سه شنبه 21 مهر 1394 - 14:54

تاراج ارزش‌های دینی در پرتو اغراض سیاسی

سجادبادام فیروز

سجادبادام فیروز

ارزش های دینی زیربنای اعتقادی هر تفکر و نگرشی را تشکیل میدهد که تبدّل یا تزلل در ارزش ها زمینه ساز انحراف و تحریف در آن جامعه می شود.

مدتیست که بعضا از مسئولان رده بالای کشور سخنانی درباره ی پیام و درس عاشورا شنیده میشود که میتواند کلیدواژاه ی برای شروع انحراف در بزرگترین و مهمترین رخداد تاریخی بشریت یعنی عاشورا تلقی شود.BADAMFIROZ

مسئولان و صاحب منصبان کشور باید بدانند که هزینه کردن ارزش های دینی جهت نیل به اهداف سیاسی فرجامی بسیار خطرناک و پرهزینه خواهد داشت.

موجه سازی رفتارهای سیاسی با تکیه بر ارزش های دینی،علی رغم تنزل مقامی و شانی آن ارزش ها، میتواند شروع انحرافی باشد که اصل و اساس آن ارزش ها را هدف قرار بدهد.

یکی از مصادیق انحراف ارزش‌ها را میتوان مربوط به مکتب عاشورای حسینی دانست که با القا تحلیل نادرست و ناقص نسبت به حوادث عاشورا درس عاشورا را  معامله سیاسی امام حسین (ع) و عمربن سعد بیان کردند.

این که فلان مسئول از حوادث خونین کربلا این تحلیل و ارزیابی رو داشته باشد و بتواند از حماسه کربلا و آن همه جنگ و خونریزی این برداشت را داشته باشد که امام حسین(ع) با عمر بن سعد معامله سیاسی انجام داد، در نهایت بی انصافی و به دور از تحلیل تاریخی واقع بینانه است.

مسولان باید بدانند که نباید برای پیشبرد اهداف سیاسی خود از ارزش های دینی هزینه کنند، و واقیت های موجود را وارونه جلوه بدهند، بی تردید بزرگترین قریانی این اغراض سیاسی،  میتواند ریشه و اساس آن ارزش باشد.

در همین رابطه مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به طرح برخی مسائل از جانب افراد سهل اندیش و سهل انگار در خصوص مذاکره با آمریکا فرمودند:

چگونه است که حضرت علی (ع) و حضرت امام حسین(ع) با دشمنان خود مذاکره کردند، اما اکنون با مذاکره با آمریکا مخالفت می شود؟

بیان داشتند: چنین تحلیلی در خصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده اندیشی است، زیرا حضرت علی(ع) با زبیر و حضرت امام حسین(ع) با عمربن سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصحیت به خداپرستی کردند.

(مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران)

همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امام حسین(ع) با دشمنان معامله ی انجام ندادن و اینگونه نبود که حضرت چیزی بدهند و در مقابل چیزی بگیرند.

امیدوارم مسئولان رده بالای دولت، تفکرات و نظرات شخصی را به پایه ارزش های دینی نگذارند و همواره مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری باشند تا در دنیا و آخرت سعادتمند بشوند ان شاء الله……

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165586
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    احسنت بر دوست گرامی

  2. اکبری گفت:

    باسلام.تشکر زیاد

  3. امیررضا گفت:

    خیلی مطالب قشنگی عنوان نمودی انشاءالله مسئولین ماهم به سخنان حضرت امام خامنه ای توجه کنند..باتشکرازحجت السلام سجادبادام فیروز.احسنت اجرکم عندالله

  4. عسکری گفت:

    به امید روزی که دیگر کسی با سلایق واهداف  سیاسی و مغرضانه  خود  عاشورا را تحلیل و تفسیر نکند
    الهم عجل لولیک الفرج

  5. یاشار گفت:

    احسنت برتو.مسئولین دولت ازاین جوان یادبگیرند

دیدگاه شما