شنبه 25 مهر 1394 - 0:38

کلنگ زنی با22کلنگ برای محکم کاری!/الهام چرخنده: می توانستم جای گوگوش را بگیرم/مخالفت آیت الله جنتی با تساوی حقوقی زن و مرد/نماینده‌ای که با گاز اشک‌آور مجلس را تعطیل کرد/عذرخواهی مهران غفوریان از عرب زبانان ایران/جرم حسینیان جنبه عمومی دارد/ماجرای امر به معروف‌های امروزی و حجاب زن یزید!

در نخستین جمعه ماه محرم اوضاع در سپهر سیاسی ایران آرام‌تر از روزهای قبل در جریان است. واکنش‌ها به تصویب و ابلاغ برجام، خصوصا در خطبه‌های نماز جمعه و واکنش‌ها با اتفاقات مهم سیاسی هفته مانند اتفاثات رخ داده در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین این موضوعات است. در ادامه می‌توانید روایت «رصدخانه تابناک» را از اخبار رسمی و غیررسمی 24 ساعت اخیر بخوانید:

کلنگ‌زنی اولین هنرستان محیط زیستی توسط مادر ابتکار

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست روز گذشته با انتشار تصویری در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:
«امروز کلنگ اولین هنرستان محیط زیستی مشهد در ناحیه 5 آموزش و پرورش در زمین اهدایی از سوی خانواده پدری توسط مادر عزیزم زده شد.در استان خراسان رضوی با حمایت وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه مدارس محیط زیستی در 94 مدرسه راه اندازی شده و امروز گروه دانش آموزی محیط زیست یار با ده هزار عضو نیز اعلام موجودیت کرد»
پاسخ علیخانی به شایعات
احسان علیخانی به شایعه تصادفش در صفحه اینستاگرام خود پاسخ داد:
سلام به همه دوستان عزيزم… چهارشنبه عجيب و با نمكي بود خيلي… رفتم جلسه شبكه سه ، مجبور شدم چند بار بيام از جلسه بيرون چرا ؟!؟! چون چند دوست رسانه اي از فرط بي خبري در سايتشون حال كردن همينطوري خبر بزنن كه عليخاني تصادف كرد !!! عليخاني بازداشت شد!!! عليخاني از ايران رفت!؟!؟
بعد من بايد به ١٠٠ نفر توضيح بدم كه نه بابا ، نه ، شايعس، شايد شوخي ميكنن ، مگه ميشه ؟؟!!،چي ميگي!؟! ولي واقعا براي اين دوستان رسانه اي متاسفم زنگ ميزنم ميگم اقاي محترم چرا اين خبرارو زدين ميگه در يه گروه فضاي مجازي ديدم !!! ميگه ببخشيد الان تكذيب ميكنم لطفا شكايت نكنين … خوب چرااااااااا !؟!؟!؟! ميخواي سايت يا خبرگذاريتو ببينن اين كه راهش نيست چرا وقت منو تلف ميكني ….. بي خيال ،،، محرم شروع شد خدا كنه ذره اي مردونگيه صاحب اين ماه قسمت هممون بشه… حال خوب در اين ماه پيدا كردين منم دعا كنين….احسان عليخاني”.
ماجرای آخرین دیدار سردار همدانی با رهبر انقلاب
سردار شهید همدانی ۳ روز قبل از شهادت همراه با اعضای موسسه فرهنگی روایت ۲۷ با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. جمعی از اعضای موسســه فرهنگی هنری روایت  به همراه ســردار حســین همدانی به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند. این دیدار روز دوشنبه۹۴/۷/۱۳ و   ۳ روز قبل از شــهادت سردار حسین همدانی انجام شد. در حاشــیه ی این دیدار، سردار همدانــی توضیح کوتاهی دربــاره کتاب «مهتاب خین» که خاطرات شــفاهی خودشان است و نیز توضیحی درباره نمایشگاه کتاب در لاذقیه سوریه و استقبال چشمگیر از محصولات فرهنگی غرفه «بیست و هفت» بیان کرد. رهبر معظم انقلاب نیز از فعالیتها ابراز رضایت کردند.
الهام چرخنده: می توانستم جای گوگوش را بگیرم
الهام چرخنده درباره پیشنهادات خارجی اش به هنگام زندگی در خارج از ایران گفت: سینمای بالیوود در آن مقطع سراغ من آمد. اصولا هم بانوی سینماگر ایرانی این چیزی که این خانمی که از بس کوچک است؛ اسمش هم یادم نیست و جدیدا در اروپا لباس های نامرئی می پوشد و عکسش روی جلد مجلات می رود و در فیلم افغانی هم لخت شده است؛ نیست.وی ادامه داد:  پنج شش سال پیش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان مختلفی هم سراغ من آمدند و پیشنهاد حضور به عنوان نقش اول سریالی که مضمونش مربوط به یک خانم مانکن و چند نفر مرد عاشق و شیفته او بود را دادند و گفتند ۵-۶ میلیارد به تو می دهیم و بدون شک هر بازیگر دیگری بود؛ قبول می کرد.چرخنده افزود: موقعیتی که من داشتم و می توانستم در بهترین سالن های خارج از کشور کنسرت بگذارم و بروم جای کسانی چون گوگوش بنشینم را نپذیرفتم.
«دلال معروف» فوتبال با ۴۰ حکم دستگیر شد
رئیس کمیته صیانت از اخلاق حرفه‌ای فوتبال از دستگیری دلال معروف فوتبال با ۴۰ حکم بازداشتی و شاکی خصوصی خبر داد و گفت: این دلال معروف همچنان در کنار یکی از تیم‌های لیگی فعالیت می‌کرد!به گزارش خبرگزاری مهر،  علیرضا علیپور درباره مشکلات دلالی در فوتبال ایران، از دستگیری یک دلال خبر داد و اظهار کرد: چهارشنبه شب در ورزشگاه انقلاب کرج یکی از دلال‌های معروف که حدود ۴۰ حکم بازداشت و شاکیان خصوصی داشت و همچنان در کنار یکی از باشگاه‌های لیگ یکی فعالیت می‌کرد، بازداشت شد.
چرا عارف به مجمع عمومی حزب موتلفه رفت
حضور عضو اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی به عنوان یک تشکل اصولگرا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.به گزارش ایلنا٬ محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره چرایی حضور در مجمع عمومی یک تشکل اصولگرا گفت: با اکثر عزیزان موتلفه رابطه شخصی صمیمانه‌ای دارم و با آن‌ها رفیق هستم.معاون اول دولت خاتمی ادامه داد: بنا به دعوت آقای میرسلیم، درمجمع عمومی موتلفه حضور پیدا کردم چون به تحزب‌گرایی اعتقاد دارم، اگر احزاب من را دعوت کنند، در صورت اینکه وقت کنم و با برنامه‌هایم تداخلی نداشته باشد٬ دعوت آنها را می‌پذیرم.
کلنگ زنی با22کلنگ برای محکم کاری!
در خلال مراسمات مسئولین،حاشیه هایی به وجود می آید که البته برخی از این حاشیه ها حکایت از واقعیت هایی دارد که یا بصورت طنز و یا روش های دیگر بیان می شود. به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویر احمد» مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ پردیس فرهنگی هنری گچساران که  با حضور جمعی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، جمشید جهانزاده بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد، همانند دیگر جلسات و همایش‌های این شهرستان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم قرار دادن ۲۲ کلنگ جهت اجرای مراسم بود که طی مدت مراسم برای همه خبرنگاران علامت سوال داشت و شاید علت همان عدم اطمینان از اجرای پروژه در موعد مقرر و پایبندی مسئولان به وعده‌هایشان بود که هنرمندان ۲۲ کلنگ را به مصداق ضرب‌المثل کار از محکم کاری عیب نمی‌کند، برای این مراسم آماده کرده بودند.

مخالفت آیت الله جنتی با تساوی حقوقی زن و مرد

آیت الله جنتی در خطبه نماز جمعه تهران گفت: برخوردهای افراطی و تفریطی با موضوع برجام نباید وجود داشته باشد، اگر در برابر طرف مقاومت و ایستادگی نکنیم، فردا روزی می‌گویند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، حقوق زن و مرد هم باید مساوی باشد، باید حکم قصاص را برداریم، باید ارتباطتان را با حزب‌الله لبنان و مقاومت در منطقه قطع کنید و …، ولی آنان بدانند ما تا آخر ایستاده‌ایم و ارتباطمان را با همه انقلابیون اسلامی تا آخرین قطره خونمان حفظ می‌کنیم.

انتقاد آیت الله علم الهدی از عملکرد مجلس در تصویب برجام

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: آن روز نخست، مجلس حرکت شایسته‌ای انجام داد و برای بررسی برجام کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل دادند که اعضای آن براساس آرای نمایندگان انتخاب شدند؛ یعنی به عنوان نخبه‌ترین نمایندگانی که قدرت بررسی برجام را دارند و 40 روز برجام را بررسی کردند در نهایت با یک جمع‌بندی به مجلس ارائه شد.وی تصریح کرد: اما با توجه به تحقیقات، یک طرح دوفوریتی آوردند که یک فوریت آن تصویب شد و برای کلیات رأی گرفتند و برای جزئیات نیز در 15 دقیقه رأی‌گیری شد در حالی که این طرح برای 15 سال کشور را درگیر می‌کند.

حد و مرز حریم خصوصی مشخص شد

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در گفت و گو با فارس در خصوص حد و مرز حریم خصوص و عمومی گفت: بحث حریم خصوصی توسط امام خمینی در فرمان 8 ماده‌ای به طور کامل تشریح شده است. ریم خصوصی مصادیقی دارد برای مثال زمانی حریم خصوصی فقط خانه افراد بود اما امروزه خودرو نیز به آن اضافه می‌شود البته نباید فراموش کرد که فقط بخش نادیده خودرو حریم خصوصی افراد منظور می‌شود، برای مثال داخل داشبورد یا صندوق عقب و کسی نباید مکان‌هایی مانند این دو محل را بررسی کند که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر.وی در رابطه با سوالی که آیا اقدام پلیس در جست‌وجوی خودرو شامل صندوق عقب و داشبورد و سایر فضاهای بسته خودرو اقدامی قانونی و درست است، گفت: اگر صرفاً برای کشف یک خلاف بدون وجود هر نوع سابقه‌ای است کاری خطاست و جایز نیست ولی گاهی شواهدی وجود دارد که افرادی کارهای خلاف قانون انجام می‌دهند مانند قاچاق مواد مخدر یا مسائل امنیتی.

راه‌ عجیب یک نماینده برای تعطیل‌کردن پارلمان

یکی از نمایندگان اپوزوسیون صربستان راه حل عجیبی برای تعطیلی جلسه پارلمان انتخاب کرد.به گزارش «خبرآنلاین»، نماینده کوزوو زمانی که متوجه شد تصویب لایحه‌ای علیه کوزوو در دستور کار پارلمان قرار دارد، با استفاده از چند گاز‌ اشک‌آور پارلمان را تعطیل کرد.

توصیه یک مداح مشهور به دیگر مداحان

نزار قطری می‌گوید: متاسفانه امروزه بعضا سبک‌ها و الحانی روی کار می‌آید که ارتباطی به امام حسین و نهضت امام حسین (ع) و قیام ایشان ندارد، بلکه سبک‌هایی متعلق به پاپ و غرب است. حتی شعرهایی که روی این سبک خوانده می‌شود، بعضی‌ بسیار سخیف است.وی ذر گفت و گو با شفقنا بیان داشت،بنده هیچ وقت برای خواندن مداحی شرط پول یا حتی هیچ شرط خاصی نمی‌کنم، حتی درخواست خرید بلیط نمی‌کنم، چون از این کار خجالت می‌کشم.

خاطره آیت‌الله جنتی از آیت‌الله خزعلی

آیت‌الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران در خاطره‌ای اظهار داشت: در شب 21 ماه رمضان سال 74 بچه سیدی به نام حسین، که از بیماری شفا یافته بود در مراسمی که آیت الله خزعلی حضور یافته بود، حضور یافت و حین مناجات حال بدی به وی دست داد، و زمانی که به حال عادی برگشت گفت که من حضرت علی (ع) را دیدم و ایشان گفتند که آیت الله خزعلی را من دوست دارم چون بسیاری را هدایت کرده است.آیت‌الله جنتی گفت: بیش از 50 سال در خدمت آیت الله خزعلی بودم و حتی یک گناه از ایشان ندیدم.

عذرخواهی مهران غفوریان از عرب زبانان ایران

مهران غفوریان بازیگر تلویزیون و سینما با انتشار فیلمی در صفحه‌ی اینستاگرامش از همه هموطنان عرب زبان عذرخواهی کرده است. او در کنار این فیلم نوشته: «من امیدوارم که این فیلم باعث پایان سوء تفاهم ها برای هموطنان عزیز عرب زبان هایمان باشد انشالله که بر تمام این حواشی اخیر بسنده کند من مخلص تمام هموطنانم هستم یا علی.» غفوریان در این فیلم می‌گوید که مصاحبه‌ی تصویری‌اش بد انتقال یافته و منعکس شده؛ « من از همه عرب‌زبان‌های عزیر و دوست داشتنی مملکتم عذرخواهی می‌کنم و خاک پای همه آن‌ها هستم.»

بندی در قرارداد که باعث شد تا خاکپور استعفا دهد

استعفای محمد خاکپور همچنان با علامت سوال‌های فراوانی همراه است. اما چه چیزی باعث شد كه خاكپور ناگهان از سرمربیگری تیم امید كناره گیری كند؟ دلیل عمده و اصلی این كناره گیری، قرارداد فدراسیون با كادر فنی تیم ملی امید بود. قراردادی كه فدراسیون فوتبال به محمد خاكپور پیشنهاد داد، 250 میلیون تومان به علاوه پاداش 250 میلیونی در صورت صعود به المپیك بود. اما یك بند در آن وجود داشت كه باعث شد خاكپور هیچ وقت پای این قرارداد را امضا نكند. در این بند نوشته شده بود كه اگر خاكپور علیه فدراسیون مصاحبه كند، فدراسیون می تواند به صورت یك طرفه قرارداد را لغو كند و هیچ خسارتی هم ندهد. خاكپور از طرفی ناراحت بود كه چرا رقم قراردادش آن هم با وجود پاداش صعود به المپیك، تقریبا 10 درصد قرارداد كارلوس كروش است و از طرفی اصولی كه او در زندگی كاری اش دارد، اجازه نمی‌داد كه وجود آن بند در قرارداد را تحمل كند. البته مایلی كهن و دستیاران خاكپور پای این قرارداد را امضا كرده و پولشان را هم گرفته اند. اما خود خاكپور تا حالا هیچ پولی از فدراسیون نگرفته و دلیلش هم امضا نكردن همین قرارداد بوده است. خاكپور سر اصولش هست و می گوید شان او در صورت امضا كردن این قرارداد حفظ نمی شود. از طرفی ممكن است او ترسیده باشد كه نتواند تیم امید را به المپیك برساند و شاید این نكته منفی و سیاهی در كارنامه مربیگری اش باشد. به خصوص حالا كه حبیب كاشانی همه امكانات لازم را برای تیم امید فراهم كرده است. از طرفی كارلوس كروش هم با جوانگرایی كه در تیم ملی بزرگسالان انجام داده، تعدادی از بازیكنان مورد نظر خاكپور را به اردوی تیم بزرگسالان می برد و همین باعث می شود تیم خاكپور به مشكل فنی بخورد.

دفاع مریل استریپ از یک مستند جنجالی با موضوع تجاوز گروهی

مستند جنجالی «دختر هندوستان» به کارگردانی لزلی اودوین روایت‌گر تجاوز گروهی سال 2012 به یک دختر دانشجو در دهلی‌نو است. مریل استریپ اعتقاد دارد که فیلم مستند جنجالی «دختر هندوستان» استحقاق دریافت جایزه اسکار را دارد. نمایش این فیلم جنجالی از سوی مقامات دولتی هند ممنوع اعلام شده است. لزلی اودوین کارگردان بریتانیایی، این فیلم را با محوریت تجاوز گروهی مرگبار سال 2012 به دختری 23 ساله در دهلی‌نو ساخته است. این دختر هنگام بازگشت از سینما در اتوبوس مورد حمله قرار گرفت، و به دلیل جراحات وارده در بیمارستان درگذشت. مصاحبه با یکی از متجاوزین به نام موکش سینگ از جنجالی‌ترین قسمت‌های این فیلم مستند است. او در این گفت‌وگو به صراحت اعلام می‌کند که اگر زنی مورد تجاوز قرار می‌گیرد، مقصر خود زن است. نمایش این قسمت از مستند «دختر هندوستان» پیش از اکران فیلم خشم زیادی در میان مردم و رسانه‌ها ایجاد کرد و در نهایت مردم با راه‌اندازی کمپین‌ خواستار ممنوعیت نمایش این مستند در هندوستان شدند.

توصیه‌های زیست محیطی به هیئت‌های عزاداری
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با توجه به افزایش حجم آب گرفتگی معابر به دلیل ریختن ظروف در انهار، لازم است مساجد و تکایا نسبت به جمع آوری این ظروف پس از مصرف اقدام کنند. محمدمهدی گلمکانی درباره نظارت بر عملكرد هيئت های مذهبي در راستاي عدم استفاده از ظروف پلاستيكي در ایام سوگواری ماه محرم گفت: توصیه می کنیم شهروندان از ظروف یکبار مصرف تولیدشده در کارخانه های استاندارد و عرضه شده در فروشگاه های معتبر استفاده کنند. وی در خصوص توصيه هاي زیست محيط براي حفظ سلامت عزاداران حسيني در ایام محرم ادامه داد: هر ساله با فرا رسيدن ايام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستيكي و يكبار مصرف در مساجد، هيات ها و تكاياي مذهبي در سطح شهر تهران توزيع مي شوند. با توجه به اينكه تماس اين ظروف با غذاي گرم‌ و چرب، خاصيت اسيدي ايجاد کرده و مواد بسيار خطرناكي تولید مي کند، این ظروف اكثرا سرطان زا بوده و تهديدي براي سلامت شهروندان محسوب مي شود، پس توصیه می شود شهروندان از ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی استفاده کنند.

ابتکار 7 هزار نفری برای زنده نگه داشتن نام هادی نوروزی

هواداران پرسپولیس به زیبایی هرچه تمامتر نام هادی نوروزی را در ورزشگاه آزادی سر زبان ها انداختند.  هواداران روبروی جایگاه ورزشگاه آزادی ، درحالی که شعار «خداحافظ هادی با تعصب می خواندند ، با در دست داشتن 7 هزار تکه مقوایی ، نام هادی نوروزی را روی سکوها نقش بستند. این همکاری 7 هزار نفره شاید رکوردی جدید در انجام کار مشترک میان هواداران فوتبال بود که کانون مشوقان پرسپولیس به یاد کاپیتان فقید و دوست داشتنی قرمزها اجرایش کرد.

احسان علیخانی بازداشت شد و از ایران رفت!/کلنگ زنی با22کلنگ برای محکم کاری!/الهام چرخنده: می توانستم جای گوگوش را بگیرم/مخالفت آیت الله جنتی با تساوی حقوقی زن و مرد/نماینده‌ای که با گاز اشک‌آور مجلس را تعطیل کرد/عذرخواهی مهران غفوریان از عرب زبانان ایران/توصیه‌های زیست محیطی به هیئت‌های عزاداری/جرم حسینیان جنبه عمومی دارد

ماجرای امر به معروف‌های امروزی و حجاب زن یزید!

احسان علیخانی بازداشت شد و از ایران رفت!/کلنگ زنی با22کلنگ برای محکم کاری!/الهام چرخنده: می توانستم جای گوگوش را بگیرم/مخالفت آیت الله جنتی با تساوی حقوقی زن و مرد/نماینده‌ای که با گاز اشک‌آور مجلس را تعطیل کرد/عذرخواهی مهران غفوریان از عرب زبانان ایران/توصیه‌های زیست محیطی به هیئت‌های عزاداری/جرم حسینیان جنبه عمومی دارد
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما