جمعه 22 آبان 1394 - 13:54

کشف علت بدخلقی دوران نوجوانی

دانشمندان علت بد خلقي، خود خواهي، بي ملاحظگي و تند مزاجي نوجوانان را به اين شکل توجيه مي کنند که رشد مغز انسان در نوجواني کندتر از رشد بدن اوست.

 در گذشته روانشناسان علت خصوصيات ناخوشايند رفتاري دوران نوجواني را تغييرات هورموني بدن مي دانستند. در حالي که تحقيقات جديد که با روش تصويربرداري از مغز انسان انجام شده است حاکي از تغييرات وسيع ساختمان مغر انسان در نوجواني و اوايل جواني است.

علت بدخلقي دوران نوجواني

در اين تحقيق که در انستيتو ملي سلامت روان Bethesda انجام شد، فرآيند رشد 400 کودک تحت نظارت قرار گرفت. به اين صورت که هر دو سال يک بار از مغز آنها تصويربرداري به عمل مي آمد.

با مطالعه نتايج به دست آمده مشخص شد در فرآيند رشد انسان به تدريج سلول هاي مغز درگير جوان سازي مي شوند و به طور مداوم مغز انسان در حال تجديد و تغيير است به طوري که فرد تا سن 22-20 سالگي سالانه يک درصد از سلول هاي خاکستري مغز خود را از دست مي دهد.

علت بدخلقي دوران نوجواني

دانشمندان تغييرات در ناحيه نرمه جلويي مغز انسان که مسوول کنترل محرک هاي انگيزشي، قضاوت و تصميم گيري نوجوان است را توجيه مناسبي براي رفتارهاي عجيب اغلب نوجوانان در اين سنين مي دانند.

آنها معتقدند در اين مرحله از زندگي مغز نوجوانان مانند اسفنجي عمل مي کند که درگير يادگيري است و عدم کنترل محرک هاي دروني باعث بروز رفتارهاي ريسکي مانند روي آوردن به مواد مخدر، الکل و سيگار مي شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما