پنجشنبه 5 آذر 1394 - 10:28

حاشیه‌های حضور بانوی عضو شورای تهران در دانشگاه آزاد یاسوج

 همایش توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران در یاسوج برگزار شد.
به گزارش فارس، عصر امروز همایش استانی نقش زنان در توسعه با حضور فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

در این نشست ابتدا مصطفی بسطامی دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: زن در توسعه نقش و جایگاه بالایی دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز است که این نقش بیش از پیش تبیین شود.

دبیر اجرایی همایش استانی نقش زنان در توسعه بیان کرد: امروزه شاهدیم که زنان در همه عرصه‌ها حضور داشته و از توان خود برای توسعه استان و کشور استفاده می‌کنند.

بسطامی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور از نظر سن بانوان به شمار می‌رود که 35 درصد از زنان ما بین 15 تا 30 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه همین استان یکی از بیشترین آمارهای زنان بی‌سرپرست را به خود اختصاص داده است، گفت: آمار بالای بیکاری در بین زنان نیز در استان آمار بالایی است.

در این همایش همچنین سردار عدل هاشمی از سرداران دفاع مقدس به نقش کهگیلویه و بویراحمد در دوران‌ها و برهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این استان در عرصه‌های مختلف از جمله 8 سال دفاع مقدس و همچنین در سازندگی کشور و تولید نقش مهمی در کشور داشته است.

هاشمی تصریح کرد: بیش از هر چیز استان کهگیلویه و بویراحمد نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده‌ای دارد که می‌توانند در همه عرصه‌ها برای توسعه کشور و استان مفید باشند.

وی گفت: باید از این نیروی جوان بهترین استفاده‌ها را برای توسعه استان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین تصریح کرد: همه دارایی انسان به پول و دارایی نیست و لذا باید بگردیم و دارایی اصلی را پیدا کنیم.

فاطمه دانشور بیان کرد: خداوند به بندگان خود سرمایه‌های فراوانی ارزانی داشته و به همه به یک اندازه سرمایه داده تا بتوانند از این سرمایه به درستی استفاده کنند.

وی گفت: خوب فکر کردن بزرگترین سرمایه‌ای است که نصیب هر انسانی می‌شود و اگر از قوه تفکر خود به خوبی استفاده کنیم مشکلات برطرف می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ثروتمند شدن برای زنان بد نیست و در تاریخ دیده‌ایم که حضرت خدیجه(س) با سرمایه خود کمک بزرگی به توسعه اسلام کرد.

دانشور گفت: متأسفانه از کودکی ترسی در دل زنان گذاشته شده تا نتوانند استعدادهای خود را بروز دهند و مردان از همان کودکی با ریسک‌پذیری آشنا می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به حضور بیشتر زنان و دختران در دانشگاه‌ها نسبت به مردان اشاره کرد و گفت: این خود دلیلی دارد چرا که مردان بازار کار را به دانشگاه بیش از زنان ترجیح داده‌اند.

*حاشیه‌ها

*این نشست قرار بود که از ساعت 2:30 بعد از ظهر در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود که به هر دلیل با تأخیر 1.5 ساعته رأس ساعت 4 برگزار شد.

*قرار بود که این همایش به نام توسعه باشد اما چیزی که در آن دیده نشد موضوع توسعه بود و ببشتر کسانی که در این نشست حضور داشتند و یا دعوت شده بودند با در دست داشتن نامه‌هایی به دنبال رفع مشکلات شخصی خود بودند.

*این همایش نیز به مانند سایر همایش‌هایی که این روزها در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته بود.

*فاطمه دانشور با دیدن جمعیت حاضر در این همایش که تعداد مردان با زنان برابری می‌کرد با تعجب پرسید این همایش مربوط به نقش زنان در توسعه است یا…..؟

*تعداد افرادی که برای ارائه نامه‌های مشکلات خود به دانشور در این جلسه شرکت کرده بودند به قدری زیاد بود که نیمی از جمعیت به صورت سرپایی همایش را همراهی می‌کردند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170600
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما