برای تعامل، گفت و شنود، بیان اندیشه های گوناگون و نظرهای مختلف ، در واقع فضای و بستری مناسب برای توسعه استان را فراهم می کند .

به عنوان یک همشهری بویراحمدی از بروز این اتفاق خجالت زده ام/مسئولان اجازه بروز اقدامات افراطی را به تندروها ندهند

موسوی، با بیان اینکه به عنوان یک همشهری بویراحمدی از بروز این وضعیت خجالت زده شدم، گفت: جوانان بهتر است سعه صدر بیشتری از خود نشان دهند و فضا را برای بیان اندیشه‌های مختلف فراهم کنند.

وی، به انتظار خود از مسئولان حوزه سیاسی و امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اشاره کرد و با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، تأکید کرد: مسئولان با اندیشیدن تدابیر قانونی، فرهنگی و مدیریتی لازم اجازه بروز چنین رفتارهایی را در فضای سیاسی و توسعه ای ندهند.

موسوی، با بیان اینکه مسئولان استانی و مملکتی اجازه بروز اقدامات افراطی را به تندروها ندهند، افزود: مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست زمینه و بستر قانونی را برای حاکمیت خردورزی، انسان دوستی، تعامل و تبادل افکار و توسعه استان را فراهم کنند.

نماینده اسبق شهرستان بویراحمد، تأکید کرد: بیشتر از اینکه انتظار برخورد قانونی با جوانان را داشته باشم از این جوانان انتظار دارم ضمن نقد رفتارشان، تفکر کنند و اگر با دیدگاه‌های شخص یا جریانی مخالفند تحمل خود را بالا برده و اجازه دهند حرف بزند و خودشان نیز عقاید خود را در یک فضای تعاملی بیان کنند./ منبع: خبرنما

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    سی باقر مرد گرون بویر احمد داغش نبین

  2. dfxc گفت:

    چرا از اون خواهر همشهری نمیگی

  3. برادر گفت:

    به فکر پایتخت نشینی خود باش، شما را چه به حوادث یاسوج، فتنه تاریخ مصرفش در یاسوج تمام شد.

  4. بویر احمدی گفت:

    با سلام ابتدا اشتباه از شورای تامین بود که ایشان را دعوت نمود چرا که ایشان سابقه دار است و بعد کسانی که حمله کردند

  5. ناشناس گفت:

    چند سال این اتفاقات همه جا رخ میدهد هیچ گاه موضع گیری نکردید حالا شما واقای تاج به هوای انتخابات اظهار نظر میکنید

دیدگاه شما