دوشنبه 20 مهر 1394 - 0:47

بازتاب آزمایش موشک عماد در رسانه‌های خارجی

آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک دوربرد بالستیک ایران با نام «عماد» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش بویرنیوز، سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرد: در آستانه محرم حسيني فرزندان رشيد ملت بزرگ و سلحشور ايران اسلامي در وزارت دفاع با مدد گرفتن از الطاف بيكران الهي و رمز مقدس يا ابوالفضل العباس(ع) موشك دوربرد «عماد» نسل جديد موشك هاي بالستيك زمين به زمين جمهوري اسلامي ايران را با موفقيت آزمايش كردند.

بازتاب آزمایش موشک عماد در رسانه‌های خارجی

وی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تكميل توان موشكي نيروهاي مسلح و افزايش قدرت بازدارندگي موثر جمهوري اسلامي ايران گفت: اين موشك كه تمامي مراحل طراحي وساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع صورت پذيرفته است، نخستين موشك دوربرد جمهوري اسلامي ايران با قابليت هدايت و كنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ كه قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور كامل منهدم كند.

آزمایش موفقیت آمیز این موشک دوربرد بالستیک بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد.

شبکه لبنانی المیادین ضمن پوشش کامل سخنان وزیر دفاع دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص آزمایش موشک دوربرد «عماد» اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی از آزمایش موفقیت آمیز موشک دوربرد بالستیک «عماد» خبر داد که درست در همین روز نمایندگان پارلمان این کشور با کلیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام» موافقت کردند.

پایگاه لبنانی العهد نیز ضمن پوشش اظهارات وزیر دفاع کشورمان در خصوص آزمایش این موشک، به نقل از وی تیتر زد: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت توان موشکی خود از هیچ قدرتی اجازه نخواهد گرفت.

پایگاه النشره نیز با انتشار این تیتر «ایران موشک دوربرد بالستیک تحت عنوان «عماد» را آزمایش کرد» به نقل از سردار دهقان، تلاش کرد تا از اهمیت این موضوع و موفقیت آمیز بودن این آزمایش بکاهد.

پایگاه مصری بوابة فیتو با انتشار تصاویر مختلف از آزمایش موشک دوربرد بالستیک «عماد» نوشت: جمهوی اسلامی ایران با موفقیت جدیدترین موشک دوربرد بالستیک خود را که وزارت دفاع اقدام به ساخت آن نموده بود، آزمایش کرد.

این پایگاه مصری همچنین سخنان وزیر دفاع کشورمان در خصوص آزمایش این موشک را به صورت کامل پوشش داد.

شبکه سی ان ان نیز با انتشار این تیتر که «ایران یک موشک دوربرد بالستیک، ساخت داخل را آزمایش کرد»، نوشت: وزیر دفاع ایران اعلام کرد که تهران همچنان با قدرت به تقویت توان موشکی خود ادامه می دهد.

پایگاه مصر ۲۴ نیز در ستون «خبرهای فوری» خود خبر آزمایش موفقیت آمیز موشک دوربرد بالستیک «عماد» را منتشر کرد.

پایگاه البوابه نیوز نیز با اعلام اینکه تهران جدیدترین موشک دوربرد بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرد، به انتشار کامل اظهارات سردار دهقان در این ارتباط پرداخت.

پایگاه حمرین نیوز هم ضمن پوشش خبر موفقیت آمیز بودن آزمایش موشک «عماد»، به نقل از سردار دهقان نوشت: طراحي، ساخت و آزمايش موفقيت آميز موشك عماد يك جهش فناورانه و عملیاتی در اين حوزه راهبردي به شمار مي رود.

پایگاه بوابه القاهره با پوشش خبر آزمایش موشک دوربرد بالستیک «عماد»، نوشت: ایران با آزمایش این موشک بالستیک برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قدرت نمایی کرد. این پایگاه همچنین به انتشار کامل سخنان سردار دهقان در خصوص آزمایش موشک «عماد» پرداخت.

روزنامه صدی نیز در جریان پوشش خبرهای مربوط به آزمایش موشک «عماد» به نقل از سردار دهقان نوشت: موشک عماد، نخستين موشك دوربرد جمهوري اسلامي ايران با قابليت هدايت و كنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ كه قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور كامل منهدم كند.

شبکه روسیا الیوم با اعلام اینکه ایران، یک موشک دوربرد بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد، به پوشش سخنان سردار دهقان در این زمینه پرداخت.

بازتاب گسترده آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک دوربرد بالستیک ایران به نام موشک «عماد» در رسانه های بین المللی در حالی صورت گرفت که برخی از رسانه های وابسته به بیگانگان از جمله شبکه های العربیه و الجزیره تلاش کردند تا حتی الامکان از اهمیت این موفقیت بکاهند./مهر

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    پایگاه بوابه القاهره با پوشش خبر آزمایش موشک دوربرد بالستیک «عماد»، نوشت: ایران با آزمایش این موشک بالستیک برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قدرت نمایی کرد. این پایگاه همچنین به انتشار کامل سخنان سردار دهقان در خصوص آزمایش موشک «عماد» پرداخت.
    …………… بفرمائید فاصله تا عربیسم چقدر است با آرپی جی هم می شود اینها را متلاشی کرد،به امتحانش می ارزد

دیدگاه شما