دوشنبه 20 مهر 1394 - 2:10

فتوای داعشی‌ها برای تعرض به زنان/ هدیه یک خواننده به ظریف/ امیدواری وزیر احمدی نژاد به وحدت اصولگرایان/ واکنش خانواده نوروزی به اظهارات عجیب پرسپولیسی‌ها/ وقتی روح الله حسینیان قاتل بود!

ممانعت بحرین از سفر مداحان و وعاظ ایرانی

وزارت کشور بحرین اعلام کرد که امسال برای سخنرانان و مداحان عراقی و ایرانی برای محرم ویزا صادر نخواهد کرد.به گزارش رسا شیخ محسن آل عصفور رییس شورای اوقاف جعفری از تصمیم وزارت کشور بحرین در صادر نکردن ویزا برای سخنرانان و مداحان ایرانی و عراقی برای ورود به این کشور در ایام محرم الحرام خبر داد.آل عصفور گفت: بخش‌های صدور ویزا در اقدامی از صدور نزدیک به 20 ویزا برای مدیران هیأت‌های مراسم عزاداری خودداری کردند.گفتنی است شیخ محسن آل عصفور از روحانیان شیعه نزدیک به درباره آل خلیفه است که همسو با سیاست های نظامی عمل می کند.انقلابیان بحرینی از او و سازمان اوقاف جعفری به دلیل عدم بازسازی مساجد و حسینیه ها و همچنین فشار علیه علما و روحانیان به شدت انتقاد می کنند.

*******

اصرار به بازگرداندن پیکر حجاج جان‌باخته وجهی ندارد

آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: خوب است که جان‌باختگان حادثه منا در مکه یا مدینه مدفون شوند و اصرار به بازگرداندن پیکرهای مطهر وجهی ندارد.این مرجع تقلید در دیدار یکی از وزرا، با اشاره به این‌که «کسانی که در مسیر الی الله و در سرزمین وحی و در حال احرام جان خود را از دست بدهند دارای جایگاه والایی هستند» بیان کرد: این سخن و تعبیر نص صریح قرآن کریم است و تعبیر به کار برده شده درباره ضیوف‌الرحمن بهت‌انگیز است.وی بیان کرد: حجاجی که در سرزمین وحی جان باختند مقامی دارند که قابل درک و وصف نیست و کسانی که در این واقعه جان باختند مهاجر الی الله بودند و پاداش گفته شده وعده نیست، ضمانت است.این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «سعادتی بزرگ نصیب این حجاج شده است و برای بازماندگان نیز باقیات الصالحات در نظر گرفته می‌شود» ادامه داد: جانباختگان واقعه منا ضیوف الرحمن بوده و مهمان خدا هستند.

*******

وقتی روح الله حسینیان قاتل بود!

در جلسه امروز علنی مجلس برای تصویب برجام حسینیان پیش آقای صالحی رفت و با کمال تاسف گفت که اگر برجام به فرجام برسد تو را می‌کشیم و سیمان رویت می‌ریزیم. به گزارش روزنو ، این در حالی است که حسینیان در زمان دولت اصلاحات نیز سخنی با این مضمون گفته بود که ما خودمان یک زمان قاتل بودیم.

یک شنبه

*******

برخی نمایندگان تجارت آهن می‌کنند!

حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: به افرادی نیاز داریم که وقتی به مجلس راه می‌یابند به فکر خودشان نباشند و به دنبال این نباشند که مجلس را مرکز قدرتی برای تجارت و معاملات خود قرار دهند. در مجلس بار‌ها شاهد بوده‌ایم نماینده‌ مجلس پشت صندلی خود نشسته و با تلفن معاملات آهن و… انجام می‌دهد نه اینکه شغل او تجارت باشد به سبب موقعیتی که به دست آورده به اطلاعات و ارتباطاتی دسترسی پیدا کرده که از آن در جهت منافع اقتصادی خودش یا اطرافیانش استفاده می‌کند.

*******

پراید به 19 میلیون تومان رسید

در حالی که قیمت کارخانه‌ای پراید 19 میلیون و 920 هزار تومان اعلام شده، هم‌اکنون این خودرو در نمایندگی‌ها 19 میلیون تومان به فروش می‌رسد.به گزارش تجارت امروز، قیمت کارخانه‌ای پراید 131 معادل 19 میلیون و 920 هزار تومان و پراید 111 SE معادل 20 میلیون و 140 هزار تومان اعلام شده اما گزارش‌های میدانی حاکی از این است که برخی نمایندگی‌ها با پیش‌بینی افت قیمت خودرو، اقدام به فروش پراید 131 SE با قیمت 19 میلیون تومان و پراید SE111 با قیمت 19 میلیون و 600 هزار تومان می‌کنند که البته برخی گزارش‌های غیررسمی از فروش پایین‌تر از این مبالغ نیز حکایت دارد.پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که با توجه به نبود مشتری و افت 47.6 درصدی تولید خودرو در شهریورماه امسال نسبت به شهریورماه سال گذشته، قیمت‌ها در هفته‌های آینده در سراشیبی نزول قرار گیرد که آثار این کاهش قیمت از هم‌اکنون قابل مشاهده است.به گفته برخی نمایشگاه داران، با توجه به اینکه حجم تولید کارخانجات به نصف کاهش یافته و بسیاری از قطعه‌سازان بیکار هستند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند معلوم نیست تکلیف بازار خودرو به چه سمتی پیش خواهد رفت.

*******

صوفی: شان عارف بالاتر از این حرفاست

عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: این شورا باید به آقای عارف پیشنهاد ریاست ارائه دهد.علی صوفی عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درخصوص اظهارات علی محمد غریبانی رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که گفته بود ما خوشحال می‌شویم که آقای عارف خود را برای ریاست شورای سیاست‌گذاری انتخابات نامزد کند، اظهار داشت: شأن آقای دکتر عارف بالاتر از این حرف‌هاست که بخواهد کاندیدا شود.وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری باید به آقای عارف پیشنهاد ریاست را ارائه دهند، نه اینکه خودش تصمیم بگیرد.عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان در خصوص حضور یا عدم حضور عارف در جلسه شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: آقای عارف طبعاً در جلسه شورای سیاست‌گذاری شرکت می‌کنند.

*******

توصيه هاي پيامکي به نمايندگان براي رد برجام

جواد هروي،عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي درباره جلسه بررسي طرح برجام در مجلس ،گفت:حواشي و لابي هاي پيرامون جلسه امروز مجلس از اصل صحن بيشتر بود درواقع به دليل اهميتي که برجام داشت در روزهاي اخير حرکتهاي احساسي ،سياسي ورواني شديدي به وجود آمده بود چراکه بعضي ها زوم کرده بودند نتيجه را طور ديگري رقم بزنند.نماينده مردم قائنات گفت:در روزهاي گذشته تلفن ها و پيامک هاي نمايندگان خيلي زياد شده بود به طوري که توصيه مي شد به برجام راي داده نشود البته برخي دوستان هم بر اهميت تامين منافع ملت تاکيد مي کردند.

*******

رسولی رییس ستاد انتخاباتی عارف شد

محمد رضا عارف، طی حکمی سید حسن رسولی را به عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود در انتخابات مجلس آتی منصوب کرد.

*******

ابلاغ اعتراض نمایندگان به عملکرد صدا و سیما

منصور حقیقت پور عملکرد صداوسیما در موضوع برجام را یکسویه خواند.نماينده اردبيل در گفت و گو با خبرآنلاين با تاکيد بر اينکه به عنوان نايب رئيس کميسيون ويژه برجام اصلا درجريان هماهنگي هاي رسانه ملي با اين کميسيون براي پخش جلسات کميسيون برجام در تلويزيون نبود، گفت: گويا فقط با رئيس کميسيون آقاي زاکاني هماهنگي مي کردند وگرنه ما که اصلا خبر نداشتيم مي خواهند چه بکنند.وي با بيان اينکه «صداوسيما در موضوع برجام بسيار بد عمل کرد»، ادامه داد: اين رسانه جلسات کميسيون ويژه برجام را به شکل گزينشي پخش کرد و حتي اگر نگوييم که استفاده تبليغي براي فرد خاصي در کميسيون بود، دست کم نوعي استفاده گزينشي و خطي از پخش جلسات کميسيون ويژه شده است.او که شب گذشته در تماسي تلفني مهمان يکي از برنامه هاي شبکه شش تلويزيون بود، در حاليکه از زاکاني دعوت شده بود تا حضورا در اين برنامه شرکت کند، گفت: نوع گزارش هاي منتشره در صداوسيما و نحوه دعوت از مهمانان و چينش آنها نشان از عملکرد يکسويه اين رسانه دارد که عمدتا به نفع دوستان مخالف با توافق هسته اي، فضا را باز مي کنند.

*******

 رأی رسایی دزدیده شد!

در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان رأی گیری برای کلیات طرح برجام، حمید رسایی نماینده مردم تهران پیشنهاد داد که این رأی گیری با ذکر نام نمایندگان باشد. این پیشنهاد رسایی در صحن مجلس به رأی گذاشته شد که مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار نگرفت. به گزارش «الف»، در حین رای‌گیری برای این درخواست، صفر نعیمی‌رز نماینده مردم آستارا در مجلس از کنار میز رسایی گذشت و در حین عبور دکمه مخالفت دستگاه رسایی را فشار داد، این موضوع انتقاد شدید نماینده تهران را در پی داشت؛ در نهایت رسایی به جایگاه هیات رئیسه مجلس رفت و ضمن بیان این موضوع خواستار ارائه رایش شد که هیات رئیسه به این درخواست رای مثبت داد.

*******

حسینیان با صالحی شوخی کرده!

ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان در گفت و گو با خبرنگاران گفت که من با آقای حسینیان صحبت کردم و او گفت که من از روی شوخی و مزاح و مطایبه این حرف را به آقای صالحی زدم اما او این حرف را جدی گرفت. به گزارش خبرآنلاين، ندیمی تاکید کرد: حسینیان دارای سلامت نفس است و کینه ای نیست و از این شوخی ها با همه نمایندگان می کند اما شاید صالحی به دلیل آشنا نبودن با فضای مجلس و شوخی های درون پارلمانی انتظار شنیدن چنین حرفی را نداشت.

*******

تتو به یاد نوروزی

محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی به یاد هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس شماره 24 را روی دستشان خالکوبی کردند. این در حالی است که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بارها از برخورد با تتو فوتبالیست‌ها خبر داده بود.

*******

عصبانیت رسایی از تصویب برجام

فتوای داعشی‌ها برای تعرض به زنان/ هدیه یک خواننده به ظریف/ امیدواری وزیر احمدی نژاد به وحدت اصولگرایان/ واکنش خانواده نوروزی به اظهارات عجیب پرسپولیسی‌ها/ وقتی روح الله حسینیان قاتل بود!

*******

کله پاچه مخصوص جهاز عروس

تب چشم و هم چشمی بسیار داغ شده و عروس و داماد بیشتر از اینکه به فکر زندگی مشترکشان باشند درگیر مراسم و تجملات آن هستند. تصویری از تزئین کله پاچه و وسایل برای یخچال عروس که در شبکه های اجتماعی منتشر شده موید این مدعاست.

یک شنبه

*******

واکنش خانواده نوروزی به اظهارات عجیب پرسپولیسی‌ها

بسیاری از بازیکنان پرسپولیس همچنان در مورد هادی نوروزی مصاحبه می کنند و هر کدام دلیل خاصی را برای فوت وی مطرح می کنند. برخی از آنها که گویی در جریان همه مسائل نوروزی بوده اند مدعی شده اند که وی به خاطر مشکلات و بدقولی ها و یا توهین هواداران و… دق کرده است! تداوم این روند باعث شد خانواده نوروزی واکنش نشان داد. برادر وی در تازه ترین مصاحبه تاکید کرده که هادی در اواخر عمرش هرگز از مشکلات اینچنینی صحبت نکرده و به نوعی به همبازیان وی یادآور شد که کمتر از این مصاحبه ها انجام دهند. نکته جالب دیگر اینکه برخی نفرات پرسپولیس که در گذشته رابطه چندان جالبی با نوروزی نداشتند، اکنون در قالب یک رفیق دلسوز ظاهر شده اند که شدت گرفتن مصاحبه هایشان در این خصوص صدای اهالی رسانه را نیز در آورده است.

*******

هدیه یک خواننده به ظریف

خشایار اعتمادی درباره فعالیت های این روزهای خود در عرصه موسیقی توضیح داد: به تازگی کار تولید و ضبط قطعه «ایران زمین» را آغاز کرده ام که می خواهم آن را به اعضای هیات دولت به ویژه آقای ظریف تقدیم کنم.وی ادامه داد: در این قطعه مریم دلشاد ترانه‌سرا، بنده آهنگساز و ایمان حجت تنظیم‌کننده به عنوان عوامل اجرایی حضور داریم. من در تمامی مراحل تولید قطعه از ترانه سرایی گرفته تا تنظیم حضور داشتم که امیدوارم دوستان گروه اجرایی از این مشارکت راضی بوده باشند، زیرا تمام تلاش ما این است که بتوانیم اثر قابل توجهی را ارائه دهیم.

*******

ادعای جدید درباره اتفاقات امروز مجلس

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مشرق درباره مجادله لفظی امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: بر اساس قرار قبلی و قبل از بررسی طرح در صحنه علنی مجلس، می‌بایست آقایان زاکانی، لاریجانی و شمخانی قبل از بررسی کلیات طرح یک‌فوریتی اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام، درباره مفاد طرح، به تفاهم می‌رسیدند و این در حالی است که چنین تفاهمی هنوز حاصل نشده است و لذا طرح باید از دستور کار خارج می‌شد.وی افزود: آقای لاریجانی بدون حضور آقای زاکانی، با دبیر شورای عالی امنیت ملی صحبت کرده و بنا بر اظهارات آقای زاکانی، از دفتر دبیرخانه نیز با مجلس تماس گرفته‌شده تا طرح از دستور کار خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

*******

برادر هاشمی جواب عطریانفر را داد

محمد هاشمی در گفت و گو با آرمان در پاسخ به این سئوال که آقای عطریانفر به‌تازگی عنوان کرده‌اند استعفای شما از حزب کارگزاران سازندگی اشتباه بوده است بیان داشته است که نظر هر شخصی برای خودش قابل احترام است. با این وجود اینکه شخصی درباره شخص دیگر اظهارنظر کند و اقدام وی را اشتباه تلقی کند نمی‌تواند محلی از اعراب داشته باشد و پسندیده نیست. هر شخصی بیشتر با سابقه و علایق خود آشناست و تصمیماتی که اتخاذ می‌کند براساس آینده و مصلحت خودش است.

به نظر من آقای عطریانفر در مصاحبه اخیر خود تلاش کردند مساله استعفای بنده از حزب کارگزاران را کوچک جلوه بدهند. ایشان درباره استعفای بنده از واژه «قهر» استفاده کرده بودند که صحیح نبوده و چنین اتفاقی رخ نداده است. بنده نسبت به اتفاقاتی که در حزب کارگزاران سازندگی در حال وقوع بود اعتراض داشتم و به دلیل اعتراض از حزب کناره‌گیری کردم و مساله قهر در کار نبوده است. با این وجود من قصد ندارم درباره حزب کارگزاران صحبتی را مطرح کنم و به همین دلیل به صورت «سربسته» مطالبی را عنوان می‌کنم. بنده معتقدم در بین اعضای حزب کارگزاران سازندگی آقای محمد عطریانفر دارای بینش قوی سیاسی است و مسائل مختلف را به خوبی تحلیل و تفسیر می‌کند. به همین دلیل ایشان به خوبی نسبت به دلایل اختلاف بنده با دیگر اعضای حزب آگاهی دارد و از ریشه‌ها و علت اصلی آن باخبر است. با این وجود از سخن ایشان درباره «قهر» تعجب کردم و انتظار استفاده از چنین کلمه‌ای را نداشتم. این در حالی است که در واقعیت هیچ‌گونه قهری رخ نداده و بنده با توجه به سوابق و همچنین مصلحت سیاسی خود ترجیح دادم از حزب کناره‌گیری کنم.

*******

فتوای داعشی‌ها برای تعرض به زنان

یکی از زنان عراقی که توسط تروریست‌های داعش مورد تعرض قرار گرفته بود، اظهار کرد: گروه داعش در تلاش است تا از دین برای تبرئه جرایم کشتار و تعرض به زنان سوءاستفاده کند.«شفقنا» به نقل از پایگاه الوطن نوشت: به گفته این زن عراقی، داعشی‌ها ادعا می‌کنند اگر زنی 10 بار از سوی تروریست‌ها مورد تجاوز جنسی قرار گیرد، مسلمان خواهد شد!زن 22 ساله عراقی که نام خود را ذکر نکرد، داستان فروختن خود و خواهرش توسط داعش و مورد تعرض قرار گرفتن خود توسط 11 تروریست داعشی را بیان می‌کند.وی گفت سرکردگان داعش او را وادار به خواندن خطابی کردند که بیان می‌کرد هر زن اسیری که از سوی 10 نفر از داعشی‌ها مورد تعرض جنسی قرار گیرد، مسلمان خواهد شد.این زن جوان عراقی تاکید کرد که پرچم و عکس ابوبکر البغدادی را بر روی خطاب دیده است.

*******

نظر علی مطهری درباره «خنداونه»

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تولید برنامه‌ای مانند «خندوانه» کار لازم و جدیدی بود، تصریح کرد: خنداندن و شاد کردن مردم با ضوابطی که در کشور ما وجود دارد، کار بسیار مشکلی است.علی مطهری در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درباره برنامه «خندوانه» با بیان این مطلب گفت: در تلویزیون‌های دیگر کشورهای دنیا از موسیقی، رقص و ابزارهای متعدد برای شاد کردن مردم استفاده می‌کنند که این کار برای ما شدنی نیست؛ چراکه در جامعه ضوابطی وجود دارد که ملزم به رعایت آن هستیم.وی افزود: با توجه به اینکه دست‌اندرکاران برنامه «خندوانه» با رعایت چنین ضوابطی توانسته‌اند مردم را شاد کنند و خنده بر لب آنان بیاورند، کار بزرگی انجام داده‌اند.نماینده مردم تهران در مجلس، درباره برخی انتقادات مطرح‌شده مبنی بر اینکه «خندوانه» با دعوت از برخی سیاسیون، از اعتماد مردم به این برنامه سوءاستفاده کرده است، گفت: گمان نمی‌کنم که دست‌اندرکاران برنامه «خندوانه» با اهداف سیاسی اقدام به دعوت از این چهره‌ها کرده باشند.این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دعوت از آقای حداد عادل در روز ازدواج صورت گرفت که دارای تناسب بود و به نظر نمی‌رسد که برنامه «خندوانه» گرایش سیاسی داشته باشد.

*******

امیدواری وزیر احمدی نژاد به وحدت اصولگرایان

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد روند وحدت اصولگرایان به خبرنگار نامه نیوز گفت:جلساتی که بین گروه‌های اصولگرا انجام می‌شود جلسات خوبی است که ما را به وحدت اصولگرایان امیدوار کرده است.وی با بیان اینکه اصولگراها طیف های مختلفی هستند اظهار داشت:درواقع اصولگرایان یک حزب و گروه نیستند و جبهه اصولگرایی در کشور گسترده‌اند و در لباس‌های مختلفی اصولگرایان فعالیت می‌کنند و نمی‌شود با احزابی همانند موتلفه و اصلاح طلبان آنرا مقایسه کرد.وزیر نفت دولت نهم با اشاره به ائتلاف موتلفه پایداری و ایثارگران گفت:نمی شود با جمع شدن چند حزب و طیف گفت وحدت انجام شده است ولی بازهم همین افراد و طیف‌ها که نماد اصولگرایی هستند باهم وحدت کرده‌اند می توان گفت اتفاق خوبی است.وی ادامه داد: قطعا سایر گروهها و افراد اصولگرا اگر ببینند که وحدتی انجام شده است به این وحدت می‌پیوندند گرچه اصولگرایی یک جمع وسیع و یک جبهه گسترده در سراسر کشور است که باید همه طیف ها در سراسر کشور نیز این ضرورت را درک کنند وبه وحدت بپیوندند.

*******

54 هزار خودرو در مرز صادرات متوقف شد

معاون وزیر صنعت گفت: کمتر از 16 هزار دستگاه خودرو از مجموع 70 هزار خودروی برنامه ریزی شده در نیمه نخست سال جاری به بازارهای خارج کشور صادر شده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اعلام اینکه بازارهای صادراتی خودرو باید بیشتر شود، گفت: خودروسازان در حال مذاکره با شرکت ها و برندهای معتبر جهان برای قراردادهای جدید هستند تا با سرمایه گذاری مشترک و صادرات 30 درصد از تولیدات ، همکاری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165397
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما