سه شنبه 21 مهر 1394 - 13:39

نمایشگاه آثارسباستيائو سالگادو در ياسوج افتتاح مي‌شود

نمايشگاه آثار سباستيائو سالگادو و كارگاه دو روزه آموزش عكاسي حسن غفاري در ياسوج برگزار مي‌شود.

به گزارش بویر نیوز به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، نمايشگاه عكس «معدن طلاي برزيل و صنايع فولاد» سباستيائو سالگادو عكاس شهير برزيلي روز 25 مهرماه در محل نگارخانه باران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ياسوج افتتاح خواهد شد.

اين نمايشگاه توسط آژانس عكس ايران و انجمن سينماي جوانان ياسوج و با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد تا 3 آبان ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد داشت.

گفتني است هم‌زمان با برگزاري اين نمايشگاه عكس، كارگاه دو روزه آموزش عكاسي با محوريت معرفي و بررسي آثار سباستيائو سالگادو با حضور حسن غفاري برگزار خواهد شد.

اين كارگاه با نمايش فيلم مستندي از زندگي و آثار اين عكاس بزرگ آغاز و با برگزاري كارگاه عملي دو روزه در روزهاي 25 و 26 مهرماه با حضور عكاسان استان ادامه خواهد داشت.

براساس اين گزارش، روز دوم اين كارگاه آموزشي در روستاي لوداب از توابع ياسوج و با حضور بيش از 30 نفر از عكاسان استان برگزار خواهد شد.

سباستيائو سالگادو متولد هشتم فوريه 1944 برزيل است. او كه دكتراي اقتصاد دارد در ابتدا يك اقتصاددان بود كه در سال 1973 اقتصاد را رها كرده و به عكاسي روي آورد. سالگادو با به تصوير كشيدن وضعيت اسفبار مردمان قاره آفريقا موفق شد توجه جهاني را به اين موضوع جلب كند.

در سال 1994 به همراه همسرش Lélia Wanick Salgado انجمن عكاسي آمازوناس را در پاريس راه‌اندازي نمود. او تاكنون توانسته است عكس‌هاي بيشمار مستندي را از وضعيت زنان و كودكان در آفريقا دريافت كند. سالگادو را مي‌توان بزرگ‌ترين عكاس در زمينه عكس كودكان دانست.

وي از طرف بنياد يونيسف موفق به دريافت جوايز متعددي گرديده است كه او را به يكي از بزرگ‌ترين حاميان كودكان در جهان مشهور ساخته است. در اكتبر سال 2007 او در پروژه قهوه توانست عكس‌هايي را كه مربوط به صنعت قهوه بوده و از كشورهاي برزيل، اتيوپي، گواتمالا و هند گرفته بود در سفارت برزيل در لندن در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دهد.

در آثار او مي‌توان عناصر طبيعت و حيات‌وحش را در تعامل با انسان و زندگي‌اش يافت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165561
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما