دوشنبه 20 مهر 1394 - 14:47

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در گچساران

نوروزی: معماری شهری گچساران، معماری خالی از هویت می باشد، که متاسفانه برای هویت ملی، منطقه ای، بومی و… هیچ فکری نشده است

آثار جمعی از هنرمندان از امروز به مدت ۸ روز در نگارخانه شهید سجده ای فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار کبنانیوز اظهار داشت: فرهنگ و هنر نیازمند بستر و زمینه مساعد است تا هنرمندان و فعالان عرصه های فعالیت های فرهنگی و هنری با انگیزه و فراغت بر تولید آثار بپردازند.
امیر نوروزی با اشاره به اینکه هنرمندان برای تولید آثار خود هزینه های زیادی متحمل می شوند، افزود: برپایی نمایشگاه پلی بین اقتصاد وهنر می باشد و همچنین شاهد شکوفایی و پویایی هنر می شود.
وی با بیان اینکه در معماری شهری گچساران، معماری خالی از هویت می باشد، که متاسفانه برای هویت ملی، منطقه ای، بومی و… هیچ فکری نشده است، عنوان کرد: هنرمندان با شناخت کافی که از جامعه دارد می توانند در طراحی مبلمان شهری، نقاشی دیواری، حجم سازی،، انتخاب نماد ها و نشانه ها بومی و محلی، فرهنگی و ارزشی انقلاب نقش آفرینی کرده و از آنان بعنوان مشاوران خوبی در ساخت و سازها استفاده شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی شهردار و شورای شهر تعامل خوبی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و ما پیشنهاد می کنیم با خرید آثار هنرمندان بومی و استفاده آن در زیباسازی شهر، در این راستا هنرمندان برای ادامه کار تشویق و دلگرم و انگیزه آنان برای خلق آثار بعدی دو چندان شده و در نهایت در جامعه که در آن هنر وجود داشته باشد جامعه مهربان و پویاست.

IMG_1421 IMG_1415 IMG_1419 IMG_1414 IMG_1409 IMG_1418 IMG_1417 IMG_1408 IMG_1407 IMG_1416

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165455
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یلدا گفت:

    بسیارزیبا

دیدگاه شما