چهارشنبه 27 آبان 1394 - 11:12

عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌

مهناز رسولی‌نژاد، دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش‌پزشکی در نشست مطبوعاتی ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی افزود: افرادی که برای رفع تب یا گلودرد خودسرانه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، باید بدانند که این شیوه مصرف، صحیح نیست و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها به همراه داشته باشد.

به گزارش میزان، وی اکیدا به مردم توصیه کرد: برای جلوگیری از اینگونه عوارض از مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها پرهیز کنند.

رسولی سرماخوردگی و آنفلوآنزا را از انواع بیماری های فصل پاییز برشمرد و گفت: افرادی که علایم و نشانه های این بیماری را در خود مشاهده کردند باید به پزشک مراجعه و طبق نظر پزشک دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد: داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها باید به صورت صحیح و کامل مصرف شوند و در صورت بروز علایم و نشانه های بهبودی، نباید مصرف آنها قطع شود.

رسولی افزود: پزشکان عمومی نیز با نحوه صحیح مصرف آنتی بیوتیک‌ها آشنا هستند و می‌توانند اینگونه داروها را برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا تجویز کنند.

گفتنی است ششمین کنگره بین المللی تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از 26 تا 29 آبان ماه جاری با حضور متخصصان ایرانی داخل و خارج از کشور در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169802
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما