یکشنبه 19 مهر 1394 - 12:51

بیشترین علت مرگ کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

تقوی بیان کرد: از این تعداد واقعه فوت ثبت شده طی سالجاری 743واقعه شهری و 496 واقعه روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین علت فوت این استان مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است.

به گزارش بویرنیوز، محمد علی تقوی در گفت و گو با ایسنا افزود: در 6ماهه اول سالجاری 1239 واقعه فوت جاری به ثبت رسیده که بر اساس نرخ حاصل از ثبت فوت در استان 3.5در هزار بدست آمده است.

وی اظهارکرد: شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه با نرخ 4 در هزار بیشترین و شهرستانهای بهمئی، باشت، لنده و چرام با نرخ 3 کمترین نرخ ثبت فوت را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد وفات ثبت شده در مهلت قانونی در 6 ماهه اول سالجاری برابر با 1263واقعه که برابر با 98.7درصد است.

تقوی تصریح کرد: در این مدت بیشترین علت فوت مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی با 402 مورد، حوادث و سوانح غیر عمدی با 136مورد، سرطانها با136 مورد، سالخوردگی با 172 مورد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال به ازای هر 100 فوت ثبت شده زنان 132مورد فوت مردان به ثبت رسیده که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل 144مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی این مدت 1239 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 1269 واقعه فوت بوده 2.3درصد کاهش داشته است.

تقوی بیان کرد: از این تعداد واقعه فوت ثبت شده طی سالجاری 743واقعه شهری و 496 واقعه روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال در هر ماه بطور متوسط 207 واقعه و در هر شبانه روز 7 واقعه فوت در این استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مجموع واقعه های فوت ثبت شده استان 57درصد مرد و 43 درصد زن بوده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165266
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شناسنامه گفت:

    بدلیل عدم وجود پزشک متخصص (البته مدرک دار زیاده) پزشک باتجربه وکمبود امکانات درمانی دراستان آمار مرگ ومیر بالایه وآنهایی که هم ازمرگ نجات پیدا میکنند اول خدا دوم هم خدا خیر بده پزشکان شیراز وجاهای دیگه نجاتشون میدن ! البته با وضعیت درمانی استان والا این آمار درشش ماه اول خیلی کم باید هرروز 1000 شناسنامه باطل بشه !

  2. پزشک خانواده گفت:

    باید قدردان پزشکان و پرسنل زحمت کش بهداشت و درمان استان باشیم اتفاقا در استان خودمون خیلی موفقتر از بقیه استانها مرگ و میرها را کم کرده اند. همه جای ایران بیماریهای قلبی و عروقی و سکته ها بیداد می کنه و اصلا اختصاص به استان خودمون نداره . در استان هم پزشکای خوبی داریم هم امکانات تشخیصی و درمان در حد قابل قبولی هست.

  3. ناشناس گفت:

    🙂 چه ربطی به پزشکا داره!! رژیم غذایی ناسالم و چربی و گوشت زیاد و بخور بخور و ورزش نکردن و…و کله پاچه و…نمک زیاد و عصبانی بودن و فشار خون باعث بیماری قلبی عروقیه.  

  4. م گفت:

    اگر پایان دفتر عمر هر کسی از قبل مشخص شده چرا این دفتر فقط در کشورهایی که مردمانش فقیر هستند زود بسته میشود ؟؟؟ چرا باید میانگین عمر در کشور های فقیر افریقایی حدود 50 سال باشد و در کشورهای پولدار مثل ژاپن نزدیک به 90 سال؟؟؟. این چه دفتری است که از قبل تبعیضانه طول عمر مردمان دارا را تقریبا 2 برابر طول عمر مردمان فقیر ثبت کرده است؟؟ خدایی را ما میشناسیم خیلی کریم تر از این حرفا ست که بخواهد به عمد مردمی را هم فقیر نگهدارد هم زود بمیراند. جامعه ای که مردمش در فقر و نداری بسر می برد جامعه ای است که بعلت نا آگاهی نتوانسته است ابزار توسعه را در اختیار بگیرد و از سازکارهای این زمین بهره ببرد واگر مردمش زود می میرند علتش کاستی های موجود روی همین زمین است و هیچ ربطی به آسمانها ندارد که بخواهد از قبل نسخه مرگ قبایل وحشی مستقر در جنگلهای آمازون را زودتر از مردمان مستقر در خیابان شانزلیزه پاریس بپیچاند و آنان را وادارد که ریق رحمت را خیلی زودتر از مردمان انگلیس و آلمان و فرانسه و سویس سر بکشند.

دیدگاه شما