سه شنبه 21 مهر 1394 - 14:52

آیت‌الله مکارم شیرازی: یارانه بلای خانمان‌سوز است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه یارانه‌ها بلای خانمان‌سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است، گفت: حذف یارانه ثروتمندان نیاز به شجاعت دولت دارد.

به گزارش بویرنیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پرداخت مالیات باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: مردم نمی‌دانند به چه علتی مالیات پرداخت می‌کنند.
وی افزود: برخی می‌گویند وقتی مالیات پرداخت‌ می‌کنیم دیگر نباید وجوهات پرداخت کنیم این نشان دهنده عدم آگاهی مردم از علت پرداخت مالیات است. مردم مالیات را به دلیل استفاده‌هایی که از مصارف مختلف کشوری می‌برند، پرداخت می‌کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه درآمدها تنها به علت سرمایه‌گذاری مردم نیست، گفت: هزینه‌های باید سرشکن شود تا مردم توانایی پرداخت مالیات را داشته باشند اگر کمک‌ةای دولت نبود مردم نمی‌توانستند فعالیت‌های مختلفی در اجتماع داشته باشند.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مردم گمان‌ می‌کنند مالیات یک زور است از همین رو باید فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها در خصوص پرداخت مالیات انجام شود تا سازمان امور مالیاتی به فعالیت‌های خود بپردازد.
وی با اشاره به اینکه دولت نیاز به مالیات دارد، گفت: باید به وضعیت مالی مردم توجه شود در برخی موارد مالیات‌ها در حد توان پرداخت مردم نیست. پرداخت مالیات توسط مردم باید با عدالت همراه باشد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی اشتباهاتی صورت می‌گیرد و این اشتباهات زبان به زبان می‌چرخد که این امر سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به سازمان امور مالیاتی و ارگان‌های مختلف کشور می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید به مشکلات و سخنان مردم توجه شود، گفت: باید به مسئولان آموزش‌های لازم داده شده تا آنان به سخنان مردم توجه داشته باشند تا به این وسیله بتوانیم مشکلات مردم و دولت را حل کنیم.
وی بیان کرد: بالا رفتن درآمد مردم سبب افزایش مالیات می‌شود از همین رو باید روی منابع تولیدی توجه بیشتری داشته باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی با دیگر ارگان‌ها باید همکاری داشته باشد، گفت: اگر این همکاری وجود داشته باشد تولید و درآمد مردم بیشتر می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: یارانه‌ها بلای خانمان سوزی است که سابقاً‌ ایجاد شده است اما امروز باید در این خصوص برنامه و تفکر جدی صورت بگیرد نیازی نیست که افراد  ثروتمند یارانه بگیرند. حذف یارانه ثروتمندان گرچه با اعتراض همراه خواهد بود اما نیاز به شجاعت دولت دارد.
وی با اشاره به اینکه تنها یک سوم مردم نیاز به یارانه دارند، گفت: با حذف یارانه ثروتمندان می‌توان به افراد کم‌درآمد جامعه کمک بیشتری کرد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مالیات برای حفظ امنیت مردم است، گفت: اگر با تدبیر به مردم توجه داشته باشیم به طور قطع مشکلات مردم و دولت حل خواهد شد.
منبع:فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    محضرمبارک حضرت آقا -شاید چون اطلاعات درستی به شما نمیدهند از اهمیت یارانه ها برای بسیاری ازخانوادهامطلع نباشید-اما این مبلغ ناچیز هم درزندگی خیلی ها موثراست

    • ناشناس گفت:

      احتمالا این مدیران که میرن دیدنشون نسبت به ستلهای گذشته دنگ کمتری بهشون میدن برا این میگن خانمان سوز

  2. ناشناس گفت:

    حاج آقا اينو زمانى مى فرموديد که احمدى نژاد اين کلاه دوگوش رو انداخت رو سر مردم نه الان که برق سه برابر گاز چهار برابر اب دوبرابر همه اجناس 9% ارزش افزوده روشونه. کلاه دوگوش رو سر ملت ايرانه

  3. همشهری گفت:

    بزرگوار اگر ان زمان که دلار 800تومان بود جلوی یارانه را میگرفتید خانمان سوز نمیشد اگر حالا هم اشتباه دیگری تکرار نشود….

  4. ناشناس گفت:

    او کسیکه اومد یه شبه یارانه مارانه رو داد به خورد ملت و دلار از 800 تومن کرد 3500 تا 3800 و بنزین و آب و برق و… رو آزاد کرد و ملت رو خس و خاشاک خوند و باعث بی احترامی به مجلس و آقا و… شد رو بیارید جواب بده… 

دیدگاه شما