جمعه 6 آذر 1394 - 7:48

شاخصه های بسیجی

حجت الاسلام سید سلاح الدین اسلام نژاد

حجت الاسلام سید سلاح الدین اسلام نژاد – بسیجی ایمان به خدا دارد، در مقابل او خاضع و خاشع است، کارها را برای رضای خدا انجام می دهد و رفتارهایش رنگ خدایی دارد و ایمان به خدا رابطه مستحکم نیروهای بسیجی با حق تعالی است.

سید سلاح الدین اسلام نژادبسیجی تقوای الهی دارد، یعنی خویشتن دار از انجام گناه و مبادرت به انجام واجبات؛ بسیجی چشمش به چشم ولی است و قدمش جای قدم ولی نه اندکی جلوتر و نه اندکی عقب تر؛ بسیجی در برابر رهبر نباید در هیچ کار و هیچ سخن و نامه ای پیشی بگیرد و شتاب و عجله کند؛ حتی نباید در مسائل بیش از اندازه سؤال و گفت وگو کند، باید گذاشت که رهبر خودش به موقع مسائل را مطرح کند.

بسیجی باصفا و مهربان و سر به زیر است، یعنی محجوب و متین است؛ متین یعنی تمام اعمالش را سعی می کند که تابعی از عقل باشد. بسیجی روحیه ایثار و از خود گذشتگی دارد، برآورده ساختن نیازهای جامعه و سایر افراد رابر خواست خود ترجیح می دهد.

بسیجی متواضع است؛ علاوه بر اینکه در مقابل خدا خاشع و فروتن است، در برابر مردم متواضع می باشد. بسیجی غیرتمند و جوانمرد است، یعنی نسبت مسائل اخلاقی و دینی جامعه و ترویج احکام و مسائل اسلامی حساسیت دارد، امر به معروف و نهی از منکر می کند، اگر موضوعاتی در جامعه رخ دهد که با احکام اسلامی و الهی مطابق نباشد در برابر آن عکس العمل نشان می دهد.

نماد کلی و عینی غیرت دینی در عصر حاضر موضع گیری شجاعانه حضرت امام (ره) در تالیف کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی است که فتوای تاریخی قتل سلمان رشدی را صادر کردند، بنابر این بسیجی هرگز در مقابل ناهنجاری های جامعه بی تفاوت نخواهد بود.

بسیجی تفسیر عدالت امام علی (ع) است که به قیمت تمام جهان حاضر نیست به قدر گرفتن پوست جویی از دهان مورچه ای به کسی ستم کند، اگر چه آن کس دشمن او باشد.

بسیجی شجاع و دلاور است، الگویش حضرت امیر (ع) است که یک تنه با قوی ترین پهلوان عصر خویش مبارزه می کند تا آنجا که یک ضربت او بر همه عبادت انس و جن برتری یافت. بسیجی پیروز و شکست ناپذیر است. « وَإِنَّ جُنْدَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ / الصافات – 173»

بسیجی مقاوم و پایدار است، امام علی (ع) در خطبه 176 نهج البلاغه می فرمایند “شما گفتید پروردگار ما الله است اکنون بر سر این سخن پایمردی کنید در راهی که فرمان داده استقامت کنید و از دایره فرمانش خارج نشوید.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    احسنت، متن زیبایی بود استفاده کردیم

دیدگاه شما