سه شنبه 3 آذر 1394 - 15:24

افشاگری های بیسابقه بزرگواری درباره سفر وزرا و تاجگردون

کشاورزی دهدشت از نبود آب رنج می برد قرار بود برای کهگیلویه سد سازی کنند اما بدون هیچ مطالعه ای بجای سد کلات سد مارون را احداث کردند.

به گزارش بویرنیوز، سایت فصلی نو نوشت:

بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شاید بیشتر از همه، نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی مورد انتقاد قرار بگیرد. علی‌محمد بزرگواری هشت سال نماینده مردم این شهرستان‌ها، که شاید به جرات بتوان گفت دو سال اخیر برزخی‌ترین روزهای نماینده حوزه کهگیلویه است.

آنچه که در ذیل می‌خوانید مشروح گفته‌های نماینده حوزه کهگیلویه است.

تحریم مانع پیشرفت پتروشیمی دهدشت شد
بیشترین امیدواری برای ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه من پتروشیمی دهدشت بود، این پتروشیمی یک خط به نام «خط غرب» بود که پیگیری کردم و خط را خط «دنا» نامگذاری کردیم، این خط به همراه خطوط کازرون، ممسنی، گچساران و لردگان به هم وابسته بودند پتروشیمی گچساران پتروشیمی مادر شد و پتروشیمی لردگان را از این خطوط جدا کردند.
همه این خطوط باید از پتروشیمی گچساران تغذیه می‌شدند و خط گچساران نیز از خط «بید بلند» می‌بایست تغذیه می‌شد «بید بلند» ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که مسائل تحریم پیش آمد و تعطیل شد و به همین دلیل دست ما را بستند.
خیلی پیگیر پتروشیمی دهدشت بودم الان هم هستم من مشکل آب، برق، گاز، سند و محیط زیستی این پتروشیمی را با دوندگی فراوان حل کردم سرمایه‌گذار پیدا شده اما می‌گوید مواد اولیه باید باشد تا من با اطمینان خاطر سرمایه‌گذاری کنم با نمایندگان کازرون، گچساران، ممسنی با وزیر نفت نشست داشتیم در حال حاضر کار «بید بلند» مجددا شروع شده «بید بلند» که شروع شود گچساران هم امیدوار می‌شود، بعد از آن دهدشت هم شروع می‌شود، گچساران ساختمان‌سازی را شروع کرده است.
این ها به هم متصل هستند ما برای تغذیه به گچساران چشم بستیم و پتروشیمی گچساران به «بید بلند» و در حال حاضر در حال پیگیری هستیم و به نتایجی نیز دست یافته‌ایم..
نماینده سابق حوزه کهگیلویه نمی دانست که برداشت آب از پشت سد ممکن نیست/سد به نام کهگیلویه بود و به کام خوزستان
کشاورزی دهدشت از نبود آب رنج می برد قرار بود برای کهگیلویه سد سازی کنند اما بدون هیچ مطالعه ای بجای سد کلات سد مارون را احداث کردند.
قرار بود سد کلات را با ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب احداث کنند اما نماینده قبلی مخالفت کرد و اینگونه شد که سد مارون را احداث کردند.سدی که به نام کهگیلویه و به کام خوزستان است.نماینده قبلی چرا به این مهم فکر نکرد که از پشت سد نمی توان آب برداشت کرد ،الان بهبهان و بخش اعظمی از استان خوزستان از سدی که به نام کهگیلویه بود نهایت استفاده را در بخش آب شرب و کشاورزی می برد هر چند که پیگیر هستم از این سد برای بهمئی مجوز بگیرم.
سد کوثر را هم گچساران و عسلویه و بوشهر استفاده می کنند و بعد از سه سال توانستم فقط برای آب شرب شهرستان های حوزه انتخابیه ام با تلاش فراوان مجوز بگیرم
دنبال این هستیم که پایین تر از لوداب یک سد ۱۰۰ میلیون متر مکعبی بزنیم مطالعات انجام شده و من هم به شدت پیگیر هستم
اگر شما پیمانکار سیمان دهدشت را دیدید من هم دیدم.
سیمان دهدشت هم از مصیبت های من در دوران نمایندگی بود دولت تمایلی به ایجاد کارخانه سیمان ندارد چون کارخانجات سیمان اشباع شده اند و ما بعد از پی گیری های فراوان توانستیم در بخش خصوصی برای آقای س-ض ۱۵ میلیارد تومان وام بگیریم.
متاسفانه این آقا پول را گرفت و غیبش زد بعدا با آقای خادمی استاندار توانستیم پیدایش کنیم قول مساعد داد که کار خود را شروع کند بعد از آن اگر شما آن آقا را دیدید من هم دیدم.
کارخانه آجر دهدشت اشتغال زایی مناسبی ایجاد می کند
برای راه اندازی کارخانه اجر دهدشت که بهترین کارخانه ایران نیز هست و سرمایه گذار از اصفهان آوردیم. بخش اعظمی از جوانان حوزه انخابیه ام مشغول بکار خواهند شد و این کارخانه بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
پیمانکار قبلی جاده پاتاوه دهدشت کار را نیمه کاره رها کرد/چهارمحال بختیاری نیرو در مرکز داشت پیشرفت کرد
محرومیت کهگیلویه مهمترین عامل مهاجرت دهدشت به سمت یاسوج است ،خوب ما امیدوار بودیم با احداث جاده باغچه جلیل و پاتاوه دهدشت سایه محرومیت تا حدود زیادی از سر مردم کهگیلویه و دیگر شهرستان ها برداشته شود جاده باغچه جلیل بزودی به مرحله بهره برداری می رسد و در ارتباط با جاده پاتاوه دهدشت پیمانکار قبلی که اتفاقا قصد کاندیداتوری برای مجلس دارد کار را به بهانه طلب ۴۸ میلیاردی نیمه کاره رها کرد البته خوب کارفرمای اصلی قرارگاه خاتم النبا بود و در حاضر با تلاش فراوان توانستم ۳۲ درصد از این پول را برای ادامه کار بگیریم تا از بن بست خارج شود
خوب یاسوج مرکز استان است و فضا و طبیعت و اب و هوای مناسبی دارد مردم دهدشت مثل مردم گچساران پولدار نیستند گچسارانی ها به اصفهان و شیراز مهاجرت می کنند و دهدشتی ها به یاسوج .
یک سوم جمعیت یاسوج ،دهدشتی هستند که هجوم اوردند به سمت یاسوج عده ای هم می آیند اما نمی توانند بمانند دوباره به سوی دهدشت کوچ می کنند.
بارها در مرکز گفتم تا دولت نگاه ویژه به مناطق محروم نداشته باشد وضعیت به همین شکل است و ما جهشی نخواهیم داشت،چهارمحال چرا پیشرفت کرد و خودش را از استان های محروم جدا کرد چون نیرو در مرکز داشتند .
به نماینده بویراحمد و دنا تشر زدم/تاجگردون با لابی گری لاریجانی شد رئیس کمیسیون بودجه/سفر مستقیم وزرا به گچساران برای تبلیغ است/این گونه سفرها هیچ سودی برای مردم ندارد
در دولت احمدی نژاد نیکزاد وزیر مسکن را به دهدشت آوردم و بعد از دهدشت به گچساران هم بردمش نامجو را به بهمئی بردم و یک سر هم به گچساران رفتیم دولت کنونی با تشکیلات اقای تاجگردون هم سواست اقای تاجگردون با لابی گری آقای لاریجانی رئیس کمیسون بودجه شد و حالا و وزیران هم به پیشنهاد ایشان قبل از سفر به مرکز استان راهی گچساران می شوند.
این سفر وزرا هیچ سودی ندارد فقط تبلیغات دارد هفت ماه پیش وزیر ارتباطات آمد. گچساران مصوبه داشتند و قولهایی هم داده شد اما کدام مصوبات کدام قول. از وعده ۶ ماه پیش حتی یک ریال محقق نشده است همه این ها برای تبلیغات است چرا یک سال پیش یا دوسال پیش سفر وزرا به صورت مستقیم به گچساران به این گستردگی نبود،می آیند قول می دهند و برای ما دردسر درست می‌کنند.
زمانی اقای هدایت خواه رییس مجمع نمایندگان استان بود و نماینده مرکز استان هم بود ما با هم هماهنگ بودیم هر وزیری می آمد اول می بایست به مرکز استان می آمد و اینگونه شان استان بیشتر حفظ می شد .اما وزیر کارکه رفت گچساران به آقای زارعی زنگ زدم و تشر زدم که دلت خوش است که رییس مجمع نمایندگان استانی اما باید خودت بروی گچساران دست وزیر ارتباطات را ببوسی که یک سفری هم به یاسوج بیاید.
از ۵۰ میلیارد پول نفت ۳۷د میلیارد به گچساران و باشت دادند و ۱۳ میلیارد به بقیه استان/این ظلم است این بیداد است
۵۰ میلیارد پول نفت به استان دادند اما ۳۷ مییلیارد به گچساران و باشت رسید و ۱۳ میلیارد به بقیه استان این ظلم است این بیداد گری است این تبعیض است مردم باید ما را درک کنند.
از رسانه ها هم گله دارم/عملکرد من و آقای زارعی کمرنگ نمایش داده می شود
البته تبلیغات خیلی موثر هست من و اقای زارعی هم مثل اقای تاجگردون برا ی اماکن ورزشی اعتبار گرفتیم و حتی بیشتر اما همه این ها به اندازه یک سوم اعتبارات گچساران و باشت انعکاس داده نشد.
من از شما رسانه ها هم گله دارم چرا بازتاب عملکرد من و اقای زارعی دیده نمی شود آنها برای خودشان سایت و نشریه دارند ،هزینه می کنند، اما من پولی برای تبلیغات ندارم خودم هستم و خدای خودم ،کلاهی از نمد ندوخته ام زن و بچه ام که از یاسوج بخواهند بروند دهدشت به مدیری یا شخصی زنگ نمی زنم می گویم با تاکسی عمومی بروید شما هم مثل بقیه مردم بروید ،می روند و زنگ می زنند که راننده و مسافران ما را نمی شناختند هر چه فحش بود نثارت کردند این هم از شانس ما است جاده ای که با پیگیری من درست شد و آسفالت شد روی آسفالتی که من برایش زحمت کشیدم رانندگی می کنند و فحش به خودم هم می دهند.

کدام پول از ماده ۱۸۰ چقدر پول گرفتیم؟
مدیران استانی فقط قول می دهند چرا یکی نیست از آنان بپرسد الان که پاییز هم دارد تمام می شود از ماده ۱۸۰ که این همه مانور دادید چه خبر چند ریال تخصیص داده شد من می دانم دولت بودجه اضافه ندارد گذاشتند همراه با سفر هیات دولت به استان یه ۵۰ یا ۶۰ یا هر درصدی را بدهند که لااقل دست خالی نیامده باشندپ

گفت‌وگو: صادق الهی‌نژاد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170478
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منصور گفت:

    همونطور که تاجگردون تو گچساران تملق گو و چاپلوس زیاد اطرافش هست خودش هم در تهران چاپلوسی دیگران  هست و تو شمال مرکز و جنوب رنگهای متفاوتی داره 

  2. اصولگرا گفت:

    درود بر بزرگواری که حرف دل مردم بویراحمد ود نا را زدی،،درود برتو .زارعی و تا جگردون شایسته سالاری زیرپا
    گذاشته اند و تنها به دنبال قومیت گرایی هستند.امیداست که در 7اسفند به این همه تجمل گرایی بعضی از نمایندگان استان
    خاتمه دهیم. 

  3. سید کاظم گفت:

    اون روی تاجگردان داره میاد بیرون . زنده باد بزرگواری

  4. مطلع گفت:

    سلام

    با همه احترامی که برای حاج اقا بزرگواری دارم باید عرض نمایم در خصوص پتروشیمی دهدشت مشکل بسیار ساده است ولی مسئولین امر تامین خوراک از گچساران را بهانه کردند تا مردم شهرستان را قانع کنند خوراک پتروشیمی دهدشت از خط 42 اینچ مجاور طولیان قابل تامین است وهیچ نیازی به راه اندازی بید بلند 2 وپتروشیمی گچساران ندارد فقط احساس مسئولیت وتمایل به راه اندازی این پروژه باید وجود داشته باشد در خصوص پروژه سیمان سپو هم متاسفانه واقعیتها غیراز این است که بیان گردید جهت اطلاع هم شهریان محترم بعد ازشرایط جدید بوجود آمده در کشورسرمایگذار خارجی ورود پیدا کرده وتا پایان امسال اگر توافقات نهائی بشود مشکل سرمایگذاری حل خواهد شدوطبق گزارش کتبی بانک ملی ایران هیچ پولی در خارج از پروژه هزینه نگردید با تشکر

  5. پلنگ گفت:

    مقصر خودتی خودت از اول شروع کردی حسینی استاندار را حذف از نوذری حمایت کردی احمدی نژادو حداد عادل را منحرف معرفی کردی پشت وپا به کلیه دوستان قدیمیت زدی و رفیق جدید گرفتی حالا هم نوبت خودته تنها چیزی که نکردی و نقطه مثبتت بود حمایت از رهبری بود که اگه چهار سال دیگه بری شاید ……..حالابه همه پشت پا زدی یعنی به قول خودت و دوستان جدیدت سیاسی بازی کردی حالا هم باید خودت بری

  6. احمدوند گفت:

    درود بر سید پاکدست و شجاع . گپ چماق لری الحق که باید عملی میشد و مردم ما متاسفانه نگرفتند و بس ….

  7. رضاپور گفت:

    حاج اقا ناراحت نباش

  8. ملا گفت:

    دمت گرم.

  9. رضاپور گفت:

    شما که میفرمایید این سفرها بی فایده است …..پس چرا ناراحتی حاجی…..شما هم وزیر بیارید…..

  10. اردوغان گفت:

    کاشی زارع هم مثل تو شجاعت می داشت حقایق را بیان کند ولی افسوس …..

  11. عدالت گفت:

    چوب خدا صدا نداره جنا میر علی محمد ،،یادته رفتی بر خلاف جبهه ای که عضوش بودی به لاریجانی رای دادی واسه رئیسی مجلس حالا دیگه حالشو ببیر 

  12. بويراحمد گفت:

    بعد آقاي تاجگردون دم از كل استان ميزنه اين تاجگردون به دنبال منافع خود واطرافيان هست حاج زارع خوب بهش توپيد جلوي وزير كار حقش بود با رند بازي كلاه سر مردم استان گذاشته وسياه نمايي ميكنه درود حاج آقا

  13. دانشگاهی اصلاح طلب گفت:

    درود بر مردان بی ادعا و ننگ بر مردان خوش خط و خال .البته مردم گچساران خودشان خوششان می اید کا کلاه گشادی بر سرشان برود

  14. کوه پهن گفت:

    بابا تو رو به خدا پتروشبمی چه فقط تاجگردون مانور الکی داره سرش ایه

  15. جاوی گفت:

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن

    گاونر می خواهدو مرد کهن
    هرکسی رابهر کاری ساخته اند

  16. باشت گفت:

    تاجگردون فقط جیب خالی و پز عالی .

  17. قشقایی گفت:

    جمعبت زبادی از شهرستان گچساران را ترک قشقایی تشکبل می دهد اقای تاجگردون بدان و اگاه باش که در میان این قوم جایگاهی نداری

  18. یوسفی گفت:

    درود بر فولادی

  19. جاوید گفت:

    کار هرکس نیست خرمن کوفتن.            گاونر می خواهد ومرد کهن

    حاج آقاهرکسی را بهر کاری ساخته اند 

  20. بز علی گفت:

    درود بر حاج اقا

  21. میر محسن گفت:

    بنازمت سید گل گفتی.کاش زارع هم می اومد پرده از رفتار قوم گرایی بعضیا برمیداشت

  22. حامد گفت:

    درود خدا بر شما حاج آقای بزرگواری. تلاش شما برای رشد حوزه های انتخاباتیتان نور امید را در دلمان روشن می کند

    . انشالله موفق باشید

  23. نازدار گفت:

    حاج اقا میدونی اقای سیف اومده صحنه

  24. ای داد بیداد گفت:

    چرا اینهمه به پیشرفت باشت و گچساران حسادت میکنید. تاجگردون نماینده استان نیست نماینده شهرستانه. اقای بزرگواری احتمالا دلیل اینکه همه از دهدشت دارن مهاجرت میکنن تاجگردونه نه ادبیات متوسل به چماق و حرف شما!!!!!!!!
    تاجگردون برای مردم شهرش زحمت میکشه اما شما که ادعای لر بودن دارید ناراحت هستید

  25. گچساران گفت:

    سید گرمای 50 درجه گچسارانو مردمش تحمل میکنن آلودگی و بوی گاز رو مردم گچ تحمل میکنن اونوقت توقع داری پول نفتشو به یاسوج و دهدشت بدن دارند و برازندگی یه عمر بردین و خور دین دیگه بسه

  26. مسعود گفت:

    حق کهگیلویه مظلوم همه کور میکند

  27. رضا گفت:

    برو بابا کشکتو بساب

  28. پرند گفت:

    بازم دروغ سید تو رو ب قران بس کن فقط ساخته شدی برا نماز میت ول کن مجلسو 

  29. هموطن گفت:

    چماقت را زمین بگذار و وزیر به حوزه انتخابیه خودت بیار و همه پروژه ها که گفتی مربوط به قبل از نمایندگی جنابعالی بوده . خالی نبند 

  30. پرند دهدشت گفت:

    خدا وکیلی خودتو مقایسه نکن با دکتر در حد دکتر نیستی 

  31. ناشناس گفت:

    درود بر بزرگواری – زارعی وسید باقر موسوی

  32. رسول گفت:

    خداوکیلی مقصر اصلی خود مردم بویر احمد آن آنقدر که تو یاسوج بزرگ هست تو گچساران نیست

    چرا تاجگردون در این سالها چند تا کار که انجام داده ذکر نکرده ایشون فقط تو این مدت تو فکر جمع کردن پست و منصب برای خودش بوده

  33. اصلاحات گفت:

    درود بر حاج زارع از دو هفته پیش من تصمیم گرفتم به ایشون رای بدم  درود بر ایل بویراحمد

  34. سلام گفت:

    اگه فقط تبلیغه چرا اینقدر ناراحت شدی چرا با آبرو جناب زارع بازی میکنی مگه زارع زیردستته که بعش تشر زدی

  35. گشتاسبی گفت:

    ارزش هر قومی به اندازه ی درک و فهمشان است جناب تاجگردون مردم را بازیچه ی خود کرده و با این اقدامات نمایشی مردم را فریب داده . یک دستاورد از ورود وزیران تا جناب نوبخت به گچساران را نام ببرید

  36. منطقیان گفت:

    حداقلش اینه بزرگواری رو عقیدش ثابت قدم بوده. تاجگردون فقط تبلیغاته، خود مردم گچساران میدونن جریان چیه.  

  37. توانبخش گفت:

    بویراحمد مرد عمل  ومستقلی مثل زارع رو میخواد. بهرامی طرفدارت بودم ولی این چندوقت که ملعبه دست تاج شدی دیگه طرفدار نداری. سید باقر تایید نمیشه و بس

  38. ناشناس گفت:

    من اگر جای بزرگواری و زارعی باشم در سفر ریاست جمهور به استان پرده از اینهمه اجحاف به بویراحمد و کهگلویه بر میدارم و واقعیت تاجگردون را هم شفاف بیان می کنم تا تکلیف همه چیز روشن بشه.
    البته مردم بویراحمد هم باید یکصدا اعتراض خودشان را به رفتار تاج و دولت نامعتدل در همین سفر هیات دولت به گوش ریاست جمهور و همه دستگاههای نظارتی کشور برسونن بلکه یک سازمانی یا نهادی به این تخلفات و بی عدالتی ها رسیدگی کنه.
     

  39. بویراحمد گرمسیر گفت:

    درود و صد درود بر صداقت و پاکی سید عزیز حاج آقا بزرگواری
    درود و صد درود بر صراحت لهجه و یکرنگی حاج آقابزرگواری
    درود بر شهامت سیاسی حاج آقا بزرگواری

  40. فریاد صداقت و شجاعت....... گفت:

    درود بر منصور حلاج …… زنده باشی حاج آقا که صادقی و رو راست… شجاع و بی ریا

  41. بویراحمد گفت:

    همه این حفها از روی بغض وکین می باشد چرا اینقدر ضد نقیض می گی اگر درسفرهای وزرا چیزی نیست چرا خودتو زارعی اینقدرزورتو اومده. مرا بیاد آن ضرب المثل مشهور انداختی هر چی لر ایگو و داغ دل ایگو

  42. اصلاحات گفت:

    حاج زارع در حضور وزیر دست تاجگردون رو کرد و شجاعانه حرف زد خدایی من درسته با بهرامی هستم ولی از این حرکتش خوشم اومد

  43. سید سلیمان هاشمی گفت:

    سلام
    تو هم لابی گرایی بکردی و بشدی رئیس یکی از کمیسیون ها
    حیف تاجگردون که تو بخواهی در موردش نظر بدی
    تو هم تو کمیسیون کشاورزی بودی یه بار یه وزیری بیاوردی
    جانم فدای تاجگردون

  44. مطلع تر گفت:

    در جواب مطلع:
    هر گازي نميتونه خوراك واحد HD باشه لطفاً در مورد چيزي كه اطلاع نداريد اظهار فضل نفرماييد.

  45. طلا گفت:

    تاجگردون بالاتر از قله دناست

  46. چرام گفت:

    از50میلیارد37میلیاردبه گچساران 13میلیاردبه بقیه استان/////این ضعف کیست//این هم بگوکارنماینده قبلی است//

  47. ناشناس گفت:

    درود بر شجاعت و صداقت حاج آقا بزرگواری.

  48. نفت سیاه گفت:

    درود بر سید بزرگوار

  49. در جواب طلا (از دنای با صلابت) گفت:

    جناب لطف کنید ابهت دنای سرافراز را با دامنه های پر از خار و خاشاک مقایسه نکنید

  50. اصولگرا گفت:

    سيد بي تدبير چطوري ؟ مگر خودت نبودي كه از هماهنگي با تاجگردون صحبت مي كردي ؟ مگر تو نبودي كه به همراه تاجگردون در بين اصلاح طلبان چرام حضور پيداكردي؟ مگر خودت نيستي كه دربست در خدمت اصلاح طلبان ساداتي هستي ؟مگر خودت نبودي كه به مديران اصولگرا بي اعتنائي كردي؟ وهزان مگر و اگر ديگر حال جناب سيد به صراحت عرض مي كنم كه ما مشي جنابعالي را قبول نداريم و شما فقط بر اساس منافع خودت اظهار نظر مي كني و ……………….

  51. علی گفت:

    تاجگردون می تواند شما چرا این کارانه نمی کنید ..شما از توانایی خودتون .زارع بگویید ..زشت هست به خدا مثل بچه ها حرف می زنید حاج اقا ….

  52. , گفت:

    دهدشتی ها بخاطر پستهای مدیریتی وگرفتن ردیفهای اداری به مناطق سردسیر تشریف میارند البته مقصر سردسیری ها هستند که اتحاد ندارند بر علیه ئهمدیگه هم هستند

  53. خشنود نزاد گفت:

    حاج اقا ما به عنوان فامیل شما به شما گفتیم و میگیم نظر نود درصد مردم همون نظراتی است که به قول خودت توی تاکسی به خانواده ات گفتند کاش فقط خودت را فحش می دادند همه ما و فک و فامیل و طایفه هم به لطف شما از فحش بی نصیب نمی کنند

  54. بیطرف گفت:

    حاج اقا شما که حضورتان در مجلس فقط زیر سوال بردن ایل بزرگ لر میباشد چرا خودتو با با یک چهره ملی مقایسه می کنی

  55. یاران دکتر تاجگردون گفت:

    واااااااااااااااای مردم از خنده. بزرگواری جان سر پیری و معرکه گیری؟ اونم با حاج غلام تاجگردون؟؟؟ خخخخخخخخ

  56. ناشناس گفت:

    به خدا اقای بزرگواری فقط باید برگرده به همون کلاس های درس دینی و قران. بذار یه کس دیگه ای نماینده بشه

  57. دهدشتی گفت:

    سخنان تند اقای بزرگواری را مانند دولت گذشته فقط تاوانش را مردم بخصوص مردم دهدشت می دهند

  58. محسن گفت:

    با حرف زدن فایده نداره حاجی جان چماقو بذار سر کولت و برو

  59. مطلع گفت:

    برادر مطلع تر :

    ضمن سلام بخوبی می دانم این گاز نمی تواند خوراک hd باشد ولی منظور بنده را متوجه نشدی پیشنهاد احداث صنعت تولید متانول پروپیلن وپلی پروپیلن می باشد وهمین گاز هم خوراکش می باشد پس زود قضاوت نکن

  60. saman گفت:

    ۳۷ میلیارد گچسارانه چون نفت خودشه
    تو چکاره ؟

    از اول انقلاب تا الان حق گچساران رو خوردید بس نبود!!!!!!!

  61. یک و یک گفت:

    حاج آقا خسته نباشی خدا خیرت بده

دیدگاه شما