جمعه 24 مهر 1394 - 4:00

حاشیه‌ های کلنگ‌زنی پردیس هنری گچساران (+تصاویر)

 مراسم کلنگ‌زنی پردیس هنری گچساران همانند دیگر همایش‌ها و برنامه‌های شهرستان با حاشیه‌های جالب و خواندنی همراه بود.

به گزارش بویر نیوز، مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ پردیس فرهنگی هنری گچساران که ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باست در مجلس شورای اسلامی، جمشید جهانزاده بازیگر معروف سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد، همانند دیگر جلسات و همایش‌های این شهرستان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

اولین حاشیه این مراسم تلاش گروه‌های مختلف هنری شهرستان از تئاتر و عکس گرفته تا نقاشی و گروه نقالی که هر کدام می‌خواستند گوشه‌ای از هنرهای خود را برای مسئولان و مردم به نمایش بگذارند.

خبرنگاران فعال گچسارانی هم در این مراسم که به نوعی جزء اولین افرادی بودند که در مراسم حضور یافتند نیز هرکدام به دنبال یک مسئول و سوژه مناسب بری مصاحبه بودند که با جمع شدن دور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از آمار و ارقام و تعداد پروژه‌ها پرسیدند.

اما مسئله‌ای که تاحدودی خبرنگاران را ناراحت می‌کرد امتناع بدون علت رئیس اداره ارشاد شهرستان و همچنین مدیرکل این اداره از بیان میزان اعتبارات این پروژه بود.

گرفتن عکس سلفی یادگاری مردم و مسئولان با جمشید جهانزاده بازیگر معروف سینما و نارضایتی حاضرین از گرمای آفتاب در محل برگزاری مراسم از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود.

این مراسم که قرار بود ساعت 8:30 صبح برگزار شد همانند دیگر برنامه‌های شهرستان کمی با تاخیر شروع شد، در ابتدا مسئولان با در دست داشتن شاخه‌های گل مقابل عکس شهیدان جعفر سجده‌ای، خلیل مندنی‎زاده، سیاوش فولادی‌وندا و نوروزعلی جلیل‌پور چهار شهید هنرمند شهرستان قرار گرفتند و به این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

در ادامه برنامه پس از بیان خیرمقدم توسط رئیس اداره ارشاد شهرستان، ارائه گزارش از مدیرکل ارشاد، سخنرانی نماینده مردم در مجلس و ذکر خاطراتی توسط جمشید جهانزاده بازیگر سینما، مجری برنامه که خود از مجموعه هنرمندان شهرستان بود، بنر جایگاه را به مسئولان نشان داد و از آنان خواست که امضایی پای آن داشته باشند.

این هنرمند گچسارانی که انگار از تعطیلی و روند طولانی پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرستان دل پری داشت و می‌خواست تضمینی جهت اتمام به موقع این پروژه از مسئولان داشته باشد با بیان اینکه این بنر پس از افتتاح پروژه به صورت موزه در این مجتمع نگهداری خواهد شد از مسئولان خواست پای آن را امضا کنند.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اولین‌ نفری بود که  دعوت به امضای این بنر یا تعهدنامه شد.

تاجگردون با حالت طنزآمیزی گفت: دنیا فقط قرمز و پرسپولیس سرور است،  من فقط با ماژیک قرمز پای این بنر امضا می‌زنم و اینجا بود که حاضرین همه با شوخی و خنده به دنبال ماژیک‌هایی با رنگ تیم مورد علاقه بودند.

جمشید جهانزاده هنرمند گچسارانی پس از تاجگردون پای امضای بنر رفت و با اشاره به رنگ آبی و تیم مورد علاقه‌اش استقلال خودکار قرمز را از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گرفت و گفت فقط بخاطر کمبود امکانات فعلی با این ماژیک امضا می‌کنم.

از دیگر حاشیه‌های جالب این مراسم قرار دادن 22 کلنگ جهت اجرای مراسم بود که طی مدت مراسم برای همه خبرنگاران علامت سوال داشت و شاید علت همان عدم اطمینان از اجرای پروژه در موعد مقرر و پایبندی مسئولان به وعده‌هایشان بود که هنرمندان 22 کلنگ را به مصداق ضرب‌المثل کار از محکم کاری عیب نمی‌کند، برای این مراسم آماده کرده بودند.

مسئولان پس از امضای بنر جایگاه جهت زدن کلنگ به انتهای جایگاه که توسط هنرمندان با 22 کلنگ و نمایی از واقعه عاشورا طراحی شده بود، حضور یافتند.

هنرمندان گچسارانی با در دست داشتن طبل و سنج، نوحه‌خوانی و اجرای تعزیه حضرت اباالفضل(ع)  به مناسبت ماه محرم به استقبال آغاز مراسم رفتند.

کلنگ‌ها پس از اجرای مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) به زمین زده شد.

—————————–

گزارش از پریسا خمیسی/ فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما