دوشنبه 9 آذر 1394 - 11:05

ادعای عجیب درباره توافق هسته‌ای/ تعریف مشاور روحانی از نفوذ/ شباهت‌هاشمی‌ و احمدی‌نژاد/ چند عملیات داعش در ایران خنثی شد؟

یک ادعای عجیب راجع‌به توافق هسته‌ای

دکتر علیرضا مرندی در گفت‌وگو با تسنیم مدعی شده که توافق هسته‌ای پیش از سال 88 در حال به نتیجه رسیدن بود که به خاطر مسائل سال 88 ناکام ماند. او در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: یک عده‌ای در هر کشوری هستندکه به خاطر منفعت شخصی خودشان یا مثلا عدم موافقت با نظام پتانسیل مخالفت و به خیابان ریختن را دارند و عده ای با سوء استفاده از شرایط به دنبال ایجاد تنش هستند، کما اینکه در جریان فتنه 88 ما شاهد آن بودیم که آمریکا و دنیا (در مذاکرات هسته ای) داشت با ما کنار می‌آمد اما وقتی یک دفعه دیدند که در داخل چه اتفاقی افتاده نه تنها حق هسته‌ای ما را نپذیرفتند بلکه به ما ضرر هم زدند و کلی در دنیا بر علیه ما تبلیغ کردند این است که بایستی علاوه بر اختلافات ذهنی و سلیقه ‌ای تلاش کنیم تا برجام را تبدیل به یک اختلاف واقعی نکنیم؛ نباید در این مورد به کسی برچسبی زده شود و انتقادات ما باید سازنده باشد و در واقع باید هوشیار باشیم تا از این قضیه برای دو قطبی کردن جامعه بهره نبرند آن هم در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان که عده ای به دنبال نقشه کشی و زمینه چینی هستند نباید زمینه دو دستگی فراهم شود.

یک تئاتر میلیاردی در ایران

نمایش “باغ آلبالو” به کارگردانی آتیلا پسیانی نیز که در سالن چهارسو روی صحنه است و تا 6 آذر ماه تعداد 36 اجرا داشته برای 7613 تماشاگر روی صحنه رفته است. برای این نمایش 6014 بلیط تمام بها ، 237 بلیط نیم بها و 1362 بلیط مهمان ارائه شده که رقم فروش آن را به 1 میلیارد و 226 ملیون و 500 هزار ریال رسانده است. گنجایش سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر برای این نمایش 216 صندلی است.

تاکنون 150 حمله داعش را خنثی كرده‌ایم

در روزها و هفته‌های اخیر كشورهای اروپایی از جمله فرانسه مورد آماج حملات تروریست‌ها قرار گرفته‌اند و فضای غرب سرشار از استرس و التهاب شده است. اما دركشور ما در همین هفته گذشته اجلاس سران گاز برگزار می‌شود و امنیت برقرار است. احمد بخشایش اردستانی نماینده اردستان و عضو كمیسیون امنیت مجلس درباره تهدید داعش در كشورمان به «تماشاگران امروز» می‌گوید: «این امنیت بدان معنا نیست كه داعش در ایران فعالیت نداشته است. بر اساس اطلاعاتی كه به من رسیده، بچه‌های امنیتی و اطلاعات تاكنون 150 مورد طرح‌ریزی حمله و اقدام تروریستی را سركوب كرده‌اند و قبل از اینكه اقدامی در عمل صورت بگیرد آن‌ را در نطفه خفه كرده‌اند.» بخشایش در مورد شایعات احتمال بمب‌گذاری در مترو تهران و تهدیدات امنیتی داعش در شهرهای ما، گفت: «یكی از روش‌هایی كه دشمن برای ناامن كردن كشور از آن استفاده می‌كند پخش كردن همین شایعات بین مردم است. این یكی از حربه‌های قدیمی است و نباید به آنها دامن زد».

آیا سردار نقدی مکلف به رعایت قانون نیست؟

صادق زیباکلام در نامه‌ای به سردار نقدی نوشت: علت نوشتن این عریضه محاجه با حضرتعالی د‌ر خصوص رواج «اتهام جاسوسی» و «نفوذی د‌شمن» همچون نقل و نبات و وارد‌ نمود‌ن آن به هرکس که معتقد‌ است بالای چشم ما ابروست نیست. عرضم آن‌ است که چگونه جنابعالی توانسته‌اید‌ آنقد‌ر د‌قیق از محتویات پروند‌ه «جاسوسان بازد‌اشتی» که د‌ر د‌ست رسید‌گی است علم و اطلاع پید‌ا کنید‌؟ د‌ر حالی‌که عکس‌های آقای بابک زنجانی هر روز زینت‌بخش صفحه نخست روزنامه‌هایمان شد‌ه، مع‌ذالک قوه قضاییه هنوز اجازه نمی‌د‌هد‌ که نام ایشان به‌واسطه آنکه پروند‌ه‌شان د‌رمرحله رسید‌گی است آورد‌ه شود‌ و همه‌مان می‌بایستی به متهم (ب. ز) بگوییم. چگونه است جنابعالی که سمت قضایی هم ند‌ارید‌ توانسته‌اید‌ اینقد‌ر د‌قیق و کامل نه تنها به جزئیات پروند‌ه ورود‌ پید‌ا کرد‌ه بلکه د‌ر نمازجمعه هم د‌ر خصوص محتویات آن راحت و با فراغت خاطر سخنرانی بفرمایید‌؟ آیا جنابعالی همانند‌ هفتاد‌ و چند‌ میلیون د‌یگرکه د‌ر این مملکت ساکن هستند‌، مکلف به رعایت قانون نیستید‌؟

جدایی کارگزاران و حامیان دولت از اصلاح‌طلبان

یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تحلیلی از سخنان غلامحسین کرباسچی گفت که احتمال دارد کارگزاران به همراه حامیان دولت از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس جدا شوند.روزنامه آرمان طی گزارشی ذیل عنوان چرا کرباسچی از قرض نیرو سخن گفت؟ نوشته است: درباره اظهارات کرباسچی می‌توان 2 گمانه را مطرح کرد. نخست اینکه برخی شایعات درباره حزب کارگزاران به واقعیت نزدیک است یعنی این حزب مانند انتخابات ریاست‌جمهوری می‌خواهد نقش‌آفرین عرصه انتخابات شود و از آنجا که اطلاع دارد برخی مانند رسول منتجب‌نیا مخالف این موضوع یعنی پررنگ شدن نقش کارگزاران هستند درصدد است با عاریه گرفتن نیرو از رقیب، آنها را وامدار خود کرده و در مواقع لزوم به نفع خود بهره گیرد.این روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی همچنین می‌نویسد: گمانه دیگر این است که کارگزاران به حامیان دولت بسیار نزدیک است و می‌توان در برخی موضوعات آنها را در یک پکیج تعریف کرد در نتیجه پس از جدا شدن حامیان دولت از اصلاح‌طلبان، کارگزاران هم ندای جدایی سر دهد و از ائتلاف خارج شود که البته این موضوع تنها یک گمانه است. اگر حامیان دولت با کارگزاران بخواهند لیست مشترک دهند بنابراین باید این گمانه را مدنظر داشت که یک لیست به موازات اصلاح‌طلبان با همان دیدگاه‌ها در انتخابات عرضه خواهد شد که به‌طور حتم سودی برای طرفین نخواهد داشت و بهتر است حامیان دولت با اصلاح‌طلبان و کارگزاران لیستی مشترک ارائه دهند تا وحدت نیروهای میانه‌رو بر تندروی‌ها غلبه کرده و شاهد مجلس دهمی دور از تندروی و همراه با تخصص باشیم.

فعالیت انتخاباتی دولتی‌ها خارج از وقت اداری بلامانع است!

به گزارش مقیمی معاون سیاسی وزیر كشور در نشست خبری گفت: تبلیغات انتخابات از۲۹ بهمن رسما آغاز میشود. هیچ مقام دولتی نمیتواند در جایگاه دولتی فعالیت و تبلیغات كند و خارج از وقت اداری در زمان تبلیغات رسمی میتواند فعالیت كند.این بدان معناست که دولتمردان و شخصیت های دولتی می توانند خارج از وقت اداری یا حتی با اعلام مرخصی، اقدام به فعالیت های انتخاباتی نمایند.پیش از این محمود احمدی نژاد نیز در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مدعی شده بود، برای همراهی اسفندیار رحیم مشایی جهت ثبت نام برای کاندیداتوری مرخصی گرفته و خارج از شخصیت حقوقی خود به این محل آمده است.

تعریف مشاور روحانی از نفوذ

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور می‌گوید نفوذگران اغلب دلسوزتر از همه دلسوزان هستند.حسام‌الدین آشنا نوشت: بی‌تردید استفاده از منابع عمومی و بودجه بیت‌المال برای تخریب اعتماد عمومی جامعه باید متوقف شود. متأسفانه برخی جریان‌های رسانه‌ای و سیاسی با استفاده نادرست از مفهومی راهبردی و بسیار خطیر مانند «نفوذ» به حساسیت مردم نسبت به نفوذگری واقعی دشمنان در اقتصاد، سیاست و فرهنگ که غالباً هم در لباس افراط خود را نشان می‌دهند، به جامعه ضربه زدند. تجربه ما نشان می‌دهد که نفوذگران اغلب دلسوزتر از همه دلسوزان و دلواپس‌تر از همه دلواپسان شعار می‌دهند، اما در عمل با استفاده از دو تاکتیک، یعنی ارائه برآورد بیشینه از توان دشمن و برآورد کمینه از توان ملی و تاکتیک دوم برآورد کمینه از توان دشمن و برآورد بیشینه از توان خودی به اعتماد عمومی ضربه می‌زنند.

اصلاح‌طلبان اعتدال را یک گفتمان نمی‌دانند

سخنگوی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان اعتدال را یک گفتمان نمی‌دانند، گفت: گفتمان فعلی دولت را برای منافع ملی و رفاه مردم موفق می‌دانیم.به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فرید مرادیان در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: استراتژی اصلاح طلبان استقبال از حضور گسترده کاندیدای اصلاح طلبی در انتخابات مجلس است ولی در نهایت باید به میثاق‌نامه این جریان سیاسی پایبند باشند زیرا در این صورت می‌توانیم احزاب و توده‌ها را فعال کنیم.

واکنش الله کرم به انتشار عکس‌های جنجالی

اخیرا برخی سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب تصاویری از دختر و پسر بی‌حجابی را با این ادعا که آن ها دختر و داماد حسین الله کرم، منتشر کردند.این رسانه‌ها با انتشار این شایعه که در شبکه‌های مجازی نیز در حال گسترش است، مدعی شدند: «این برای نخستین بار است که تعدادی از تصاویر خصوصی دختر حسین الله کرم بدون داشتن حجاب منتشر می شود، تصاویر منتشر شده از شمیم دختر حسین الله کرم، او را در یک بندر اروپایی، مهمانی فارغ التحصیلی از یک دانشگاه در خارج از ایران و نیز در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا نشان می‌دهد».حسین الله کرم در گفتگو با میزان با بیان اینکه تصویر منتسب شده به دختر وی در صفحات اجتماعی کاملا کذب است اظهار داشت: من تنها دو پسر دارم و خداوند متعال هیچگاه توفیق داشتن دختر را به بنده عطا نکرد.

ترک تحصیل ۱۸۰ هزار نفر در مقطع متوسطه

معاون آموزش متوسطه گفت: ازدواج زودهنگام دانش‌آموزان مانع از ادامه تحصیل دختران در برخی از استان‌ها شده است.علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام آخرین آمار ترک تحصیل کرده‌ها در مقطع متوسطه، توضیحی در این باره داد و اظهار داشت: در اجلاس مدیران کل آموزش و پرورش که اخیرا برگزار شد، بررسی کردیم که چه تعداد از دانش آموزانی که در پایه سوم راهنمایی در سال ۹۰-۹۱ درس می‌خواندند، در پایه اول و دوم و سوم متوسطه ثبت‌نام کردند و چه تعداد ثبت نام نکردند.وی افزود: در مجموع از ۱ میلیون نفر دانش‌آموزی که در پایه سوم راهنمایی در سال ۹۰-۹۱ فارغ التحصیل شده‌اند، در سال ۹۳-۹۴، ۱۸۰ هزار نفر از آن‌ها به پایان دوره نرسیده‌اند و به نوعی ترک تحصیل کرده‌اند. یعنی در بین راه کم شده‌اند؛ به طور مثال سال اول ۴۰ هزار نفر کم شده‌اند و سال‌های بعد بیشتر.

رای اصلاح‌طلبان از مجلس ششم هم بیشتر است

عضو ارشد کارگزاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های اصلاح‌طلبان احتمالا آرای اصلاح‌طلب‌ها از مجلس ششم هم بیشتر خواهد شد و مردم آماده حمایت از این ائتلاف هستند. علی‌محمد نمازی در گفت‌و‌گو با ایلنا با تکذیب شایعات اخیر مبنی بر جدایی حزب کارگزاران از شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاحات گفت: همانطور که پیش‌تر هم اعلام شد طی لیستی مشترک با اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهیم کرد. این عضو ارشد حزب کارگزاران افزود: این حرف‌ها و شایعات در حالی مطرح می‌شود که آقای مرعشی از حزب کارگزاران به سمت رئیس کارگروه استان‌ها که یکی از مهمترین مسئولیت‌های ائتلاف است٬ منصوب شده است. وی با اشاره به اتحاد خوب اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: این شایعات اخیر از سوی رقبای اصلاحات مطرح می‌شود. این افراد با تریبون‌های کثیری که در اختیار دارند٬ برنامه‌های خود را برای مشوش کردن فضای انتخابات پیش می‌برند. ضمن اینکه گروه‌های تندروی رقیب، موسوم به جریان پایداری از انسجام٬ اتحاد و برنامه‌ریزی‌های اصلاح‌طلبان خشنود نیستند. نمازی در پایان با تکذیب لیست‌های منتشر شده از ائتلاف اصلاحات گفت: این گمانه‌زنی‌ها صحت ندارند و هنوز لیستی قطعی نشده است.

کمیته اصلاح طلبان برای مذاکره با شورای نگهبان

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: برای جلوگیری از رد صلاحیت ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، کمیته ای در شورای عالی سیاست گذاری برای رایزنی با شورای نگهبان تشکیل شده است. به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا که در نشستی با عنوان «انتخابات دهم؟» در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران سخنرانی می کرد، در مورد تدابیر اصلاح طلبان برای جلوگیری از رد صلاحیت، تصریح کرد: در رابطه با شورای نگهبان تنها می توانیم با آنها صحبت و رایزنی کنیم. در حال حاضر با بعضی از اعضای شورای نگهبان و برخی علمای قم رایزنی هایی را صورت داده ایم. وی ادامه داد: در همین راستا کمیته ای در شورای عالی اصلاحات برای رایزنی با شورای نگهبان تشکیل شده است. این کمیته تلاش دارد با واسطه گری بزرگان سیاسی کشور با شورای نگهبان در خصوص مسئله رد صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب رایزنی کند. قائم مقام حزب اعتماد ملی یاد آور شد: اصلاح طلبان علی رغم سلایق گوناگون، توانسته اند در انتخابات پیش رو به وحدت دست پیدا کنند. وی ادامه داد: هماهنگی هرکدام از استان ها نیز بین اعضای شورای عالی تقسیم شده است تا این وحدت به وجود آمده، در استان ها نیز تقسیم شود .منتجب نیا خاطر نشان کرد: در مقابل، اصول گرایان که رقیب ما هستند تا به امروز نتوانسته اند با یکدیگر به وحدت برسند، من تصور می کنم آنها در ادامه نیز به وحدت نخواهند رسید. وی همچنین در خصوص احتمال ائتلاف اصلاح طلبان با اصول گرایان معتدلی چون علی لاریجانی، گفت: تاکنون چنین موضوعی در شورای عالی اصلاح طلبان مطرح نشده است، این مسئله در حد گمانه زنی های انتخاباتی است.

آمار افرادی که توسط داعش اعدام شدند

منابع حقوق بشری سوری اعلام کردند: با اعدام ۵۳ نفر در مناطق تحت اشغال تروریست های داعش در سوریه تعداد افرادی که از ابتدای شکل گیری این گروهک تکفیری اعدام شده اند به ۳۵۹۱ نفر رسیده است.

شباهت‌هاشمی‌رفسنجانی و احمدی‌نژاد

مشرق در گزارشی نوشت: باید بگوییم هاشمی و احمدی‌نژاد، بر اساس نقشه سیاسی و ذهنی خود، حمله به قوه قضائیه را در دستور کار قرار داده‌اند، یکی به همراه فرزندش فیلم وداع درست می‌کند و به خانواده خود اعم از دختران و پسرانش اجازه می‌دهد هر آنچه می‌توانند به قوه قضائیه نسبت دهند، آن‌هم بدون مدرک، دیگری با الفاظ خاص به‌اضافه لبخند اعلام می‌کند رحیمی انسان مظلومی بوده است و مشخص نمی‌کند کسی که به این فرد محکوم در فساد اقتصادی ظلم کرده، کدامین شخص یا نهاد است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آقایان هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد در حمله به نهادهای انقلابی ید طولایی دارند؛ احمدی‌نژاد در برهم زدن آرامش کشور و ایجاد چالش بین قوای دیگر قدم برمی‌داشت… هاشمی رفسنجانی نیز در کنار رفتارهای خلاف اخلاق و خلاف شرع احمدی‌نژاد، زیر سؤال بردن شورای نگهبان و دیگر نهادهای انقلابی را در دستور کار خود قرار داده به فراخور بردوباخت در انتخابات، حمله‌ای به وظیفه نظارت در شورای نگهبان می‌کند.

شانس آوردیم که آمریکا جنگنده‌ روسی را ساقط نکرد!

زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا و یکی از استراتژیست‌های برجسته ژئوپلتیک آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ابتدا عصبانی شد و خشم خود را خالی کرد اما سپس مذاکره درباره رسیدگی به این مشکل را آغاز کرد. ترک‌ها نیز ثابت کرده‌اند که افرادی انعطاف پذیر و جدی هستند و در رویدادها اغراق نمی‌کنند. بنابراین درک اقدامات طرفین در این درام آشکار منطقی‌تر می‌شود. اما گمان می‌کنم بسیار خوش شانس بودیم که هواپیمای روس‌ها را ما ساقط نکردیم. این مدافع جنگ سرد همچنین درباره روابط میان واشنگتن و مسکو که بسیاری آن را در پایین‌ترین حد از زمان جنگ سرد توصیف کرده‌اند، بسیار خوش بین است. برژینسکی گفت: این تنش‌ها جدی اما غیر کشنده هستند. شاید آدم ساده و بی‌تجربه‌ای باشم اما فکر می‌کنم این یکی از شرایطی است که در آن خطرات آنقدر وخیم و حاد نیستند. در حقیقت این تحلیل‌گر معتقد است که قدرت‌های بزرگ می‌توانند از رویداد سوخوی 24 گذشته، اختلافات را کنار بگذارند و در عوض بر پیدا کردن راه حلی برای جنگ داخلی سوریه تمرکز کنند چرا که آن‌ها منافع مشترکی در ثبات منطقه‌ای دارند و ترجیح می‌دهند تا از رویارویی در حوزه‌های دیگر اجتناب کنند. وی افزود: در حقیقت با کنار گذاشتن تنش میان ترکیه و روسیه و توجه به مهار ناآرامی‌های گسترده‌تر منطقه‌ای و پیش رفتن به سوی سازش‌های سودمند، قدرت‌های بزرگ می‌توانند به پیشرفت‌هایی دست یابند.

رونمایی از شعار اصولگرایان برای انتخابات

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، در خصوص وحدت اصولگرایی گفت: روند همگرایی اصولگرایان خوب پیش می‌رود ما امیدواریم که همه اصولگرایان زیر خیمه وحدت جمع شوند و از نفوذ نامحرمان و اجرای پروژه نفوذ جریانی شبکه‌ای جلوگیری کنند. ما همچنان به شعار «یک صدا یک فهرست» در انتخابات پایبندیم و حضور همه اصولگرایان را در دایره ائتلاف ضروری می‌دانیم.

گوش دادن ترانه های «مدونا» حرام شد!

گروه تروریستی داعش در اقدامی جدید طرفداران فوتبال را از پوشیدن لباس باشگاه‌های بزرگ فوتبال جهان از جمله منچستر یونایتد، بارسلونا، رئال مادرید و میلان منع کرد و آن را حرام خوانده و اعلام کرد مجازات متخلفان اعم از زن و مرد 80 ضربه شلاق است. روزنامه “دیلی استار” انگلیس نوشت؛ همچنین داعش گوش دادن به آهنگ‌های “مدونا” خواننده زن آمریکایی را ممنوع و اعلام کرد که آهنگ‌های وی مخالف اسلام است و اسم این خواننده از اسامی منصوب به حضرت مریم (س) است. داعش با پخش بروشورهایی در استان رقه سوریه، ساکنان منطقه را از ارتکاب این جرائم بر حذر داشت. همچنین این گروه افراطی پوشیدن لباس‌هایی که بر روی آنها اصطلاحات مسیحی مثل صلیب، انجیل و یا کشیش و دیگر شعارها نوشته شده را ممنوع اعلام کرد.

میزان افزایش تولید بشکه نفت ایران پس از تحریم

امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل و تجارت در این کنفرانس گفت: تمامی تحریم‌های بانکی و اقتصادی در هفته نخست ماه ژانویه برداشته خواهد شد.زمانی‌نیا به خبرنگاران گفت: ایران برای فروش 500 هزار بشکه نفت اضافی خود به محض برداشته شدن تحریم‌ها مشکلی ندارد و این میزان تاثیر چندانی بر قیمت‌ها ندارد.وی ادامه داد: ایران امید دارد تا با اعضای اوپک به توافقی دست یابد در نتیجه تولید اضافی برنامه‌ریزی شده ایران مطابق با سقف 30 میلیون بشکه‌ای اوپک خواهند ماند.

مهمترین راه مبارزه با داعش

رئیس انجمن زرتشتیان ایران گفت: کار دین، انسان‌سازی و فرهنگ‌سازی است، همه ما باید دیندار باشیم و در این مسیر بهترین کار «دانایی‌» است. دانش را که داشته باشیم، داعش از بین خواهد رفت. اردشیر خورشیدیان، رییس انجمن زرتشتیان ایران در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حفظ وحدت بین ادیان بسیار کوشیده است. در داخل نیز همه با هم یکی هستیم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم، باید دست به دست دهیم تا ایران را بسازیم.

روایت جدید از یاران جعلی امام(ره)

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنّور جانشین سابق نمایندگی ولیفقیه در سپاه در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد نیروی زمینی که به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی در حرم حضرت امامزاده صالح‌بن موسی الکاظم(ع) گردهم‌ آمده بودند، با اشاره به علل انحراف و سقوط شخصیت‌های نامدار سیاسی، انقلابی و افراد برجسته علمی، اخلاقی و دینی، تصریح کرد: بعضاً شخصیت‌های برجسته سیاسی، انقلابی و دینی در مقابل آرمان‌های دینی-انقلابی ایستاده‌اند که وظیفه همگان را در تلاش برای رسیدن به عاقبت‌بخیری سنگین می‌کند. جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: امروز برخی که خود را از یاران امام(ره) می‌دانند آرمان‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برند.

امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی محصول مدیران کاخ‌نشین!

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت، به دنبال امحای 1700 تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: سیب‌زمینی بخشی از تولیدات ما است و مبلغ ریالی هم دارد ولی آنچه در این میان مهم است رویکرد است.وی افزود: امحای این حجم از سیب زمینی نشان دهنده یک رویکرد اسراف گونه و سرمایه داری است اینکه زمانی آنچه را احساس کنیم زیاد است و خوشمان نیاید است آن‌را امحا می‌کنیم رویکردی بسیار خطرناکی است. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نتیجه تصمیم بدون شناخت مدیران پشت میزنشین در کاخ‌های شیشه‌ای‌شان، آبروریزی‌هایی مانند امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی است.

آزمایش نفوذناپذیری سیستم انتخابات الکترونیکی توسط وزارت دفاع

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با بیان این‌که «برگزاری انتخابات الکترونیکی دارای 25 فرآیند است که پیش از این زیرساخت‌های 24 فرآیند آن فراهم شده است» گفت: فرآیند بیست و پنجم عبارت از جایگزین کردن صندوق‌های الکترونیکی کسب آرا به جای صندوق‌های دستی است.وی گفت: در انتخابات گذشته مجلس در 14 شهرستان انتخابات به شکل کاملاً الکترونیک برگزار شد و ما تجربه خوبی از آن موضوع کسب کردیم.سخنگوی وزارت کشور به موضوع امنیت در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ما هم بر حفظ امنیت داده‌ها و نفوذناپذیری سیستم تأکید داریم و به دغدغه شورای نگهبان در راستای نظارت حداکثری توجه ویژه‌ای داریم.وی همچنین گفت: در مورد تست نفوذ این سیستم نیز در حال تعامل با وزارت دفاع هستیم و ان‌شاءالله در تستی که انجام خواهد شد غیرقابل نفوذ بودن این سیستم از سوی وزارت دفاع تأیید می‌شود.

علت نزدیک شدن لاریجانی به اصلاح طلبان

جواد اطاعت در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: فکر می‌کنم جریان اصلاح‌طلب در فراز ونشیبی که این سال‌ها با آن مواجه بوده به یک بلوغ سیاسی خوبی رسیده‌است و ما باید تشکیل این شورا را به فال نیک بگیریم. اطاعت با اشاره به اینکه قاعدتا جریان ریشه‌دار اصولگرایی در این میان دست بر‌تر را خواهد داشت که‌‌ همان جریان ناطق و لاریجانی خواهد بود، عنوان کرد: الان به ویژه در بحث برجام شکاف میان پایداری با جریان اصیل اصولگرایی که لاریجانی در راس آن است به قدری عمیق شده است که در حال حاضر شخصیتی مانند لاریجانی به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است تا اصولگرایان.

اصول‌گرایی جلیلی و دوستانش واقعی نیست

ایرج عبدی ،عضو هیات ریسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد حضور احتمالی لاریجانی در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: آقای لاریجانی در شرایط پرچالش کشور ریاست مجلس شورای اسلامی را اداره کردند و توانستند به خوبی همه چیز را در مجلس مدیریت کنند.وی اظهار داشت:با توجه به این تجربه مدیریتی آقای لاریجانی در مجالس هشتم و نهم قطعا وی موثرین فرد برای اداره مجلس آینده است .عبدی بیان کرد: لاریجانی نشان داده است که فرد مورد اعتمادی برای نظام است و می تواند در ایجاد هماهنگی‌ها در کشور موثر باشد .وی در مورد ائتلاف لاریجانی با سایر گروه‌ها و احزاب نیز گفت:شخصیت لاریجانی یک شخصیت اعتدالی است و گروههای اعتدالی باید با یک استراتژی مشخص از وی حمایت کنند.عبدی در مورد احتمال ائتلاف لاریجانی با سعید جلیلی بیان کرد:اصولگرایی که طیف آقای جلیلی و دوستانشان در کشور جار می‌زنند اصولگرای واقعی نیست و امکان اداره کشور با این نوع اصولگرایی امکان ندارد و بر همین اساس ائتلاف آقای لاریجانی با این اقایان باتوجه به روحیه ای که آقای لاریجانی در حوزه اعتدال و منطق دارند قابل جمع نیست.وی در مورد ائتلاف لاریجانی با عارف نیز گفت:مهم این نیست که آقای لاریجانی با چه کسی ائتلاف می کند شخصیت آقای لاریجانی و ریاست وی در مجلس برای کشور مهم و لازم است بنابراین گروههای معتدل باید از وی حمایت کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171116
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما