یکشنبه 19 مهر 1394 - 21:05

مرگ عابرین پیاده در 12 درصد از حوادث ترافیکی

 رئیس پلیس‌ راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 6 ماهه نخست امسال در 12 درصد از حوادث ترافیکی عابرین پیاده جان خود را از دست داده و یا به شدت مجروح شدند.
خبرگزاری فارس: مرگ عابرین پیاده در 12 درصد از حوادث ترافیکی

 به گزارش فارس، منوچهر سیاهپور ظهر امروز در برنامه طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده که به همت اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در دبیرستان دخترانه بعث دشتروم برگزار شد، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال در 12 درصد از حوادث ترافیکی عابرین پیاده جان خود را از دست داده و یا به شدت مجروح شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: رعایت قوانین عبور و مرور برای عابرین پیاده برابر ماده 215 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی است که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان معمولا سرنشین و یا عابر پیاده هستند اذعان کرد: نقش دانش‌آموزان در بیشتر تصادفات به عنوان عابر پیاده بوده که باید جهت عبور از عرض جاده به نکات عبور و مرور دقت و توجه ویژه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها بیشتر در معرض خطر تصادفات جاده‌ای بوده و باید آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از تصادفات به آنها داده شود.

وی یادآور شد: عابرین پیاده به خصوص دانش‌آموزان جهت عبور از جاده باید به تابلوها، محل‌های مخصوص عبور عابرین پیاده، پل‌ها و خط‌کشی‌های عابر پیاده توجه کنند تا از خطر تصادف مصون بمانند.

این فرمانده انتظامی یکی از راه‌های جلوگیری از بروز چنین حوادثی را برقراری ارتباط هر چه بیشتر پلیس و آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: نقش این دو دستگاه در فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان بسیار با اهمیت است.

سیاهپور با اشاره به نقش اولیا در راهنمایی فرزندان خود برای عبور از جاده به خصوص در مناطق روستایی حاشیه جاده‌های اصلی اشاره کرد و گفت: باید اولیا توسط مربیان توجیه شوند تا شاهد بروز حوادث کمتری باشیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما