سه شنبه 3 آذر 1394 - 1:57

مهماندار بی‌حجاب در فرودگاه مهرآباد/ انتقاد از بی‌قانونی یک نماینده قانون/ درگیری لفظی در دادگاه زنجانی/ نظر آیت الله مکارم درباره داعش

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بازگشت نویسنده‌ای که مدعی است از دست سعید امامی فرار کرده

عباس معروفی، نویسنده اثار مهمی چون سمفونی مردگان که نزدیک به بیست سال است از ایران مهاجرت کرده با انتشار متن زیر در فیسبوک خود از بازگشتش به ایران خبر داده است.از 11 اسفند 1374 که از چنبره‌ی سعید امامی و باند مخوفش به آلمان گریختم، تا 11 اسفند 1394 بیست سال گذشت. تمام این مدت در روشنایی راه رفتم و کار کردم؛ انگار در آکواریوم زندگی می‌کنم. می‌خواستم همه ببینند کجا می‌روم؟ کجا می‌آیم؟ با کی می‌روم؟ با کی می‌آیم؟ چرا می‌روم؟… از کار و نوشتار تا مرز زندگی‌ام را برای خوانندگانم نوشتم و گفتم. حالا تصمیم گرفته‌ام روز 11 اسفند در روشنایی به تهران برگردم. هیچ چیزی هم نمی‌تواند مانع برگشتنم شود، هیچ چیز. می‌تواند؟

مهماندار بی‌حجاب در فرودگاه مهرآباد

سفر ولادیمیر پوتین به تهران حواشی فراوانی به همراه داشت. از ماشین عجیب پوتین که از روسیه همراه رئیس‌جمهور آمده بود تا مهماندار بی‌حجابی که در فرودگاه مهرآباد دیده شد.

دوشنبه

انتقاد از بی‌قانونی یک نماینده قانون

غلامعلی جعفرزاده ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مورد اتفاقات قرچک ورامین و حمله به وزیر کشور دولت اصلاحات گفت:هر کاری که خلاف قانون انجام شود خطاست و ایجاد یک بی ثباتی و بی نظمی در کشور خلاف قانون است. وی اظهار داشت: اگر معترضین به مجوز صادره اعتراض داشتند و آن را خلاف قانون می‌دانند باید بدانند که راهکارقانونی آن مشخص است واگرسخنران خطای انجام داده باشد راهکار قانونی این مطلب نیز مشخص است اما اتفاق تلخی که اصولا دراینگونه بحث ها می افتد زورآزمایی اجتماعی است یعنی یک عده ای راه و در را می بندد و اجازه ورود و خروج نمی دهند آن هم برای چیزی که معلوم نیست چه اتفاقی میافتد . جعفرزاده بیان کرد:اگر بخواهیم اینگونه توجیه کنیم که اصلاح طلبان نشست زودهنگام انتخاباتی برگزار می کنند باید این را نیز در نظر داشته باشیم که جناح تندرو پایداری ازماهها قبل این کار را شروع کرده است و اگر چیزی بداست برای همه بد است . وی تاکید کرد:بدتر از همه این است که دریک کار خلاف قانون یک نماینده قانونی و یک قانونگذار حضور پیدا کند ودر واقع همکاران ما باید در شیوه‌های رفتاری خودشان یکسری تجدید نظرها را انجام دهند نه اینکه در این گونه محافلی که ازابتدا تا انتهایش خلاف قانون است حضور و ظهور پیدا کنند و حتی سخنرانی هم انجام دهند قطعا این رفتار دامن زدن به یک بی نظمی و بی قانونی درکشور است که از یک نماینده قانونی ملت بعید به نظر می رسد.

درگیری لفظی در دادگاه زنجانی

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد. برای لحظاتی این جلسه دادگاه شاهد درگیری لفظی هم بود قاضی صلواتی:آقای زنجانی برای بار آخر به شما هشدار میدهم که قبل از صدور حکم دادگاه مبلغ بدهی خود به وزارت نفت را پرداخت کنید. اقدامات شما تاکنون مؤثر نبوده است. به وکلای داخلی و خارجی خود برای پرداخت بدهی تا پیش از صدور حکم دادگاه اطلاع دهید. قاضی صلواتی در واکنش به اعتراض بابک زنجانی مبنی بر آگاه نبودن نماینده دادستان:آقای زنجانی فقط شما درست می گویید؟ نماینده دادستان و وکیل شرکت نفت درست نمی گویند؟بابک زنجانی:همه شما درست می گویید به جز من. نجفی معاون دادستان تهران:۷ جلسه است که همه را نادان و جاهل و ناآگاه به امور بانکی خطاب کرده ای و خودت را عالم می دانی.

60امضا برای استعفای کوچک‌زاده

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به استعفای مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: به دنبال استعفای آقای کوچک‌زاده جمعی از نمایندگان مجلس درحال جمع آوری امضاء برای بررسی خارج از نوبت استعفای نماینده تهران هستند. وی اضافه کرد: تاکنون حدود 60 نفر از نمایندگان مجلس این نامه را امضاء کرده‌اند.

پول سیاسی در جیب پرسپولیسی‌ها؟

مدیران پرسپولیس با وجود برگشت خوردن چک اسپانسر موفق به پرداخت مبالغی به بازیکنان شده اندکه گفته می شود این پول را قرض کرده اند. چکی که مدیران اسپانسر پرسپولیس به این باشگاه داده پاس نشده است و این در حالی است که قرار شده این هفته به بازیکنان این تیم پول تزریق شود. در این زمینه شنییده می شود به دلیل این اتفاق مدیران باشگاه پرسپولیس از حمیدرضا سیاسی مدیرعامل سابق این باشگاه پول گرفته اند و با همین پول، هفته گذشته به بازیکنان پول داده شده که البته رقم آن برای هر بازیکن بیش از ۵ میلیون تومان نبود. با این شرایط به نظر می رسد شایعه حضور پشت پرده سیاسی در باشگاه پرسپولیس موضوعی است که باید آن را جدی گرفت.

ماجرای تلاش برای دبیرکلی صادکنندگان گاز در زمان احمدی‌نژاد

مسعود میرکاظمی،‌ با اشاره به اینکه دبیرکل مجمع صادرکنندگان گاز باید با اجماع اعضا انتخاب شود گفت: اگر اجماع در این باره صورت نگیرد به ترتیب حروف الفبا، اسامی کشورها دبیرکل انتخاب می‌شود و چون ایران با حرف «آی» شروع می‌شود طبیعتا جز کشورهای اول نبوده و سایر اعضا بر ایران مقدم می‌شوند. وی به اجلاس دوحه در ابتدای کار دولت دهم اشاره کرد و افزود: هم جمهوری اسلامی ایران و هم روسیه برای دبیرکلی کاندیدا داشتند و در این میان روسیه بسیار تلاش می‌کرد که دبیرکلی را به دست آورد. چرا که اگر قرار بود به ترتیب حروف الفبا دبیرکل انتخاب شود روسیه در نوبت‌های آخر قرار می‌گرفت. میرکاظمی با اشاره به اینکه بالاترین میزان صدور گاز در میان دیگر صادرکنندگان را روسیه بر عهده دارد گفت: روسیه از این رو توقع داشت که اولین دبیرکلی را که مدت آن 2 سال است به دست آورد. نظر وزارت امور خارجه کشورمان نیز این بود که دبیرکلی به روسیه واگذار شود و حتی تماسی نیز با ما گرفته شده که در این باره با وزارت خارجه همکاری داشته باشیم. من در پاسخ اظهار داشتم ایرادی ندارد ولی ما هم باید یک امتیاز در مقابل بگیریم و اگر قرار است انتخاب دبیرکل از حالت الفبایی خارج شده و به روسیه منتقل شود ما باید موقعیت خود را تحکیم کنیم. زمانی که به دوحه رفتیم همه وزاری نفت و انرژی شرکت‌کننده در اجلاس در یک هتل استقرار داشتند و اجلاس نیز در همان هتل قرار بود برگزار شود. میرکاظمی با اشاره به درخواست ملاقات وزیر انرژی روسیه و حضور او در اتاقش گفت: حدود 2 ساعت راجع به دبیرکلی مجمع صادرکنندگان گاز صحبت کردیم و وزیر انرژی روسیه می‌گفت که همه کشورهای آمریکای لاتین،‌ عربی و آفریقایی گفته‌اند که اگر ایران دبیر کلی روسیه را بپذیرد ما حرفی نداریم. پس از 2 ساعت گفت‌وگو و زیر بار نرفتن اعلام کردم پذیرش دبیرکلی شما چه نفعی برای ما دارد که وزیر انرژی روسیه پاسخ داد ما چه کاری می‌توانیم بکنیم؟ من به وی جواب دادم همانطور که دیگر اعضا را برای دبیرکلی خود در این دوره آماده کرده‌اید آنها را متقاعد کنید که دبیرکلی دوم به ما برسد و الفبایی انتخاب نشود که وی بلافاصله پذیرفت. من ادامه دادم پس لازم است با کشورهای آفریقایی،‌ عربی و آمریکای لاتین صحبت کنم که در جلسه به شما رای دهند و وزیر انرژی روسیه نیز با خوشحالی رفت و صبح فردا با وزیر خارجه قطر به عنوان شاهد برگشت و بیان داشت که ما با کشورهای آفریقایی،‌ عربی و آمریکای لاتین رایزنی کردیم و همه دبیرکلی شما را برای دور دوم قبول دارند. در جلسه انتخاب دبیرکل همه کشورهایی که کاندیدا داشتند به نفع روسیه انصراف داده و منتظر نظر جمهوری اسلامی ایران ماندند و توقع داشتند که ما اول از همه اعلام انصراف کنیم اما ما پس از اعلام انصراف دیگر کاندیداها اعلام کردیم که با توجه به توافقی که صورت گرفته است به نفع روسیه انصراف می‌دهیم. وی با اشاره به مزاح نماینده یکی از کشورهای عربی مبنی بر اینکه چرا فقط با اعلام انصراف ایران همه کف زدند، خاطر نشان کرد: اعطای دبیرکلی دوم مجمع صادرکنندگان گاز به ایران در نتیجه تلاش و دیپلماسی دولت قبل بود و از آنجا که امسال نیز برای انتخاب دبیرکل به نتیجه نرسیدند فرصت خوبی است که ایران از آن استفاده کند.

از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان این‌که «مسئله امر به معروف باید احیا شود» گفت: همه باید به نحو احسن نسبت به برنامه‌های دینی، قرآنی و اسلامی اهتمام داشته باشند ین مرجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم بر توجه ویژه اصناف در این زمینه تاکید کرد و گفت: همه باید مراقب باشند، مسئله حجاب که به اخلاقیات ما مربوط است مواظبت شود تا نواقص از بین برود و نباشد. آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با بیان این‌که «کار پلیس بسیار مهم و مقدس است» گفت: قدر شغلتان را بدانید ثواب آن نزد خداوند خیلی زیاد است، حفظ امنیت مردم که بر عهده پلیس است کاری است که انبیاء به آن توجه دارند و اگر نباشد دین حفظ نمی‌شود. این مرجع تقلید سپس با تاکید بر این‌که «پلیس در مسئله امر به معروف و نهی از منکر اگر لازم شد از قوه قهریه استفاده کند» گفت: باید از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.

هدیه پوتین به رهبر انقلاب

«ولادمیر پوتین» رییس جمهور روسیه روز دوشنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

دوشنبه

امن‌ترین ماشین جهان در ایران

ولادیمیر پوتین امروز به همراه مرسدس بنز مدل “اس – 600 گارد” که از آن به عنوان امن‌ترین ماشین بر روی کره زمین یاد می‌شود و هم‌چنین کیف هسته‌ای روسیه برای حضور در نشست کشورهای صادرکننده گاز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.کمپانی مرسدس بنز با طراحی مدل گارد اس-600، کلاس سطح جدیدی را از امنیت در برابر حملات بالستیک ارائه می‌دهد. کمپانی مرسدس بنز برای مقاوم‌سازی این محصول خود در خط مونتاژ از موادی هم‌چون آرامید، پلی اتیلن و یک نوع ترکیب خاص فولادی استفاده کرده است.

دوشنبه

عملیات شهادت‌طلبانه بسیجی‌ها

محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در برنامه متن، حاشیه که شب گذشته از شبکه سوم سیما پخش شد با بیان اینکه اگر اوج فداکاری بسیجیان در دفاع مقدس شهید فهمیده بوده، امروز بسیجیان ما در مقابل عوامل انتحاری آمریکا در شرق کشور ایستاده‌اند، گفت: بسیجیان شرق کشور، 4 مرتبه عملیات شهادت‌طلبانه انجام داده‌اند، به گونه‌ای که تاکنون 4 جوان شهید بسیجی در مناطق زاهدان، زابل و چابهار وقتی دیدند عامل انتحاری با هدف کشتن مردم وارد مسجد یا حسینیه شده، خودشان را به آن فرد رسانده و با بغل کردن عامل انتحاری موجب شدند تا بعد از انفجار بمب، به مردم آسیب نرسد و خود را فدا کردند.

توجیه کفاشیان برای نرفتن به ملاقات وزیر ورزش

وزیر ورزش چند روز قبل در بیمارستان بستری شد و چهره های ورزشی و غیر ورزشی زیادی به ملاقات او رفتند. اما در این میان اثری از علی کفاشیان دیده نشد. در حالی که علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون هم یکی از ملاقات کننده ها بود، کفاشیان به دیدار وزیر ورزش نرفت. دیگر همه می دانند که وزیر ورزش دوست ندارد کفاشیان ریاست فدراسیون را برعهده داشته باشد و گودرزی بدش نمی آید که در انتخابات فدراسیون فوتبال، گزینه مورد نظر خودش جایگزین کفاشیان شود. اما علی کفاشیان می گوید که نرفتن به ملاقات وزیر ورزش، به دلیل اختلافاتش با او نیست. کفاشیان می گوید: «خودم یک بار مریض شدم و آن قدر به ملاقاتم آمدند که حالم بدتر شد. اینکه به ملاقات مریض نرویم لطف است. من هم به ملاقات وزیر نرفتم که حالش بدتر نشود. باید اجازه بدهیم در بیمارستان پزشکان او را ببینند.»

بازیگری که تاجر نمونه شد

مراسم تجلیل از صادرکننده های نمونه تهران برگزار شد. در مراسم تجلیل از صادرکننده‌های نمونه تهران نام یک بازیگر سینما و تلویزیون به چشم آمد. در این مراسم از مهدی امینی‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان صادرکننده نمونه تهران تقدیر شد.

هشدار اینستاگرامی هاشمی درباره سوء استفاده از بسیج

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشاری تصویری در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را به مناسبت هفته بسیج منتشر کرده است.در این مطلب آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی آمده است: بسیج، در قاموس فرهنگی ایران واژه‌ای است که قداست ذاتی خویش را در دوری از تظاهر به دست آورد و همیشه زبان منطق مردم در بیان خواسته‌های بر حق بود، بسیج باید مانند مؤسس خویش پرچمدار اعتدال باشد تا برای همه نسل‌ها همچنان مدرسه عشق بماند. نباید بگذاریم این توانمندی بالقوه در هیاهوهای سیاست‌زدگی، دچار تندروی‌های افراطیون شود که به قول مولای مظلومان دچار ضلالت و گمراهی خواهند شد.

دوشنبه

لاریجانی، رئیس پارلمان صربستان را باحجاب کرد

رئیس پارلمان صربستان که به ایران سفر کرده، امروز با حجاب کامل و مقنعه در دیدار با علی لاریجانی حاضر در مجلس حاضر شد.به گزارش خبرنگار سایت خبری «پایش»، پیش از این، حجاب یکی از نمایندگان پارلمان اروپا در دیدار با لاریجانی که با پروتکل های ایران مغایرت داشت با انتقادهای گسترده مخالفان ارزشی رئیس مجلس مواجه شده بود.اما این بار ظاهرا مقامات مجلس مهمان خود را با حجاب کامل به مجلس آوردند و مایا گویکوویچ که امروز در کنفرانس خبری مشترک با لاریجانی شرکت کرده بود، با حجابی که تابحال از مهمانان خارجی در ایران مشاهده نشده است حاضر شد.هنوزمعلوم نیست مسئولان تشریفات مجلس و یا وزارت خارجه چگونه خانم گویکوویچ را متقاعد کرده اند مقنعه بپوشد.

دوشنبه

آمریکا با مک‌دونالد به فروپاشی شوروی رسید

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نباید در مذاکرات عزت، محوریت و اقتدار ایران قربانی شود، افزود: آمریکا مهمترین هدفی که دنبال می‌کند نفوذ به کشور است و این موضوع از طریق جنگ نرم -که به استحاله فرهنگی یک ملت می‌انجامد بدون آنکه کسی متوجه این موضوع شود- پیگیری خواهد شد.سعیدی ادامه داد: آمریکا با توپ و تانک و حمله نظامی امپراطوری شوروی را ساقط نکرد بلکه از طریق همین استحاله فرهنگی و تأسیس شعبه‌های مک‌دونالد به هدف خود که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باشد، رسید.

نیلوفر اردلان با اجازه دادستان به گوآتمالا اعزام شد

تیم ملی فوتسال بانوان اول به آلمان رفت و پس از آلمان به سمت مکزیک پرواز کرد و در حال حاضر در مکزیک به سر می برد و در یک هتل اقامت کرده است و اولین تمرینش را در یک سالن انجام داد.سرپرست تیم ملی فوتسال بانوان به سفارت گواتمالا رفته است تا اگر ویزاها آماده شده‌آنها را بگیرد و ظرف ۱۲ ساعت آینده تیم ملی فوتسال بانوان از مکزیک به سمت گواتمالا پرواز کند.اما نکته جالب حضور نیلوفر اردلان در تیم ملی فوتسال بانوان است. بازیکنی که نمی توانست تیم ملی را همراهی کند، حالا در اردوی تیم ملی فوتسال حضور دارد. اردلان در این باره گفت: حضور من در اردوی تیم ملی فوتسال با اجازه دادستان و مجوز یکبار خروج از کشوراست و ربطی به مشکلات قبلی من در خروج از کشور ندارد. می خواهم از کلیه عوامل فدراسیون فوتبال به خصوص آقایان کفاشیان، اسدی و اسلامیان و همچنین خانم عرب عامری و به صورت ویژه ای از آقای صادقی دادستان تهران تشکر کنم.

خودکشی در ایستگاه مترو تهرانپارس

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از وقوع یک مورد خودکشی در ایستگاه مترو تهرانپارس خبر داد.احسان مقدم در گفت‌و‌گو با آنا، گفت: در ساعت 13:10 بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مرد جوانی خود را به قصد خودکشی در مسیر قطار پرت کرد که متاسفانه این اقدام موجب مرگ وی شد.مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، افزود: این حادثه موجب اختلال حرکت‌ قطارها و تاخیر در زمانبندی آن ها شد که پس از برقراری مجدد برق و پاکسازی خط، حرکت قطارها در ایستگاه های تهرانپارس و شهید باقری از ساعت 14:27 از سر گرفته شد.

قاچاق میلیون دلاری پوشاک چینی به ایران

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از یک میلیارد دلار پوشاکی که در چین برای صادرات به ایران ثبت شده، بین ۸ تا ۹ میلیون دلار به صورت رسمی و باقی به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود.به گزارش آنا، گلنار نصرالهی در مراسم هم‌اندیشی مسوولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و مدیران رسانه‌ها افزود: سال گذشته تعرفه‌های تکراری واردات بین 15 تا 20 درصد کاهش یافت و در بخش پوشاک، عمده پوشاک خارجی در کشور به صورت قاچاقی وارد شده است.وی تصریح کرد: در سال 2014 در بخش پوشاک یک میلیارد دلار تعرفه صادرات پوشاک چین به ایران ثبت شده بود در حالی که در همان سال بین 8 تا 9 میلیون دلار پوشاک به صورت رسمی از چین وارد شده بود و عمده پوشاک به ایران به صورت قاچاق واردات می‌شود.

تشکیل فراکسیون ضد رکود

پس از آنکه هفته گذشته مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر از تشکیل فراکسیون «ضد رکود» در آینده ای نزدیک خبر داد، این فراکسیون امروز رسما در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.هدف از تشکیل فراکسیون «ضد رکود» بررسی وضعیت رکودی اقتصاد کشور در پیگیری راه حل های جدی تر و سریع تر برای خروج از این مرحله اعلام شده است.اعضای فراکسیون «ضد رکود» در نخستین جلسه خود تاکید کرده اند که در حال حاضر یکی از اصلی ترین معضلات اقتصادی کشور رکود بی سابقه است ضرورت دارد به صورت سریع برای خروج از آن چاره جویی شود.

احمدی نژاد اسلام منهای روحانیت را می خواهد

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با جماران گفت، دولت نهم این طور نبود، ولی دولت دهم چون منحرف شد همین طور بود. اصولا کسانی که از نظر فکری تفکرشان، تفکر فقه امامی نیست و فقه سیاسی امام را قبول ندارند، این طرز فکر را دارند. احمدی نژاد فقه سیاسی امام را قبول نداشت. او یک اسلام منهای روحانیت را می خواهد.

نظر آیت الله مکارم درباره داعش

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان کردستان گفت: اسلام با وجود اینکه از محیط جاهلیت برخاست اما بیشترین اهمیت را به علم و دانش داد و این یکی از معجزات پیامبر اعظم(ص) است که از محیط سراسر جهل طلوع کرد اما بزرگترین مدافع علم بود. بعد از حادثه پاریس پرده‌ها بالا رفت و حتی روزنامه‌های آمریکایی و اروپایی اعتراف کردند که منشأ تولد داعش عربستان است در حالی که ما از مدت‌ها پیش می‌گفتیم داعش فرزند عربستان است.

شرایط ائتلاف اصولگرایان بهتر از گذشته است

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر ضرورت وحدت میان اصولگرایان گفت: تلاش می‌کنیم تا برای انتخابات لیست واحدی را ارائه دهیم زیرا شرایط ائتلاف اصولگرایان در موقعیت فعلی بهتر از گذشته است.وی خاطرنشان کرد: البته درباره چگونگی ائتلاف شاید نظرات متفاوتی وجود داشته باشد اما اینکه وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده یک ضرورت است برای هیچ اصولگرایی جای تشکیک نیست.

هشدار معاون حوزه‌های علمیه به لاریجانی

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای سرگشاده، به برخی سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در این مجلس که در روز 28 آبان و در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات بیان شده بود، واکنش نشان داد.در نامه حجت‌الاسلام محمود مقدمی – عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه – که در اختیار «نسیم» قرار داده، آمده است: آقای لاریجانی امام و رهبر امروز ما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم فرموده‌اند: «مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ»، نفوذ آمریکا قطعا برای سازندگی، تعامل و همکاری نیست. او خود را «کدخدا» می‌داند و ما را رعیت نافرمانی که منافعش را تحدید کرده در چنین مواردی حتی اگر کدخدا احساس کند حریف این رعیت نافرمان نمی‌شود او را در کدخدایی و منافع خود شریک نمی‌کند استکبار سعی خواهد کرد با فریب و نفوذ رقیب را خام کرده و از درون لطمه بزند و بهترین یاوران او در این حیله، کسانی هستند که ساده‌لوحانه تغیر تاکتیک او را تغییر ماهیت تصور کنند.آقای لاریجانی شیطان بزرگ هرگز عوض نشده و نمی‌شود؛ اگر خدای نخواسته شما آن احساس دشمنی سابق با آمریکا را ندارید احتمال بدهید که شاید شما عوض شده‌ باشید. همچنان که برخی دیگر از پیشکسوتان انقلاب عوض شدند ولی بدانید این مردم عوض نشده‌اند و همواره دستور امیرالمومنین در مورد شناخت دوستان و دشمنانشان (نهج‌البلاغه، ص528) را مد نظر دارند و اگر احساس کنند کسی با آمریکا و استکبار روی خوش دارد و به نوعی جاده صاف کن نفوذ و حضور او می‌شود حساس می‌شوند و «دوستِ دشمنشان» را نیز در گروه دشمنان تلقی خواهند نمود.

واکنش کوچک زاده به نامه نمایندگان برای بررسی استعفایش

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلام‌شهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبر جمع‌آوری 60 امضا از سوی نمایندگان برای بررسی استعفای وی خارج از دستور کار اظهار کرد: بنده در اعتراض به رویه‌های غیراسلامی که در کشور جاری شده استعفا دادم.کوچک زاده در ادامه تاکید کرد: نمایندگان می‌توانند برای حتی اعدام بنده امضا جمع آوری کنند، بنده نمی‌توانم در مقابل آنها حرفی بزنم.وی بیان داشت: اگر هیئت رئیسه مجلس می‌خواهد براساس قانون عمل کند باید فردا صبح در صحن علنی مجلس استعفای بنده را اعلام وصول کند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه افزود: استعفای بنده در اولین جلسه صحن علنی مجلس که 2 هفته دیگر برگزار می‌شود نیز باید در صحن علنی مورد بررسی و رای گیری قرار بگیرد.کوجک زاده خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس آزادند تا به استعفای بنده رای مثبت و یا منفی بدهند.

حضور جنگنده های ایران در کنار هواپیماهای جنگی روسیه

وبسایت اسرائیلی دبکا فایل نوشت: تصاویر ویدیویی که وزیر دفاع روسیه منتشر کرده نشان می دهد که برای اولین بار جنگنده های F14 و میگ 29 ایران در آسمان سوریه حضور پیدا کرده اند.هواپیماهای جنگی ایران بمب افکن های روسیه را نیز در ماموریت های خود در سوریه همراهی می کنند.دهها جنگنده اف چهارده که ایران آنها را بارها به روز رسانی کرده است، اکنون به سامانه های جمع آوری اطلاعات و رهگیری مجهز شده اند و اکنون ماموریت های خود را در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای اسرائیل برای اسکورت بمب افکن های روسی آغاز کرده اندایران با این عملیات، می تواند اطلاعات ارزشمندی راجع به نیروی هوایی اسرائیل بدست آورد.

دوشنبه

اصلاح‌طلبان برای مردم نسبت به سایر رقبا ارجحیت دارند

به هر حال آن‌چه از افکار عمومی و فضای جامعه پیداست، اصلاح‌طلبان نزد مردم به سایر رقبا ارجحیت دارند و این موضوع به‌ویژه از واکنش‌های اردوی مقابل و تهدیدهایی که در بحث ردصلاحیت‌ها مطرح می‌کنند، پیداست. یکی از دلایلی که این واکنش‌ها در این سطح گسترده و با این شدت علیه اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود این است که رقبا سعی دارند اصلاح‌طلبان را دلسرد کنند و مانع از ثبت‌نام آنها بشوند. جواد امام در گفت و گو با ایلنا افزود: مردم همچنان فکر می‌کنند، یکی از جایگاه‌هایی که می‌توانند نظرشان را اعلام کنند، هنوز صندوق‌های رای است و امروز هم مردم و هم حکومت به این نتیجه رسیده‌اند که چشم‌های ناظری در جامعه که خارج از سیستم نظارتی و اجرایی، ‌ پیگیر انتخابات ماست، حتماً این مسئله برایش اهمیت دارد و اگر رفتارهایی خارج از چارچوب‌ در بحث ردصلاحیت‌ها بیش از روال معمول و گذشته انجام شود، حتماً هزینه‌های آن برای توسعه کشور سنگین خواهد بود. وی گفت: فکر می‌کنم صدای واحدی از شورای هماهنگی و جمع اصلاح‌طلبان خارج شود و اگر کسی ساز مخالف بزند، معلوم خواهد شد و روند موجود نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان به لیست واحدی برسند. امام در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو ممنوعیت استفاده از نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات در آستانه انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه جریان اصلاحات منتسب به وی است و جامعه هم به خوبی ایشان را می‌شناسد، کسانی که به دنبال حذف نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات در جامعه بودند، حساسیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند که بعضاً تاثیرگذار‌تر از حضور تصویر و نام ایشان باشد و منع استفاده از تصویر و نام تنها منجر به افزایش هزینه‌ها برای خود این افراد شده بلکه در ‌‌نهایت مسیر را برای اصلاح‌طلبان هموار‌تر کرده‌است

گناه من همراهی با احمدی نژاد است

خسرو معتضد در گفت و گو با خبرنگار دولت بهار با بیان اینکه کینه ها و قساوت ها ناشی از مشاهده لطف و محبت مردم است، گفت: برنامه پلی به گذشته که بسیار پر بیننده بود پس از ۸ سال در نتیجه همین قساوت ورزی ها متوقف شد اما محبت مردم متوقف نمی شود. من حاضرم همین الان با آقای جعفریان برویم بین مردم و واکنش آن ها را بسنجیم. اصرارشان بر این است که همه باید به اردوگاه آقای روحانی بروند اما من تمایلی ندارم. گناه من این است که کنار احمدی نژاد هستم و می مانم چون احمدی نژاد تاریخ را دوست دارد و از آن استفاده می کند. آقایان توقع دارند من مثل خودشان ابن الوقت باشم. رسانه های معلوم الحال می خواهند مملکت را تهی کنند و کاری کنند که همه با آسودگی خاطر کنار بکشند تا مملکت دست آدم های بی سواد و بی عرضه باشد.

شرایط ائتلاف اصولگرایان بهتر از گذشته است

محمد نبی حبیبی در حاشیه مراسم ختم احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت وحدت میان اصولگرایان گفت: شرایط ائتلاف اصولگرایان در موقعیت فعلی قطعا بهتر از گذشته است و من اصولگرایی را سراغ ندارم که به وحدت و ائتلاف اعتقاد نداشته باشد.وی خاطرنشان کرد: البته درباره چگونگی ائتلاف شاید نظرات متفاوتی وجود داشته باشد اما اینکه وحدت اصولگرایان برای انتخابات آینده یک ضرورت است برای هیچ اصولگرایی جای تشکیک نیست. به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب موتلفه درباره جلسه آیات عظام و توصیه به اصولگرایان هم اظهار کرد: توصیه آقایان این بوده که اصولگرایان خودشان تلاش کنند به یکدیگر نزدیک شوند اما در مواردی که اختلاف ایجاد شود باید برای تحقق وحدت، بزرگان را ملاک وحدت قرار دهیم. حبیبی تصریح کرد: تلاش‌مان این است که لیست واحد اصولگرایان را برای انتخابات ارائه دهیم. البته برای تهران هنوز مصادیق مشخص نشده است. وی درباره اینکه ائتلاف اصولگرایان حول محور جامعتین خواهد بود یا شورای فقها گفت: ما در این زمینه اختلافی نداریم. البته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسما اعلام کرده که در انتخابات مجلس ورود نمی‌کند و البته ما از ورود و هدایت‌های بزرگان روحانیت در موضوع انتخابات استقبال می‌کنیم.

نوع انتخاب ما در انتخابات ارتباط مستقیمی با ادامه حیات دولت دارد

فراز جامعی دبیر مجمع نیروهای خط امام استان اردبیل گفت: نوع انتخاب ما در انتخابات سال جاری ارتباط مستقیمی با ادامه حیات دولت دارد. به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز اصلاح طلبان یکی از بهترین دوران سیاسی خود را سپری می‌کند و در آستانه انتخابات به یک اتحادی در کشور رسیده‌اند چرا که هر دوره می‌تواند دوره اوج و ارتقاء یک ملت باشد. وی اضافه کرد: امیدواریم با انتخاب اصلح در این دوره بتوانیم تسهیل کنیم روندی را که امروز در کشور دولت تدبیر و امید در عرصه‌های داخلی و بین المللی شروع کرده و قدم های بزرگی نیز برداشته است.

عارف دبیر شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان را منصوب کرد

محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، مشفق و فخاری را به عنوان دبیر و مسئول روابط عمومی این شورا تعیین کرد.به گزارش ایسنا، عصر امروز سومین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد.در این جلسه مشخص شد تا به فراخور هر 5 استان یک میز با یک رییس انتخاب شود. همچنین در این جلسه محمدعلی مشفق از سوی محمدرضا عارف به عنوان دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری و الهام‌فخاری به عنوان مسئول روابط عمومی این شورا تعیین شدند. گفتنی است پس از عدم پذیرش عبدالله ناصری برای تصدی سمت سخنگویی این شورا قرار است با رایزنی‌های رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان فردی برای سخنگویی این شورا انتخاب شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170400
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیدار گفت:

    چرا فقط دنبال حاشیه ای ؟اصلا تو با کی هستی بویر؟

دیدگاه شما