سه شنبه 26 آبان 1394 - 23:58

«غلام‌محمد زارعی» مدیون کیست؟

محسن رشیدی‌مقدم

محسن رشیدی‌مقدم

در ماه های اخیر مطالب فراوانی به رشته تحریر درآمده است و در بسیاری از مطالب به تحلیل وضعیت انتخابات در حوزه بویراحمد و دنا پرداخته شده است.

در این میان بسیاری از کسانی که در این حوزه مقوله قلم زده‌اند، به کنکاش رفتار سیاسی نماینده کنونی بویراحمد پرداخته و به نقد آن همت گماشته‌اند.

بدون رد یا تایید این مطالب، نگاهی به انتخابات گذشته پاسخ به این موضوعات را روشن‌تر خواهد کرد.zaraa

همگان به یاد داریم که در انتخابات گذشته مجلس، تمام تشکل‌های اصولگرایی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری «ستار هدایت‌خواه» را به عنوان نامزد رسمی خود در انتخابات معرفی نمودند و در هیچ شرایطی حاضر به حمایت از فرد دیگری در انتخابات نشدند.

در آن سوی میدان، اصلاح طلبان که عمدتاً ردصلاحیت شده بودند نیز اکثریت آنها در انتخابات بدون موضع بوده‌اند و برخی از آنها همچون «غلامرضا پناه» و تنی دیگر از اصلاح طلبان به طور رسمی از محمد بهرامی حمایت کرده و حتی برای ایشان نطق انتخاباتی انجام دادند.

از طرفی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وقت و دولت آن موقع نیز با «ستار هدایت‌خواه» هماهنگ بودند و در شرایطی که هیچ طیف سیاسی و تشکل شناسنامه داری از غلام محمد زارعی در انتخابات حمایت نکرده، اما به دور از پیش بینی خواص انتخابات مردم با انتخابات احزاب یکسان نبود و مردم به «غلام محمد زارعی» اعتماد کردند.

فی الواقع باید پذیرفت که در انتخابات گذشته، «زارعی» وام دار هیچ جریان سیاسی نبوده و در ادامه هم با حمایت از نیروهای معتدل جریان‌های اصولگرا و اصلاح طلب برای تصدی مدیریتی نشان داد که به شعار خود مبنی بر مهندسی سیاسی جامه عمل پوشاندند و در واقع ایشان را باید بنیانگذار جریان اعتدال در کشور دانست.

امروز هم احتمالاً «زارعی» نه مدیون سیاسیون و احزاب دو طرف بلکه مدیون همان مردمی است که وی در تمام مدت نمایندگی خود لحظه ای آنها را فراموش نکرد.

چه کسی میتواند ادعا کند که نماینده ای در تاریخ این استان بوده که تمام هفته ها رنج سفر را به جان خریده و دیدن از نزدیک مردم در دورترین نقاط روستاها و بررسی مشکلات و انتقال آنها به پایتخت کشور را کار همیشگی خود دانسته و امروز زارعی این موضوع را عینیت بخشید.

مردم در این سالها طعم خدمت بی منت را چشیده اند و فارغ از سیاست زدگی های همیشگی، کار و تلاش در دشوارترین شرایط کشور را حس کرده اند.

زارعی احتمالا باز هم مدیون جریانات سیاسی نخواهد بود و او تنها به پشتوانه همان مردم به میدان خواهد آمد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169764
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ر گفت:

    درود بر مردم فهیم  بویراحمد که انشالله قدرشناس این نماینده زحمت کش و مردمی هستن.وانصافا میتوان به جرات  گفت که با حالی که این دوره چهارساله از سخت ترین ادوار از لحاظ تحریم و موانع اقتصادی بود ولی جناب آقای زارعی در زمینه  پروژه های راهبردی و پیشرفت شهرمان تلاش بسیار و خوبی کردن.و امیدوارم خداوند  اجر این زحماتش را بدهد.

  2. سآمر گفت:

    به امید خداوند متعال اسفند ماه شاهد حماسه ای دیگر از مردم  و انتخاب حاج زارعی به عنوان نماینده منتخب

  3. لطفا کمی منطق!! گفت:

    بنیان گذار جریان اعتدال در کشور!!!من دیگه واقعا هیچ حرفی ندارم یعنی توهم تا این حد….

  4. بویر احمد گفت:

    مگر در خواب ببیند  تمام شد دیگر 

  5. هوشمند گفت:

    درودبرحاج زارع نماینده دلسوزومردمی..احسنت برنویسنده

  6. کندی خوری گفت:

    بدبینم

  7. م گفت:

    هیچ کدومشون تا حالا کاری برا مردم نکردن

  8. ناشناس گفت:

    دلتون خش از ماست که بر ماست

  9. همشهری گفت:

    زارعی مدیون اصلاح طلبان است بخاطر اینکه دل پری از دکتر هدایتخواه داشتند وشعار هرکه بره هدایتخواه نره میدا ند

  10. سروک گفت:

    زارعی دلیر

  11. رضایی گفت:

    شتر در خواب ببیند پنبه دانه اشتباه نکن اقای نویسنده که مدیون هیچ حزب یا گروهی نیست با توجه به اینکه نماینده ای نداشتیم ولی ترس از برنده شدن ستار هدایتخواه به اقای زارعی رای دادیم تا حداقل دشمن دوباره وارد صحنه نباشه اشتباه نکنید مردم پشیمان نکنید پس اینبار قبولش کن افرین که همه صندلیها دست خودتونه

  12. تاج گفت:

    تمام شد

دیدگاه شما