سه شنبه 10 آذر 1394 - 3:28

واکنش وزارت کشور به لغو سخنرانی آذر منصوری در یاسوج

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو سخنرانی آذر منصوری یکی از اعضای حزب اتحاد ملت در یاسوج گفت: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد اجتماعی دارای مجوز قانونی را به هم بزند.

به گزارش بویر نیوز ، حسینعلی امیری در حاشیه همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات فرمانداران و بخشداران استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو سخنرانی آذر منصوری یکی از اعضای حزب اتحاد ملت در یاسوج گفت: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد اجتماعی دارای مجوز قانونی را به هم بزند. چراکه امروز قانون در برابر شرع است و با حضور فقهای شورای نگهبان که مصوبات مجلس شورای اسلامی را تایید می‌کنند، قوت شرعی به قوانین می‌بخشند.

وی ادامه داد: هر گونه نقض قانون نقض شرع است و به هیچ بهانه‌ای پذیرفته‌ نیست اجتماعی دارای مجوز به هم بخورد بنابراین وزارت کشور با کسانی که نقض قانون می‌‌کنند برخورد می‌‌کند.

امیری تصریح کرد: موردی که شما در یاسوج به آن اشاره کرده اید هنوز گزارشی ندیده‌ام و به وزارتخانه نرفتم اما هرچه با شد و اگر گزارشی واصل شده باشد و خلاف قانون صورت گرفته باشد مطابق قانون عمل می‌کنیم.

امیری همچنین درباره تبلیغات زودرس انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد: اگر کسی تحت عنوان کاندیدای مجلس سخنرانی، اجتماع یا تبلیغ کند و این امر در زمانی صورت بگیرد که زمان تبلیغات نباشد خلاف قانون انجام داده اما اگر کسی به عنوان شخصیت عمومی سخنرانی کند و عنوان کاندیدا نداشته باشد اشکالی ندارد و وزارت کشور با کسانی که خلاف قانون عمل کند برخورد می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور با تقدیر از موضع سخنگوی دستگاه قضا مبنی بر حمایت از اجتماعات قانونی و برخورد با کسانی که اجتماع قانونی را بر هم بزنند خاطرنشان کرد: اراده مسئولین در برخورد با هر گونه ایجاد بی‌نظمی در کشور است.

وی همچنین درباره جدول زمان‌بندی انتخابات نیز تصریح کرد: جدول زمان‌بندی انتخابات را برای انتخاب الکترونیک در دست داریم که جلسات متعددی را با شورای نگهبان داشتیم و اعضای شورای نگهبان نیز مثل دولت اعتقاد به شفافیت و برگزاری سالم انتخابات دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در انتخابات گذشته در 14 حوزه انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کردیم و نتیجه خوبی را گرفتیم و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم این امر را توسعه دادیم و دغدغه‌های شورای نگهبان را نیز در این میان درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما