یکشنبه 17 آبان 1394 - 19:16

شکاف عظیم زمین در آمریکا + عکس

زمین‌شناسان آمریکایی پس از جستجو و کاوش در مناطق کوهستانی ایالت وایومینگ به طور اتفاقی موفق به کشف شکافی عظیم و عمیق به طول 685 متر و پهنای 45 متر شدند.

پس از انتشار این خبر بسیاری از محققان و زمین‌شناسان مطرح در مورد علت پیدایش این شکاف اتفاق نظر حاصل کردند و معتقدند که علت به وجود آمدن چنین پدیده‌ای، جابه‌جایی لایه‌های زیرین زمین است و انتظار می‌رود وسعت این شکاف عظیم افزایش یابد.

پروفسور ست ویتکه، محقق و زمین‌شناس ایالت وایومینگ آمریکا در مورد این پدیده مرموز اظهارکرد: با مشاهده تصاویر در اینترنت دریافتیم که قطعا این یک پدیده زمین‌شناسی عظیم و ناشی از حرکت آرام لایه‌های عمقی پوسته زمین است.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به حرکت پیوسته لایه‌های زمین و فضای کافی برای جابه‌جای آنها به احتمال زیاد بر وسعت این شکاف افزوده خواهد شد.

دکتر کامیس اندرسون، سخنگوی روزنامه محلی ایالت وایومینگ در مورد این شکاف عظیم گفت: با توجه به اینکه زمین محل پیدایش شکاف ملک شخصی است، بازدید از آن بدون اجازه ممکن نیست، اما طبق برآوردهای انجام شده احتمال می‌رود که جابه‌جایی غیرمنتظره صفحات زمین باعث پیدایش این پدیده زمین‌شناسی غیرمنتظره در کمتر از دو هفته شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168721
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما