پنجشنبه 16 مهر 1394 - 16:28

رهبر حزب کارگر انگلیس دعوت ملکه را رد کرد

برای چنین فرآیندی، با وجود آنکه کوربین ملکه را ملاقات نمی‌کند اما باید مراسم سوگند خوردن را اجرا کند ولی نیازی به زانو زدن در مقابل مقامات بلندمرتبه نیز ندارد.

به گزارش بویرنیوز: یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اختصاصی نوشت، رهبر حزب کارگر انگلیس دعوت ملکه انگلستان برای عضویت در شورای خصوصی را به دلیل کمبود وقت، رد کرد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با عدم اعتنا به ملکه انگلستان گفته است به دلیل کمبود وقت نمی‌تواند در شورای خصوصی بریتانیا فعالیت کند.

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی اختصاصی نوشت، جرمی کوربین حتی بدون ملاقات با ملکه از خواست ملکه برای حضورش در این شورا و در مراسم ادای سوگند امتناع کرده و گفته است وقت ندارد.

تلگراف ادامه می‌دهد، بر اساس قوانین انگلستان در صورت عدم تمایل برای حضور در شورای خصوصی، کوربین گزینه‌ای دارد که بر اساس آن می‌تواند از دیدار ملکه امتناع کند. در واقع مکانیسمی برای وی امکان‌پذیر است که طی آن می‌تواند بدون ملاقات ملکه، شورای خصوصی موافقت می‌کند یک عضو جدید را بدون حضور وی تعیین کند.

برای چنین فرآیندی، با وجود آنکه کوربین ملکه را ملاقات نمی‌کند اما باید مراسم سوگند خوردن را اجرا کند ولی نیازی به زانو زدن در مقابل مقامات بلندمرتبه نیز ندارد.

تلگراف ادامه می‌دهد، «اما اگر کوربین امروز مراسم سوگند خوردن را اجرا نکند،‌ اولین رهبر حزب اپوزیسیون در انگلیس خواهد بود که در مقابل خاندان سلطنتی و مقامات عالی رتبه مملکتی سوگند یاد نکرده است.»

برخی مخالفان کوربین این اقدام وی را بسیار توهین‌آمیز عنوان کردند. وی چندی پیش از این زمانی که تازه به رهبری حزب کارگر انتخاب شده بود نیز در مراسمی حین پخش بخش‌هایی از سرود ملی که ادای احترام به ملکه انگلستان است و دعای سلامتی برای ملکه در آن زمزمه می‌شود، سکوت کرده بود و با جمع این اشعار ار زمزمه نکرد. این اقدام کوربین با انتقادات شدیدی از همه سو مواجه شد و از سوی رسانه‌های مختلف برچسب «خائن» به وی زده شد.

ریشه شورای خصوصی بریتانیا به قرن 13 میلادی بازمی‌گردد و امروز تصمیمات مهم در خصوص مسایل استراتژیک و یا امنیت ملی از طریق این شورا و خارج از نظام پارلمانی انجام می‌گیرد. اعضای این شورا از سوی ملکه انگلستان به طور مادام العمر و از میان اعضای مجلس اعیان و عوام و یا رهبران کلیسای انگلستان انتخاب می‌شوند.

منبع: فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164928
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما