سه شنبه 10 آذر 1394 - 11:42

اعلام نتیجه پرونده مرگ یک کودک و دومادر باردار در یاسوج

وی اضافه کرد: پس از خروج جفت، خون روشن نسبتا زیادی از دهانه رحم مادر خارج شد که نشاندهنده پارگی رحم بود و در این خصوص درمان های لازم انجام شد و بیمار مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نتایج پرونده فوت نابهنگام کودک ۹ ساله دهدشتی و دو مادر باردار بویراحمدی در سال جاری را بیان کرد.

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدانپناه پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید در خصوص بیماران رعایت شود و عدم رعایت این قوانین باعث قصور پزشکی می شود.

وی قصور پزشکی را عدم رعایت قوانین پزشکی در مورد بیماران و عدم ارائه خدمات مطلوب به آنها در زمان مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: قصور پزشکی ممکن است منجر به ایجاد عوارض در بیمار یا حتی مرگ و میر بیمار شود.

یزدانپناه یادآور شد: در صورت بروز قصور پزشکی اولین مرجع رسیدگی سازمان پزشکی قانونی است و در مراحل بعد توسط سازمان نظام پزشکی و دادگاه های صالحه رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: قصور پزشکی در همه دنیا وجود دارد و نمی توان صد در صد آن را از بین برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت را رعایت حقوق بیماران و جلوگیری از قصور پزشکی عنوان و تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف باید زیرساخت ها شامل فضای فیزیکی و تجهیزات مناسب، کادر پزشکی مجرب و نیروی انسانی مورد نیاز فراهم شود.

یزدانپناه اعتماد مردم به بخش درمان این استان را از مهمترین نتایج طرح تحول عنوان و بیان کرد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم این استان جرأت نمی کردند حتی یک عمل جراحی ساده در بیمارستان های این استان انجام دهند این در حالی است که در حال حاضر سخت ترین عمل های جراحی در بیمارستان های استان انجام می شود.

مرگ فاطمه رستخیز قصور پزشکی نبود

وی در ادامه به بررسی سه مورد مرگ و میر مشکوک در ماه های گذشته در این استان پرداخت و گفت: یکی از این موارد مرگ کودکی ۹ ساله به نام فاطمه رستخیز است که برای درمان به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت مراجعه کرده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در شرح حال این بیمار تنها گفته شده بود که چیزی او را گزیده، افزود: پس از معاینه این بیمار توسط پزشک عمومی گفته شد که به علت وضعیت تنفسی نامطلوب باید به وی سرم وصل شود اما پدر و مادر بیمار با اعتراض اقدام به خروج کودک از بخش کردند.

یزدانپناه عنوان کرد: پس از نیم ساعت با بدتر شدن وضعیت تنفسی بیمار مجددا او را به بخش آورده و اقدامات لازم انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در گزارش پزشکی این بیمار عدم وجود ویال ضد عقرب در بیمارستان ذکر شده است، بیان کرد: در همان تاریخ ساعت ۱۱ شب سرم های ضد عقرب به شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تحویل داده شده بود اما این مرکز صبح روز بعد نسبت به تحویل این سرم ها به بیمارستان اقدام کرد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به عدم وجود تخت ویژه مراقبت های اطفال در بیمارستان دهدشت، نسبت به اعزام بیمار به بیمارستان امام سجاد(ع) اقدام شد اما به علت وخامت وضعیت بیمار در میانه راه به بیمارستان دهدشت برگشت داده شد.

یزدانپناه با اشاره به اینکه مرگ این بیمار جزء ۲۱ مورد مرگ مشکوک محسوب می شود، اضافه کرد: نمونه برداری توسط پزشکی قانونی انجام و به اصفهان ارسال شد.

وی با بیان اینکه نتیجه پزشکی قانونی این بود که مرگ بیمار به علت شوک در اثر حساسیت و گزیدگی با حشره بوده و تزریق سرم ضد عقرب هیچ کمکی نمی کرد، گفت: درمان های لازم انجام شده بود بنابراین در خصوص مرگ این بیمار طبق نتیجه پزشکی قانونی قصور پزشکی رخ نداد.

دو مورد مرگ و میر زایمان در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون حدود ۲۵ هزار زایمان در این استان انجام شد، گفت: طبق آمار کشوری انتظار می رفت از حدود ۲۵ هزار زایمان هفت تا ۱۰مرگ و میر در بیمارستان های استان رخ دهد.

یزدانپناه افزود: این در حالی است که در سال گذشته هیچ مرگ و میری زایمانی در استان رخ نداد و تنها در سال جاری دو مورد رخ داد.

وی اظهار داشت: اولین مورد مرگ و میر زایمان خانم ۴۳ ساله ای بود که در تایخ ۲۷ تیرماه سال جاری به مرکز بهداشتی مادوان مراجعه کرد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه این خانم باردار دارای پنج فرزند بود و پس از ۱۰ سال مجددا تصمیم به فرزندآوری گرفته بود، یادآور شد: این خانم در تاریخ ۲۷ تیرماه ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه صبح با شکایت از درد زایمان به بیمارستان مراجعه کرد.

یزدانپناه با اشاره به اینکه اقدامات لازم در خصوص مراقبت از این بیمار در بیمارستان انجام و ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه وارد اتاق عمل شد، تصریح کرد: پس از تولد نوزاد به علت نامطوب بودن وضعیت، نوزاد به بخش ویژه مراقبت های نوزادان منتقل شد.

وی اضافه کرد: پس از خروج جفت، خون روشن نسبتا زیادی از دهانه رحم مادر خارج شد که نشاندهنده پارگی رحم بود و در این خصوص درمان های لازم انجام شد و بیمار مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: ترمیم رحم انجام و پس از عمل خونریزی رحم قطع شد، اما هنگامی که تصمیم به بستن شکم گرفته شد ایست قلبی رخ داد و احیا نیز مؤثر نبود و بیمار در ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه عصر درگذشت.

یزدانپناه بالا بودن سن مادر و همچنین داشتن تالاسمی مینور را از مهمترین علل ممکن برای مرگ این مادر بادار عنوان کرد.

وی نتیجه پزشکی قانونی را خونریزی داخل حفره شکم و عوارض ناشی از پارگی رحم متعاقب زایمان طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: در نتیجه پزشکی قانونی ذکر شده بود که در عملکرد کادر درمان قصوری احراز نشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همچنین به مرگ مادر ۳۱ ساله ای که در تاریخ ۶ تیرماه ۹۴ ساعت ۱۱ ظهر با شکایت از آبریزش به زایشگاه امام سجاد(ع) مراجعه کرد اشاره داشت و گفت: این بیمار نخستین زایمان خود را تجربه می کرد.

یزدانپناه افزود: مراحل زایمان این بیمار ساعت سه و نیم بعد از ظهر شروع شد و ساعت چهار بعداز ظهر توسط متخصص ویزیت شد و نتایج همه آزمایش ها طبیعی اعلام شد.

وی اظهار داشت: ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد بیمار اظهار تاری دید کرده و ساعت یک و ۳۵ دقیقه به اتاق عمل منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با تشخیص مسمومیت حاملگی مراحل درمانی انجام گرفت، تصریح کرد: ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد عمل سزارین انجام و نوزاد متولد شد و بیمار در ساعت پنج و ۴۰ دقیقه فوت کرد.

یزدانپناه در خصوص نتیجه پزشکی قانونی این بیمار نیز یادآور شد: علت فوت این بیمار انعقاد اختلال داخل عروق منتشر به علت وجود مایع جنینی تعیین و اعلام شد.

وی بیان کرد: مرگ این بیمار ممکن است علل مختلفی داشته باشد و در مورد وجود یا عدم وجود قصور پزشکی نمی توان اظهار نظر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    پس خلاصه این شد که هیچ کدام از این سه نفر مشمول قصور پزشکی نشدند. کسانی که دور از گود می باشند و اطلاعات کافی ندارند شاید فریب حرف های شما را بخورند. متاسفانه در سیستم پزشکی خصوصا استان کهگیلویه بیمار هیچ حقی ندارد. اعضای پزشکی قانونی از همان خانواده پزشکی است و در دعاوی بین بیمار و پزشک همیشه سعی بر تبریه پزشک را دارند. نمونه عینی اون در دهدشت بارها اتفاق افتاده، مسولین با هم ساخت پاخت دارند.

  2. مهمان گفت:

    وای به روزی که قاتل خود قاضی محکمه قتل باشد. تو گفتی ما هم باور کردیم.بجای این اراجیف مسببین و عاملین را محاکمه کنید آقای یزدانپناه

  3. علیرضا گفت:

    جناب اقا بیمارستان شما مخصوصا زایشگاه امام سجاد یک کشتارگاه به تمام معناست .فرا فکنی نکنید .خانم بعد چند سال قبل اونجا زایمان داشت .چیزهایی از داخل زایشگاه تعریف کرد به خدا اشکم دراومد .برید پرسنل زایشگاه رو آموزش بدید .من در باره زایمان بیشتر از اونا بلدم

  4. علی پور گفت:

    بیمارستان امام سجاد که بیمارستان نیست از بخش داخلی تا اطفال و نوزدان وووووووووووووووووووووووووووو جناب دکتر حالا فقط بعضی از بیمارستان که قابل قبول باشن شهید بهشتی و رجایی گچساران میشود گفت نسبت به بقیه بهترند

  5. ناشناس گفت:

    من امسال یه مورد تصادفی دیدم که مجروح پس از کلیه بررسی ها و آزمایشات پزشکی فاقد شکستگی و یا مشکل خاص تشخیص داده شد و از بیمارستان مرخص شد ولی پس از چندین روز رفته پزشکی قانونی استان و براش نوشتن شکستگی حاد داره . من حاضرم اینو در هر دادگاهی هم اثبات کنم که خلاف کردن

  6. خواهشا" و لطفا اقدام شود: گفت:

    به نظر بنده بيشترين دليل آلوده بودن فضاهاي بيمارستاني خصوصا” بيمارستان امام سجاد ، فضاهاي پشت سقف كاذب آن بوده كه منجر به تشديد بيماريهاي عفوني و زردي نوزدان ( يرقان ) و عفونتهاي پس از اعمال جراحي ميگردد و محل زندگي انواع حشرات ريز بوده ضمن اينكه عدم تهويه هواي اين قسمت به شكل مناسب سبب باقي ماندن ويروسها و عوامل عفوني و بيماريزا در اين فضاي غير قابل رويت (بشكل عادي) مي باشد .
    جا دارد مسئولان امر با بررسي كارشناسي ، اقدامات پيشگيرانه و حداقلي در خصوص تعويض سقف هاي كاذب و استفاده از پوشش هاي غير قابل نفوذ را در دستور كار قرار دهند .

  7. ناشناس گفت:

    چشم بسته غیب گفته طرح تحول فقط جیب شما رو پر کرده دکتر ، هر مرگی یه علتی داره نگفتن چرا مردن گفتن چی باعث شده این استان که میگید کسی چرا ت انجام عمل نداشته مگه شما خودت از چن سال پیش تو درمان دست داری مگه با طرح تحول اومدی قبلا هم مسئول بودی اونو باور کنیم یا…

  8. یه غریبه گفت:

    چشم بسته غیب گفته طرح تحول فقط جیب شما رو پر کرده دکتر ، هر مرگی یه علتی داره نگفتن چرا مردن گفتن چی باعث شده این استان که میگید کسی چرا ت انجام عمل نداشته مگه شما خودت از چن سال پیش تو درمان دست داری مگه با طرح تحول اومدی قبلا هم مسئول بودی اونو باور کنیم یا…

  9. سید گفت:

    خیلی جالبه واقعا مسخره اس، وقتی شکایت علیه پزشکان رو میبرن پیش خودشون باز برا قضاوت ، همینم داره ! پزشک مقصر نیست ب همین راحتی؟!

    پزشک بعد از فوت بیمار تو خلاصه پرونده هر چی دلش بخواد مینویسه ، اصلا شما بازرس پزشکی دارید ک حین عمل تو اتاق عمل و… باشه و ورود پیدا کنه، معلومه ندارید، ضعف سیستم بیمارستان ها همینه

  10. همشهری گفت:

    آقای دکتر یزدانپناه بر اساس چه رفرنسی می فرمایید به ازای 25 هزار تولد 10 مرگ مادر مورد انتظار است ؟سال 93 از بین یک میلیون و پانصد هزار تولد در کل کشور 290 مورد مرگ مادر اتفاق افتاد ؟!

  11. شاسگول گفت:

    منم برا زایمان خواهرم بیمارستان امام سجاد رفتم. فقظ خدا میدونه که چی به سر زن ها و بچه ها میاد اونجا. خدا ازتون نگذره

  12. دانشجو گفت:

    فغان از ناآگاهی و بیسوادی! دوستانی که بدون اطلاع حرف میزنید، محض اطلاعتون، پزشکی قانونی به طور کامل زیر نظر قوه قضاییه هست. این اراجیف چیه به هم میبافید؟
    آقای “یه غریبه” خودت فهمیدی چی گفتی؟ 
    خدا انشالله عاقبت همه رو بخیر کنه

  13. شهروند گفت:

    جناب دکتر یزدانپناه ای کاش بجای این نظریه که اعلام فرمودید از کادر اطاق عمل وزایشگاه وسایر بیمارانی که درآن زمان درزایشگاه بوده تحقیقی بعمل می آمد تابرایتان ثابت شود چه بلایی برسراین مادر 31 ساله آورده شده ودکتر آن چه مطلبی راعنوان کرد! دکتر عزیز ومحترم خانم دیگه فوت کرده بود که تحت عمل جراحی قرار گرفت زیرا قبل از آن از گوش وبینی آن خون بیرون می آمد بعد بردنش اطاق عمل ! دکتر جان ساعت 10 صبح وارد زایشگاه شد تا ساعت 4 صبح بردنش اطاق عمل آنهم بعدازمردنش که خون ترزیقی دررگهاش عبور نمیکرد .درست که فرمودیدخون لخته شده وعروق گرفته بله هرکس تامرد دیگه خون آن لخته میشه وخون آن حرکت نمیکنه آن موقعه که دیگه نمیشه نجاتش داد ! دکترجان خدایی دربالای سرهست ودریوم قیامت مارابازخواست میکنه !لطفاً لطفاً برای اعلام نظر خدا وروز قیامت رادرنظر بگیرید.

  14. همشهری گفت:

    این قسمتو با دقت بخونید “یزدانپناه با اشاره به اینکه اقدامات لازم در خصوص مراقبت از این بیمار در بیمارستان انجام و ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه وارد اتاق عمل شد، تصریح کرد: پس از تولد نوزاد به علت نامطوب بودن وضعیت، نوزاد به بخش ویژه مراقبت های نوزادان منتقل شد.

    وی اضافه کرد: پس از خروج جفت، خون روشن نسبتا زیادی از دهانه رحم مادر خارج شد که نشاندهنده پارگی رحم بود و در این خصوص درمان های لازم انجام شد و بیمار مجددا تحت عمل جراحی قرار گرفت.” یعنی بی دقتی و تاخیر در تشخیص بعد جناب دکتر می فرمایند قصوری صورت نگرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  15. همشهری گفت:

    جناب دکتر از شما انتظار میره در ارائه اطلاعات بیشتر دقت کنید طبق اهداف هزاره توسعه برای یک ملیون و نیم تولد در سطح کشود حدود 215 مرگ مورد انتظار است!!!!!!!!!!!!

    این جور اطلاعات نادرست دادن منزلت آگاهی و دانش معاون درمان را در سطح پایین نشان می دهد . …..

  16. علی گفت:

    پزشکی قانونی علت مرگ ها را تشخیص داده،و اکثر مرگ ها ی که در استان خودمون مشکوک هستن میفرستن اصفهان ،در ضمن پزشکی قانونی که پزشک بیمارستان یا درمانگاه نیست که هر بخواد نتیجه را به نفع خودشون اعلام کنند ،به مراجع قضایی مربوط میشن، قابل  توجه دوستانی که میگن شکایت خودشون رو میبرن پیش خودشون،انتظار دارید مسائل تخصصی مربوط به پزشکی را ببرند پیش شورای حل اختلاف!!!!

  17. ح گفت:

    زایشگاه بیمارستان امام سجاد از قتل گاه بدتره. یچیزی میگن یچیزی می شنوید ولی من بیچاره که اونجا زایمان داشتم سال 1388می دونم چه یزیدهایی بودند بعضی از پرسنل بخش زایشگاه. سنگدلترین و بیرحمترین و ریلکس ترین افراد …
    هر چه فحش و ناسزا دارن بار بیمار بیچاره می کنند که از درد داره به خودش می پیچه و نباید صداش دربیاد چون اونا می خوان فیلم مورد علاقشون رو ببینند… هیچ وقت حلالشون نمی کنم و هیچ وقت برای زایمان دوباره به اون قتلگاه نمی روم و به هر کس هم رسیدم پیشنهاد می دم هر جایی بروند بجز زایشگاه بیمارستان امام سجاد… واقعا متاسفم بدلیل بی کفایتی اونها و بی توجهی مسئولین

  18. کارشناس درمان گفت:

    واقعا عجب آدمهای پیدا می شن شما را به خدا یکبار مطالب دکتر یزدانپناه را بخوانید و بعد کامنت ها را مرور کنید ببینید چگونه برخی از ماها با بی اطلاعی و بی انصافی قضاوت می کنیم.
    انتظار می رفت که به دنبال این نتایج مستندی که ایشون بیان داشته همه کسانی که قبلا بی جهت اون موردها را رسانه ای کردند حالا بیایند و از جامعه پزشکی عذرحواهی کنند و این عملکرد معاونت درمان علوم پزشکی استان را تحسین کنند.
    دوست و دشمن قبول دارند که اوضاع درمان استان در این یکی دوسال بسیار بسیار بهتر از قبلا شده و الحمدلله هر روز شاهد خبرهای خوبی از این حوزه هستیم. همونطوریکه ایشون گفتن احتمال خطای پزشکی همیشه هست اما اینکه معاونت درمان با قاطعیت نظارت کرده و نتیجه را هم اعلام کرده جای تشکر دارد.

  19. پزشک خانواه گفت:

    درود بر دکتر یزدانپناه معاون محترم درمان علوم پزشکی استان

    خداوکیلی جاداشت که همه سایت هایی که قبلا بی جهت جوسازی کردند الان با این شفاف سازی خوبی که همه جیز مشخص شده به اشتباهاتشون اعتراف کنن.
    احسنت بر فعالیت های شایسته تقدیر مجموعه علوم پزشکی که در این سالها شاهد بهترین پیشرفت ها در علوم پزشکی و بهداشت و درمان سراسر استان هستیم.

  20. حسینی. همکار گفت:

    حقیقتا عملکرد دکتر یزداپناه و همکارانش در بیمارستانها خیلی خیلی خوب هست و کلا مدیریت ارشد علوم پزشکی خیلی خوب بخش های بهداشت و درمان و آموزش را به کار جدی و مفید وادار کرده است. همینکه می بینیم با جدیت هر مورد مرگی را با جزییات پیگیری می کنند و شفاف اطلاع رسانی می کنند نشانگر مدیریت هوشمند و مقتدر علوم پزشکی هست کدوم دستگاه چنین کارآیی بالا و پاسخگویی روشن دارد. این توضیحات معاون درمان علوم پزشکی استان تکلیف خیلی چیزها را مشخص کرده و از حقانیت بر و بچه های بیمارستانهای استان دفاع منطقی شده. از توضیحات دکتر یزدانپناه ممنونیم

  21. همراه با رسانه گفت:

    از رسانه برای گزارشهای به روز ممنونیم. اما خواهشا به شعور خوانندگان احترام بگذارید.این کامنتها  با یک ادبیات آشنا و توسط فقط دو نفر نوشته شده فقط یک روز گفته رفته بخش زنان یک روز اطفال یک روز اتاق عمل . 

  22. ناشناس گفت:

    لطفا ازحق ما کارکنان بیمارستان دفاع کنید حالا که معلوم شد قصوری در کار نبوده است

  23. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر یزدانپناه که بخشی از حقایق را مشخص کردند و بر عملکرد خوب بیمارستانها مهر تایید زدند. ممنون

  24. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر یزدانپناه که بخشی از حقایق را خیلی خوب مشخص کردند و بر عملکرد خوب بیمارستانها مهر تایید زدند. ممنون

  25. کارشناس بهداشت گفت:

    دکتر یزدانپناه درست گفته که موفقیت استان ما در این دو سال در کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار بسیار عالی بوده و همونطوریکه ایشون گفتند دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت هم اعلام کرده که مورد انتظارش برای استان ما با این تعداد تولد سالانه 7 تا 10 مورد مرگ مادر باردار هست که بهترین عملکرد را مجموعه درمان و بهداشت استان در این زمینه داشته اند که رسوندن به 1 تا 3 مورد.

  26. حيدري گفت:

    پرشكي قانوني تو استان ما كه فقط دنبال رديف كردن ديه واسه اقوام خودشون هستند

  27. شهروندم پ گفت:

    نظرات پزشکان نمی تواند اعتماد مردم را تامین کند. چون هر کدام برای دیگری نظر مساعد می دهند و به هم وابسته اند. بیچاره ره مردم بی چاره

  28. عضو نظام پزشکی گفت:

    اتفاقا پزشکان بیشتر از بقیه دنبال ایراد گرفتن از کار همدیگه هستن و در رسیدگی پزشکی قانونی کاملا یه کار حقوقی و قضایی هست و اصلا بحث صنفی نیست. 
    مشکل اینه که برخی افراد همراه بیمار و یا بستگان متوفی و یا برخی خبرنگارا چون اطلاعات کافی از مسایل پزشکی ندارند اظهار نظرهایی می کنند که درست نیست و با حقیقت خیلی فاصله داره مثل همین موردهایی که حناب دکتر یزدانپناه روشن توضیح داده و معلوم شده که نباید عجولانه قضاوت کرد. در کار پزشکی همیشه احتمال خطا هست مهم اینه که رسیدگی بشه که بحمدالله بخوبی شده.

  29. همشهري گفت:

    دوستان دانشگاهي كمي واقع بين باشيم خودمان بارها شاهد كوتاهي و بي مسوليتي كادر درمان بوده ايم و وقتي اين كامنت ها را مي خوانيم نقد پذير باشيم و بايد براي آن كاري كنيم .

  30. ا ف گفت:

    از قدیم گفتند کاری نشود حال خانوادهای مرحوم به چه استنادی و طبق چه مدارکی ثابت نمایند در صورتی که خود دادگاه اعتراف دارند که پزشکی قانونی اشکال دارد و از پزشکان علوم پزشکی استفاده می کنند و هر کدام همکار و تایید برای دیگری می نماید

  31. همشهری گفت:

    شرم آوره که عده ای بادمجون دور قاب چین فقط کارشون اینه که میان تو سایتها خبرهای تخلفات بیمارستان ها و علوم پزشکی رو توجیه می کنن.چقدر اضافه کار و پاداش میگیرین که مجیز رییساتونو بگین؟!!

دیدگاه شما