جمعه 17 مهر 1394 - 3:02

ناگفته های آخرین دیدار ظریف با هاشمی

گویی برنامه جامع مشترک امام و رهبری است که مو به مو تکرار می شود. پذیرش قطعنامه ایران را بلند کرد و صدام را شکست.عاقبت برجام نیز چنین خواهد بود.

سایت آیت الله هاشمی در حاشیه نگاری از دیدار ظریف با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: درباره «برجام» حرف زیاد گفته شده. ولی ناگفته هم زیاد مانده. ناگفته هایی از جنس حرفهای ظریف در آخرین دیدار با هاشمی. شاید در روزگاری نه چندان دور آیندگان سالگرد آغاز برجام را هم گرامی بدارند. درست مثل آغاز دفاع مقدس. برای آنکه اثبات شود انقلابی گری فقط مبارزه نیست. گاهی هم باید دیپلمات بود تا بُرد!

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، اهمیت اصلی برجام شکست حصر است. حصر به ناحق ایران اسلامی. که هرچند ۸ سال طول کشید. ولی باید می شکست و شکست.

در گزیده این حاشیه نگاری آمده است:

جالب است بار قبل درمشابه چنین دیداری با ایثارگران در اردیبهشت، تقارن توافق هسته ای را با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به فال نیک گرفتم. نوشتم تاریخ هر دو در تیرماه خواهد بود و هر دو هم در کارنامه امام و رهبری، مضبوط. با نمره ای اعلاء در پذیرش مصلحت مردم. امروز هم آغاز دفاع مقدس مقارن شده با آغاز برجام. گویی برنامه جامع مشترک امام و رهبری است که مو به مو تکرار می شود. پذیرش قطعنامه ایران را بلند کرد و صدام را شکست.عاقبت برجام نیز چنین خواهد بود.

اهمیت اصلی برجام شکست حصر است. حصر به ناحق ایران اسلامی. که هرچند ۸ سال طول کشید ولی باید می شکست و شکست. شاید در روزگاری نه چندان دور آیندگان سالگرد آغاز برجام را هم گرامی بدارند. درست مثل آغاز دفاع مقدس. برای آنکه اثبات شود انقلابی گری فقط مبارزه نیست. گاهی هم باید دیپلمات بود تا بُرد.
درباره «برجام» حرف زیاد گفته شده. ولی ناگفته هم زیاد مانده. ناگفته هایی از جنس حرفهای ظریف در آخرین دیدار با هاشمی. «برجام» برای هاشمی و ظریف، برای روحانی و دولت تدبیر و امید، تنها برنامه توافق هسته ای نیست، بلکه برنامه جامع آینده ایران و منطقه است. نقشه راه جمهوری اسلامی در ۱۰ سال آینده. برای آنکه راهی پیدا شود تا شاید خسارات بزرگ دولت گذشته، در ایران و منطقه جبران شود. خسارتی که اگر روزی به تمامی گفته شود، شاید خسارات ۸ سال دفاع مقدس را روسفید کند.

«برجام» برای هاشمی و ظریف، برای روحانی و دولت تدبیر و امید، برای مردم ایران و منطقه، روزنه امید است، درمیانه ی آتش خون و کینه ها. تا شاید راهی باز شود به گذشته. به روزگاری که اوضاع سوریه و یمن و عراق اینگونه نبود. ای کاش می شد دوباره ایران و منطقه را به سال ۸۴ برگرداند. خدا کند «برجام» بتواند.

هاشمی از پیروزی، قطعنامه ۵۹۸ نقبی هم به برجام می زند و توافق هسته ای. از شیرینی جام زهر امام می گوید و از فرجام خوشایند برجام. هاشمی قطعنامه ۵۹۸ و برجام را هم جنس می داند.چه با جام زهر، چه بی جام زهر. اصل ماجرا در تعابیر نیست، در نتیجه است. نتیجه اش هم کاملاً هویداست. اگر قطعنامه ۵۹۸، آینده کشور را رقم زد. برجام هم آینده نظام را رقم خواهد زد. وقتی هاشمی می گوید انقلاب در سال ۹۲ به مسیر خود برگشت. آنهم با رأی خاموش مردم و توافق هسته ای. تعبیر کوچکی نمی گوید. چرا که خوب می داند چگونه رشته خیلی ها را برای آینده نظام پنبه کرده است!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164973
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما