شنبه 7 آذر 1394 - 22:53

راز ماندگاری موحد چیست؟

روح الله قابضی

دکتر روح الله قابضی: نام سید محمد موحد از انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه و گچساران ان روز مطرح شد.ایشان با همه جوانی و گمنامی و شرایط خاصی که بر آن انتخابات حاکم بود حتی همراه با نجفی رهنانی به دوره دوم انتخابات نیز راه یافت اما به دلایلی که خارج از حوصله این نوشتار است موفق به حضور در مجلس نشد.

حضور در مناصب بالای قضایی و پنج دوره نمایندگی مجلس از ایشان چهره ای ساخته است که خواسته یا ناخواسته به عنوان یکی از چهره های ماندگار در سطح ملی و استانی مطرح است.

سوالی که همواره در اذهان عمومی مطرح می شود این است که رمز ماندگاری موحد چیست؟ آیا رمزماندگاری ایشان پست و مقام نمایندگی بوده است یا پای چیز دیگری در میان است؟

امروز خیلی از افرادی را میشناسیم که در کشور دارای مناصب بالاتر از موحد بوده اند اما حتی در منطقه و زادگاه خود نیز نه تنها محبوبیت ندارند بلکه مورد لعن ونفرین هم شهریان خود نیز هستند به طوری که بعضاً برای کاندیداتوری مجبور به جلای وطن نیز شده اند.

در اینجا باید به یک موضوع اساسی اشاره کنیم.برخی اوقات مناصب و پستها هستند که به افراد وجهه و اعتبار میدهند بدیهی است که تاریخ مصرف این نوع وجاهت واعتبار ان با اتمام دوره مسئولیت منقضی و از بین می رود که نمونه های آن را در کشور خودمان به کرات دیده ایم.حالت دوم این است که برخی اوقات این افراد هستند که به پستها و مناصب اعتبار و وجاهت می بخشند.نمونه آن جناب آقای هاشمی رفسنجانی است که در هر مقامی قرار گرفته اند اعتبار و جایگاه خاص و تاثیر گذاری به آن جایگاه داده اند.

در خصوص جناب آقای موحد نیز معتقدم حالت دوم صادق است.به طوری که امروز از جایگاه نمایندگی ادوار مجلس بیشتر از خیلی از نمایندگان مجلس کارایی داشته و با ارتباطاتی که دارند امور مردم منطقه را رتق و فتق می کنند.شاهد این مدعا انبوه مراجعینی است که روزانه به دفتر ایشان در خیابان شهد بهشتی مراجعه میکنند ودست خالی بر نمی گردند .

همین چند ورز پیش با یکی از دوستان کهگیلویه ای صحبت میکردیم بش گفتم اقای موحد که دیگه نماینده نیست باز این دفتر ملاقات ومراجعین ومهمانان منزل و … برای چیه.جواب جالبی داد. گفت عشق موحد خدمت به مردم است فرقی نداره نماینده باشه یا جای دیگر.

پس آنچه باعث ماندگاری نام و یاد ایشان در حافظه مردم کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط خارج از استان شده است چیزی نیست جز خدمت به خلق و همراهی همیشگی با مردم در هر مقام ومرتبه.خدمت به کسانی که دراوج محرومیت و فقر و بدبختی به سر برده و میبرند .نتیجه چنین خدماتی است که امروز موحد غلی رغم همه ناملایمات و مضایق ومحدودیتها و حتی رد صلاحیت در دوره گذشته ، نه تنها در حوزه کهگیلویه با اقبال عمومی مردم روبرو بوده و پیروز قطعی انتخابات است بلکه در چندین حوزه انتخابیه خارج از استان نظیر بهبهان ،را مهرمز ،امیدیه و ماهشهر نیز دارای شانس بالای پیروزی در انتخابات است.

پس نفوذ و اغتبار در چنین سطحی نمیتواند ساختگی و ساخته و پرداخته دست چند نفر باشد بلکه ریشه در عمق باورهای مردم داشته و در طول سالیان گذشته و در سایه خدمت بی منت و همراهی و همکاری همیشگی با مردم شکل گرفته است به طوری که محو کردن آن از حافظه آنان کاری سخت و زمانبر و بعضا غیر ممکن خواهد بود.نفوذ و اعتبار ماندگار در بین مردم با وعده و وعید و تطمیع وشانتاژ رسانه ای و رفتار قیم مابانه ایجاد نخواهد شد .

اما سخنی با مخالفان محترم.

دوستانی که بنده را میشناسند خوب میدانند که اهل تعریف و تمجید بیخود از هیچ کس نبوده و نیستم.اما اگر در مورد فردی به یقین برسم که باید تمجید و تقدیر کنم درهر شرایطی و بدور از تعصب منطقه ای این کار را خواهم کرد.متاسفانه بد زمانه ای شده است.نمک خوری و نمک دان شکنی زیاد شده است.

همینکه فردی با مشکلی روبرو می شود و به قول خودمان پایش لیز می خورد.دوست و دشمن برایش ادا درمی آورند.معتقدم جناب آقای موحد از سرمایه های بزرگ این منطقه بوده و حق بزرگی بر گردن مردم محروم استان به خصوص کهگیلویه دارد و لذا شایسته نیست مورد بی احترامی قرار بگیرد.

امروز شاهدیم کسانی که با کمک موحد در مناصبی قرار گرفته و به لطف گسترش قارچ گونه مراکز دانشگاهی به مدارکی نیز دست یافته اند و تا دیروز در مدح و ستایش موحد مسابقه میدادند در رسانه ها و محافل مختلف به قصد تخریب ایشان مطالبی را منتشر می کنند.

به این عزیزان باید یاد اور شد اسطوره شدن در حافظه ملت کار ساده ای نیست و مستلزم ظرفیت و پتانسیل خاصی است که در هر فردی وجود ندارد. صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید.

مطمئن باشید امروز مردم از همه کسانی که خودشان را روشنفکر و صاحب قلم نشان می دهند جلوتر هستند و در بزنگاههای تاریخی این موضوع را بارها به اثبات رسانده اند.بنابر این نمی توانید منویات و عقده های درونی خور را با سواری بر موج احساسات مردم محروم منطقه و در لوای تخریب شخصیت ماندگاری مثال موحد به مردم تسری دهید.

بهتر است روزی خود را در جای دیگری جستجو کنید.اجازه بدید مردم در این مورد خود قضاوت نموده و تصمیم بگیرند .مردم در این رابطه نیاز به قیم ندارند.

متاسفانه در منطقه محروم ما نبض سیاست تند تر از مناطق دیگر میزند . نتیجه آن هم فقر و محرومیت روزافزون منطقه و از همه بدتر خود زنی سیاسی است. نتیجه آن ایجاد شرایطی است که طرفداری و حمایت از یک کاندیدا و یا اثبات توانمندی یک فرد مستلزم تخریب و تهمت به رقبای دیگر شده است که این کار از نظر شرع و قانون و منطق و اخلاق انسانی محکوم است.

یادم هست در انتخابات دوره چهارم مجلس شورای اسلامی عده ای از طرفداران یکی از نامزدها شروع به تخریب هواداران موحد در گچساران کرده بودند و آنها را متهم به خلاف کاری و اعتیاد ودزدی و… میکردند هوادارنی که در انتخابات دوره سوم مجلس متفقا از نامزد مورد اشاره حمایت کرده بودند اما در این دروه از هم جدا شده بودند.

موحد در نطق نتخاباتی خود در گچساران یک سوالی از مردم پرسید و آن اینکه از این افرادی که امروز اطرافیان منو به همه شکل تخریب میکنن سئوال میپرسم این جماعت دور قبل اطراف چه کسی بودند؟متاسفانه از این دست اطرافیان امروز هم در بازار سیاست ما به وفور یافت میشود.

متاسفانه در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی با دسیسه بدخواهان و توطئه و اتهام و.. مردم محروم کهگیلویه را از خدمات ایشان در عرصه نمایندگی مجلس محروم کردند.

در اینجا از فرصت استفاده کرده و از شورای محترم نگهبان درخواست داریم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی نام گذاری شده است به محرومیت و خواسته به حق مردم کهگیلویه توجه نموده در این دوره انتخابات زمینه بازگشت ایشان به عرصه خدمتگذاری به مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی را فراهم نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170897
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اي كاش كمي هم از عملكرد ايشان ذكر مي فرمودي تا مطلب تكميل شود.
    همه مسائل اينطور كه مرقوم كردي نيست و همه اش عشق خدمت نيست

  2. ترسو گفت:

    درود بر مرد نامی موحد

  3. زیلایی گفت:

    حضور محترم آقای قابضی، حاج آقا موحد علیرغم ارتباطات زیادی که دارد فقط برای افراد خاصی و اون هم کار شخصی کرده، با 16 سال سابقه نمایندگی نه تنها خدمت خاصی نکرده بلکه باعث عقب ماندگی بیشتر شهرستان شده است. خودش می داند شما هم میدانید که این طرز فکر عشایری کهگیلویه را نابود کرد. لیاقت مردم کهگیلویه امثال موحد و بزرگواری نیست.

  4. زیلایی گفت:

    بویر چرا نظرات من را هیچ وقت چاپ نمی کنی؟

  5. لیکک گفت:

    درود بر موحد

دیدگاه شما