سه شنبه 3 آذر 1394 - 5:15

رقابت حساس کلیپ های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد/ راهنمایی های برای کاندیداهای انتخاباتی!

قطعا اگر کارگردان فیلم انتخاباتی حرفه ای نباشد با کوچکترین اشتباه در هر صحنه ای که موجب بهره برداری رقبا شود، می تواند کار کاندیدای موردنظر را تمام کند و وی را از گردونه رقابت ها خارج نماید.

گروه سیاسی – با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات چراغ خاموش کاندیداها برای کسب کرسی در بهارستان به شدت زیاد شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، اگر روزانه به کانال و گروههای تلگرام، صفحات فیسبوک و اینستاگرام، گروههای واتساپی و دیگر شبکه های مجازی موبایلی دعوت شدید که در آن از فردی به عنوان قهرمان، ناجی، دلاور و القاب اینچنینی یاد می شود شک نکنید این صفحات مجازی برای انتخابات تشکیل شده است و فرد مورد نظر با هر تیپ و قیافه  و سن و سالی که از وی تعریف می شود، کاندیدای مجلس است که با توجه به تعداد بالای افرادیکه برای نمایندگی مجلس در استان پاپیش گذاشته اند کاملا معمول است روزانه با چند نفر از این قهرمانان! آشنا می شوید.

در این میان مراحل بالاتری نیز برای تبلغات وجود دارد که البته به نسبت خرج بیشتری هم دارد.

مثلا اگر مایل به ثبت نام در انتخابات مجلس هستید و می خواهید روزانه در برخی رسانه ها به هر دلیلی تیتر شوید با پرداخت هزینه های کار براحتی می توانید به هر بهانه ای تیتریک باشید و البته از گزند هر نقدی در امان باشید هر چند که تاکید می شود برخی رسانه ها بر اساس اصول فکری خود حرکت می کنند و ثابت قدم هستند که نمی توان براحتی دل آنها را بدست آورد.

 کاندیداها می توانند پس از نزدیک شدن به رسانه موردنظر، با لقب اسبق و سابق و عضو فلان حزب سیاسی از مرگ هر انسانی ابراز کمال تاسف داشته باشند و تولد بچه همسایه را نیز به مردم طایفه اش تبریک بگوید اما کاندیداهای که مصمم تر هستند نماینده مجلس بشوند دایما از اشتغال، بیکاری، ظرفیت های استان، رکود صنعت، استعدادهای گردشگری و دردهای چندین ساله مردم سخن می گویند و معتقدند طی 3 سال همه این مشکلات قابل حل هستند منتها با این شرط که باید به خودشان رای دهید.

نباید از آن دسته عزیزان کاندیداها هم غافل شد که بدون هیچ هزینه ای و تنها بواسطه اظهارات جنجالی یا طنزآمیز خود دل از هر رسانه ای را می فریبند و براحتی تیتریک می شوند، این دسته از افراد کسانی هستند که قول افتتاح فاز دو پتروشیمی های گچساران و دهدشت را می دهند در حالی که کلنگ زنی نشده و یا در جمع 5 طرفدار خود از پیروزی قطعی سخن به میان می آورند.

مرحله دیگر تبلیغات که شروع شده است مبارزه انتخاباتی در قالب کلیپ های تبلیغاتی است. در این صنف قیمت ها متفاوت هست. کارگردان کلیپ های انتخاباتی بسته به سطح کار خود قیمت های متفاوتی برای کار خود دارند. برندها بالاترین قیمت را می گیرند و البته کار باکیفیت و تاثیرگذار تحویل می دهند که معمولا سفارش کاندیداهایی که بخت بیشتری برای پیروزی دارند با کارگردانان شناخته شده و برند است و کاندیداهای دیگر نیز نصیب کسانی می شوند که می خواهند کلیپی معمولی بسازند و هزینه کمتری کنند.

فراموش نشود وظیفه کارگردانان کلیپ های انتخاباتی بسیار دشوار است چرا که باید برای نمایندگان طوری فیلم بسازند که همه چی عالیه، مردم چقدر خوشحالند و البته برای کاندیداهای رقیب نمایندگان نیز باید عمق فلاکت و بدبختی را نشان دهند!

کلیپ ها روایت جالبی دارند، در طول 8 تا 10 دقیقه کاندیدا برایتان گریه میکند چرا که محرومیت را دیده است، سپس برایتان می خندد چون خنده را به لبان مردم بازگردانده (این مورد بیشتر مختص مسئولان و نمایندگان است) در قسمت های از فیلم خشم و عصبانیت که نشانه قاطعیت است با لحنی دوستانه به تصویر کشیده می شود و در برخی مواقع نیز مهربانی، خونگرمی، خوشرویی، بی تکلفی، حساسیت، دقت و صدالبته پیگیری افراد را نشان می دهد و بعید نبود اگر کودکان هم حق رای داشتند کاندیداها شکلک هم در می آورند.

قطعا اگر کارگردان فیلم انتخاباتی حرفه ای نباشد با کوچکترین اشتباه در هر صحنه ای که موجب بهره برداری رقبا شود، می تواند کار کاندیدای موردنظر را تمام کند و وی را از گردونه رقابت ها خارج نماید.

شاید بتوان اوج تاثرگذاری فیلم های کوتاه را در کلیپ های خوش ساخت یکی از نمایندگان جستجو کرد که موضوعات خاصی از عملکرد فرد موردنظر را طوری رسانه ای می کند که مخالفین نمی توانند ناراحتی خود را پنهان کنند و در مواضع خود به آن خرده می گیرند.

سرانجام داشتن روزنامه و سایت شخصی می تواند آیتم مهم دیگری باشد که البته تا جا افتادن آن در میان مردم زمان زیادی لازم است و تیم حرفه ای را نیز می طلبد.

در این میان عنصری که توسط مردم ناخودآگاه فراموش می شود، دانستن از برنامه های انتخاباتی کاندیداهاست که آن را آنالیز کنند و با تجزیه تحلیل به فردی رای دهند که بیشترین تاثیر گذاری را برای مردم و منطقه داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170462
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. گچساران گفت:

    كليپهاي تاجگردون جدا تاثيرگذاربود. در جلسه  طأ يفه هاي گچساران  حضور داشتم كه پخش شد جدا عالي بود وهمه تحت تاثيرقرارگرفتن. البته معلوم نبود كارگردانش كي بود   

  2. رسول گفت:

    آخ سی تاجگردون بیشتر از اون که واسه مردم کار کنه و مشکلات بی کاری رو رفع کنه داره سر مخ مردم کار میکنه
    ن میدانم واقعا این آقا در مورد مردم چطور قضاوت میکنه

  3. بی زبان گفت:

    همین دیروز حضرت ایت ا…… هاشمی رفسنجانی در دیدار با شورای مرکزی احزاب فرمودند که دوره خان و خان بازیها و حکومت ایلی طایفه ای و قبیله ای گذشته است

دیدگاه شما