سه شنبه 19 آبان 1394 - 1:58

با خودروی رییس جمهور آمریکا آشنا شوید+تصاویر

ایده یک خودرو اختصاصی برای جا به جایی رییس جمهور از سالهای 1930 شکل گرفت. حفاظت از جان رییس جمهور پس از ترور “جان اف کندی” در سال 1963 شدت گرفت. ترور جان اف کندی در حالی صورت گرفت که ماشین وی از حالت کروک استفاده میکرد و شدت لایه های امنیتی وی مقدار ضعیف بود.پس از آن استاندارد ماشین های حامل رییس جمهور تغییر یافت.

با خودروی ریاست جمهوری آمریکا آشنا شوید
خودروی رییس جمهور ایالات متحده هم اکنون از سوی کمپانی جنرال موتور تامین می گردد. این ماشین یک کادیلاک لیموزین است که شباهت بسیاری به کادیلاک DTS دارد. به جز موارد داخلی و خارجی،چراغ ها و نمایه عقب نیز با تغییراتی همراه بوده است.این خودرو یک زره پوش کامل است.

قیمت دقیق آن نیز هیچ گاه به طور رسمی و دقیق اعلام نشده است اما برخی از منابع قیمت هر  دستگاه از این کادیلاک را بیش از یک و نیم میلیون دلار تخمین زده اند.

با خودروی ریاست جمهوری آمریکا آشنا شوید
ضخامت بدنه این خودرو بیش از 100 میلی متر است و مواد به کار رفته در آن شامل استیل، آلومینیوم، تیتانیوم و سرامیک تقویت شده است. درها نیز بیش از 20 سانتی متر قطر تقویت شده دارد.بدنه و درب ها در مقابل بسیاری گلوله های کایبر بالا مانند اسلحه های تک تیر انداز قدرتمند و مسلسل های سنگین مقاوم است.

موشک های دوش پرتاب و R.P.G نیز شانس نفوذ به داخل بدنه را ندارند. وزن بالای این خودرو باعث می گردد تا در صورت انفجارهای مهیب و بمب های کار گذاری شده در مسیر نیز واژگونی در کار نباشد.

صندلی های عقب به وسیله شیشه هایی از قسمت های جلو جدا می گردد. سرنشینان عقب تنها قادر به کنترل آنها هستند. این شیشه های نیز ضد گلوله هستند.جالب است بدانید که راننده این لیموزین از مهارت های ویژه ایی برخوردار است و علاوه بر آن رانندگان مهمترین خودروی جهان را سازمان CIA انتخاب می کند.

با خودروی ریاست جمهوری آمریکا آشنا شوید
شیشه های این خودرو از استاندارد ویژه ای برخوردار هستند. بسیاری از آنها ثابت هستند و شیشه راننده نیز تنها 7 سانتی متر پایین می آید.این مقدار تنها برای پرداخت هزینه های عبور، دادن اطلاعات و اسم رمز به کار میرود.جالب است بدانید که بر طبق قوانین ایالات متحده، حتی خودروی رییس جمهور نیز از پرداخت عوارض مستثنی نیست.

امکاناتی که در اختیار رییس جمهور قرار دارد شامل یک کامپیوتر لپ تاپ، اینترنت پر سرعت WI-FI،اتصال به ماهواره ها، خط ویژه تماس با پنتاگون و مجلس سنا، خط امن برای تماس های اضطراری و محرمانه، مواد خوراکی، نمایشگر چند کاره و ارتباط با گارد حفاظت است.

به طور معمول حداقل دو مامور سرویس مخفی در کنار رییس جمهور در خودرو حضور دارند.در صندوق عقب خودرو تجهیزات ضد آتش، یک واحد خون از نمونه خون رییس جمهور، تجهیزات پزشکی کامل، مخزن اکسیژن، تجهزات تماس و …وجود دارد.

شاسی این خودرو از انواع فلز تقویت شده است که تنها اطلاعات موجود، حکایت از آن دارد که یک استیل تقویت شده به قطر 12.7 سانتی متر،شاسی ها را تشکیل میدهد.تمامی تایر ها از موادی نامعلوم تولید شده اند که به احتمال زیاد به وسیله “کولار” تقویت شده اند. کولار در تولید جلیقه های ضد گلوله نیز کاربرد دارد. لاستیک ها کاملا ضد گلوله هستند و این خودور مجهز به یک سامانه است که در صورت پنچری لاستیک ها،خودرو قادر به ادامه مسیر خواهد بود.

با خودروی ریاست جمهوری آمریکا آشنا شوید
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد،حداقل دو مامور امنیتی رییس جمهور را در خودرو همراهی می کنند و آنها علاوه بر سلاح کمری، مجهز به مسلسل های سبک هستند. اما این سلاح ها تنها تجهیزات این ماموران نیستند. اسلحه های دید در شب، گاز اشک آور و دود زا و یک اسلحه سنگین نیز در دسترس این نیروها هستند.پیشرانه این خودرو از مصرف بالایی برخوردار است! یک گالن در هر 8 مایل. مخزن سوخت غیر قابل نفوذ است و به خوبی ضد گلوله شده است.

علاوه بر آن یک سامانه ضد انفجار در آن به کار گرفته شده است.حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به 100 کیلومتر است.بسیاری از اطلاعت این خودرو محرمانه است و نمیتوان نظری در مورد آن داد.

منبع: سخت افزار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168872
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما