چهارشنبه 6 آبان 1394 - 11:54

دو حرکت متفاوت از کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی (+فیلم و عکس)

اما از طرفی اقدام خلاف عرف وی باعث ناراحتی جامعه هنری استان و بسیاری از مردم شد چرا که این اقدام با دین، فرهنگ و رسومات مردم هم استانی محقق مغایر بود.

گروه فرهنگی – چندی پیش سید هادی محقق کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی فیلم “ممیرو” در مراسم بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی شرکت کرد و کلیپی از این مراسم که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، دو اقدام غیرمعمول از این کارگردان جوان سر می زند.

به گزارش «بویر نیوز»، محقق پس از حاضر شدن بر روی سن به آوازخوانی با زبان محلی می پردازد و اتفاقا مورد تشویق حضار قرار می گیرد اما پس از آن در اقدامی خلاف شرع و غیراخلاقی با چند خانم مصاحفه و روبوسی می کند!

1

 آوازخوانی کارگردان ممیرو آنهم به زبان محلی مورد توجه و تشویق مردم و همزبانان محقق قرار گرفت و نشان داد وی هویت خود را فراموش نکرده است که جای بسی امیدواری است.

اما از طرفی اقدام خلاف عرف وی باعث ناراحتی جامعه هنری استان و بسیاری از مردم شد چرا که این اقدام با دین، فرهنگ و رسومات مردم هم استانی محقق مغایر بود.

اقدام قابل توجه وی که همان آوازخوانی لری بود نباید به فراموشی سپرده شود و همچنین اینکه وی با بانوان مصاحفه کرد قطعا از روی هیجان و احساسات و ناشی کم تجربگی و خامی وی بوده است و از همین رو نباید اثر ارزشمند هادی را با تحت شعاع قرار دهد و چه بهتر که وی با عذرخواهی از افکار عمومی و جامعه هنری اجازه ندهد این حاشیه بر متن پر رنگ تر شود.

هر چه باشد هادی اشتباه کرده است و مخاطبان و همکارانش نباید اشتباه وی را زمینه به حاشیه راندن وی کنند و در شبکه های اجتماعی فضا را بسوی ببرند که فرصت عذرخواهی نیز از وی گرفته شود.

به گزارش «بویر نیوز»، فیلم بلند «ممیرو» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی هادی محقق در بخش اصلی بیستمین دوره جشنواره جهانی پوسان به عنوان نماینده سینمای ایران حضور یافت.

این فیلم دومین اثر هادی محقق پس از «او خوب سنگ می زند» است که توانسته بود در جشنواره‌های مختلف جهانی به نمایش درآید و در بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نیز جایزه‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را ازآن خود کرد.

1444464006_untitled-1

فیلم سینمایی «ممیرو»  با سبکی متفاوت و نگاهی تازه داستان تنهایی‌ ایاز ، پیرمرد واخورده از زندگی پر مشقت خود را روایت می‌کند که بعد از اتفاقی مهیب در زندگی، با نوه خود روزگار می‌گذراند و خود را مسبب همه اتفاقات می‌داند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هادی محقق. مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا. تدوین: مجید برزگر. طراح صحنه و لباس: حسین قزلباش. طرح چهره پردازی: پدرام زرگر. صدابردار: علی عدالت دوست. طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی. مدیر تولید: حامد غلامی. دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هادی دیباجی منشی صحنه: آزاده فیروزبخت. دستیار تدوین: حمیدرضا برزگر. طراح گرافیک: طاها ذاکر. طراح جلوه های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی. عکاس: سعیده شریفی.

بازیگران: یداله شادمانی. میثم فرهومند. فاطمه بهادر. پریسا واصلی. مهیار آب روان. منوچهر اشکویی. طلوع جهانبازی. تهیه کنندگان:سید رضا محقق. مجید برزگر

فیلم های سینمایی «ممیرو» ساخته هادی محقق و «درخت گردو» ساخته «یرلان نورمحمدف» فیلم ساز قزاقستانی برنده جایزه فیپرشی جشنواره «بوسان» کره جنوبی شدند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان از ۹ تا ۱۹ مهرماه امسال در کره جنوبی برگزار شد.

سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو نیز میزبان فیلم «ممیرو» به کارگردانی سید هادی محقق کارگردان جوان کهگیلویه و بویراحمدی بود.

سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو ۲۲ اکتبر ۲۰۱۵ با حضور چهره های سرشناس سینمای نوین جهان آغاز به کار کرد. این جشنواره که مهم ترین رویداد سینمایی آمریکا لاتین است در بخش مسابقه فیلم های اول خود شاهد حضور فیلم «ممیرو» آخرین ساخته هادی محقق است

برای دانلود فیلم آواز لری محقق لینک زیر را کلیک کنید.

دانلود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167396
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    حالا دیگه نوبت محقق شده که بیفتیت دنبالش-مگه شما مسول اخرت دیگرانی یا میترسی اون دنیا بخاطر محقق ببرنت جهنم..

  2. لر گفت:

    به ما چه…
    کشور ما قوانین ما.
    کشور خارجی قوانین خارجی. 
    وقتی خارجیا میان ایران باید حجاب و…. 
    وقتی ما بریم خارج هم باید طبق رسوم اونا رفتار کنیم. 

  3. ناشناس گفت:

    جامعه عقب مانده ازدهکده جهانی یعنی این ماچسکارعقایدورفتاردیگرلن داریم … افرین ب محقق باعث افتخاراستان شدن

  4. غیرت گفت:

    قسمت رو بوسی تو این کلیپ حذف شده.برو اصلش رو بگذار

    • ناشناس گفت:

      واقعا جای تاسف داره. قرار نیست مکان جغرافیایی هویت ما رو ازمون بگیره. منم اول کلیپ رو که دیدم افتخار کردم ولی آخرش رو خراب کرد. من که دیگه ازش بدم اومد

  5. علی گفت:

    سلام  جان  خودم  اگه  جای  هادی  بودی   خودتو گوم میکردی  اب  نیست  شنا  گران  ماهری  هستی

  6. Oh گفت:

    له قول روحانی مگه شما مسول بهشت و جهنم افرادین.اتفاقا کار خوبی کرد با رسوم اون منطقه رفتار کرد.انتظار دارین اونا اینجا میان دین ما و عقاید ما رو قبول کنن ولی انتظار ندارین برا عفاید و فرهنگ اونا احترام قائل بشیم اصلنم کار احساسی نبود و اگه این کار رو نمیکرد دال بر احساسی بودنش بود

  7. کناری گفت:

    متاسفم سید هم بوده پسر برادر حاج آقای محقق

  8. بویراحمد گفت:

    خب شماهایی که ادعا میکنید جناب محقق کار بدی کرده ، برید افتخار آفرینی کنید …. برید خو

  9. همشهری گفت:

    بازیگرای زن کشور ما وقتی میرن اونجا کشف حجاب میکنن هیچکس هیچی نمیگه،مثلا همین نیکی کریمی یا فاطمه معتمد آریا و خیلیای دیگه که با ظاهر نامناسب میرن جشنواره های مختلف، که مثلا توی اسلام نشانه ی زن حیاشه،مگه احمدز نژاد و خاتمی نبودن با جنس مخالف روبوسی کردن،اونا هم جوگیر شدن حتما!!!!، حالا شماها گیر بدید به آقای محقق که چرا این کارو کرد و از این حرفا،  ایشون اولین بار بود فیلمشون رفت جشنواره ی خارجی و افتخار آفرینی کردن واسه ملت ایران که اسکار آسیا رو بردن،اونم یه فیلمی که تو در و دهات دهدشت ساخته شده بود،پس شما مردم مخصوصا قوم لررر به جای حاشیه سازی برای هم شهری و هم استانیتون و هم زبونتون به ایشون افتخار کنید.  چون واقعا لیاقتش رو دارند.. 

  10. فرهنگی گفت:

    اون اذهان کثیفی که این کار رو به قصد لذت و اینجور چیزا میپندارند و گناه بزرگی میدونند بروند اول خودشون رو اصلاح کنند،چون اینا همون انگلای جامعه هستند، این اتفاق رو مثل اسمش یک اتفاق بدونید نه اینکه جو رو مسموم کنید. من که به اصالت و جسارت  و هنرمندیه اینچنین هم استانی افتخار میکنم واقعا. ان شاءلله که  در پناه حق همیشه سربلند و موفق باشند.

  11. ملت بدبخت گفت:

    وااااای از ملت که متن رو ول کردن افتادن دنبال حاشیه….کاش ایقدی که رو دوتا روبوسی مانور میدین فیلم رونقد کنن تا تشویقی بشه واسه افتخارات بعدی.بابا بسه مردم رو انداختین تو شیشه و هر طوری دلتون میخواد میزنین تو سرشون.کاش یکی هم پیدا میشد تقدیر میکرد.اگه راس میگین جلوی فقرو فحشا رو بگیرین.مسئولین که اون همه پول میدزدن جرمش وقتی کمتراز یه روبوسی هست باید خودمون رو حلق اویز کنیم………..ارشاد های مسخره

  12. RR گفت:

    احساساتی نشیددوستان.این عمل هیچ توجیهی نداره ونبایدیک هنرمندارزشی که نماینده یک کشوراسلامی وداعیه دارتمدن اسلامی است با این رفتارها مایه سرشکستگی ملت بزرگ ایران بشه

    • آنتی حسود گفت:

      مایه ی سرشکستگی ملت ایران شما و امثال شماست که ذهنتون مسمومه. اگه از سر حسادت نبود به هم زبون و هم ولایتیت افتخار میکردی نه اینکه به فکر سرشکستگیه ملت بزررررگگگگ ایران باشی. خوب تو برو ملت بزرگ ایران رو سرافراز کن!!!!!!!!!

  13. درود بر محقق گفت:

    لطفا چرت و پرت نگین خواهشا.واقعا باید همه لرها به او دست مریزاد بگن.درود بر شرفت مرد با غیرت.به امید اسکار جهانی

  14. م گفت:

    جو گیر شده

  15. هم استانی گفت:

    به شما چه ربطی داره ؟
    مگه شما شرعین

  16. حامد ا گفت:

    خداوند از ذره ای نمی گذرد چه خوب چه بد .
     و کسی رو در قبر دیگری نمی گذارند .

    اینجا دفاع از دین میشه عقب موندگی دفاع از بد حجابی میشه فرهنگ . 

    کار هر کسی که باعث تغییر تفکر عده ای بشه خیانت به دین هست .

    ای کاش می دانستیم دنیا پلی است برای رسیدن به اخرت .افتخار افرینی برای کشور قابل تقدیره اما روبوسی با زن نا محرم یعنی اعتقاد دینی ضعیف .

    دقیقا به ما مربوطه چون این فیلم باعث میشه دید جوانهای مارو نسبت به نامحرم عوض کنه .

  17. حسین گفت:

    دوستان عزیزی که می فرماییداونجاقوانین خودشون رادارندواین حرکت اشالی نداره؟!.خداوندفرموده دست دادن بانامحرم حرام است.این حرف خداست.کره وایران و…نداره.مابایدازقرآن که حرف خداست پیروی کنیم نه ازرفتاراحمدی نزادوخاتمی

  18. زینب گفت:

    این همه ورزشکار و نخبه رفتن کشورهای دیگه،ولی روبوسی نکردن موقع جایزه گرفتن بی فرهنگ و عقب مانده بودن ؟؟؟ک حالا آقای محقق و امثال شما با فرهنگ شدید،بله ب ما ربط داره چون ایشون ن تنها نماینده استان بلکه نماینده یک کشور بودن و باید تمام جوانب کار را قبل و بعد از دریافت جایزه میسنجیدن همینطور شما دوستان عزیز.پس لطفا مغرضانه صحبت نکنید.من الله توفیق

  19. دانشجو گفت:

    مگه سینمای ایران غیر از این مسائل ، رفتارهای دیگری هم دارد. مطلق رفتارهای سینمای ایران همین رفتارهای زشت و ناپسند است که هر روز بیشتر از دیروز رسوایی ببار می آورند.

  20. ر گفت:

    …. عقده بوس

  21. رايان گفت:

    واقعا كه عقده دارن بعضيا وگر نه اين همه افتخارو نميبينن  

  22. علي گفت:

    حسودان ارام بخوابيد هادي خان خدا پشت و پناهت شماها فكرتون خرابه كه اينجوري فكر ميكنيد هادي جان ازت اسكار جهاني ميخوايم

دیدگاه شما