دوشنبه 2 آذر 1394 - 12:15

اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی در بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح جایگزینی سوخت فسیلی در بین عشایر استان خبرداد.

مجید علیپور در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: از ابتدای امسال 1800 تن علوفه یارانه‌دار بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد .

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد جمعیت عشایر استان را 70 هزار و 762 نفر و 11 هزار و 120 خانوار  برشمرد.

وی تصریح کرد: عشایر این استان سالانه بیش از 35 هزار تن انواع محصول دامی تولید می‌کنند.

علیپور با اشاره به فصل سرما با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 100 هزار لیتر نفت جهت سوخت‌رسانی در بین عشایر استان توزیع شد، خاطرنشان کرد: در  مناطق عشایری قابل دسترسی 181 فروشگاه وجود دارد که سوخت عشایر در این مناطق تحویل عامل فروشگاه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد بابیان اینکه شرکت نفت  سوخت مورد نیاز عشایر را  تامین  می‌کند و این اداره کل نیز وظیفه حمل و ذخیره سازی در مخازن را بدون وقفه ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در 567 منطقه عشایری استان یک مخزن سیار برای سوخت رسانی وجود دارد.

وی در راستای جایگزینی سوخت فسیلی به جای سوخت طبیعی عنوان کرد: در بحث انرژی خورشیدی 30 دستگاه حمام خورشیدی در کل استان توزیع شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: تا پایان امسال  به 700 خانوار عشایری استان  پنل خورشیدی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: توزیع نفت و سیلندرهای گاز در مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایرنشین استان کهگیلویه بویراحمد بدون وقفه در حال انجام بوده و نارضایتی‌های عشایر در این زمینه کاهش یافته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170328
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما