جمعه 6 آذر 1394 - 11:12

هشدار شهردار یاسوج به ادارات کهگیلویه و بویراحمد

هم اکنون 124 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی مطالبه داریم که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه ای برای پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری یاسوج داد

گروه اقتصادی؛ شهردار یاسوج با حضور در برنامه نگاه روز شبکه دنا به تشریح عملکردها و دستاوردهای شهرداری یاسوج پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این برنامه محمد علی جاوید برنامه سرای 8 (برنامه خدمات شهری) را در راستای برون سپاری خدمات شهرداری و در جهت رفاه شهروندان و عدم نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات مختلف شهری بیان کرد.

اقداماتی اثر گذار در راستای هویت بخشی به شهر یاسوج/افتتاح بازارچه محصولات محلی در هفته آینده

شهردار مرکز استان به بیان عملکرد شهرداری در راستای ارتقاء مبلمان شهری یاسوج پرداخت و اظهار داشت: شهرداری یاسوج با هدف هویت بخشی به بازار یاسوج و همچنین نظم بخشیدن به نمای ورودی و خروجی شهر و محله های مختلف آن به ساماندهی بازارهای میوه و تره بار و ماهی و میگو نموده است.

shahrdar1

جاوید گفت: همچنین بازار خاص محصولات محلی استان را از مدت ها پیش بیش بینی و مکان یابی کردیم و انشاءالله در هفته های آینده با هماهنگی هایی صورت گرفته این مرکز را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار یاسوج اظهار داشت: در ساماندهی بازارچه ها سعی کردیم مکان هایی را انتخاب کنیم که ترافیک زا نباشد و به سهولت در دسترس شهروندان عزیز قرار داشته باشند.

بازارچه های محلی، ساماندهی وانت بارها و دوره گردها راه کار هایی در هویت دادن به نمای یاسوج

وی افزود: هدف عمده شهرداری یاسوج از تدارک حدود 4 بازارچه محلی در زمینه محصولات کشاورزی، بازارچه ماهی و میگو و نظم دادن به فروشنده های دوره گرد و محله ای، هم سامان بخشیدن به نمای شهر و هم کمک به فروشنده ها و خانواده هایی که از این طریق امرار معاش میکنند، بوده است و هم تلاشی در جهت فراهم آوردن شرایط  رقابتی که محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب به دست همشهریان عزیز برسد.

جاوید ادامه داد: در زمینه مبلمان شهری هم مفتخریم بگوییم در خدمات رسانی به شهروندان یاسوجی 25 هزار متر فضا سازی، تسطیح و استاندارد سازی پیاده روها، روشنایی معابر، نصب نیمکت هایی مخصوص سالمندان، ارتقای سرانه فضای سبز و پارک ها و آسفالت معابر مختلف در شهر یاسوج و مواردی از این دست را تا کنون اجرایی کردیم.

تبلیغات محیطی یاسوج یکسان و استاندار میشود

شهردار یاسوج گفت: ساماندهی وانت بار های ورودی و خروجی های شهر یاسوج اقدام بعدی بود و سعی کردیم هم رضایت فروشنده ها و خریداران آنها و همچنین نظم بخشیدن به چهره شهر و ساماندهی ترافیک در این مسیرها را عملی کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص تبلیغات محیطی هم باید بگوییم هم مشتریان نیاز به آگاهی از کالا و خدمات هستند و هم فروشنده ها باید به معرفی محصولات خود بپردازند اما در نظر داریم با ابلاغ استاندارد متحد الشکل به همه اصناف با ساماندهی تابلوهای این تولید کننده ها از چهره مخدوش شهر جلوگیری کنیم.

شهردار مرکز استان ادامه داد: از خیابان 13 ابان شروع کردیم و به تولید و عرضه کننده های محصولات تذکرات لازم داده شده و بسیاری از افراد پیروی کرده اند و در مراحل بعد با افراد هنجار شکن با قوه قهریه برخورد جدی میکینم.

بدهی 124 میلیارد تومانی ادارت به شهرداری/ بدهی خود را ندهید گاز، برق و آب قطع میشود

جاوید افزود: بحث دیگری که وجود دارد، تبلیغات محیطی برای متوفیان است که کار خلاف است و شهرداری راساً نسبت به جمع آوری آنها اقدام میکند چرا که شهر مختص به زندگان و افراد فعال است و بارها هم اعلام کردیم با استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید نسبت به اطلاع رسانی برای ترحیم و مواردی از این دست اقدام کنند تا هم ظاهر شهر نا زیبا نشود و هم در هزینه ها شاهد کاهش های چشم گیر باشند.

جاوید در مورد مطالبات شهرداری از سایر نهادها و سازمان ها هم گفت: هم اکنون 124 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی مطالبه داریم که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه ای برای پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری یاسوج داد و اگر دستگاه ها در فرصتی یک ماهه بدهی خود را پرداخت نکنند، دستگاه های خدمات رسانی همچون آب ، برق و گاز میتوانند نسبت به قطع انشعابات آنها اقدام کنند.

پشت پرده پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی غیر دولتی است و از منابع دولتی برای اقدامات جاری نمیتواند استفاده کند و بر اساس قانون از عوارضی که از سایر افراد و نهادها دریافت میکند باید امورات جاری و حقوق پرسنل خود را پرداخت کند و این در حالی است که تا کنون این قانون به خوبی اجرایی نشده است.

شهردار یاسوج بیان داشت: اینکه میگویند “چرا حقوق رفته گرها استفاده نمیشود؟” را باید در عمل نکردن به قوانینی از جمله قانون مدیریت پسماند که گفته شده هزینه حمل زباله از تولید کننده آن باید گرفته شود، دانست.

جاوید در خصوص ایستگاه های مستقر در سردار جنگل شمالی هم گفت: آنچه در سردار جنگل شمالی بود نه ایستگه بود و نه پایانه و مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد کرده بود به همین خاطر موضوع در شورای ترافیک مطرح شد و قرار شد پایانه ای مناسب با امکانات عالی در یکی از معابر شهر پیش بینی و نسبت به انتقال ایستگاه ها به آن منطقه اقدام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170713
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    آقاي شهردا : از زحمات جنابعالي و همكاران تشكر مي كنم .اما درموارد زير فكري موثر بكنيد.
    1-دست فروشي وبازرچه سازي گرچه ساماندهي به وضعيت نابسامان شهر است اما براي مهاججرين توهم زا است.ياسوج را محلي براي كسب درآمد تلقي ومتاسفانه هم خوشان گرفتار مي شوند وهم شهر بي سروسامانتر .چرا كه با افزايش اينگونه كاسبها هيچ دستگاه دولتي موفق به انجام درست وقابل قبول مردم نمي شود.
    2-جمعه بازار را دراطراف شهر پيش بيني كنيد تا تذافيك تقسيم شود (گرچه اين مصداق بند1است)
    3-به خيابان عمده فروشان (غيرواقعي )بيشتر توجه كنيد امنيت -آسايش و فرهنگ كسب وكاررا به ريخته اند- پياده رورا اشغال كرده اند-فاميل بازي شده واختيارآن دردست فرد يا افراد خاصي است.
    4- روشنايي در پارك چشمه نباتي را ساماندهي وبهتر فرماييد امكانات ورزش همگاني رادرآن توسعه دهيد و..

  2. دانش گفت:

    لطفا خیابان سیزده آبان همان عمده فروشان را زودتر جمع آوری کنید چندین سال است می خواهید این کار را انجام دهید با تشکر

  3. مجیدی گفت:

    درود بر جاوید عزیز واقعا بهترین شهردار یاسوج تا الان خودت بودی.مشارکت مردم و ادارا بیشتر بشه مطمعنم کارهای ارزنده تر هم ار شهردار یاسوج شاهد خواهیم بود

  4. علی گفت:

    برنامه خوبی بود و مطالب  خوبی  از طرف مجری و شهردار مطرح شد ولی آقای شهردار لطفا شهر رو فقط از هفت تیر تا فلکه ساعت خلاصه نکنید نسبت به قراردادن سطلهای زباله در خیابان سبزی فروشان تا انتهای سه جوب و همینطور جمع اوری ایستگاهای تاکسی پل چمران و نبش خیابان مصلی اقدام کنید

  5. کارشناس شهرسازی گفت:

    جناب دکتر جاوید خسته نباشی.شهردار محترم به نظر شما ایجاد فضای سبز فقط در یک محدوده شهر کارشناسی شده است ؟شهرداری یاسوج کل فضای سبز شهر را در محدوده محله راهنمایی و ترمینال میبیند .جناب دکتر در سمت دیگر شهر یاسوج نیز رودخانه زیبایی وجود دارد و پتانسیل بسیار زیادی برای ایجاد پارک در محدوده رودخانه مهریان و منطقه بنسنجان وجود دارد.که میتواند ورودی شهر یاسوج را در این منطقه بسیار زیبا کند.دیگر مشکل ورودی یاسوج نبود پل بر روی این رودخانه و تصادفات زیاد در این ناحیه میباشد .مشکل اساسی دیگر ورودی شهر وجود جمعه بازار در ورودی جاده اصفهان میباشد که جلوه بسیار زشتی به ورودی شهر داده است لطفا این موارد را هم پیگیری کنید باتشکر 

  6. ناشناس گفت:

    بابت چی طلبکارید

  7. چشمه نباتی گفت:

    با تشکر از خدمات شهردار محترم
    خواهشمندیم نسبت به سروسامان دادن باغ چشمه نباتی اقدام نمائید ، چرا که جایی به این زیبایی به علت عدم امکان و امنیت جایگاه معتادان و ارازل شده است.اگه چنین جایی در قلب هر شهری ذیگری مانند شیراز ، اصفهان …بود .به جرات جزء بهترین نقاط گردشگری محسوب می شد.

  8. ایرانی گفت:

    دکتر جاوید فقط به این پیاده روهای عزیز بفرما که بهتر و مقاوم تر کار کنن

  9. مهرداد ارجمند گفت:

    زیرتل هم جز شهر یاسوج هست یانه؟

  10. فرزامی گفت:

    اقدامات شهردار جای تشکر دارد اما قطع برق و تلفن اب چه ارتباطی به شهرداری دارد شاید قانون جدید تصویب شده ضمنا قانون منع توقیف اموال دولتی وبند ج ماده 24 مقررات مالی دولت مصوب 25 اسفند نود سه تکلیف را مشخص کرده

دیدگاه شما