جمعه 8 آبان 1394 - 3:14

آخرین اخبار از جزییات سیل در ایلام (+تصاویر)

‌بارش 230 میلی‌متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب وقوع سیل شده است.

«مجتبی میهن‌پرست» مسئول پیش‌بینی هواشناسی ایلام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارش شدید باران که از روز گذشته در مناطق مختلف این استان آغاز و از شب گذشته بر شدت آن افزوده‌شده تا روز شنبه هفته آینده نیز ادامه دارد.

وی با بیان این‌که شدت بارش باران از امروز به سمت مناطق جنوب این استان متمایل می‌شود، افزود: هم‌چنین بروز پدیده مه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و بارش شدید باران و تگرگ منجر به اختلال در تردد برون‌شهری و درون‌شهری شده است.

میهن‌پرست خاطرنشان کرد: این سامانه تا روز شنبه در جو استان فعال بوده و اواخر هفته آینده نیز سامانه بارش زای دیگری به استان وارد می‌شود و اگرچه پتانسیل بارشی آن نسبت به سامانه فعلی ضعیف‌تر است، اما آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب وجود دارد.

خسارت 600 میلیاردی سیل به زیرساخت‌های مرکز استان ایلام

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد حدود 600 میلیارد تومان به زیرساخت‌های عمرانی مرکز استان خسارت وارد شده باشد اما میزان دقیق خسارت‌ها که پیش‌بینی می‌شود بیش از این باشد اعلام خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «حسین کلانتری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، ضمن تسلیت به بازماندگان فوت‌ شدگان سیل امروز با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران و هماهنگی دستگاه‌های مختلف و تشکیل کارگروه‌های مختلف در استانداری ایلام، اظهار کرد: در حادثه‌ی سیل امروز 20 هزار واحد مسکونی و 40 درصد مغازه‌ها و مراکز تجاری مرکز استان آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه تاسیسات عمران شهری، برق، راه و ابنیه خسارت جدی دیده‌اند، تصریح کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد حدود 600 میلیارد تومان به زیرساخت‌های عمرانی مرکز استان ایلام خسارت وارد شده باشد اما میزان دقیق خسارت‌ها که پیش‌بینی می‌شود بیش از این باشد اعلام خواهد شد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: 20 کیلومتر از مسیل‌های شهر ایلام و مساکن روستایی آسیب جدی دیده‌اند و عشایر استان هم در این بارندگی متحمل خسارت‌های فراوانی شده‌اند.

کلانتری نیاز اساسی استان در این شرایط را ماشین‌الاتی مانند لودر، بلدوزر و تانکرهای آب عنوان و ابراز امیدواری کرد تا فردا که این سامانه از استان خارج می‌شود شاهد تکرار اتفاقات ناگوار امروز نباشیم.

وی از خسارت شدید به زیرساخت‌ شهرستان‌های ملکشاهی ، سرابله، ایوان و سیروان نیز خبر داد و تصریح کرد: میزان خسارت در این شهرستان‌ها هنوز برآورد نشده است.

وی از شهروندانی که احتمال می‌دهند منازل آنها دچار آبگرفتگی شوند و همچنین شهروندانی که واحد مسکونی آنها دچار آبگرفتگی شده است خواست با مراجعه به فرمانداری ایلام زمینه‌ی اسکان خود را توسط هلال‌احمر فراهم کنند.

بیانیه‌ی مشترک امام جمعه و استاندار ایلام/ همه پای کار هستند مردم آرامش خود را حفظ کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار ایلام در پی وقوع سیل در برخی مناطق استان ایلام در بیانیه مشترکی مردم را به آرامش دعوت کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، در بیانیه مشترک حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» و «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام آمده است: مسوولان استان در تمامی رده‌ها به منظور مدیریت اجرایی پای کار و در کنار مردم هستند و هرگونه مشکل و خرابی در تمامی زمینه‌ها به سرعت رفع خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است دستگاه ها و تمامی تجهیزات و امکانات برای خدمات رسانی به مردم بسیج شده تا مسیرهای مسدود شده در شهر ایلام و جاده های ارتباطی بازگشایی شود و خدمات مناسب در زمینه آبرسانی، برق رسانی و خدمات بهداشتی درمانی همه به همه شهروندان ارایه شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بارش 230 میلی متر باران طی 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شد.

محورهای مواصلاتی ایلام باز هستند/ خسارت سیل بر 500 خودرو در استان

معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان ایلام با تأکید بر حفظ آرامش مردم و اجتناب از سفرهای غیرضروری به داخل شهر و خارج از شهرها و روستاها از آماده‌باش کامل رده‌های انتظامی استان خبر داد.

سرهنگ «مهدی محمد کریمی» در گفت‌و‌گو با ایسنا منطقه ایلام، اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص سامانه بارش زا به استان، حجم بارش‌ها به حدی بود که همه را غافلگیر کرد و بارش باران که از شب گذشته شدت گرفت، باعث شد 20 خیابان اصلی شهر ایلام که در مسیر سیل بندها قرار داشتند، تخریب شدند.

وی بابیان اینکه 5 هزار منزل مسکونی مردم و نقاط مختلف شهر ایلام دچار از آب‌گرفتگی شدید شده‌اند افزود:براثر وقوع سیل تا این لحظه 3 نفر کشته و یک نفر نیز مفقود شدند.

محمد کریمی با اشاره به اینکه براثر این سیل 500 خودرو دچار خسارت جزی و کلی شدند خاطرنشان کرد: از بامداد امروز تا این لحظه دو تونل “راه کربلا و آزادی” در محورهای “مهران –ایلام” و “سرابله” سه بار مسدود و بازگشایی‌شده‌اند و ضرورت دارد پلیس‌راه استان با ارتباط مستمر با سازمان راه و شهرسازی برای باز نگه‌داشتن این مسیرها تلاش کنند.

معاون هماهنگ انتظامی استان ایلام ادامه داد: رده‌های مختلف انتظامی استان به همراه یگان ویژه، پلیس‌راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و مهم‌ترین اولویت پلیس در حال حاضر حفظ آرامش مردم است.

وی با تأکید بر اینکه کلانتری‌های سطح شهر وظیفه‌دارند نسبت به تنظیم صورت‌جلسه خسارت دیدگان این سیل اقدام کنند تصریح کرد: اطلاع‌رسانی دقیق از طریق رسانه‌های جمعی صورت بگیرد و پلیس‌راه و پلیس راهنمایی و رانندگی باید به‌صورت مستمر پیام‌های هشداری و اطلاعیه‌های موردنیاز را به اطلاع مردم برسانند.

امکانات خدمات رسانی پاسخگوی نیاز مردم سیل زده ایلام نیست

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: نیروهای به‌کارگیری شده برای کمک به مردم سیل‌زده ایلام پاسخگوی نیاز مردم نیست.

«محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: با توجه به حجم خسارت‌ها و مردمی که نیاز به کمک و خدمات‌رسانی دارند نیروها که تاکنون وارد عمل شده‌اند پاسخگو نیست لذا از مرکز کشور درخواست کمک کرده‌ایم که امیدواریم هر چه زود ر نیروی کمکی برای ایلام اعزام شود.

وی بابیان اینکه بیش از 50 درصد منازل ایلام دچار آب‌گرفتگی شدید شده‌اند افزود: تاکنون 2 تیم از استان‌های خوزستان و 2 تیم از استان کردستان برای کمک وارد ایلام شده‌اند اما باز پاسخگو نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه قرار شده است نیروهای امداد و نجات استان‌های همدان و خوزستان به ایلام اعزام شوند اما هنوز نرسیده‌اند خاطرنشان گرد: مرکز استان به‌شدت نیاز به اعزام نیرو و وسایل خدمات رسان بخصوص دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی به مردم نیاز شدید به بولدوزر، جرثقیل و بیل مکانیکی داریم.

هشدار مدیرکل بحران ایلام به ساکنان منازل در معرض سیل‌

مدیرکل بحران استاندار ایلام گفت : شهروندانی که احتمال می‌دهند منزل مسکونی آنها در معرض آب‌گرفتگی است شب را در منازل ایمن‌تر به صبح برسانند.

مهندس «احمد کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی احتمال بارندگی ، آب گرفتگی و سیل مجدد وجود دارد.

وی با بیان اینکه 291 میلیمتر در ایلام بارش داشته‌ایم، از مردم خواست از خروج‌های غیرضروری از منزل خودداری و در صورتی که احتمال می‌دهد منزل مسکونی آنها در معرض آب‌گرفتگی است شب را به اتفاق خانواده در منازل ایمن‌تر به صبح برسانند.

مدیرکل بحران استانداری نیاز ایلام را در این شرایط ماشین آلات سنگین و امکانات عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این حادثه سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آسیب جدی سیل به معابر عمومی شهر ایلام

رییس شورای شهر ایلام از آسیب جدی سیل به معابر عمومی شهر خبر داد.

«حجت حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: بیشترین مناطق آسیب دیده از سیل در ایلام مناطقی بوده که در معرض سیل‌بندها بوده و متاسفانه دال‌های بتونی سیل‌بندها آسیب جدی دیده‌اند.

وی از آسیب جدی آسفالت‌های شهری خبر داد و تصریح کرد: میدان ارغوان، بلوار آزادی، پارک کودک ،خیابان سمندری و خیابان آیت‌الله طالقانی آسیب جدی دیده‌اند.

رییس شورای شهر ایلام ادامه داد:گل‌ولای اکثر پارکینگ‌های مسکن مهر ایلام را پوشانده و به بسیاری از خودروها خسارت وارد آمده است.

حسن‌زاده ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شهرداری از مردم خواست آرامش خود را حفظ و با مدیران شهری برای رفع مشکلات همکاری کنند.

کمبود نیرو و امکانات برای کمک به مردم سیل زده ایلام

مدیرعامل آتش‌نشانی ایلام از انجام 260 مأموریت امدادی از سوی آتش‌نشانان ایلامی در پی وقوع سیل خبر داد.

«حبیب شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل سازمان آتش‌نشانی ایلام تاکنون 260 مورد عملیات امدادی و خدمات رسان سی در جهت کمک به سیل‌زدگان ایلام انجام داده است.

وی بابیان اینکه این عملیات شامل کمک به رفع آب‌گرفتگی معابر، منازل، دستگاه‌های اداری، تجاری، انبارها و کمک به خودروهای دچار حادثه بوده است افزود: در این مدت مأموران آتش‌نشانی برای اطفای سه فقره آتش‌سوزی همزمان در سه‌نقطه مختلف شهر اعزام شدند.

شریفی با تأکید بر اینکه همه نیروهای آتش‌نشانی در وضعیت آماده‌باش کامل هستند خاطرنشان کرد: کمبود نیروها و امکانات خدماتی موجب کندی فعالیت‌های امدادی و خدماتی شده و فقدان این خدمات ملموس و قابل‌توجه است.

وارد عمل شدن سپاه ایلام برای خدمات‌رسانی به مردم

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: برای ارائه خدمات به مردم سیل‌زده استان تانکرهای آب‌رسان و جرثقیل و دیگر ادوات راه‌سازی سپاه استان وارد عمل شده‌اند.

سردار «سید صادق حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد:نیروها و حوزه‌های مهندسی و حمل‌ونقل سپاه فراخوان داده‌شده و در مناطق موردنیاز در حال امدادرسانی و ارائه خدمات به مردم سیل‌زده هستند.

وی بابیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مدیریت بحران و به‌منظور سهولت در خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده ایلام، تقسیم‌بندی انجام و امدادرسانی در برخی مناطق با سپاه واگذارشده است افزود: با تمام توان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: وضعیت در برخی مناطق سیل‌زده بحرانی است و بیشتر منازل آن قابل سکونت نیستند و حتی دستگاه‌ها و ماشین‌های خدمات رسان سپاه همچون لودرهای راه‌سازی در شیارها و گل‌ولای عمیق حاصل از سیل گرفتار شدند.

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام اضافه کرد: از توان بسیج برای مشکل‌گشایی و کمک به مردم استفاده می‌کنیم.

در برآورد اولیه:20 هزار واحد مسکونی براثر سیل در ایلام خسارت‌دیده‌اند

معاون عمرانی استاندار ایلام اعلام کرد: درنتیجه وقوع سیلاب در سطح شهر ایلام 20 هزار واحد مسکونی و یک هزار دستگاه خودرو خسارت‌دیده‌اند.

«شاپور پولادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی وقوع سیل در سطح شهر ایلام بیش از 20 هزار واحد مسکونی و یک هزار دستگاه خودرو آسیب‌دیده‌اند.

وی بابیان اینکه کمیته‌های ارزیاب با مراجعه به منازل مردم و بر اساس فرمت مربوطه میزان خسارت‌های ناشی از وقوع سیل را ارزیابی می‌کنند افزود:میزان برآوردهای اولیه از وقوع سیل در استان را شش هزار میلیارد ریال تاکنون بوده است.

پولادی با تأکید بر اینکه از مردم در حاشیه پل‌ها و مناطقی که آبگیری بیشتری دارد، سکونت نکرده و در صورت نیاز از اماکن عمومی همچون مدارس و مساجد یا منازل اقوام برای سکونت استفاده کنند خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی و خدماتی برای کمک به مردم بسیج شده‌اند.

خسارت نیم‌میلیارد تومانی سیل به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از خسارت نیم‌میلیارد تومانی به بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام خبر داد.

دکتر «علی دل‌پیشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: بارندگی‌های بی‌سابقه‌ی ایلام در 48 ساعت گذشته به بخش سی‌.تی.اسکن بیمارستان امام خمینی(ره) و محوطه‌ی بیمارستان و دیواره‌ی شمالی آن آسیب جدی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه برآورد می‌شود به بیمارستان حدود نیم میلیارد تومان خسارت وارد شده باشد، گفت: آمار دقیق خسارت‌ها پس از بررسی‌های دقیق اعلام خواهد شد.

مسدود شدن جاده‌های ایلام به دلیل رانش کوه

‌رئیس پلیس را ایلام از رانش کوه در مسیر ایلام-سرابله و ایلام-مهران خبرداد.

سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در استان چندین نقطه و مسیر جاده‌ها رانش کوه صورت گرفته است که با کمک دیگر دستگاه‌ها مسیرها یا بازشده‌اند یا در حال بازگشایی هستند.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام به سرابله به دلیل رانش کوه مسدود شده است، افزود: علاوه براین در نزدیکی تونل آزادی باز رانش کوه صورت گرفت که در حال حاضر بازشده است.

ناصری با اشاره به اینکه در مسیر ایلام به مهران بیش از 7 نقطه رانش کوه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با تمام توان در حال بازگشایی مسیر تردد هستیم.

رئیس پلیس‌راه ایلام با تأکید بر اینکه از مردم استان خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، تصریح کرد: اگر سفری هم ضروری است رانندگان باید از سالم بودن، وسایل گرمایشی، برف پاکن، لاستیک خودرو اطمینان کامل حاصل کنند بعد اقدام به حرکت کنند.

وقوع سیل در ایلام

وقوع سیل در ایلام

وقوع سیل در ایلام

وی اضافه کرد: گشت‌های پلیس‌راه در تمام‌مسیرهای جاده سطح استان مستقرشده‌اند و با هرگونه تخلف ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز بدون تعارف برخورد قانونی می‌کنند.

‌ نجات خانواده 6 نفره ایلامی از چنگال سیل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: تمام امکانات و نیروهای جمعیت هلال‌احمر ایلام برای خدمات‌رسانی و کمک به مردم بسیج شده‌اند.

«محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، با اشاره به این‌که 10 گروه امدادرسانی هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی در زمینه امداد و نجات است اظهار کرد: این گروه‌ها با تجهیزات و امکانات لازم ازجمله موتور لجن کش و آبکش از عصر روز گذشته در مناطق مختلف شهر ایلام مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین در موردی دیگر، یک خانواده شش‌نفره که منزل آن‌ها در مسیر سیلاب قرار داشت به‌وسیله ماشین‌های سنگین هلال‌احمر به‌جای دیگری انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام با بیان این‌که آمادگی لازم برای امدادرسانی به حادثه دیدگان در مناطق مختلف استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمام امکانات و نیروهای جمعیت هلال‌احمر ایلام برای خدمات‌رسانی و کمک به مردم بسیج شده‌اند.

سیل جان دو ایلامی را گرفت

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: به دلیل جاری شدن سیل در ایلام دو نفر کشته و یک نفر مفقود شده است.

‌«احمد کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان دو نفر کشته و یک نفر هم تاکنون مفقود شده است.

‌وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های خدمات رسان برای کمک به مردم وارد عمل شده‌اند، افزود: از مردم استان خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند تا دستگاه‌های امدادرسان مشکلات را برطرف کنند.

سیل ادارات ایلام را تعطیل کرد

مدیرکل بحران استان ایلام گفت: در پی بارش شدید باران همه دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و مدارس و مراکز آموزش عالی ایلام بجز مراکز خدمات رسان، تعطیل است.

«احمد کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: از دیروز عصر بارش باران شدید استان را فراگرفت که در پی آن موجب وقوع سیل شده است و هم‌اکنون دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان برای رفع مشکلات وارد عمل شده‌اند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های امدادرسان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند، افزود: تمام نیروهای نظامی و انتظامی برای کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف استان بسیج شده‌اند ضمن این‌که از ستاد بحران کشور نیز درخواست کمک کرده‌ایم.

کرمی با اشاره به این‌که در پی بارش شدید باران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مدارس و مراکز آموزش عالی ایلام به‌جز مراکز خدمات رسان تعطیل‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: بارش شدید بارش موجب آب‌گرفتگی شدید خیابان‌های ایلام شده و زندگی عادی و روزمره مردم را با اخلال مواجه کرده است.

بسته شدن خیابان‌های مسیر سیل بندهای شهر ایلام

رئیس پلیس راهور ایلام گفت: تمام‌ مسیر سیل بندهای شهر ایلام فروکش کرده‌اند و خیابان‌های مسیر سیل بند کامل بسته است.

سرهنگ «نورالله خادم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: در پی بارش باران تمام‌مسیرهای سیل بند منتهی به شهر ایلام و داخل شهر ایلام فروکش کرده‌اند و خیابان‌ها، میدان‌ها و مسیرهای سیل بندها بسته‌شده است.

وی افزود: تمام میسر سیل بند میدان ارغوان، میدان میمک، میدان شهدان، 5 راه جهاد، بلوار آزادی که مسیر سیل بندها هستند، فروکش کرده و این مسیرها کاملاً بسته است.

رئیس پلیس راهور ایلام بابیان اینکه مابقی شهر به دلیل جمع شدن گل‌ولای در میدان‌ها تردد به‌کندی صورت می‌گیرد، افزود: از رانندگان خواهشمندم با مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

خادم از شهروندان خواست تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری به داخل شهر خودداری کنند.

‌ آسیب‌دیدگی‌ 40درصد از مناطق مسکونی شهر ایلام

‌معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: 40درصد از مناطق مسکونی شهر ایلام آسیب دیده و دچار آبگرفتگی شده است.

‌مهندس «شاپور پولادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد: شدت بارندگی در 15 ساله اخیر بی سابقه بوده و میزان بارش در 24 ساعت گذشته به 280 میلی متر رسیده که برابر با دوسوم حجم بارش سالیانه استان است.

وی با بیان اینکه تلفات جانی از دو نفر به سه نفر رسیده و یک نفر هم مفقود شده است، گفت: خسارات زیادی به مناطق مسکونی و معابر و زیرساخت های زیربنایی شهر وارد شده و شرایط شهر را دگرگون کرده است.

‌معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: 40 درصد از مناطق مسکونی شهر ایلام اسیب دیده و دچار آبگرفتگی شده است و در روزهای آینده میزان خسارت برآ‌ورد و اعلام می‌شود. نیازی که در شهر ایلام وجود دارد در بحث نیاز به ماشین آلات نیمه سنگین و کف کش و تانکرهای آبرسانی است.

پولادی با اشاره به اینکه 100 درصد مسیل‌های ایجاد شده خسارت دیده و نیاز به باز‌سازی دارد، تصریح کرد: آب 50 درصد از شهر ایلام ا‌قطع شده و به دلیل وجود بارش امکان امداد‌رسانی و توزیع آب را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت برای هر کدام از دستگاه‌ها مشخص شده و اگر شرایط جوی بهتر شود، امکان خدمات رسانی بهتر را به هموطنانمان خواهیم داشت.

‌ امدادرسانی در سطح شهر ایلام درحال انجام است

فرماندار ایلام گفت: امدادرسانی در سطح شهر ایلام درحال انجام است و از مردم تقاضا داریم در مسیر سیل‌ها تردد نکند.

ناصر خوش خبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد: تعدادی از نانوایی‌های شهر ایلام به دلیل آب گرفتگی و قطع آب و برق فعال نیست ولی بیشتر نانوایی‌ها کار می‌کنند و مشکلات این نانوایی‌ها تا چند ساعت آینده حل می‌شود.

فرماندار ایلام با اشاره به این‌که 10 تانکر آبرسانی در شهر در حال آبرسانی هستند، گفت: به منظور سهولت امدادرسانی، شهر به سه منطقه تقسیم کردیم که امدادرسانی به منطقه غرب و شمال غرب شهر بر عهده بنیاد مسکن، مرکزی برعهده شهرداری و هم‌چنین در شرق و جنوب شرق هلال احمر و سپاه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و خوشبختانه در قسمت شمال شهر مشکل خاصی نداریم.

خوش‌خبر خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم در مسیر مسیل‌ها تردد نکند و با حفظ آرامش با گروه‌های امدادی و خدمات رسان نهایت همکاری را به عمل آورند.

آسیب دیدن منبع تامین کننده 50 درصد آب شهر ایلام ‌

‌مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: در پی بارش‌های 24 ساعت گذشته و وقوع سیل‌، منبع تامین کننده 50 درصد آب شهر ایلام آسیب دیده است.

محمد تقی رشیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چشمه گل گل که 45 درصد از آب شهر ایلام را تامین می‌کند، کاملا زیر آب رفته و تا 5 روز آینده شرکت آب و فاضلاب هیچ گونه اقدامی نمی‌تواند انجام دهد، برای اینکه دوباره از این چشمه آب به شهر انتقال دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با بیان اینکه 15 کیلومتر شبکه فاضلاب و 10 کیلومتر انتقال آب آسیب دیده، گفت: آبرسانی به مناطق مختلف شهر ایلام شامل بلوار امام، میدان شهدا، چهار راه مقاومت، مصلی ، نوروزآباد، خرم رودی و مناطق مرکزی باید با تانکر آبرسانی انجام شود.

‌رشیدی افزود: آب سد ایلام 800 NTU کدورت دارد، درحالی که تصفیه خانه تا 30 NTU می‌تواند تصفیه کند و کدورت آب تا 5 NTU مجاز است. همچنین یک بارج شناور برای زمان بحران پیش بینی کرده بودیم که در حال حاضر 300 تا 350 لیتر در ثانیه آب را وارد شهر ایلام می‌کند.

این مسئول‌ خاطرنشان کرد: دو چاه در شهر ایلام کاملا از بین رفته است و در بقیه شهرستان‌ها خسارت وارد شده، اما مثل شهر ایلام مشکل حادی نداریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167686
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عشقم ایلام گفت:

    خدا وکیلی کار دیگه ای جز تعطیلی مدارس و ادارات هم بلدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما