یکشنبه 19 مهر 1394 - 14:20

جلسه طرح تفصیلی بازنگری محدوده طرح بافت فرسوده دوگنبدان با حضور شهرساز زن برجسته ایران (+تصاویر و مصوبات)

تاخیر در تصویب طرح های توسعه و عمران به کارآماری آنها لطمه خواهد زد و حضور دستگاههای خدمات رسان در جلسات کمیسیون ماده 5 بر روند اجرایی شدن مصوبات جلسه سرعت می بخشد.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، کمیسیون ماده 5 بررسی طرح تفصیلی بازنگری محدوده طرح بافت فرسوده شهر دوگنبدان در سالن معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

1 (1)

به گزارش «بویر نیوز»، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: حضور خانم مهندس گیتی اعتماد از بزرگان علم شهرسازی ایران و مدیران دستگاههای خدمات رسان در این جلسه به مصوبات آن قابلیت اجرایی می بخشد.

حسن فدایی افزود: تاخیر در تصویب طرح های توسعه و عمران به کارآماری آنها لطمه خواهد زد و حضور دستگاههای خدمات رسان در جلسات کمیسیون ماده 5 بر روند اجرایی شدن مصوبات جلسه سرعت می بخشد.

مدیر شهرسازی و معماری نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات ساختاری فدایی مدیرکل راه و شهرسازی، در این باره گفت: بالفعل کردن قانون مستندسازی موضوعات مطروحه در جلسات کمیسیون و دعوت از مدیران دستگاههای خدمات رسان برای غنا بخشیدن به مصوبات و هماهنگی بیشتر با مدیریت شهری از جمله این اقدامات است.

محمدمهدی سهیلی پس از اعلام رئوس و فرآیند نحوه بررسی طرح مشاور به تشریح طرح تفصیلی و ضوابط بافت فرسوده پرداخت.

پس از توضیحات مشاور و اظهارات اعضای جلسه مقرر شد:

1 – کلیات طرح تفصیلی بازنگری شهر دوگنبدان مصوب و مقرر گردید در الحاق تعدادی طرح تفکیک تعاونی ها به محدوده شهر فرآیند قانونی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران انجام گیرد.

2 – محدوده طرح مطالعاتی بافت فرسوده با اصلاحاتی مصوب گردید.

3 – در جلسه کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی، طرح هرگونه الحاق قطعات پراکنده و ریزدانه در حریم روستاهای واقع در حریم سه شهر اصلی استان بویژه شهر یاسوج به جهت ساماندهی فضای کالبدی عرصه سرزمینی استان و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغی و ایجاد مانع برای پدیده زمین خواری؛ ممنوع شد و مقرر گردید صرفا در قالب طرح های بازنگری طرح هادی و روستایی و با توجیه فنی این گونه الحاق به عنوان اراضی توسعه آینده در کارگروه مربوطه مطرح گردد.

1 (6) 1 (2)

1 (3)

1 (4)

1 (5)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165318
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خانمهای محترم سادگی اش راببینید…..

  2. دانشجو بوشهری گفت:

    دروود بر دکتر فرزانه ایشان استاد من در دانشگاه بودن قطعا نظرات ایشان مثل همیشه کارگشاه میباشد

  3. دانشجو تهران گفت:

    با آوردن اين دكتر خانم درجلسه فقط ترويج ملي گرايي بود هيچ نقشي در طرح نداشت

  4. معمار گفت:

    آيا فكر نمي كنيد تحصيل كردگان رشته شهرسازي در استان و دعوت آنها در جلسات مي توانست كمك بسيار بزرگي به تصميمات جلسه بكند. چرا از دكتر كهزادي كه 10 سال مدرس رشته شهرسازي و معماري مي باشد كمك نگرفتيد. لطفا از كوته فكريها در جهت توسعه استان خارج شويم. بيشتر اينهاي كه در عكس هستند و بنده هم آنها را مي شناسم هيچ علمي و تخصصي از شهرسازي ندارند پس چه كساني خانم دكتر را به چالش كشيده است.

دیدگاه شما