سه شنبه 10 آذر 1394 - 12:17

حرکت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج با اوضاع کنونی سازگار نیست

محسن دهراب پور دولت آباد

بسم الله الرحمن الرحیم
فاستقم کما امرت ومن تاب معک ولاتطغوا انه و بما تعملون بصیر
در مورد مسئله ای که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به وجود آمد ،بنده از دید ناظرو یک شهروند دانشجو ومسئول کمیته ی دانشجویی حزب عدالت طلبان ایران اسلامی لازم دانستم که نکاتی را پیرامون این مهم و تبعات و پیامد های وسیعش در منطقه و حتی کشور عارض شوم .
فصل الخطاب بنده همه ی اهاد جامعه ، اقشار،گروه ها، احزاب، مسئولان دولتی وامنیتی، متصدیان امور مردم،توده های مردمی ، گروه های فرهنگی و مذهبی وبالاخص جامعه دانشجویی که نبض سیاسی و قوه محرکه عظیم مردمی و روح زنده جامعه هستند ، می باشد.
در دیداری که همین امسال مقام معظم رهبری با گروه های نخبه ی دانشجویی داشتند.در قسمتی از بیانات معظم له فرمودند که :(اولین فریضه ی دانشجویی ، ارمان خواهی است . ارمان خواهی نقطه ی مقابل محافظه کاری است،نه واقع گرایی . دانشجو باید از واقعیات خوب استقبال کند و با واقیعیت های منفی مبارزه کند. واقعیت ها نباید مارا از آرمان ها دور کند بلکه باید مثل پلکان مارا به ارمان ها نزدیک کند.)
بصیرت همانند نور افکنی است که پرتو افشانی می کنئد تا ما راه را از بیراهه بشناسیم و خدای ناکرده با قرار گرفتن در بیراهه منحرف نشویم که اگر چنین شد جایگاه مان اسفل السافلین است بیانات رهبری همانند چراغی است که فرد بصیر را به سوی راه صحیح هدایت می کند و همان طور که در ابتدای سخنم اشاره شد خداون سبحان در قران کریم می فرماید که پایداری کن همان طور که فرمان یافته ای واز همه اگاه تر و بینا تر و بصیر تر وجود مبارک لایزال الهی است .
این قضیه را از ابعاد گوناگون و با خطاب قرار دادن مجموعه های مختلف در داخل دانشگاه و حتی در بیرون آن میتوان تحلیل و بررسی کرد .
اولا:مجموعه هایی که دردانشگاه فعالیت فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی دارند را نباید منحصر به فرد یا گروه یا جناح خاص سیاسی دانست چرا که این ها با هر تفکر، عقیده، رسالت وسلیقه ای در کارشان باید طوری عمل کنند که تکمیل کننده ی ضعف ها و نارسایی های مجموعه ی مقابل باشد نه این که با هم به عداوت برخیزند و جای اختلاف سلیقه و فکر را به کشمکش ، دشمنی، نزاع و برخورد مخاصمه امیز نسبت به هم دهند.
ثانیا:مجموعه بسیج دانشجویی طرفدار و دست نشانده ی هیچ گروه و جناح خاص سیاسی نبوده و نیست بلکه مجموعه ای صد در صد وابسته به ارزش ها و ارمان های متعالی انقلاب و نظام است و طرف مقابل او دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران ، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است و هر جایی که احساس کند عزت و اقتدار نظام و مردم خدشه دار خواهد شد ، سیلی ای که وارد خواهد کرد برای هر قدرتی ویران گر خواهد بود .
ثالثا: مجموعه انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام ورهبری(کثره الله امثالهم )و تشکل های وابسته به آن نهاد با دیدگاه اصلاح طلبانه می باشند (سنگ بنابی اسلام برای اصلاح جوامع در طول قرون متمادی گذاشته شده است ) که نیز خواهان رشد و پیشرفت و تعالی مملکت اسلامی ما در همه ی ابعاد به خصوص رفاه مردم و اصلاح رفتار های افراط وتفریط گرایانه و جهالت گونه ی کسانی است که اکثرا برای منافع خود ودر لوای مقدسات و شرعیات می خواهند خود را به جامعه تحمیل کند.
رابعا:در میان مجموعه هایی که ذکر شد ، اعضای انها را می توان در سه طیف شخصیتی دید :
1-کسانی که با علم واطلاع کامل وارد این مجموعه ها می شوند وهدفشان هم اعتلای نظام اسلامی ، خدمت بیمنت به مردم و ادامه دادن راه بزرگان دین و انبیا و صلحا است و تا سرحد جان به این ارمان ها و ارزش هایی که دل در گرو انها دارند ولو اگر مورد تهمت و تحقیر قرار بگیرند و یکه و تنها باشند ، خواهند ایستاد.
2- گروه دیگری هم هستند. کسانی که بازهم با هوشیاری و علم به راهی که می روند دنبال این هستند که بر اریکه قدرت تکیه زنند و ضمن این که هیچ مرام ، مسلکی ندارند و عموما دیدگاهشان ذلت پذیر است، قصد شان خیانت به کشور و ملت و برگشتن مردم از راه انقلاب و شهدا است . از این وقایعی که پیش می آید بسیار خوشنود اند زیرا مایل به ضلالت رفتن مردم و نا امنی و نا ارامی و متشنج شدن جو جامع و در گیری خاصه بین جوانان و به انحراف کشاندن تفکرات آنان هستند . پس باید مواظب نفوذی ها که رهبری تاکید دارند ، باشیم !!!
3- گروه اخر که بیشتر صحبت حقیر متوجه انان است. چون ان دو گروه فوق الذکر هر کدام تکلیفشان معین و راه خود را ادامه می دهند ولی گروه سوم کسانی اند ، سرگردان که فقط دنبال چتری هستند که زیر آن بروند و به دنبال تکیه گاهی هستند که خود را نشان دهند و این طور وانمود کنند که ماهم هستیم بهتر از گروه دوم هستند، لااقل والضالین اند نه مغضوبین . اگر درست حدایت شوند و دست لطفی بر سر آنها کشیده شود ، می توان از آنها می توان از آنها شخصیت های معقولی ساخت. بیشتر تابع جو هستند اگر در جو پاکی قرار گیرند میل به پاکی پیدا می کنند و اگر در فضای خباثت قرار گرفتند، به همان جهت سوق پیدا می کنند و ندانسته و ناخواسته در کارانجام گرفته ای وارد می شوند.
خامسا:در تعریف فتنه و فتنه گر که شعار دیروز دانشجویان بود همین بس که باید حساب آنها از دیگر مردم و حتی کسانی که زمانی با آنها هم قطار بودند والان کمافی السابق بر عهد خود با پیر جماران و شهدا ایستاده اند، جدا شود. فتنه گران آن کسانی اند که در اوج عظمت و عزت و اقتدار ایران اسلامی به دلیل حقارت و عقده هایی که دلایل فراوان دارند ،بازی چه ی دست بیگانگان و دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفتند و در دوره ای که نام ایران اسلامی لرزه بر اندام هر ابر قدرتی می انداخت ، با حرکت خود عزت ایران و ایرانی را خدشه دار وننگین نمودند.
بی تفاوتی عاقبتی وخیم دارد و این تنها غیرت دین است که تضمین کننده ی بقای انقلاب و حفظ آن از اسیب های دهر است. فلذا باید سنت امر به معروف را فراگیر نمود تا کسانی هم که منحرف شده و از کرده ی خود پشیمان هستند و بعضا در دفاع از این انقلاب هم گلوله و صدمه دیداه اند وزمانی در این ریل قرار داشتند اما فریب مکر شیطان را خوردند . آتش بیارو آذوقه دشمن شدند ،باز هم انشاالله به صراط مستقیم که حرکت در راه ولایت است برگردند.
بنده به نوبه خود کار دیروز مسئولین دانشگاه را محکوم می کنم اما حرکت دیروز دانشجویان راهم تایید نمی کنم چرا که مملکت قانون دارد و گردن همه در مقابل قانون که بر گرفته از شرع مقدس اسلام است ، کوتاه است .دوما باید اجازه داده می شد تا خانم آذر منصوری کا سابقه حکم دادگاهی و زندان رفتن در کارنامه خود دارد صحبت هایش را ایراد می کرد ، بعد اگر خطوط قرمز نظام را رعایت نمی کرد یا قصد فتنه گری داشت با شعار های کوبنده و در جوقانونی و مسالمت آمیرومطالبه گری دانشجویی جواب خود را می گرفت.
اگر حرکت دانشجویان و دوستان بنده صحیح هم باشد ، در اوضاع و احوال فعلی جامعه سازگار نیست و مردم برداشت های دیگری از این ماجرا پیدا می کنند.نباید خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه و دشمنان را فراهم نمود.
در بعد دیگر این حرکت اخطاری است به ان کسانی که فکر می کنند جوانان ما غرب زده و تحت تاثیر تبلیغات شبیحخون فرهنگی دشمن قرار گرفته اند . همان ها بدانند که جوانان ما همان جوانان دهه ی شصت و اتقلاب با دیدگاهی علمی و غنی تر هستند که حاضرند هر بلایی را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بر جان بخرند .
بحرحال آن چه را که امام راحل ،شهدای عزیز ،رهبری عظیم الشان از ما خواهانند ، دفاع و پشتیبانی از ولایت است، بصیرت است در هوای غبار آلود فتنه، بصیرت است در فضای مسمومی که تشخیص راه درست از نادرست سخت است.ومن الله توفیق

محسن دهراب پور دولت آباد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما