دوشنبه 9 آذر 1394 - 1:38

نقدی بر یادداشت عدل هاشمی چند نفر را سر کار گذاشت

امین خادم

نقدی بر یادداشت عدل هاشمی چند نفر را سر کار گذاشت.
نخوانده درس قضا قاضی شده ایم!!!
طوفانیم و نسیم را قضاوت میکنیم!!!
بلاییم و مبتلا را قضاوت میکنیم!!!
ظلمت بی چراغیم و نور را به قضاوت نشسته ایم.
یکی از اصول اولیه خبرنگاری “اعتبار منبع، روایی خبر” می باشد. اعتبار منبع مفهومی بنیادی در ارتباطات است که شاید بتوان قدرت آن را با عمر ارتباط برابر دانست. معتبر بودن در واقع پیش شرط لازم برای برقراری یک ارتباط کامل بین فرستنده پیام و مخاطب آن است.

در پاراگراف اول آورده اید “خبر آمدن عدل هاشمی در انتخابات کهگیلویه سوال های مهمی را به ذهن متبادر میکند ، گویی که این حضور از چند سال قبل برنامه ریزی شده بود”. آیا در سوالهای مهمی که در ذهن شما متبادر میشود این سوال مهم وجود دارد که کاندیدهای کلان شهرها و کوچک شهرها مگر یک شبه به آنان وحی شده است که وارد عرصه انتخابات شوند؟ و مگر کسی که اندک عقل سیاسی و زمان شناسی داشته باشد بدون قصد قبلی و بدون پربار کردن سوابق مدیریتی اش چنین ریسکی میکند و با یک شبه آمدن پیروز انتخابات گردد؟ در میان شما کدام منطق حکم میکند که برنامه ریزیی چند ساله و شوق خدمت به مردم استان بویژه محرومین آن ، مشکوک و قابل سرزنش باشد؟ اما راستی مگر سوال هایی مهم تر از چرایی و دلایل عقب ماندگی و محرومیت شهرستان کهگیلویه داشته و داریم ، با علم به اینکه جناب آقای حاج عدل هاشمی و تیم مشاوره ایشان با طرح چنین سوال هایی و ارایه راهکارهای اجرایی ، و برنامه ریزی همه جانبه برای برون رفت از این بحران و محرومیت به ماراتن انتخابات حساس ، پر از شایعه ، تهمت و تخریب کهگیلویه بزرگ وارد شده است. در ثانی اینکه کاندیدای مجلس با برنامه ریزی همه جانبه و نه یک شبه وارد کارزار انتخابات شود نشانه نقطه قوت و آینده نگری ایشان دارد. یا اگر حاج هاشمی همچون برخی بجای خدمت و ایجاد اشتغال ، با تخریب در جهت کامیابی انتخاباتی در مجلس اقدام می نمود ، شایسته تقدیر بود ؟ زمینه سازی با برکت جهت ورود به انتخابات برای مردم مطلوبتر است یا زمینه سازی بی برکت با شعارهای تخریب و انحصارطلبی؟
در مورد به کارگیری نیروی انسانی قابل ذکر است علاوه بر جوانان شهرستان کهگیلویه نیروهای زیادی از شهرستانهای یاسوج ، گچساران ، بهمئی ، مسجد سلیمان ، اهواز ، عسلویه و … را در موسسات زیر دست خود به کار گماشتند.اگر به سوابق هاشمی نگاهی گذرا بیندازیم در می یابیم که از سالهای آغازین فعالیت های سازندگی شروع به بکارگیری جوانان نموده و این سخن شما که نوشته اید این استخدامها در جهت برنامه ریزی برای کاندیدای مجلس بوده سخنی بیهوده و باطل می باشد چرا که ایشان در آن سالها به فکر نمایندگی در مجلس شورای اسلامی نبوده است و فقط هدف خدمتگزاری و ایجاد اشتغال برای جوانان محروم شهرستان را داشته است.
اما در مورد موقتی بودن و فصلی بودن اشتغال اکثر نیروهای انسانی که هاشمی به کار گرفته اند یادآور میشود که مطابق استاندارد PMBOK (کتاب راهنمای دانش مدیریت پروژه بر اساس استاندارد آمریکا صفحه 5 فصل اول) : یک پروژه تلاشی موقتی است که به منظور ایجاد محصول یا خدمتی یکتا متعهد میشود. موقتی بدان معناست که هر پروژه ای آغاز و پایان مشخصی دارد. دوستان و عزیزانی که با ماهیت پروژه آشنایی دارند به طور حتم میدانند که ذات پروژه موقتی و برای یک دوره 3 تا 5 ساله می باشد. حاج عدل هاشمی با علم به ماهیت پروژه ، فرصتی طلایی را برای کسب تجربه ای گرانبها در پروژه های ملی که کار کردن در هر یک از این پروژه ها مایه افتخار هر جوانی می باشد را در اختیار جوانانی قرار داد که هنگام مراجعه به هر شرکتی با اولین پرسش میزان تجربه و سابقه کاری روبرو میشدند. و این فرصتی شد برای جوانان تحصیلکرده این خطه آن هم در شرایطی که سایه تحریم و رکود بر کشور گسترده بود. اما شما در این یادداشت با تحلیلی بی مایه بسیار زیرکانه به تخریب سردار سازندگی پرداخته اید و در آخر اینجانب خواهشمند است اگر کسی را میشناسید که حتی به صورت موقت توانسته است در این شرایط هزاران نیرو را به کار گماشته و اشتغال زایی انجام داده است در سطح استان نام ببرید. به امید ایجاد فضایی باز برای نقد و بررسی واقع بینانه که این فضا جز با همکاری شما دوستان رسانه محقق نخواهد شد.
امین خادم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=171064
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید سلیمان هاشمی گفت:

    زنده باد سردار سرافراز حاج عدل هاشمی
    ما به منطق ایثار بزرگی و عملکرد مثبت حاج هاشمی رای میدهیم و دنبال بررسی امار اشتغال به کار نیستیم
    جانا منتظرت هستیم سردار عزیز

دیدگاه شما