شنبه 30 آبان 1394 - 18:10

تشبیه جالب استان کهگیلویه و بویراحمد به امسک روسیه!/دیدار مسئولان استان با مسئولان روس+تصاویر

به گزارش بویرنیوز؛ یکی از برنامه های روز شنبه گروه تجاری-اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان امسک روسیه، نشست ارائه معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد و استان امسک بود.
در ابتدای این نشست وزیر اقتصاد استان امسک با ارائه ی اسلایدهایی به معرفی استان امسک روسیه پرداخت.
خانم آکسانا فادینا با اشاره به شرایط جغرافیایی تاریخی و اجتماعی استان امسک به معرفی ظرفیت ها، پتانسیل های اقتصادی و تجاری این استان پرداخت.
وی با اشاره به اینکه استان امسک دارای اقلیم های متفاوتی است گفت: این استان از این جهت به استان کهگیلویه و بویراحمد در ایران شبیه است.
فادینا فاصله امسک و کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به وسعت مناطق روسیه زیاد ندانست و عنوان کرد: ما هم اکنون با مناطق دیگری در دنیا و با فاصله های بسیار بیشتر، مناسبات و مبادلات تجاری داریم.
وزیر اقتصاد استان امسک ضمن معرفی خوشه های صنعتی این استان به برنامه های تجاری و اقتصادی استان امسک در سالهای آینده اشاره کرد.
خانم آکسانا فادینا با اشاره به ظرفیت های صنایع و تولیدات استان امسک ابراز امیدواری کرد که تجار دو طرف ایرانی و روس بتوانند در معاملات و تجارت با یکدیگر موفقیت های خوبی را داشته باشند.
وی در ادامه به شرایط سرمایه گذاری در این استان، صنایع غالب، حجم سرمایه گذاری های خارجی و مشوق های سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و استان امسک را از هر جهت دارای شرایط خوب برای فعالیت های تجاری و اقتصادی برای استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: ایران بعد از توافق 1+5 دارای شرایط ویژه ای است و دولت هم اکنون دو سیاست اقتصادی را در حال پیگیری دارد.
موسی خادمی اظهار کرد: توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی، دو برنامه مهم دولت است که حضور گروه تجاری اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای همین سیاست های دولت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
خادمی به تشریح جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و توضیحاتی را در زمینه اقلیم چهار فصل این استان ارائه داد.
سرپرست گروه تجاری-اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت های استان در حوزه های نفت و گاز، کشاورزی، دامپروری، جنگل، گیاهان دارویی صنایع دستی و گردشگری نیز اشاره کرد.
خادمی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی، جنگل و همچنین صنایع دستی نیازمند تکنولوژی، دانش فنی و سرمایه گذاری است.
وی با بر شمردن شرایط، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذاران استان امسک می توانند با شرایط ویژه در استان کهگیلویه و وبویراحمد در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند.
اُمْسْک (به روسی: Омск) مرکز استان امسک در فدراسیون روسیه است. امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید. فاصله بین امسک تا مسکو ۲۷۰۰ کیلومتر است.
گروه بازرگانی و اقتصادی استان کهگیلویه وبویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار استان و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان از روز 25 آبان ماه به روسیه سفر کرده اند و هنوز در این کشور به سر می برند.

1910635 1910637 81847323-70317651

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=170131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اح گفت:

    میتونم بپرسم چطوری تونستن اسم استان کهگیلویه وبویراحمد را تلفظ کنن؟
    فکر میکنم گفتند استان شما your State 

  2. مادرحنا گفت:

    سلام.خداقوت….خانواده من دلشون هوای زیارت امام رضا رو کرده وپول سفر و کرایه ندارند…..شماها چطوری رفتید؟کاش پولهای این سفر رو  چندتکه وسیله برای رفع مشکلات خانواده ها و جوانان به کار می بردید تا آخر عمر دعاتون می کردند.

دیدگاه شما