جمعه 8 آبان 1394 - 4:40

زمزمه های حضور خواهر رییس دولت اصلاحات درانتخابات/کتک کاری دانشجویان دانشگاه شیراز/ شب نشینی اصلاح طلبان در خانه عبدالله نوری/ شماره تلفن خواهر وزیر!

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

سرنوشت داعش مانند یزید و صدام می شود

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه تشییع پیکر مدافع حرم اهل بیت شهید عبدالله باقری، گفت: سرنوشت تروریست ها مثل یزید و صدام می شود.به گزارش بسیج پرس؛ حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مدافع اهل بیت شهید عبدالله باقری در گفتگو با خبرنگار بسیج پرس گفت: مهم ترین پیامی که شهدای مدافع حرم برای جهان اسلام دارند، این است که پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و اگر کوچکترین خطری بخواهد متوجه حرم اهل بیت(ع) شود، یک لحظه به تروریست ها اجازه نخواهیم داد هر غلطی که می خواهند بکنند. خون هایی که در این مسیر ریخته شده نشانگر این است که ما اهل عمل بوده و اهل حرف نیستیم.وی پیرامون سرنوشت نبرد جبهه مقاومت با تروریست های تفکیری در سوریه و عراق تصریح کرد: قطعا سرنوشت تروریست ها مثل سرنوشت یزید و صدام یزید می شود و در این حرکتی که آن ها آغاز کرده اند، چون با حق درافتادند از بین خواهند رفت و همه دنیا بدانند که این وعده الهی است و باطل نابود خواهد شد.

بازيگر جنجالي تهديد به افشاگري کرد

صدف طاهريان پس از کشف حجاب در فضاي مجازي تهديد به افشاگري از پشت پرده سينماي ايران کرده است.خبري در فضاي مجازي دست به دست شد مبني بر کشف حجاب صدف طاهريان بازيگر زن ايراني در اينستاگرامش که اين موضوع باعث شد تا پيج اين بازيگر با هجمه کاربران براي صحت از اين خبر روبرو شود که هنگام مواجه شدن با صفحه صدف طاهريان با تصاويري نامتعارف روبرو شدند که در شان بازيگران سينما و تلويزيون ما نبود.در اين بين دوست اين بازيگر تصوير يک پيامک را براي يکي از شبکه هاي تلويزيوني اينترنتي ارسال کرده که صدف طاهريان در آن تهديد به افشاگري از پشت پرده سينماي ايران کرده است.شايعه شده که صدف طاهريان قرار است در يکي از شبکه هاي ماهواره اي که مرکز آن در مالزي است شروع به فعاليت کند.

دلتنگی های رضایی برای شهید کاظمی

دكتر محسن رضايي صبح امروز با انتشار عكسي از شهيد احمد كاظمي، رحيم صفوي و خود، نوشت:یک سالی از جنگ گذشته بود، احساس کردم ممکن است فرماندهان به سوی تجملات بروند. بخشنامه ای کردم و به همه ی فرماندهان ابلاغ شد که مراقب باشید که دفاترتان تجملاتی نشوند.یک روز پس از این بخشنامه شهید حاج احمد کاظمی با آقای رسول زاده[رئیس دفترم] تماس گرفته بود که اگر در ساختمان خانه مان، سنگ به کار ببرم این هم مصداق تجمل خواهد بود؟ و از ایشان خواسته بودند که از من سوال کنند.وقتی دلم برای شهید مهدی باکری تنگ می شد احمد را صدا میزدم. با دلتنگی احمد باید چگونه ساخت؟

محسن رضایی

پنج شنبه

آزمایش موشکی با دستور رهبر انقلاب بود

امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد.به گزارش «انتخاب» ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله دولت آباد تهران برگزار شد، گفت: خاتمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دشمن می خواهد ملت ایران را ذلیل و حقیر ببیند ولی مقام معظم رهبری با تدبیر خویش زینبی عمل کردند، هم زمان با برجام رهبری دستور به انجام آزمایش موشکی عماد را صادر کردند.وی تاکید کرد: اقدام مقام معظم رهبری زینبی بود، ار ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه است که انبارهای موشکی ما به نمایش گذاشته شود و این کار معنای عجیبی دارد، دشمن می خواست ایران را تحقیر کند ولی به آنها می گوییم انبار ما پر از موشک هایی با قدرت نفوذ 1500 کیلومتری است و اگر اقدامی انجام دهند بیچاره خواهند شد

مجلس حق پدری هیچ کسی نیست

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت:مجلس حق پدری هیچ کس نیست که بخواهد برای رای مردم تصمیم‌گیری کند.به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی معین شامگاه چهارشنبه در نشست چالش‌های اصلاحات اجتماعی در ایران، تلویحا به سخنان محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه باید از ورود حتی معتدل‌ترین اصلاح‌طلبان به مجلس جلوگیری شود اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز نگاه و تعریف صحیحی از اصلاحات در جامعه و حتی بین مسوولان وجود ندارد .وی در این نشست که همت انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز و انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، افزود: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اصیلی که به دنبال رانت و قدرت نیستند، تفاوت‌های چندانی با هم ندارند.معین رای مردم را انتخاب‌کننده نماینده تفکر اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دانست و با انتقاد از برخی تفکرات که اصلاحات را یک جریان مخالف و اپوزیسیون می‌دانند، افزود: اصلاح‌طلبی جریانی است که از وضع موجود راضی نیست و تلاش می‌کند با اصلاحات تدریجی شرایط را بهبود بخشد.

دلیل پخش نشدن سریال آمین گفته شد

رحمان سیفی آزاد گفت: پخش نشدن سریال «آمین» به دلیل مشکلات فنی بوده و ربطی به بازیگری که به تازگی کشف حجاب کرده است، ندارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در خصوص پخش نشدن سریال « آمین» در شب گذشته گفت: این سریال به علت مشکلات فنی به وجود آمده در شب گذشته پخش نشد و تنها دلیل پخش نشدن سریال «آمین» در شب گذشته همین بوده است. وی درخصوص این سوال که برخی سایت های خبری اعلام کرده اند حضور و ایفای نقش یکی از بازیگرانی که به تازگی در خارج از کشور کشف حجاب کرده، دلیل پخش نشدن سریال در شب گذشته بوده، اظهار کرد: این شخص در سریال «آمین» به هیچ عنوان حضور نداشته و این خبر کذب است. من نمی دانم این شایعه از کجا نشات گرفته، به هر حال مشکلات فنی این سریال حل شده است و قسمت پایانی «آمین» امشب به روی آنتن می رود.

ضعف دفاع المدنی فاجعه منا را آفرید

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ضعف سازمان “دفاع المدنی” به همراه انگیزه های سیاسی منجر به وقوع فاجعه منا شد.سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فاجعه منا و عدم توجه اصولی به پدافند غیر عامل در این حادثه گفت: نحوه طراحی مسیر منا و عدم تناسب میان آن وحجم جمعیت حجاج به همراه عدم بهره‌گیری کافی از تجهیزات مراقبتی مانند دوربین‌ها از عواملی بود که موجب به وقوع پیوستن فاجعه منا شد. وی به وجود سازمانی با عنوان”دفاع المدنی”در عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود این سازمان با در عربستان که به نحوی شبیه سازمان پدافند غیرعامل ماست اما دولت عربستان در ماجرای منا نتوانست از ظرفیت‌های آن برای جلوگیری از وقوع حادثه منا استفاده کند. سرتیپ جلالی انگیزه‌های سیاسی ناشی از حقد و کینه برگرفته از تفکرات وهابی را هم از عوامل مؤثر و کلیدی در این حادثه دانست.

شماره تلفن خواهر وزیر!

زهرا فانی، خواهر وزیر آموزش و پرورش، اعلام شماره تلفن خود و حضور در شبکه اجتماعی تلگرام را برای حل مشکلات فرهنگیان تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وی گفت: اعلام شماره تلفن اینجانب در خبرگزاری های، عملی غیر اخلاقی بوده و من شخصاً از این خبرگزاری ها شکایت خواهم کرد.

کتک کاری دانشجویان دانشگاه شیراز در حضور معین

همایش چالش های اصلاحات اجتماعی در ایران در حالی چهارشنبه شب با حضور دکتر مصطفی معین در دانشگاه شیراز برگزار شد که جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حاشیه هایی همراه بود. به گزارش ایرنا، در پایان جلسه معینبا بیان اینکه من بهترین سالهای عمر خود را در شیراز و در دانشگاه گذرانده ام و آخرین حضور من در شیراز مربوط به 10 سال گذشته است که در این مدت به دلیل نوع نگاه ها در دولت گذشته که یک پدیده کم نظیر در قرن 21 بود، اجازه سخنرانی به من داده نمی شد به صحبت های خود پایان داد، پس از آن این همایش با شعارهای ‘بسیجی واقعی، همت بود و باکری’ از سوی دانشجویان اصلاح طلب و شعارهای ‘مرگ بر فتنه گر’ از سوی دانشجویان اصولگرا پایان یافت. همزمان با پایان این جلسه، درگیری بین دانشجویان اصولگرا و اصلاح طلب حاضر در سالن ایجاد شد که با ورود نیروهای حراست دانشگاه و حفاظت فیزیکی کنترل شد.

بودجه فرهنگی با نام کار فرهنگی حرام شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی اظهار کرد: در تخصیص و صرف بودجه ها باید با یک اسلام شناس، فردی که حداقل 20 سال در دین مطالعه و تحقیق کرده باشد، مشورت کرد و با صلاحدید وی بودجه ها را صرف کارهای فرهنگی کرد؛ چرا که بسیاری از بودجه ها به نام کار فرهنگی حرام شده و به هدر می رود. به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه وقتی کاری انجام می شود یا باید حقش ادا شود یا در نهایت توان خود کار انجام شود، ادامه داد: به مسیر رفته و کارهای انجام شده نگاه نکنید بلکه دقت کنید به مسیر نرفته و کارهای انجام نشده که کار نکرده بسیاری در پیش روی ما است.

فولکس واگن،ایران خودرو را دور زد

در شرایطی که گفته می شد فولکس واگن آلمان قصد همکاری با ایران خودرو را دارد،شنیده می شود این شرکت بزرگ دنیا مذاکراتی با ماموت دیزل داشته است. به گزارش صنعت نویس،یکی از اعضای هیات مدیره فولکس واگن چندی پیش در دیداری با مسوولان ماموت دیزل،بر سر همکاری مشترک با این شرکت،مذاکراتی را انجام داده است.به گفته منابع آگاه،صحبت های دو طرف بر سر تولید محصولات سواری در ماموت بوده و قرار است مذاکرات تکمیلی در آینده صورت گیرد.

رکن آبادی تا لحظه سوار شدن به امبولانس زنده بود

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت:سرنوشت ركن ابادی كه مشاهدات زنده بودن وی را تا زمان انتقال به امبولانس تاييد می‌كنند مورد پيگيری جدی است. حسین امیر عبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در تعيين سرنوشت مفقودين ايراني و از جمله دكتر ركن آباد و اقاي فولادگر با دقت و جديت دنبال مي شود. به گزارش روز نو، وی تصریح کرد: به مقامات سعودي صريحا ابلاغ شده كه تا وضعيت اخرين فرد مفقودي حادثه منا روشن نشود پيگيري ها با جديت ادامه خواهد يافت.

شب نشینی اصلاح طلبان در خانه عبدالله نوری

یکی از موضوعاتی که در دستور کار جلسه شب گذشته منزل نوری قرار گرفته بود موضوع جریان‌سازی مخالفان اصلاحات حول محور اختلاف حزب کارگزاران با محمدرضا عارف است. طی ماه‌های گذشته بازوی رسانه‌ای جریان رقیب بیشترین تمرکز خود را بر اختلاف‌افکنی میان عارف و حزب کارگزاران قرار داده است. با این حال حسین مرعشی، سخنگوی این حزب تلاش کرد تا طی مصاحبه‌های مختلفی ضمن اعلام همسویی کامل کارگزاران با تصمیم نهایی جریان اصلاحات بر محوریت عارف نیز تاکید کند. به گزارش اعتماد، با این حال انتشار برخی مطالب در ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران و تاکید این نشریه بر لزوم ورود ناطق‌نوری به انتخابات به عنوان شخصیت محوری و سر‌لیست احتمالی اصلاح‌طلبان باعث شد تا اختلاف خود‌ساخته جریان مخالف اصلاحات نشانه‌هایی نیز بیابد. البته حضور توامان کرباسچی و مرعشی در جلسه شورای‌عالی سیاستگذاری نشان داد کارگزاران عبور از عارف و اصلاحات را در دستور کار ندارد.

انتقاد امام جمعه اصفهان از تظاهرات علیه استراو

سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، در همایش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان ما از این ناراحت شدند که چرا یک مرد انگلیسی از اینجا رد شد یا چرا سفارت باز شد این جوانان را راهنمایی کنید من خود را بالاتر از این می‌دانم که به مسئولان وصل کنم. به گزارش ایسنا وی گفت: مقام معظم رهبری هم فقط درباره آمریکا گفته‌اند چون مستکبر است، ما که نمی‌توانیم با دولت‌ها در ارتباط نباشیم ما بنا داریم مقابل کسی که زور می‌گوید بایستیم؛ آقایون روحانی و اساتید محترم می‌خواهم برای دانشجویان همه چیز را توضیح دهید.

شکوری راد با پا در میانی از زندان آزاد شد

جعفر شجونی، در گفت و گو با راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخیر شکوری راد درباره قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان گفت: از اظهارات شکوری راد بسیار متعجب شدم؛ وی در حالی ادعا می کند مردم باید به جای شورای نگهبان نظارت کنند که نهاد ناظر مانند شورای نگهبان در تمام دنیا پذیرفته شده است. عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اذعان داشت: افرادی که چنین ادعاهایی درباره قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان می کنند، صلاحیت نداشته و از ابتدا با قانون کشور مشکل دارند؛ این افراد حقوق این نظام را دریافت می کنند اما به قوای این نظام توهین می کنند که با نفاق هیچ فرقی ندارند. نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اظهار تأثر از چنین صحبت‌هایی گفت: اظهارات شکوری راد مبنی بر عدم اظهار نظر قوه قضاییه درباره فتنه از منطق خالی است و او باید در زندان می ماند تا به خود اجازه ندهد این گونه صحبت کند؛ چرا که او با پا در میانی از زندان آزاد شد. شجونی در پایان تصریح کرد: اظهارات شکوری راد از روی عقده گشایی بوده و از روی اعتقاد نیست و می توان گفت چنین اظهاراتی ارزش و اعتباری در جامعه ندارند؛ جمهوری اسلامی به چنین افرادی لطف می کند وگرنه به ازای چنین توهین هایی به قوه های نظام باید با او برخورد جدی می شد.

زمزمه های حضور خواهر رییس دولت اصلاحات درانتخابات آتی

مریم خاتمی خواهررییس جمهور دولت اصلاحات و همسر امام جمعه فقید یزد بعنوان یکی از گزینه های احتمالی جناح اصلاح طلب شهر یزد در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری خواهد بود. به گزارش تابناک یزد،با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، رایزنی های گسترده ای برای انتخاب کاندیدا برای حضور در بهارستان توسط جناح های مختلف در حال انجام است. تابناک یزد هر روز اخبار مختلفی از این رویداد مهم سیاسی منتشر خواهد کرد. در این راستا گفته می شود مریم خاتمی، به عنوان گزینه احتمالی اصلاح طلبان یزد مطرح است.در همین حال،گزینه های دیگری همچون؛حبیب الله بیطرف وزیر یزدی در زمان دولت اصلاحات،علی اکبر اولیاء نماینده یزد درمجلس هشتم برای حوزه انتخابیه این شهر مطرح هستند.

کشورهای عربی سفرای خود را از ایران فرابخوانند

شماری از نمایندگان پارلمان بحرین با طرح برخی ادعاها علیه تهران، از کشورهای عربی خواستند سفرای خود را از ایران فرابخوانند. به گزارش ایلنا، شماری از نمایندگان پارلمان بحرین در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، بار دیگر اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرده و مدعی شدند اقدام منامه در فراخواندن سفیر خود از ایران به «درخواست مردمی» بوده است.این نمایندگان بحرینی در ادامه ادعاهای شماری از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مقام‌های ایرانی را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کردند و از این کشورها خواستند سفرای خود را از ایران فرابخوانند.

اینستاگرام اکانت رسمی رهبر حزب الله لبنان را بست

به گزارش خبرگزاری دانشجو، طبق اخباری که در فضای مجازی دست به دست می شود اینستاگرام در اقدامی ناباورانه اکانت رسمی سید حسن نصرالله را بست. بسته شدن اين صفحه پس از به اشتراک گذارى بريده فيلم سخنرانى هاى سيدحسن نصرالله در مراسمات دهه اول محرم و حمايت ايشان از انتفاضه سوم فلسطين رخ داد.

تهدید وکیل بابک زنجانی برای بازنگرداندن بدهی هایش

رسول کوهپایه‌زاده اصفهانی وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به انتشار نامه ب-ز مبنی بر درخواست شماره حساب شرکت HK از سوی وکیل شرکت نفت گفت: کار وکیل شرکت نفت اقدام غیر حرفه‌ای بود و اصلاً به مصلحت نبود که درخواست موکل من رسانه‌ای شود.وی با بیان اینکه ما در بالای سربرگ تمام نامه‌ها عنوان «محرمانه» را قید کرده‌ بودیم، گفت: همه مکاتباتی که بین موکل، من، وکیل شرکت نفت و دادگاه درخصوص اجرای عملیات پرداخت بدهی انجام شده واجد وصف «محرمانه» است و برای من جای تعجب و تأسف دارد که چنین موضوع مهمی قبل از اینکه اتفاقی بیافتد، رسانه‌ای شده است. وی در پایان گفت: انتظار ما این است که حالا که همه دغدغه استیفای حقوق بیت‌المال را داریم در عمل، خواسته یا ناخواسته کاری نکنیم که انتقال پول‌ها با مشکل مواجه شود.

جلوتر از ولایت حرکت نکنیم

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سوءاستفاده تندروها از تریبون‌های مذهبی و توهین به مسئولان نظام اظهار داشت: متاسفانه برخی از دوستان جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند و این مطابق اعتقاد ولایت‌مداری نیست، چراکه بنا بر ولایتمداری ما باید پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم نه اینکه از ولایت جلوتر برویم.وی افزود: هنگامی که مقام معظم رهبری با بهترین الفاظ از عملکرد آقای ظریف تمجید کردند و در شرایطی که رئیس‌جمهور و رئیس مجلس که افراد متدین و مورد وثوق نظام و مردم هستند، تنها با در نظر گرفتن منافع نظام و در هماهنگی کامل با رهبری تصمیم‌گیری می‌کنند، توهین به این افراد غیرقابل قبول است.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: آنچه مسلم است موضوع برجام، مذاکرات و فعالیت‌های هسته‌ای مربوط به یک شخص نیست، بلکه مربوط به کل نظام است و رهبری نیز در راس نظام حضور دارند در نتیجه هیچ کس حق ندارد بدون هماهنگی با ایشان کاری انجام دهد.

شرکت‌های خودروسازی، حیاط خلوت مدیران سیاسی

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور به حیاط خلوت مدیران سیاسی تبدیل شده، گفت: دولت باید تکلیف خود را با صنعت خودروسازی مشخص کند و اگر می‌خواهد آنها دولتی باشند باید در قبال آن مسئولیت بپذیرد. بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات موجود در صنعت خودروی کشور گفت: مشکل بزرگی که ما در صنعت خودرو با آن مواجه هستیم این است که دولت در امور اجرایی صنعت خودرو دخالت می‌کند و به جای انجام نظارت به امور اجرایی در این بخش می‌پردازد.

مسکن کره‌ای در راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی از سفر هفته آینده شرکتهای خارجی به ویژه از کره برای سرمایه گذاری در بخش مسکن ایران خبر داد.حامد مظاهریان با اعلام اینکه بازار مسکن در 6 ماه سال افت و خیز نخواهد داشت و روند قیمت ها مانند 6 ماه گذشته است، گفت: هفته آینده شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش مسکن به ایران وارد خواهند شد که بیشتر از کشور کره جنوبی است.مظاهریان با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بیش از 100 طرح مرتبط با مسکن و ساختمان که می‌تواند در قالب ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید متبلور شود، گفت: شرکت‌های خارجی در ساخت و ساز مسکن مهر حضور دارند؛ ضمن اینکه هفته آینده نیز شرکت‌های سرمایه‌گذار کره‌ای به ایران می‌آیند و مذاکراتی در این باره خواهیم داشت.

تا 400سال دیگر نفت‌وگاز داریم

وزیر صنعت با اعلام اینکه تا 400سال دیگر نفت‌وگاز داریم نه 50 سال، گفت: شرکت ملی نفت ایران باید در دنیا حضور داشته باشد نه در چاردیواری کشور محصور شود.محمدرضا نعمت زاده پس از بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در جمع مسوولان شرکت‌های فعال در این فازها با اشاره به این‌که ایران جزء سه کشور برتر جهان در حوزه منابع هیدروکربنی است، گفت: توانمندی‌های ما در بخش مهندسی منابع هیدروکربنی بالاست و باید حضور خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم.وی افزود: در روزهای سخت تحریم در پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده و در گذشته نیز کارهای مهمی در این منطقه صورت گرفته است که همه آن افراد در موفقیت‌های امروز سهم دارند و ما نیز باید با درس گرفتن از گذشته خود را برای آینده توانمند کنیم.

سلام خانم سفیر

یکی دیگر از وعده‌های محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان محقق شد وبالاخره تا یک ماه آینده شاهد آغاز فعالیت رسمی اولین سفیر زن بعد از انقلاب اسلامی در دستگاه دیپلماسی کشورمان خواهیم بود تا تابویی 37 ساله شکسته شود. مرضیه افخم که از نیمه دوم اسفندماه 1361 در وزارت خارجه مسئولیت خود را آغاز کرده براساس اطلاعات مندرج در سایت وزارت خارجه دارای لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و فوق لیسانس مطالعات منطقه ای از دانشگاه آزاد اسلامی است.این دیپلمات 53 ساله کشورمان که هنگام آغاز فعالیت خود در وزارت خارجه 20 سال بیشتر نداشت اکنون با سابقه فعالیت 33 ساله در این وزارتخانه به عنوان اولین سفیر زن روانه مالزی خواهد شد.

راهبرد جدید اصلاحات از زبان موسوی لاری

عضو شورای راهبردی و مشورتی انتخابات اظهار کرد: بهره‌گیری بیشتر از زنان و جوانان در انتخابات مجلس 94 از جمله راهبردهای اصلی جریان اصلاحات است. حجت الاسلام موسوی لاری در دومین نشست مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه برای ما مهم است که جریان اصلاح‌طلب بتواند با آهنگ واحدی حرکت کند و اگر نمی‌تواند موانع بیرونی را بردارد لااقل موانع داخلی را کم کند، گفت: گاهی انسان برای انتخاب دو گزینه خیر و شر را ندارد بلکه با شرایطی روبروست که هر دو طرف مشکلاتی را دارند. بنابراین آدم عاقل طرفی را انتخاب می‌کند که مشکل کمتری داشته باشد در غیر این صورت مطلق‌نگری مشکل‌ساز خواهد بود.

احتمال کاهش قیمت عوارض آزادراهی

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال کاهش نرخ عوارضی‌ها در بازنگری‌های بعدی خبر داد و گفت: تمام امکانات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای انجام سفرهای اربعین بسیج شده‌است اما نمی‌توانیم تضمین کنیم که همه تقاضا را پوشش می‌دهیم. داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه سه هزار و 250 کیلومتر راه روکش آسفالت شده است گفت: برای انجام عملیات حفاظتی راه‌ها اهتمام ویژه‌ای داریم که تاکنون هزار و 360 کیلومتر راه عملیات حفاظتی انجام شده است.

ماجرای مافیای۲۵۰نفره سهام عدالت

نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ضمن تشریح مافیای ۲۵۰ نفره اقتصاد کشور که از سهام عدالت سواری می گیرند،نسبت به درگیر شدن لایحه آزاد سازی سهام عدالت با مباحث سیاسی و انتخاباتی هشدار داد.محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت سهام عدالت، گفت: سهام عدالت با اهداف خوب و با نگاه کارشناسی در اقتصاد ایران تعریف شد تا بتواند بحث کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را مدیریت کند و مالکیت بنگاه‌های دولتی به مردم منتقل شود.نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهام عدالت در این راستا تعریف شد که در حوزه توزیع ثروت و عادلانه بودن آن که یکی از اهداف حکومت اسلامی بوده و به عدالت اجتماعی نزدیک است، گامی مهم برداشته شود.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در همین راستا با هدف توزیع ثروت و انتقال مالکیت از بخش دولتی به بخش خصوصی، سهام عدالت در اقتصاد ایران تعریف شد.نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی تصریح کرد: رئیس‌جمهور وقت در سال ۸۴ استارت سهام عدالت را زد تا پس از شناسایی بنگاه‌های قابل واگذاری، انتقال مالکیت انجام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167730
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما