شنبه 7 آذر 1394 - 23:03

صادرات کاندیدای انتخاباتی از کهگیلویه و بویراحمد به سراسر نقاط کشور!

گروه سیاسی – استان کهگیلویه و بویراحمد در میان همه استان های کشور از لحاظ جمعیت و وسعت به ترتیب در رده های ۲۸ و ۲۷ کشور قرار دارد که با ۳ سهمیه در مجلس شورای اسلامی از این حیث به همراه استان های ایلام و قم در رده آخر قرار دارد.

به گزارش «بویر نیوز»، اما محدودیت ها باعث نشد تا برخی خودشان را نبینند و تاکنون نام حدود ۸۰ نفر برای نامنویسی انتخابات مجلس و کسب این ۳ سهمیه شنیده می شود.

از طرفی علاوه بر ۸۰ نفری که در تلاشند با راهیابی به مجلس به استان خدمت کنند، نام ۳۰ نفر دیگر هم برای ثبت نام خارج استان و در دیگر حوزه های انتخابیه شنيده می شوند.

تهران، فارس و خوزستان استان هایی هستند که کهگلیویه و بویراحمدی ها برای ورود به پارلمان انتخاب کرده اند و با توجه به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی با دو استان همجوار همچنین انتخابات بدور از رنگ و بوی قومی قبیله ای در تهران بعید نیست شاهد راهیابی هم استانی ها به مجلس باشیم.

شغل، تخصص، سن و سابقه هرگز نتوانسته محدودیتی برای کهگیلویه و بویراحمدی ها باشد و همه نخبگان استان عزم خود را جزم کرده اند تا به مجلس راه یابند.

در همه جای دنیا نخبه ها کارهای تولیدی، صنعتی، پزشکی و علمی وقت خودشان را تلف می کنند اما هم استانی های ما دریافته اند که با ورود به مجلس چه کارهایی می توان کرد.

اما ایراد کوچکی که در این میان وجود دارد اینکه در برخی حوزه های انتخابیه که هم استانی های عزیز نظر به ورود در انتخابات دارند، تعداد کهگیلویه و بویراحمدي ها از تعداد سهمیه آن حوزه انتخابیه بیشتر است! که باید مسئولان اجرایی انتخابات تمهیداتی بیندیشند که مردم آن حوزه شرمنده هم استانی های ما نشوند چرا که ما مردمی دل نازک هستیم و زود به دل می گیریم البته نه اینکه تا سال ها بگوئیم مردم فلان شهر به فلانی چون کهگیلویه و بویراحمدی بود رای ندادند و خدای نکرده باعث بدبینی ما به مردم آن شهر بشود که چرا همشهری خودتان را انتخاب کردید و یا چرا همش از همشهری های ما انتخاب نکردید. بالاخره یک صندلی مجلس که این حرفها را ندارد!

اما در خوشبینانه ترین حالت اگر این ۳۰ نفر بتوانند به مجلس راه یابند (که از لحاظ قانونی این امکان وجود ندارد چرا که همانگونه که گفته شد تعداد کاندیداها در بعضی حوزه های انتخاباتی بیشتر از سهمیه آن حوزه است) ترکیب مجلس دیدنی خواهد شد و در آینده چند اتفاق جالب رخ خواهد داد.

اول این پیامد انتخاب کهگیلویه و بویراحمد ها در سایر حوزه های انتخابیه که تجربه هم نشان داده است، اینست که برای مجلس یازدهم حضور هم استانی ها در همه حوزه های انتخابیه دیگر مشاهده خواهد شد و بزودی می توان شاهد مجلس بومی از استان بود.

پیامد بعدی آن متوجه استان است که منتها وزرای دولت در آن می سوزند! تصور کنید چند کهگیلویه و بویراحمدی در مجلس حضور دارند و برای استان می خواهند یک مدیر در اداره ای تعیین کنند و حالا هر نماینده ای هم بخواهد دیدگاه خودش را اعمال کند. در این باره بقیه ماجرا قابل تصور نیست فقط به مسابقه طناب کشی قابل تشبیه است.

بد ماجرا آنجاست که کاندیداهای صادراتی استان ما در دیگر استان ها رای نیاورند و مردم هر حوزه انتخابيه به همشهری خودشان رای بدهند! وای به آن روز! آدم هم اینقد تنگ نظر!!! خوب این همشهری ما را انتخاب می کردید تا ما به شما بدبین نشویم و يه وقت نگوئیم کهگیلویه و بویراحمدی ستیز هستید خدای ناکرده! و چپ چپ نگاهتان نکنیم.

با همه این تفاسیر، یک سوزن هم به خودمان بزنیم؛ بینی و بین الله چند نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد حاضرند به فرد شایسته ای که بومی نیست رای بدهند و آن را به همشهری ضعیف خود ترجیح می دهند؟ چند نفر حاضرند به کسی که اهل یک شهرستان دیگر این استان است رای دهند؟ و چند نفر حاضرند حتی یک کاندیدای قوی را به فامیل خود که شایستگی های لازم برای مجلس را ندارد ترجیح دهند؟

پاسخ این سوالات شاید اینست که برعكس همه جا “منطقه ای می اندیشیم و جهانی عمل می کنیم!!!” و نمو این اندیشیدن را هم در وضع موجود استانمان بخوبی می توانیم ببینیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170902
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. روستای پراشکفت بویر احمد گفت:

    با این اوضاع واحوال در بویر احمد واینکه هر طایفه ای در صدد است یک داوطلب نمایندگی مجلس در اینده معرفی نماید برای صدور به خارج هم مشکلی نداریم 

  2. هم شهری گفت:

    اگر تمامی صندلی های مجلس هم سهم استان ما بشه بازم استان از این وضعیت خارج نمیشه.

  3. ناشناس گفت:

    گچساران نجفی اصفهانی رو نماینده کرد. طیف اصولگرایان این کار رو کرد نبی زاده و جعفری

دیدگاه شما