جمعه 17 مهر 1394 - 20:36

تحلیل نتایج انتخابات نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد (+آرا همه کاندیداها و حواشی)

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگلیویه و بویراحمد روز گذشته (پنج شنبه) در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، در این انتخابات که 1461 نفر رای دادند، میزان مشارکت 43 درصدی را رقم زدند و مهندسین عضو سازمان 9 نفر از 30 کاندیدا را برگزیدند ضمن اینکه 4 نفر از کاندیداها نیز قبل از برگزاری انتخابات کنار رفته بودند.

اما این انتخابات نکات جالب و قابل تاملی داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

– این انتخابات برای اولین بار بصورت الکترونیک برگزار شد و پرینت آرا نیز در صندوق رای ریخته می شد. برگزاری انتخابات بدین شیوه تحسین برانگیز بود و کمترین امکان دخالت در آن وجود نداشت.

– سیستم ثبت رای با ایراداتی از جمله عدم حذف افراد انصرافی از سامانه و همچنین تداخل دو رشته همراه بود که ایراد از نرم افزار بود و هیات اجرایی طی مکاتبه و تماس با وزارت راه و شهرسازی مراتب را اعلام کرد که با تائید مقامات کشوری مبنی بر مشکل نرم افزاری نسبت اعلام اسامی کاندیداهای انصرافی اطلاع رسانی گسترده صورت گرفت و هر چند تداخل اسامی کمی سردرگمی ایجاد کرد اما مشکلی در روند برگزاری انتخابات بوجود نیاورد. همچنین مجریان برگزاری انتخابات نسبت به این موارد توضیحات لازم را به رای دهندگان ارائه می کردند.

– در اقدامی قابل تحسین از سوی سازمان نظام مهندسی استان، برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه ای تمامی مراحل انتخابات، حتی توزیع کارت های مهندسین نیز به راه و شهرسازی واگذار شد و البته هزینه های برگزاری انتخابات بر عهده سازمان نظام مهندسی بود.

–  ترکیب هیئت مدیره جدید با توجه به افزایش اعضا در این دوره حدود 80 درصد با ترکیب دوره گذشته تفاوت دارد و صادقی و احسانی توانستند مجددا در هیئت مدیره هفتم نیز حضور داشته باشند.

–  آنچه در این انتخابات به چشم می آمد و بسیار قابل توجه بود اینکه حساسیت های منطقه ای و قومی بشدت کاهش پیدا کرده بود.

– میانگین سنی اعضای هیئت مدیره دوره هفتم با دوره ششم احتمالا تفاوت محسوسی خواهد داشت و جوانترها کرسی های بیشتری در ترکیب جدید به دست آورند.

– بی نظمی در ورود برخی مهندسان صحنه های نازیبایی را رقم زد.

– حضور فعال اکثر کاندیداها و لیدرهای آنها تا آخرین لحظات از حاشیه های مورد توجه این انتخابات بود.

– رئیس هیات اجرایی و رئیس سازمان نظام مهندسی از عملکرد پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» در این انتخابات تقدیر کردند.

در ادامه به تحلیل کلی پیرامون هر کدام از رشته ها می پردازیم:

شهرسازی؛ بالاترین رای برای کاندیدای بی رقیب

–  همانگونه که از قبل پیش بینی می شد، کهزادی کاندیدای رشته شهرسازی که بدون رقیب در عرصه حضور داشت بیشترین رای را کسب کرد که البته جای خوشحالیست که جامعه مهندسی اعلام حمایت خود را از وی اعلام کردند که قطعا انگیزه ای مضاعف برای وی خواهد بود. کهزادی با کسب 1039 رای تنها کاندیدای بود که آرائش 4 رقمی بود.

عمران؛ پیروزی ائتلاف رئیس

–  رشته عمران با 19 نامزد بیشترین کاندیدا را داشت که یکی از آنها انصراف داد و البته تنها رشته ای بود که 4 نفر را به هیات مدیره فرستاد، که در این رشته نیز رقابت حساس و نزدیکی وجود داشت و اختلاف آرا در میان نفرات بالای جدول بسیار کم بود و این توزیع رای در میانه جدول نیز دیده می شود.

اما جالب ترین نکته در این رشته اعتماد به سه جوانی بود که برای اولین بار در انتخابات شرکت کرده بودند و به همراه صادقی به هیات مدیره رفتند که اگر به لیست کاندیداهای عمران نگاهی بیندازیم متوجه حضور چهره هایی کهنه کار و قدر می شویم که در کمال ناباوری از این سه مهندس جوان شکست خوردند. اکثر فعالان انتخاباتی معتقدند دلیل اصلی پیروزی حداقل دو نفر از آنها حضور در ائتلافی بود که صادقی سرلیست آن بود و با قرار دادن نام آنها در کنار خود عامل پیروزی آنها شد.

نقشه برداری؛ انصرافی که انتخاب را رقم زد

– رشته نقشه برداری سه کاندیدا داشت و با انصراف علیزاده راه برای یوسفی باز شد تا بتواند با اختلاف بیش از 200 رای به هیئت مدیره برسد، که البته این موضوع از قبل پیش بینی می شد که یوسفی کار سختی ندارد.

مکانیک؛ ماراتن نفس گیر

– یکی از نامزدهای رشته مکانیک انصراف داد تا سه کاندیدای دیگر به رقابت بپردازند اما فضای انتخابات دوقطبی شد و سرانجام احسانی موفق شد تا با اختلاف فقط 34 رای در هیات مدیره ماندگار شود. رقابت نزدیک این دو کاندیدا و مکان قرارگیری آنها در جدول کلی رقابت در این رشته را به ماراتنی نفس گیر تبدیل کرده بود.

برق؛ یک تیر و دو نشان

– یکی از پیش بینی نشدنی ترین نتایج در رشته برق رقم خورد تا موحدپور بتواند پس از کهزادی که به لطف بی رقیبی بیشترین رای را کسب کرده بود، نفر دوم از لحاظ آرا در بین همه کاندیداها شود و اختلاف قابل توجه و ملموسی با سایر کاندیداها و البته کاندیدای رقیب داشته باشد. با انصراف یکی از کاندیداها، تنها رقیب وی دیودیده باسابقه بود که ریاست سازمان، عضویت در چند دوره هیئت مدیره و همچنین عضویت در شورای مرکزی را در رزومه خود دارد. اختلاف رای موحدپور با دیودیده بر خلاف پیش بینی ها بالا بود و عدد 283 را نشان می دهد که در واقع موحدپور توانست با این رای هم توانست نفر دوم جدول آرا باشد و هم رقیب سرسخت خود را شکست دهد.

معماری؛ رقابت حساس

– رقابت در رشته معماری از ویژگی های خاصی برخوردار بود و هر چند تصور چنین چینشی در نتایج دور از انتظار نبود اما رقابت حساسی در روزهای آخر شکل گرفت که سرانجام دانشی توانست به هیئت مدیره راه یابد ولی توزیع رای در این رشته قابل تامل است و از توزان نسبی برخوردار بود.

به گزارش «بویر نیوز»، در تصویر زیر لیست آراء نهایی همه کاندیداها آمده است:

812326134_53555(افرادی که با کادر قرمز رنگ مشخص شده اند، انصراف داده بودند)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165011
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس سازمان گفت:

    درود بر مهندس صادقی که هیچ گاه از جایگاه خودش سوء استفاده نکرد

  2. احمد بهرامی گفت:

    درود بر همه منتخبین این دوره نظام مهندسی که انصافا بی هاشیه ترین افراد هستند

  3. حبیبی گفت:

    برای هیات مدیره جدید آرزوی موفقیت می کنم.

  4. مهندس گفت:

    به مهندس خورشیدی و مهندس سلیمانی دو منتخب دلسوز و شایسته تبریک عرض میکنم

  5. شهرام گفت:

    درود بر دکتر موحد پور تبریک تبریک تبریک تبریک تبریک 

  6. دوست دار متخصصين گفت:

    اگر بخشنامه وزير راه و شهرسازي در دقيقه 90 نبود و اقايا ن دكتر عبدالي رشته شهرسازي و مهندس شهامت رشته نقشه برداري و مهندس حسن پور و رمضاني رشته عمران بودند نتيجه چيز ديگري بود . به افراد منتخب تبريك مي گويم .

  7. بی طرف گفت:

    تبریک به همه مهندسین که با رای دادن به دکتر دانشی در واقع رای به متانت ..علم .. پیشکسوتی وتجربه دادند

    • مهندس بیکار 2 گفت:

      خداییش حق دانشی بود ….استاد من بود تبریک به کسانی که به این مرد بزرگ رای دادن دست مریزاد

  8. عضو گفت:

    لطفا سانسور نکنید بویر عزیز. این انتخابات نجات اولیه نظام منهدسی از دست فرصت طلبان وتمامیت خواهان بود .در واقع شکست بتی بود که اعضا ساخته بودند.الهی شکر

  9. شهرساز گفت:

    با سلام خدمت دوستان

    : به نظر بنده جناب دکتر کهزادی با این تعداد آراء محبویت خودشان را معرفی کردند و باید بدانند که در جهت خدمت به جامعه مهندسین کاری سخت در پیش رو دارند. یقین بدانیم که ایشان اگر رقیبی هم داشتند باز هم برنده انتخابات بودند چرا که یک انسان واقعا آکادمیکی هستند و دارای تجربه فراوانی در علوم مهندسی می باشند.

    • واقع بین گفت:

      البته توجه داشته باشید که ایشون تنها کاندیدای این رشته بودن و رقیبی که از آرای ایشون رو تقسیم کنه نبود

      • شهرساز گفت:

        دوست عزيز اگر رقيبي هم بود باز هم وضعيت همين بود. فكر كنم انتخابات شوراي شهر يادتان رفته باشد كه مهندس عبدالي چند تا راي آوردند. حناي شما ديگه رمگي نداره.

  10. عضو سازمان گفت:

    واقعا بي‌برنامگي و عدم هماهنگي بيداد مي‌کرد و رفتار بعضي از دوستان واقعا در حد نام يک مهندس نبود. ‌مي‌بايست فکري براي اين مواقع کرد. واقعا شان مهندس و جامعه مهندسي زير سوال رفت.

  11. جامعه مهندسی گفت:

    فقط صادقی

  12. ناشناس گفت:

    لطف کنید آرای هرشهرستان رابزنید

  13. امین،ف گفت:

    دروود بر مهندس جهانبازی که علیرغم اینکه پست ومقامی در سازمان نظام مهندسی نداشتند توانستند به تنهایی از پس ائتلاف سایر مهندسی برآیند

    • حکیم در پاسخ به امین.ف گفت:

      دوست عزیز در سازمان پست نداشت ولی چیزهای دیگه داشت که بقیه نداشتند!!!!!!!!!!!

      • گذر گفت:

        خدا شانس بده . اگه ما هم يه طيف سياسي ازمون حمايت مي كرد و چند تا فاميل تو راه و شهرسازي داشتيم حتما قبول مي شديم

      • ناشناس گفت:

        بله همه چی داشت به جز پست که این هم ردیف شد،تا کور شود هر آنکه نتواند دید

      • بویری گفت:

        ائتلاف صادقی، خورشیدی وسلیمانی تشکیل شد و باهمکاری هم اومدن بالا و رییس سازمان از بین خودشون خواهد بود

  14. محمد ص گفت:

    درود بر فرزند برومند بویراحمد مهندس جوان و با تدبیر کامران جهانبازی

  15. ناشناس گفت:

    درود بر صادقی خورشیدی و سلیمانی خیلی با درایت کار کردین

  16. ناشناس گفت:

    ضمن عرض تبریک به آقای مهندس صادقی و خورشیدی و سلیمانی  همه رو شاد کردین

  17. م :ش گفت:

    انتخاب مجدد جناب مهندس جهانگیر احسانی را به فال نیک گرفته آروزی سلامتی و خدمت صادقانه برای ایشان داریم .

  18. م:ش گفت:

    برای مهند س احسانی و جهانبازی ارزوی موفقیت بیشتر داریم ک

  19. ناشناس گفت:

    درود بر ائتلاف مهندس صادقی

  20. سیمان گفت:

    درود بر صادقی عزیز و محبوب

  21. ش گفت:

    به نظرم درشته نقشه برداری اگر علیزاده انصراف نمیداددن، موسوی شیرازی برنده این رقابت میشد چون آرای علیزاده برای یوسفی رقم خوردند اون موقع این 652 آرای یوسفی حداقل نصف میشد

  22. ناشناس گفت:

    تبریک به دکتر موحدپور جوان وبا آتیه
    ای ول ای ول

  23. غریبه گفت:

    دوستان اقایان سلیمانی وخورشیدی رو همه اسان حمایت کردن وبه سرگروهی صادقی ربطی نداره.مثلا ارای دهدشتو ببینید که صادقی رایی نداره ولی د و جوان ارای بالایی اوردن.

  24. علی گفت:

    در واقع آقای مهندس موحدپور ، سید صادق و وارسته ،نفر اول شده اند . عجب آدمای خوبی را انتخاب کردند این بیانگر درایت و هوشیاری جامعه مهندسی بود

  25. اعضا گفت:

    خبر نداری کجای کاری

  26. رضا مرادی سیف اباد گفت:

    من به عنوان یک مهندس در این استان مفتخر هستم تبریک و تهنیت عرض  کنم خدمت همولایتی های عزیز که درانتخابات  هییت مدیره قبول شدن و همچنین به دوست عزیزمان جناب اقای مهندس سلیمانی عزیز  و همچنین عرض تبریک به همولایتی عزیز جناب مهندس کهزادی بزرگوار

  27. اعضاسازمان گفت:

    تبریک و تهنیت عرض می کنم خمت جناب آقای مهندس صادقی و ائتلافش درووود

  28. مشهدی لحاک بویراحمدی گفت:

    درود بیکران بر استاد دکتر کامران

دیدگاه شما