دوشنبه 27 مهر 1394 - 4:52

زمان مرحله دوم ثبت‌نام خرید سربازی

مرحله دوم ثبت‌نام خرید سربازی برای مشمولان با غیبت هشت سال به بالا به‌زودی آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه در ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد که مشمولان فراری که از تاریخ آخرین فرارشان بیش از هشت سال می‌گذرد، در شمول جریمه مشمولان غایب قرار بگیرند.
سرهنگ محمدباقر دهقان ناصرآبادی افزود: مبالغ جریمه پرداختی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال، با توجه به مدرک مقطع تحصیلی و مدت‌زمان افزون بر هشت سال غیبت متفاوت خواهد بود.
وی اضافه کرد:‌ جریمه بر اساس مدرک زیر دیپلم و بی‌سواد معادل 10 میلیون تومان، برای دیپلم 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، کارشناسی 25 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40 میلیون تومان و برای پزشکان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان است.
دهقان ادامه داد: ثبت‌نام برای افرادی که مشمول جریمه 50 میلیونی هستند، بسیار نادر است چراکه غیبت مشمولان دکتری تخصصی احتمال بسیار کمی دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که معافیت تحصیلی دریافت کرده‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، درصورتی‌که از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها بگذرد، می‌توانند در مهلت اعلام‌شده به دفاتر ثبت‌نام پلیس +10 مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه به ازای هرسال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود، تصریح کرد: مشمولان اجرای این طرح متولدین یکم فروردین‌ماه 1355 تا سی‌ام اسفندماه 1368 هستند.
وی بابیان اینکه این طرح تنها بر اساس قانون بودجه سال 94 اجرا می‌شود، ابراز داشت: در اجرای این طرح برای مشمولان متأهل پنج درصد و مشمولان دارای فرزند به ازای هر فرزند، پنج درصد از مبلغ کل جریمه کسر می‌شود.
دهقان سپس گفت: فاز اول فراخوان ثبت‌نام پرداخت جریمه مشمولان غایب و فراری در اسفندماه اعلام شد و اکنون رو به اتمام است و اکثریت این افراد هزینه جریمه مشمولان غایب را پرداخت کردند و اقلیتی باقیمانده که کار آن‌ها در حال اتمام است.
معاون وظیفه عمومی فارس یادآور شد: برخی تأخیرها در مرحله نخست به سبب الزامات هماهنگی بین دستگاهی بود و اینکه برخی مشمولان گمان می‌کردند شایعات مبنی بر قسط‌بندی این جرائم صحت دارد.
دهقان سپس گفت: زمان فاز دوم طرح و شروع ثبت‌نام افرادی که تاکنون اقدام نکرده‌اند به‌زودی اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: وظیفه عمومی آمادگی خود را برای انجام فاز دوم اعلام کرده و آموزش‌های لازم در این زمینه به همکاران ارائه‌شده و به‌محض اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، مرحله دوم طرح آغاز می‌شود.
دهقان تصریح کرد: در مرحله نخست اگر کسی امکان پرداخت مبلغ را نداشته اقدامش به‌منزله انصراف تلقی شده اما وی می‌تواند در مهلتی که مجدد اعلام خواهد شد، درخواستش را ثبت کرده و مدارکش را ارائه دهد تا رسیدگی به درخواست این افراد همانند افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند خواهد بود.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس اضافه کرد: مردم مطمئن باشند مرحله دوم به‌اندازه فاز نخست زمان نخواهد برد چراکه از تجارب مرحله نخست استفاده‌شده و با آموزش و هماهنگی بهتر تسریع در کار ایجادشده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166330
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما