یکشنبه 19 مهر 1394 - 14:55

مرغابی‌های‌ یاسوج دلی‌ از عزا در آوردند (+عکس)

ترکیدگی لوله‌های آب در سالی که بحران آب نام گرفته در کوچه پس کوچه‌های شهر یاسوج و بی‌تفاوتی مسئولان تعجب هر بیننده‌ای را برانگیخته است.

به گزارش بویر نیوز، همه روزه از مسئولان کشوری و استانی می‌شنویم که بحران آینده جهان نه نفت بلکه آب است که به کرات از این حرف‌ و حدیث‌ها توسط مسئولان در تریبون‌های مختلف شنیده شده است.

بحران آب این روزها بسیار از زبان مدیران و مسئولان شنیده می‌شود و برنامه‌های زیادی از سوی آن‌ها تدارک دیده شده است که انسان فکر می‌کند مسئولان حتما این موضوع را جدی گرفته‌اند.

اما به ته قضیه که نگاه می‌کنیم به شعاری بودن این حرف‌ها پی می‌بریم چرا که در عمل، خود مسئولان اعتقادی به بحران آب و مشکلاتی که از این رهگذر ایجاد شده ندارند.

در استانی که مسئولان آن در گزارش‌ها دم از آب‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند از بحران آب هم زیاد می‌شنویم.

این سخن همه مسئولان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد است که ما 25 درصد نفت کشور، 10 درصد روان‌‌آب‌های کشور، 50 درصد گیاهان دارویی کشور، چندین و چند درصد جنگل‌های کشور و ده‌ها مورد از این داشته را در استان داریم اما مردم که تاکنون چیزی از این همه داشته و ظرفیت عایدشان نشده است.

وقتی می‌گوییم که چیزی عایدشان نشده به این معنی است که در اشتغال رتبه‌های آخر کشور و در توسعه هم جایگاه آخر مربوط به این استان است.

در این استان نه تنها از 10 درصد روان‌‌آب‌های کشور برای توسعه استفاده نمی‌کنند بلکه همین آب به خوبی در بین مردم توزیع نمی‌شود و می‌بینیم که به جای توزیع مناسب در بین مردم در کوچه و خیابان‌ها بی‌خود و بی‌جهت هدر می‌رود.

سال گذشته و امسال بارها و بارها از مسئولان استانی شنیدیم که 6 شهر استان از جمله شهر یاسوج با بحران آب دست به‌گریبان است و اخبار زیادی هم در این زمینه تاکنون از سوی رسانه‌ها و نشریات منتشر شده است.

وقتی با تلفن 122 آبفا برای اعلام نشتی آب در کوچه و خیابان تماس گرفته می‌شود تنها جوابی که شنیده می‌شود این است که باید از شهرداری برای حفر کانال و تعمیر خرابی شبکه مجوز گرفته شود که این مجوزها شاید ماه‌ها طول بکشد و آب این مایه حیات همین‌طور در گیر و دار بخشنامه‌های اداری در خیابان‌های شهر سرگردان باشد.

هر چند که مسئولان تنها به این نکته بسنده می‌کنند که شبکه آب شهرهای استان فرسوده است و گناه را بر گردن فرسودگی لوله‌ها می‌اندازند اما این دلیل نمی‌شود که در هنگام بحران آب چنین ناسپاسی نسبت به این نعمت الهی داشته باشیم.

جالب است بدانیم که استان کهگیلویه و بویراحمد در پرسش مهر ریاست‌جمهوری که موضوع آن هم آب و بحران آب بود در کشور مقام‌هایی کسب کرد اما اکنون آب در هر کوچه و خیابانی از شهرهای استان و به خصوص یاسوج بی‌خود و بی‌جهت این مایه حیات هدر می‌رود.

وضعیت به گونه‌ای شده که کودکان در شهرها از این بی‌تدبیری مسئولان استفاده کرده و مرغابی‌های خود را در این آب‌های بیهوده روان، رها کرده‌اند.

وقتی عباراتی همچون 10 درصد آب کشور، بحران آب در استان، بی‌آبی در بیشتر مناطق شهرهای استان از جمله یاسوج، تلاش مسئولان برای رفع بحران آب، کمبود اعتبارات برای آبرسانی بهتر به مناطق شهری و روستایی و دست آخر هدرروی آب در کوچه پس کوچه‌های شهرها را کنار هم می‌گذاریم تنها چیزی که به ذهن متبادر می‌شود دو کلمه است که آن هم عبارت است از «بی‌تدبیری مسئولان».

 تصاویر خبرگزاری فارس از یکی از ده‌ها و یا صدها هدرروی آب در شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج است که جزو 6 شهر گرفتار بحران آب شناخته شده است.

13940719000286_PhotoL

13940719000294_PhotoL

13940719000297_PhotoL 13940719000303_PhotoL

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جلوی خود آب و فاضلاب شهری تو بلوار استاندارد لوله چند ساله ترکیده درستش نمی کنن اونوقت میخواید ترکیدگی لوله ها رو تو سطح شهر تعمیر کنن.

  2. ناشناس گفت:

    با سلام اكبراباد خيابن امام حسين (ع) سمت راست ورودي فرعي سوم الان يك ماهه لوله تركيده و آب در جدول كنار خيابان جاريست جهت اطلاع

  3. ناشناس گفت:

    منطقه هواشناسی با این وضعیت محل جولان مرغابی‌ ها شده چشم اقایان آب و فاضلاب روشن چند ورز دیگه پرندگان مهاجر از سیبری به هواشناسی یاسوج مهاجرت می‌ کنن

  4. ناشناس گفت:

    محضرمبارک مدیرعامل محترم ابفا ….آب هست ولی کم هست

  5. چنارستان گفت:

    لوله اب در روستای چنارستان سفلی ترکیده است خیابان مسجد یه فکری به حالش بکنید لطفا

دیدگاه شما